[Częstochowa] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

drentwy pisze:Średniopodłogowy, ja wiem że nie lubisz Conecto ale trzymajmy się faktów ;)
To taka nazwa zwyczajowa na wszystko, co nie ma niskiej podłogi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hannibal pisze:Przetarg został już rozstrzygnięty MPK Częstochowa zakupi 10 MB Citaro i 8 MB Conecto G.
Hahaha. Ale numer. Citaro + Conecto G. Niezłe. :D
Mogę chyba napisać, że teraz Conecto będzie w Polsce więcej jeździło niż w Turcji :rotfl:

voy

Post autor: voy »

Na dodatek te Conecto mają mieć tylko 3 drzwi - paranoja.

drentwy

Post autor: drentwy »

No i nowe Conecta G dojechały, fotki są na TWB. To co najbardziej mi się w nich podoba to ... nowe malowanie :) Biało-czerwone, całkiem estetyczne - po poprzednich barwach zmiana jak na mój gust zdecydowanie na plus.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

drentwy pisze:No i nowe Conecta G dojechały, fotki są na TWB.
A żeby bardziej zwizualizować wypowiedź drentwego podam linki do zdjęć tych wozów na TWB (mam tylko nadzieję, ze nie zostanę za to schłostany, ale robię to w dobrej wierze):
177:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118421.html
178:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118422.html
179:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118423.html
180:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118424.html
183:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118427.html
184:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118428.html
I cała gromadka, łącznie z wozami 181 i 182:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-118435.html
Jak już wcześniej wspomniał kol. drentwy autobusy te otrzymały nowe malowanie MZK Częstochowa, które zapewne juz wkrótce pojawi się na reszcie autobusów tego przedsiębiorstwa. Oprócz tego potwierdziły się informacje o 3-cich drzwiach. Jest to pewnego rodzaju utrudnienie w wymianie pasażerów, ale mam nadzieję, że pasażerowie podróżujący tymi autobusami przyzwyczają sie do tego. Tak wiec gratuluję MZK Częstochowa pierwszych od paru lat nowych autobusów i mam nadzieję, iż będą sprawiać jak najmniej problemów w eksploatacji, a samemu przewoźnikowi życzę, by dbał jak najlepiej o te autobusy :).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Adrian_ pisze:mam tylko nadzieję, ze nie zostanę za to schłostany, ale robię to w dobrej wierze
Nie zostałeś schłostany, Masz pochwałę. :mruga:

Rzeczywiście nowe MB Conecto G są trzy-wejściowe, ale to wynika z tego iż w Częstochowie wprowadzono zasadę wpuszczania tylko przednimi drzwiami. A pozostałe drzwi służą do wysiadania. Tak więc nowe autobusy zostały zapewne dostosowane do aktualnych zasad kierowania potokami pasażerskimi. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nawet nie takie brzydkie te malowanie, sądziłem że będzie wyglądać to gorzej.
A że tylko 3 pary drzwi — logiczne, autobus taki g…any, że dopłacanie za następne drzwi nie ma sensu, po prostu wyrzucenie w błoto większej ilości pieniędzy, a komfort podróży i tak niski :mruga:
Dobrze że już wkrótce wybory…

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Dobrze że już wkrótce wybory…
A kropa prowadzi w sondażach...

Jeśli chodzi o ten brak 4-tych drzwi to IMHO zaleta bo można usiąść z tyłu i nie będzie się aż tak słyszało tego durnego pipania

PS. Co za debil wymyślił, że przycisk zbiorczego otwierania drzwi otwiera też połówkę?

