[Częstochowa] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
drentwy

[Częstochowa] Przetargi MPK

Post autor: drentwy »

A konkretniej na dziesięć 12 metrowych solówek i osiem przegubowców. Więcej tu -> http://www.mpk.czest.pl/przetargi.html Wymogu niskopodłogowości nie widzę (chyba że ślepy jestem :roll: ) ale raczej tak jak w większości przetargów obstawiałbym Solarisa lub MANa (patrząc na resztę taboru właśnie na to powinni mieć chęć). Ale kto wie...

Podi

Post autor: Podi »

Mniam,już widzę białe U18 III ozdobione fioletowymi ozdobnikami :D :devil:
Ale nareszcie skasują te trupy co tam mają...
No,a za 2-3 lata nowe tramwaje...

ppln

Post autor: ppln »

wadium: 300.000,00 złotych (sto tysięcy)
Od kiedy 300 000 zł to 100 000 zł? I żeby się nie doigrali złomu z Turcji niezależnie od kogo :/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:I żeby się nie doigrali złomu z Turcji niezależnie od kogo :/
Właśnie, trochę martwi ten brak zapisu o LFowości — choć ceny jest 75%, może nie będzie tak źle :/ No i testowali niedawno Citaro. Może…?
Ale nareszcie skasują te trupy co tam mają...
Eeee, te M11 aż takie złe nie są…

ppln

Post autor: ppln »

Citaro testowali... Ale Citaro jest drogie, ma drogie części i paliwożerny silnik więc 20% oceny przechodzi na Solarisa/MANa :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Citaro jest drogie, ma drogie części i paliwożerny silnik
I kupili ich trochę do MPK Łódź, więc Częstochowa też może mieć jakiś odchył i ich kupić…

voy

Post autor: voy »

Zobaczymy jak to się rozwiąże. Z tego co wiem muszą je szybko kupić bo im przepadną fundusze. Jak wygra Solaris to mają z głowy, za to jak wygra MAN to zaczną się nagle wielkie protesty i w końcu nic nie kupią - ani jednego tramwaju (który planowali), ani tych kilkunastu autobusów.

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:Eeee, te M11 aż takie złe nie są…
Większą szkodą są ponoć bardzo małe ilości wysokopojemnych autobusów...
voy pisze:i w końcu nic nie kupią - ani jednego tramwaju (który planowali), ani tych kilkunastu autobusów.
No tak,Częstochowa nie jest przyzwyczajona to realiów przetargowych :)

ppln

Post autor: ppln »

@Voy: Jak wygra Solaris to MAN złoży apelację i albo przetarg się powtórzy albo MAN się wycofa jak w Gdańsku. Czyli na dwoje babka wróżyła :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja bym poczekał na dalszy rozwój sytuacji. Na razie temat "przetargu" w Częstochowie brzmi ciekawie. Sam jestem ciekaw co będzie dalej .... ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:Większą szkodą są ponoć bardzo małe ilości wysokopojemnych autobusów...
Oni tam mają tego całkiem dużo…

Podi

Post autor: Podi »

plocmaster pisze:Oni tam mają tego całkiem dużo…
Nie chodziło mi o wysokopodłgowe,tylko wielko pojemne, tj. przegubowce...

[ Dodano: 2006-04-05, 13:16 ]
Warto dodać także,że Częstochowa chciała kupić jeden tramwaj,ale zrezygnowałą z tego,ponieważ musiałby być on dostarczony w tym roku,co jak wiadomo nie jest możliwe...MPK chciało także odkupić jeden z zamówionych Bombardierów dla Krakowa, co także sie nie udało...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na zakup 18 nowych autobusów, które chce zamówić MPK. Jedna chce sprzedać solarisy, druga mercedesy.

MPK chce kupić 18 nowych autobusów: 8 przegubowców i 10 krótkich. Do przetargu stanęły dwie firmy. Pierwsza to Evo Bus, która sprzedaje mercedesy — jeden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany na ulicach Częstochowy. Drugą jest Solaris Bus, która sprzedaje auta o tej samej nazwie. Przed czterema laty częstochowski przewoźnik kupił już cztery pojazdy tej marki.

Cena brutto za solarisy wynosi 18.585 tys. zł. Mercedesy są tańsze, ich cena to 17.031 tys. zł. Z finansowego punktu widzenia wybór wydaje się oczywisty, jednak jak twierdzi prezes MPK Krzysztof Nabrdalik, cena nie przesądza o wszystkim.

— Komisja przetargowa nie ogłosiła jeszcze wyniku, trwa analiza ofert. Cena to 75 procent wagi. Oceniamy również gwarancję, silnik, zabezpieczenie antykorozyjne i wiele innych elementów — mówi.

Jak twierdzi spółka, rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w ciągu 7 dni. Zgodnie z warunkiem przetargu nowe autobusy mają być dostarczone do Częstochowy w terminie do 112 dni od daty podpisania umowy.

