[Lublin] Przetargi
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
ZTM kupuje kolejne trolejbusy. Tym razem pora na 38 klimatyzowanych solo z dodatkowym napędem bateryjnym. SIWZ i inne dokumenty
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Info z Ltek Lublin:
|Wężyk|
Na spotkaniu MRM z przedstawicielami ZTM pytałem dyrektora Malca o trolejbusy wielkopojemne. Odpowiedział, że ZTM rozważa ich zakup i jeśli środki finansowe na to pozwolą, zamówi takie pojazdy. Więc kto wie...
-------------------------------------
Adam Lambert/Jack the Ripper/piorunus
Na infobusie kiedyś czytałem, że Salzburg za jedno ST18 na zwykłej budzie płacił ponad 4 mln zł (sterowanie Cegelec, 2 x Pragoimex, silnik diesla Deutz TCV). Jak to jest teraz to nie wiem, ponieważ od dłuższego czasu serwis nie jest łaskaw podawać dokładnych danych. Ktoś zweryfikuje ?
http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=285&page=23
http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=285&page=24
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
No to jedziemy dalej. Miasto ogłosiło zamówienie na budowę nowej zajezdni trolejbusowej na Majdanie. Ogłoszenie na TED'zie
Przetarg na trolejbusy wygrał Ursus z Bogdanem http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Zapowiedź przetargów na obsługę brygad na których teraz śmigają Irex/Meteor i AKL:
Pożegnanie z gratami. Miasto chce lepszych autobusów na ulicach
Kursy komunikacji miejskiej mają być obsługiwane lepszymi autobusami. Miasto zamierza podnieść poprzeczkę prywatnym przewoźnikom.
Teraz zdecydowaną większość kursów po Lublinie wykonują autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Część z nich to pojazdy należące do spółki, a część wozy powierzone do użytkowania przez Zarząd Transportu Miejskiego. Ale oprócz MPK pasażerów wożą także trzy inne firmy: Irex i Meteor oraz Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Właśnie ci przewoźnicy wygrali swego czasu ogłaszane przez miasto przetargi na wykonywanie kursów.
Autobusy wykorzystywane przez tych przewoźników są jednak mocno wysłużone. Taki wniosek wysnuła m.in. specjalistyczna firma z Pomorza, która na zlecenie miasta przygotowywała projekt planu transportowego na najbliższe lata. "Negatywnie należy ocenić wiek taboru przewoźników prywatnych. Aż 98 proc. taboru eksploatowanego przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie i całość floty firm Irex i Meteor, osiągnęło wiek, uznawany za graniczny w eksploatacji, z punktu widzenia oczekiwanego przez pasażerów komunikacji miejskiej komfortu podróży – czytamy w dokumencie. Według danych na czerwiec 2012 r. średni wiek autobusów wykorzystywanych przez MPK wynosił 9,7 roku, zaś w przypadku pozostałych przewoźników – 15 lat.
– W nowym przetargu wymagania wobec taboru będą wyższe – zapowiedział niedawno Krzysztof ¯uk, prezydent Lublina. W tej chwili ZTM pracuje nad szczegółowymi wymaganiami co do taboru, który będą mogli zaproponować przewoźnicy stający do przetargów. Ich ogłoszenie planowane jest na drugą połowę tego roku.
W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.
Lepsze pojazdy mają pojawić się na trasach dopiero po wygaśnięciu obecnie realizowanych umów z przewoźnikami. – Są one ważne do przyszłego roku, odpowiednio do końca kwietnia, czerwca, września i października – dodaje Góźdź.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /130419747
Po prostu skończy się to tym, że owszem stare umowy wygasną i stare autobusy będą stopniowo znikać z ulic Lublina. ZTM ogłosi teraz przetarg dla tzw. "ajentów" na nowe autobusy. Jeśli będą rozsądni, to okres obowiązywania tych umów powinien był wynieść 8 lub 10 lat.
Prywaciarze kupią fabrycznie nowe autobusy... a potem przez te umowne 10 lat będą je totalnie zajeżdżać. I będzie to samo co w Warszawie, czyli lubelski ZTM wróci do punktu wyjścia
Prywaciarze kupią fabrycznie nowe autobusy... a potem przez te umowne 10 lat będą je totalnie zajeżdżać. I będzie to samo co w Warszawie, czyli lubelski ZTM wróci do punktu wyjścia
A ja chciałbym spytać, co to jest ,,zbyt stary autobus"? Bo wg mnie takie coś powinno mieć >22 lata, bo akurat mniej więcej wtedy zaczęto produkować porządne niskacze, które IMHO do cywilizowanego zbiorkomu jak najbardziej się nadają, a czy są zużyte, czy nie to trochę inna sprawa.
