[Lublin] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

ZTM kupuje kolejne trolejbusy. Tym razem pora na 38 klimatyzowanych solo z dodatkowym napędem bateryjnym. SIWZ i inne dokumenty

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niech zgadnę - Skoda/Solaris ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

SIWZ jest dosyć syntetyczny, więc pasują Skody, Solarisy i MAZ. Potyczkę polsko-czeską należy zdecydowanie przekreślić. Siłą rzeczy zostaje Solaris i być może coś ze wschodu. Na razie nie wyrokuję, zobaczymy jakie padną pytania od potencjalnych oferentów.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Podobno zamiast 50 solówek ZTM Lublin planuje kupić 38 trolejbusowych solówek i 12 trolejbusowych przegubów. Czy to jest prawda?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Odpowiedź dostaniesz tam skąd przyniosłeś te spekulacje.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Info z Ltek Lublin:
|Wężyk|

Na spotkaniu MRM z przedstawicielami ZTM pytałem dyrektora Malca o trolejbusy wielkopojemne. Odpowiedział, że ZTM rozważa ich zakup i jeśli środki finansowe na to pozwolą, zamówi takie pojazdy. Więc kto wie...

-------------------------------------
Adam Lambert/Jack the Ripper/piorunus

Na infobusie kiedyś czytałem, że Salzburg za jedno ST18 na zwykłej budzie płacił ponad 4 mln zł (sterowanie Cegelec, 2 x Pragoimex, silnik diesla Deutz TCV). Jak to jest teraz to nie wiem, ponieważ od dłuższego czasu serwis nie jest łaskaw podawać dokładnych danych. Ktoś zweryfikuje ?

http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=285&page=23
http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=285&page=24

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

No to jedziemy dalej. Miasto ogłosiło zamówienie na budowę nowej zajezdni trolejbusowej na Majdanie. Ogłoszenie na TED'zie

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Przetarg na trolejbusy wygrał Ursus z Bogdanem http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Zapowiedź przetargów na obsługę brygad na których teraz śmigają Irex/Meteor i AKL:
Pożegnanie z gratami. Miasto chce lepszych autobusów na ulicach

Kursy komunikacji miejskiej mają być obsługiwane lepszymi autobusami. Miasto zamierza podnieść poprzeczkę prywatnym przewoźnikom.

Teraz zdecydowaną większość kursów po Lublinie wykonują autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Część z nich to pojazdy należące do spółki, a część wozy powierzone do użytkowania przez Zarząd Transportu Miejskiego. Ale oprócz MPK pasażerów wożą także trzy inne firmy: Irex i Meteor oraz Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Właśnie ci przewoźnicy wygrali swego czasu ogłaszane przez miasto przetargi na wykonywanie kursów.

Autobusy wykorzystywane przez tych przewoźników są jednak mocno wysłużone. Taki wniosek wysnuła m.in. specjalistyczna firma z Pomorza, która na zlecenie miasta przygotowywała projekt planu transportowego na najbliższe lata. "Negatywnie należy ocenić wiek taboru przewoźników prywatnych. Aż 98 proc. taboru eksploatowanego przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie i całość floty firm Irex i Meteor, osiągnęło wiek, uznawany za graniczny w eksploatacji, z punktu widzenia oczekiwanego przez pasażerów komunikacji miejskiej komfortu podróży – czytamy w dokumencie. Według danych na czerwiec 2012 r. średni wiek autobusów wykorzystywanych przez MPK wynosił 9,7 roku, zaś w przypadku pozostałych przewoźników – 15 lat.

– W nowym przetargu wymagania wobec taboru będą wyższe – zapowiedział niedawno Krzysztof ¯uk, prezydent Lublina. W tej chwili ZTM pracuje nad szczegółowymi wymaganiami co do taboru, który będą mogli zaproponować przewoźnicy stający do przetargów. Ich ogłoszenie planowane jest na drugą połowę tego roku.

W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.

Lepsze pojazdy mają pojawić się na trasach dopiero po wygaśnięciu obecnie realizowanych umów z przewoźnikami. – Są one ważne do przyszłego roku, odpowiednio do końca kwietnia, czerwca, września i października – dodaje Góźdź.

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /130419747

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Po prostu skończy się to tym, że owszem stare umowy wygasną i stare autobusy będą stopniowo znikać z ulic Lublina. ZTM ogłosi teraz przetarg dla tzw. "ajentów" na nowe autobusy. Jeśli będą rozsądni, to okres obowiązywania tych umów powinien był wynieść 8 lub 10 lat.