Lucas

Post autor: Lucas »

ppln pisze:
plocmaster pisze:Dobrze że już wkrótce wybory…
A kropa prowadzi w sondażach...
OT
Gdzie masz sondaż, że prowadzi ? Wg mnie nie wygra tym razem

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:A kropa prowadzi w sondażach...
Kropiwnicki? U nas też prowadzi obecny prezydent, Milewski, i też nie nadaje się do bardziej zaawansowanych prac jak kopanie buraków albo akwizycja Tele2…
Jeśli chodzi o ten brak 4-tych drzwi to IMHO zaleta bo można usiąść z tyłu i nie będzie się aż tak słyszało tego durnego pipania
No tak, nie wziąłem tego pod uwagę :).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

plocmaster pisze:Kropiwnicki? U nas też prowadzi obecny prezydent, Milewski, i też nie nadaje się do bardziej zaawansowanych prac jak kopanie buraków albo akwizycja Tele2…
A u nas poparcie obecnego burmistrza jest słabe i całkiem możliwe, że nastąpią zmiany na tym stanowisku :mruga:.
ppln pisze:Jeśli chodzi o ten brak 4-tych drzwi to IMHO zaleta bo można usiąść z tyłu i nie będzie się aż tak słyszało tego durnego pipania
Ma to też niewielki plus w tym, iż bez 4-tych drzwi pojemność, jak i ilość miejsc siedzących jest chyba niewiele większa ;).

ppln

Post autor: ppln »

Lucas pisze:Gdzie masz sondaż, że prowadzi ? Wg mnie nie wygra tym razem
Jakiś czas temu był w wyborczej
plocmaster pisze:i też nie nadaje się do bardziej zaawansowanych prac jak kopanie buraków albo akwizycja Tele2…
:rotfl:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ma to też niewielki plus w tym, iż bez 4-tych drzwi pojemność, jak i ilość miejsc siedzących jest chyba niewiele większa ;) .
Wg mnie pojemność taka sama, 4 miejsca stojące zostały zastąpione przez siedzące.

drentwy

Post autor: drentwy »

Citara również dojechały, mamy komplet ;) -> Strona UM Częstochowa

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

drentwy pisze:Citara również dojechały, mamy komplet
Musze przyznać, iż te Citara imponująco wyglądają w nowym malowaniu zakładowym MPK. Nurtuje mnie natomiast jedna kwestia: norma silnika. Strona UM Częstochowa podaje, iż autobusy te posiadają silnik spełniający wymogi Euro 3, ale czy tak jest w rzeczywistości? moje pytanie wzięło się stąd, że jeśli któreś z Citar zostało wyprodukowane po 1-szym paźdzernika to powinno mieć już Euro 4, a mam wrażenie, że ostatnie z Citar (jeśli każdy był składany osobno) mogły zostać wyprodukowane już wtedy, gdy wprowadzono Euro4. Więc jak to właściwie jest?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:moje pytanie wzięło się stąd, że jeśli któreś z Citar zostało wyprodukowane po 1-szym paźdzernika to powinno mieć już Euro 4
Niekoniecznie.

Darek85

Post autor: Darek85 »

Trochę dziwi mnie tylko, że kupili Citaro LE, skoro tyle mówili w komunikatach prasowych o pełnej niskopodłogowości... Ahh w Polsce żyjemy :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Darek85 pisze:Trochę dziwi mnie tylko, że kupili Citaro LE, skoro tyle mówili w komunikatach prasowych o pełnej niskopodłogowości... Ahh w Polsce żyjemy :)
Te Citaro jest LF, pojedynczy schodek w ostatnich drzwiach nie oznacza od razu częściowej wysokopodłogowości.
(FYI: Most portalowy jest jej wyznacznikiem)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Darek85 pisze:Trochę dziwi mnie tylko, że kupili Citaro LE, skoro tyle mówili w komunikatach prasowych o pełnej niskopodłogowości... Ahh w Polsce żyjemy
Mówić można różne rzeczy, ale widocznie MPK Częstochowa chciało kupić zarówno autobusy wysoko, jak i niskopodłogowe. Zresztą ostatnimi czasy zauważyłem, ze Evobus w większych przetargach łączy zarówno autobusy HF, jak i LF. Może w ten sposób chcą wyzbyć się Conecto przed wprowadzeniem wersji LF? :).

ppln

Post autor: ppln »

Przecie autobusy się produkuje na zamówienie, to nie PRL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”