Pewnie, nie ma to jak 15-letni Ikarus albo odkurzacz z MZAJ-31 pisze:ZTM ogłosi teraz przetarg dla tzw. "ajentów" na nowe autobusy. Jeśli będą rozsądni, to okres obowiązywania tych umów powinien był wynieść 8 lub 10 lat.
Prywaciarze kupią fabrycznie nowe autobusy... a potem przez te umowne 10 lat będą je totalnie zajeżdżać.
Wyluzuj, nie o to chodzi. Nie mam nic przeciwko kupowaniu nowego taboru, nawet przez ajentów, ale wydaje mi się, że lubelski ZTM - w przeciwieństwie do warszawskiego - powinien był po prostu lepiej kontrolować prywaciarzy. Tak, aby oni rzeczywiście dbali o ten nowo zakupiony tabor. A nie naprawiali autobusy przy pomocy taśmy klejącejpmaster pisze:Pewnie, nie ma to jak 15-letni Ikarus albo odkurzacz z MZA
Spójrz na sprawę z innej strony: jak niedawno rozpoczęła się reforma lubelskiej komunikacji i jaki był jej stan wyjściowy. Lubelski ZTM jest w tym wszystkim instytucją nowo utworzonąJ-31 pisze:wydaje mi się, że lubelski ZTM - w przeciwieństwie do warszawskiego - powinien był po prostu lepiej kontrolować prywaciarzy
Zgadza się, to prawda W sumie ten artykuł, którego powyżej zacytował Marcin, przynajmniej dla mnie daje pewną nadzieję. Przede wszystkim nadzieję na poprawę jakości świadczonych usług w Lublinie. Po cichu liczę na nowy tabor u prywatnych przewoźników i mam nadzieję, że lubelski ZTM da radę. Kibicuję im.
- PuławTransporT
- Posty: 12
- Rejestracja: 2012-07-18, 14:21
- Lokalizacja: Puławy -> Lublin -> Puławy
- Kontakt:
Będzie kolejny przetarg ZTMu Lublin. Tym razem będzie dotyczył świadczenia usług przewozowych autobusami 18-sto metrowymi.
http://www.ztm.lublin.eu/?op=content&sid=16&id=624
http://www.ztm.lublin.eu/?op=content&sid=16&id=624
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
AKL odwołał się od kilku kontrowersyjnych warunków SIWZ. klik
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Rafał:
Z otwarcia ofert na używane autobusy:
Kwota ZTM: 13 429 860,91
Oferta nr 1: PKS Zielona Gora
11 909 491,61
Oferta nr 2: AKL
17 305 700,07
Ofera nr 3: Irex-1 i Meteor
13 896 297,40
http://www.ltek.pl/forum/showthread.php ... 8#pid25418
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Lublin] Przetargi
W przetargu na obsługę pakietu 20 brygad przegubami przez 8 lat wpłynęły trzy oferty.
1. Mobilis
* 90 992 570,49 zł
* 10,93 zł/wzkm
2. Meteor
* 85 058 272,41 zł
* 9,46 zł/wzkm
3. PKS Zielona Góra
* 81 551 641,73 zł
* 9,07 zł/wzkm
Kosztorys ZTM
* 72 830 021,83 zł
* 8,75 zł/wzkm
1. Mobilis
* 90 992 570,49 zł
* 10,93 zł/wzkm
2. Meteor
* 85 058 272,41 zł
* 9,46 zł/wzkm
3. PKS Zielona Góra
* 81 551 641,73 zł
* 9,07 zł/wzkm
Kosztorys ZTM
* 72 830 021,83 zł
* 8,75 zł/wzkm
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: [Lublin] Przetargi
Przetarg unieważniony. ZTM nie zdecydował się na zwiększenie kosztorysu.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Lublin] Przetargi
Przetarg na 16 brygad przegubowych:
Kwota ZTM: 75,049 mln zł
Oferty w kolejności cenowej:
1. BP Tour 70,839 mln zł /8,36 zł/wkm
2. Irex & Meteor: 71,755 mln zł /8,47 zł/wkm
3. Warbus: 72,578 mln zł /8,56 zł/wkm
4. AKL: 72,761 mln zł /8,59 zł/wkm
5. PKS Zielona Góra: 75,324 mln zł /8,89 zł/wkm
6. ITS Michalczewski: 81,181 mln zł /9,58 zł/wkm
info z: http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=370&page=22
Kwota ZTM: 75,049 mln zł
Oferty w kolejności cenowej:
1. BP Tour 70,839 mln zł /8,36 zł/wkm
2. Irex & Meteor: 71,755 mln zł /8,47 zł/wkm
3. Warbus: 72,578 mln zł /8,56 zł/wkm
4. AKL: 72,761 mln zł /8,59 zł/wkm
5. PKS Zielona Góra: 75,324 mln zł /8,89 zł/wkm
6. ITS Michalczewski: 81,181 mln zł /9,58 zł/wkm
info z: http://www.ltek.pl/forum/showthread.php?tid=370&page=22