[Toruń] Przetargi
Przegrały nie z torowiskami, a z samym MPK.ppln pisze:Świetnie dały radę, dwa stoją w muzeum
Ja sam nie jestem entuzjastą sztywnych wózków, jednak powoli dochodzę do wniosku, że obok Forcity nie wymyślono niczego lepszego (szerszych przejść niż w poznańskim Tramino czy Jazzie przy 100% niskiej podłogi nigdzie się nie znajdzie).
Ciekawe, jak radzą sobie Swingi w Kaliningradzie.
Jakoś cisza w temacie, a Toruń zamawia też 6-8 nowych autobusów:
http://bip.mzk.torun.pl/index.php?optio ... mitstart=5
Co ciekawe pojawiło się odwołanie Otokara od specyfikacji (co jest rzadkością bo w Polsce bez odwołań przechodziły większe ustawki) i najlepsze - podobno zostało uwzględnione przez KIO i MZK musi zmienić specyfikację. Szkoda, że nasi rodzimi producenci tak nie walczą (szczególnie Autosan, który już chyba odpuścił...)
http://bip.mzk.torun.pl/index.php?optio ... mitstart=5
Co ciekawe pojawiło się odwołanie Otokara od specyfikacji (co jest rzadkością bo w Polsce bez odwołań przechodziły większe ustawki) i najlepsze - podobno zostało uwzględnione przez KIO i MZK musi zmienić specyfikację. Szkoda, że nasi rodzimi producenci tak nie walczą (szczególnie Autosan, który już chyba odpuścił...)
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Nie wiem skąd bierzesz te plotki, ale ok...sphinx pisze:Co ciekawe pojawiło się odwołanie Otokara od specyfikacji (co jest rzadkością bo w Polsce bez odwołań przechodziły większe ustawki) i najlepsze - podobno zostało uwzględnione przez KIO i MZK musi zmienić specyfikację.
Ich odwołanie skupiło się głównie na kwestii pojemności silnika. Minimum to było 9 l, oni chcieli obniżenia do 7,5 albo i nawet 7 l (dokładnie nie pamiętam bo odwołanie czytałem jakiś czas temu). Z tego w zasadzie przeszli do punktów 'markowych', które są charakterystyczne dla tamtejszych zamówień autobusowych od jakiegoś czasu. Czyli w zasadzie nic trudnego do wybronienia przed Izbą.
Wola walki to jeszcze nie wszystko. Jeżeli już jako przykład podajesz Autosana to wiesz doskonale, że ograniczając się w zasadzie do jednej wersji solówki daleko nie zajadą. Z resztą nie tylko na to nie mają pieniędzy żeby poważnie zaistnieć. Myślę, że możemy powoli zacząć odliczanie do końca w w tej żenujące sanockiej historii.sphinx pisze:Szkoda, że nasi rodzimi producenci tak nie walczą (szczególnie Autosan, który już chyba odpuścił...)
A Otobus ? Wydaje mi się, że dealer Otokara jest bardziej nastawiony na jak największą ekspansję bo to dobry biznes. Jeśli mam wierzyć niektórym głosom to 'czysta' cena Otokara jest powalająca...
Jeśli piszemy o "walce" producentów przystępujących do przetargów, to w sumie nie wiem co lepsze - czy próba walki, czy brak woli walki. Bo jeśli dobrze pamiętacie, to jeszcze parę lat temu wstecz wojna była na tyle ostra, że organizatorzy przetargów mieli problem z wyłonieniem producenta i wybraniem oferty. A wiele przetargów, potem ciągnęło się przez wiele miesięcy w sądach. Same przetargi wielokrotnie unieważniano
Aczkolwiek dział marketingu Autosana mógłby się jednak trochę postarać, jeśli chcą cokolwiek sprzedać
Aczkolwiek dział marketingu Autosana mógłby się jednak trochę postarać, jeśli chcą cokolwiek sprzedać
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ale jakie realia wtedy były ? Konkretna wymiana taboru dopiero się rozkręciła się na dobre po niemalże 10 chudych latach. Tak więc producenci mieli inne podejście, oferowali też nieporównywalnie lepszą półkę jakościową. Teraz kiedy każdy szanujący się gracz już jest w zasadzie jest okopany w swoich bastionach albo kończy to umacnianie walka idzie w zasadzie o epizodyczne wymiany taboru w celu domknięcia portfela zamówień lub łapania ostatniej szansy na zaistnienie. Moim zdaniem cofnięcie do tych lepszych czasów nastąpi na pewno między 2014 a 2017 rokiem. Tylko czy będzie to konkretny powrót do przeszłości ? Trochę wątpię.J-31 pisze:Bo jeśli dobrze pamiętacie, to jeszcze parę lat temu wstecz wojna była na tyle ostra, że organizatorzy przetargów mieli problem z wyłonieniem producenta i wybraniem oferty. A wiele przetargów, potem ciągnęło się przez wiele miesięcy w sądach. Same przetargi wielokrotnie unieważniano
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Toruń] Przetargi
MZK Toruń: Przetarg na 3 MAXI i 2 MIDI + opcja dokupienia 5 kolejnych
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... =0&tabId=0
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... =0&tabId=0
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Toruń] Przetargi
MZK Toruń: Przetarg na 5 autobusów + 5 w opcji domówienia:
Solaris Bus & Coach [4,6704 mln zł] vs. Ursus Bus(Ursus/AMZ Kutno) [3,81 mln zł]
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52699.html
Solaris Bus & Coach [4,6704 mln zł] vs. Ursus Bus(Ursus/AMZ Kutno) [3,81 mln zł]
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52699.html
Re: [Toruń] Przetargi
Ciekawy jestem jaką decyzję podejmie MZK, ostatnio kupowali głównie Solarisy, wcześniej również MAN-y Lion'sy. A teraz mają tanią ofertę AMZ CitySmile vel Ursus. Czy wejdą w to ?