¬ródło: ¯ycie Częstochowskie

ppln

Post autor: ppln »

Tylko czy Evobus chce im opchnąć conecto czy Citaro? Ciekawe ile kto zaoferował gwarancji.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

¯ycie Częstochowskie pisze: Pierwsza to EvoBus, która sprzedaje mercedesy — jeden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany na ulicach Częstochowy
I z tego by wynikało, że jednak Evobus zaproponował Citaro, które w Lutym tego roku było testowany przez MZK. :)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-82856.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To, że wysłało na testy Citaro, nic nie znaczy („eden z krótkich modeli był przez kilka tygodni testowany”, czemu od razu ten, który kupią?). Mogą i tak kupić Conecto, w sumie wymogu niskopodłogowości nie było, a i to i to nowy Mercedes. :/

ppln

Post autor: ppln »

Sprawę komplikuje nieco zwrot "jeden z(..) modeli" co może oznaczać, że wystawili na testy to co u nich najlepsze, a miastu chcą zaoferować złom. Powinni kupić Solarki - mają już trochę ;)

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Przetarg został już rozstrzygnięty :) MPK Częstochowa zakupi 10 MB Citaro i 8 MB Conecto G.
Nowymi autobusami, które kupi częstochowskie MPK, będą mercedesy citaro i conecto. O wyborze zadecydowała głównie cena — o półtora miliona zł niższa niż w przypadku solarisów. Niestety, z 18 nowych autobusów tylko 10 to auta niskopodłogowe, pochylające się na przystankach, aby umożliwić wjechanie osobie na wózku. W pozostałych będzie stopień, przez który niepełnosprawni nie będą mogli wsiadać samemu.

W przetargu na dostarczenie częstochowskiemu MPK 18 nowych autobusów wzięły udział dwie firmy: Evo Bus oferująca mercedesy i Solaris sprzedająca pojazdy o tej samej nazwie.

— Wygrał Evo Bus, głównie za sprawą ceny, w punktacji dodatkowej ich auta również były trochę lepsze — mówi Krzysztof Nabrdalik, prezes częstochowskiego MPK.

Zwycięska firma za dostarczenie 10 krótkich autobusów i 8 przegubowców zażyczyła sobie 17,03 mln zł, oferta konkurencji jest o ponad 1,5 mln zł droższa.

Krótkie autobusy to model citaro. Niskopodłogowy z tzw. przyklękiem — auto na przystanku obniża się do poziomu chodnika, umożliwiając wjazd osobom na wózkach. Wewnątrz jest 105 miejsc, w tym 29 siedzących. Wsiada się do niego trojgiem drzwi. Co ważne, w autobusie otwierają się wszystkie okna z wyjątkiem szyb stanowiących wyjście awaryjne.

Przegubowe mercedesy to model conecto. Mają po 18 m długości i troje drzwi, wewnątrz znajdują się 172 miejsca, w tym 54 siedzące, okna również się otwierają.

Niestety, przegubowce nie będą autobusami niskopodłogowymi — żeby wsiąść, trzeba będzie pokonać jeden stopień. Nie będą też wyposażone windę dla niepełnosprawnych.

MPK nie widzi w tym jednak problemu. — Niskopodłogowe many, którymi dysponujemy, mają wysoką awaryjność — mówi prezes Nabrdalik. — Dlatego nie zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie. W krótszych, 12-metrowych autobusach się tego nie odczuwa, w długich 18-metrowych to kłopot. Podwozie zawadza o dziury i nierówności, a windy są nieefektywne: pasażerowie szybciej pomagają wstawić wózek z osobą niepełnosprawną do środka niż trwa skorzystanie z takiego urządzenia. Podłoga w nowych autobusach przegubowych będzie na wysokości 62 cm, a nie metra jak w dotychczas eksploatowanych, co również będzie ułatwieniem.

Nowe autobusy mają zostać dostarczone do Częstochowy w terminie do 112 dni od daty podpisania umowy. Zastąpią 18-letnie pojazdy, które są w tak kiepskim stanie, że nie nadają się już do naprawy. Przeżartych przez rdzę kratownic nie ma już jak spawać.
¬ródło: ¯ycie Częstochowskie

ppln

Post autor: ppln »

Współczuję. Jak można kupić wysokopodłogowy autobus kiedy inny producent za zalednie 1,5 mln (cena prawie 2 wysokopodłogowców) oferuje o 8 niskaczy więcej. Beznadziejny wybór :/

drentwy

Post autor: drentwy »

^ Średniopodłogowy, ja wiem że nie lubisz Conecto ale trzymajmy się faktów ;) A rozstrzygnięcie przetargu naprawdę ciekawe, w życiu nie spodziewałbym się Mercedesa ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”