[Częstochowa] Przetargi MPK
[Częstochowa] Przetargi MPK
A konkretniej na dziesięć 12 metrowych solówek i osiem przegubowców. Więcej tu -> http://www.mpk.czest.pl/przetargi.html Wymogu niskopodłogowości nie widzę (chyba że ślepy jestem ) ale raczej tak jak w większości przetargów obstawiałbym Solarisa lub MANa (patrząc na resztę taboru właśnie na to powinni mieć chęć). Ale kto wie...
Nie chodziło mi o wysokopodłgowe,tylko wielko pojemne, tj. przegubowce...plocmaster pisze:Oni tam mają tego całkiem dużo…
[ Dodano: 2006-04-05, 13:16 ]
Warto dodać także,że Częstochowa chciała kupić jeden tramwaj,ale zrezygnowałą z tego,ponieważ musiałby być on dostarczony w tym roku,co jak wiadomo nie jest możliwe...MPK chciało także odkupić jeden z zamówionych Bombardierów dla Krakowa, co także sie nie udało...
Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na zakup 18 nowych autobusów, które chce zamówić MPK. Jedna chce sprzedać solarisy, druga mercedesy.
MPK chce kupić 18 nowych autobusów: 8 przegubowców i 10 krótkich. Do przetargu stanęły dwie firmy. Pierwsza to Evo Bus, która sprzedaje mercedesy — jeden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany na ulicach Częstochowy. Drugą jest Solaris Bus, która sprzedaje auta o tej samej nazwie. Przed czterema laty częstochowski przewoźnik kupił już cztery pojazdy tej marki.
Cena brutto za solarisy wynosi 18.585 tys. zł. Mercedesy są tańsze, ich cena to 17.031 tys. zł. Z finansowego punktu widzenia wybór wydaje się oczywisty, jednak jak twierdzi prezes MPK Krzysztof Nabrdalik, cena nie przesądza o wszystkim.
— Komisja przetargowa nie ogłosiła jeszcze wyniku, trwa analiza ofert. Cena to 75 procent wagi. Oceniamy również gwarancję, silnik, zabezpieczenie antykorozyjne i wiele innych elementów — mówi.
Jak twierdzi spółka, rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w ciągu 7 dni. Zgodnie z warunkiem przetargu nowe autobusy mają być dostarczone do Częstochowy w terminie do 112 dni od daty podpisania umowy.
¬ródło: ¯ycie Częstochowskie
MPK chce kupić 18 nowych autobusów: 8 przegubowców i 10 krótkich. Do przetargu stanęły dwie firmy. Pierwsza to Evo Bus, która sprzedaje mercedesy — jeden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany na ulicach Częstochowy. Drugą jest Solaris Bus, która sprzedaje auta o tej samej nazwie. Przed czterema laty częstochowski przewoźnik kupił już cztery pojazdy tej marki.
Cena brutto za solarisy wynosi 18.585 tys. zł. Mercedesy są tańsze, ich cena to 17.031 tys. zł. Z finansowego punktu widzenia wybór wydaje się oczywisty, jednak jak twierdzi prezes MPK Krzysztof Nabrdalik, cena nie przesądza o wszystkim.
— Komisja przetargowa nie ogłosiła jeszcze wyniku, trwa analiza ofert. Cena to 75 procent wagi. Oceniamy również gwarancję, silnik, zabezpieczenie antykorozyjne i wiele innych elementów — mówi.
Jak twierdzi spółka, rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w ciągu 7 dni. Zgodnie z warunkiem przetargu nowe autobusy mają być dostarczone do Częstochowy w terminie do 112 dni od daty podpisania umowy.
¬ródło: ¯ycie Częstochowskie
I z tego by wynikało, że jednak Evobus zaproponował Citaro, które w Lutym tego roku było testowany przez MZK.¯ycie Częstochowskie pisze: Pierwsza to EvoBus, która sprzedaje mercedesy — jeden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany na ulicach Częstochowy
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-82856.html
Przetarg został już rozstrzygnięty MPK Częstochowa zakupi 10 MB Citaro i 8 MB Conecto G.
¬ródło: ¯ycie CzęstochowskieNowymi autobusami, które kupi częstochowskie MPK, będą mercedesy citaro i conecto. O wyborze zadecydowała głównie cena — o półtora miliona zł niższa niż w przypadku solarisów. Niestety, z 18 nowych autobusów tylko 10 to auta niskopodłogowe, pochylające się na przystankach, aby umożliwić wjechanie osobie na wózku. W pozostałych będzie stopień, przez który niepełnosprawni nie będą mogli wsiadać samemu.
W przetargu na dostarczenie częstochowskiemu MPK 18 nowych autobusów wzięły udział dwie firmy: Evo Bus oferująca mercedesy i Solaris sprzedająca pojazdy o tej samej nazwie.
— Wygrał Evo Bus, głównie za sprawą ceny, w punktacji dodatkowej ich auta również były trochę lepsze — mówi Krzysztof Nabrdalik, prezes częstochowskiego MPK.
Zwycięska firma za dostarczenie 10 krótkich autobusów i 8 przegubowców zażyczyła sobie 17,03 mln zł, oferta konkurencji jest o ponad 1,5 mln zł droższa.
Krótkie autobusy to model citaro. Niskopodłogowy z tzw. przyklękiem — auto na przystanku obniża się do poziomu chodnika, umożliwiając wjazd osobom na wózkach. Wewnątrz jest 105 miejsc, w tym 29 siedzących. Wsiada się do niego trojgiem drzwi. Co ważne, w autobusie otwierają się wszystkie okna z wyjątkiem szyb stanowiących wyjście awaryjne.
Przegubowe mercedesy to model conecto. Mają po 18 m długości i troje drzwi, wewnątrz znajdują się 172 miejsca, w tym 54 siedzące, okna również się otwierają.
Niestety, przegubowce nie będą autobusami niskopodłogowymi — żeby wsiąść, trzeba będzie pokonać jeden stopień. Nie będą też wyposażone windę dla niepełnosprawnych.
MPK nie widzi w tym jednak problemu. — Niskopodłogowe many, którymi dysponujemy, mają wysoką awaryjność — mówi prezes Nabrdalik. — Dlatego nie zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie. W krótszych, 12-metrowych autobusach się tego nie odczuwa, w długich 18-metrowych to kłopot. Podwozie zawadza o dziury i nierówności, a windy są nieefektywne: pasażerowie szybciej pomagają wstawić wózek z osobą niepełnosprawną do środka niż trwa skorzystanie z takiego urządzenia. Podłoga w nowych autobusach przegubowych będzie na wysokości 62 cm, a nie metra jak w dotychczas eksploatowanych, co również będzie ułatwieniem.
Nowe autobusy mają zostać dostarczone do Częstochowy w terminie do 112 dni od daty podpisania umowy. Zastąpią 18-letnie pojazdy, które są w tak kiepskim stanie, że nie nadają się już do naprawy. Przeżartych przez rdzę kratownic nie ma już jak spawać.