Re: [Toruń] Przetargi
No i znów wygrana AMZ/Ursus. Wspomniany powyżej przetarg wygrało lubelskie konsorcjum. A zatem będą toruńskie Citysmile
Re: [Toruń] Przetargi
Kolejny przetarg MZK na zakup - łącznie - 35 autobusów, z czego 14 hybrydowych i 21 szt. z napędem konwencjonalnym Euro 6 (MAXI w obu przypadkach). Dzisiaj otwarto oferty
Na zakup 14 szt. autobusów hybrydowych, MZK przeznaczyło budżet w wysokości 25 207 620 PLN
Oferta na autobusy hybrydowe jest tylko jedna - MAN Truck&Bus sp. o.o. MAN skalkulował swoją ofertę na kwotę 24 802 212 PLN. A zatem mieszczą się w budżecie
Natomiast druga część przetargu na 21 autobusów z napędem spalinowym Euro 6. Tutaj były dwie oferty:
- MAN Truck&Bus sp. o.o - oferta na kwotę 25 235 910 PLN
- Solaris Bus & Coach - oferta na kwotę 25 538 121 PLN
MZK przeznaczył na ten cel, budżet w wysokości 24 231 000 PLN, a zatem obie oferty są znacznie wyższe niż zakładany budżet. Zatem co zrobi MZK ?
Link http://infobus.pl/w-toruniu-man-vs-sola ... 01268.html
Na zakup 14 szt. autobusów hybrydowych, MZK przeznaczyło budżet w wysokości 25 207 620 PLN
Oferta na autobusy hybrydowe jest tylko jedna - MAN Truck&Bus sp. o.o. MAN skalkulował swoją ofertę na kwotę 24 802 212 PLN. A zatem mieszczą się w budżecie
Natomiast druga część przetargu na 21 autobusów z napędem spalinowym Euro 6. Tutaj były dwie oferty:
- MAN Truck&Bus sp. o.o - oferta na kwotę 25 235 910 PLN
- Solaris Bus & Coach - oferta na kwotę 25 538 121 PLN
MZK przeznaczył na ten cel, budżet w wysokości 24 231 000 PLN, a zatem obie oferty są znacznie wyższe niż zakładany budżet. Zatem co zrobi MZK ?
Link http://infobus.pl/w-toruniu-man-vs-sola ... 01268.html
Re: [Toruń] Przetargi
MANy w Toruniu byłyby zbawieniem. Całe szczęście MAN dał niższą cenę i dobrą ofertę - pozostaje liczyć, że zostanie zaakceptowana i w Toruniu będzie 73 MANów
Re: [Toruń] Przetargi
Tak się zastanawiam czy MZK wybierze MAN'a w ofercie hybrid bo z tego co sprawdzałem to hybrydy MAN'a mają wysokość 3,275m a przejazd pod mostem kolejowym na Placu Armii Krajowej ma wysokość 3,2m .
Re: [Toruń] Przetargi
Wybrać w zasadzie będzie musiał (chyba że unieważnią przetarg). Po prostu będą jeździły tylko na liniach kursujących po prawobrzeżu, tak jak gazowe Solarisy.
Re: [Toruń] Przetargi
Niestety MZK Toruń wybrało ofertę Solarisa o 300 tyś droższą. A dlaczego? Solaris zaoferował ledowe światełka za 300 tyś... A przecież te 300 tyś by mogło być przeznaczone na premie dla kierowców . A oferta z hybrydami prawdopodobnie będzie jeszcze rozpatrywana około 1 miesiąc.
Re: [Toruń] Przetargi
Rozwiązanie jest następujące - nie kierować hybryd po trasach przebiegających pod tym wiaduktem