Prywaciarze kupią fabrycznie nowe autobusy... a potem przez te umowne 10 lat będą je totalnie zajeżdżać. I będzie to samo co w Warszawie, czyli lubelski ZTM wróci do punktu wyjścia ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A ja chciałbym spytać, co to jest ,,zbyt stary autobus"? Bo wg mnie takie coś powinno mieć >22 lata, bo akurat mniej więcej wtedy zaczęto produkować porządne niskacze, które IMHO do cywilizowanego zbiorkomu jak najbardziej się nadają, a czy są zużyte, czy nie to trochę inna sprawa.
J-31 pisze:ZTM ogłosi teraz przetarg dla tzw. "ajentów" na nowe autobusy. Jeśli będą rozsądni, to okres obowiązywania tych umów powinien był wynieść 8 lub 10 lat.
Prywaciarze kupią fabrycznie nowe autobusy... a potem przez te umowne 10 lat będą je totalnie zajeżdżać.
Pewnie, nie ma to jak 15-letni Ikarus albo odkurzacz z MZA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Pewnie, nie ma to jak 15-letni Ikarus albo odkurzacz z MZA
Wyluzuj, nie o to chodzi. Nie mam nic przeciwko kupowaniu nowego taboru, nawet przez ajentów, ale wydaje mi się, że lubelski ZTM - w przeciwieństwie do warszawskiego - powinien był po prostu lepiej kontrolować prywaciarzy. Tak, aby oni rzeczywiście dbali o ten nowo zakupiony tabor. A nie naprawiali autobusy przy pomocy taśmy klejącej ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:wydaje mi się, że lubelski ZTM - w przeciwieństwie do warszawskiego - powinien był po prostu lepiej kontrolować prywaciarzy
Spójrz na sprawę z innej strony: jak niedawno rozpoczęła się reforma lubelskiej komunikacji i jaki był jej stan wyjściowy. Lubelski ZTM jest w tym wszystkim instytucją nowo utworzoną

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się, to prawda ;) W sumie ten artykuł, którego powyżej zacytował Marcin, przynajmniej dla mnie daje pewną nadzieję. Przede wszystkim nadzieję na poprawę jakości świadczonych usług w Lublinie. Po cichu liczę na nowy tabor u prywatnych przewoźników i mam nadzieję, że lubelski ZTM da radę. Kibicuję im. ;)

Awatar użytkownika
PuławTransporT
Posty: 12
Rejestracja: 2012-07-18, 14:21
Lokalizacja: Puławy -> Lublin -> Puławy
Kontakt:

Post autor: PuławTransporT »

Będzie kolejny przetarg ZTMu Lublin. Tym razem będzie dotyczył świadczenia usług przewozowych autobusami 18-sto metrowymi.

http://www.ztm.lublin.eu/?op=content&sid=16&id=624

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

AKL odwołał się od kilku kontrowersyjnych warunków SIWZ. klik

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Rafał:

Z otwarcia ofert na używane autobusy:
Kwota ZTM: 13 429 860,91
Oferta nr 1: PKS Zielona Gora
11 909 491,61
Oferta nr 2: AKL
17 305 700,07
Ofera nr 3: Irex-1 i Meteor
13 896 297,40

http://www.ltek.pl/forum/showthread.php ... 8#pid25418

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Lublin] Przetargi

Post autor: Jack the Ripper »

W przetargu na obsługę pakietu 20 brygad przegubami przez 8 lat wpłynęły trzy oferty.

1. Mobilis
* 90 992 570,49 zł
* 10,93 zł/wzkm

2. Meteor
* 85 058 272,41 zł
* 9,46 zł/wzkm

3. PKS Zielona Góra
* 81 551 641,73 zł
* 9,07 zł/wzkm

Kosztorys ZTM
* 72 830 021,83 zł
* 8,75 zł/wzkm

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Lublin] Przetargi

Post autor: Jack the Ripper »

Przetarg unieważniony. ZTM nie zdecydował się na zwiększenie kosztorysu.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Lublin] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na 16 brygad przegubowych:

Kwota ZTM: 75,049 mln zł

Oferty w kolejności cenowej:
1. BP Tour 70,839 mln zł /8,36 zł/wkm
2. Irex & Meteor: 71,755 mln zł /8,47 zł/wkm
3. Warbus: 72,578 mln zł /8,56 zł/wkm
4. AKL: 72,761 mln zł /8,59 zł/wkm
5. PKS Zielona Góra: 75,324 mln zł /8,89 zł/wkm
6. ITS Michalczewski: 81,181 mln zł /9,58 zł/wkm

info z: http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=370&page=22

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”