[Katowice] Przetargi PKM
Tu Cię popieram 100 procentowoJ-31 pisze:Co innego autobusy używane. A co innego zamówić autobus fabrycznie nowy.
Wiesz przewoźników ze śląska nie stać na nowe autobusy z klimą, dlatego żałuje, że PKM nie zamówił sobie do tych lewków dużych przesuwanych okien. Czy takie okna są naprawdę aż tak drogie ?B.A. Baracus pisze:Moim zdaniem będą to autobusy 4 drzwiowe tyle, że poza monitoringiem i głosowym zapowiadaniem przystanków nie będą miały żadnego dodatkowego wyposażenia... małe okienka plus brak klimy może się skończyć nieciekawie, no ale co zrobić PKM sam sobie wybrał taka opcje...
Przynajmniej raz by pomyśleli o pasażerach
PS. Też tak sądzę, że będą to 4 drzwi, ale ta cena poniżej miliona zaskakuje mnie ciągle. Może MAN daje teraz jakieś duże rabaty na swoje produkty, albo PKM się targował z nimi
Przetargi PKM Katowice.
Dostawa 5 sztuk autobusów miejskich niskopodłogowych fabrycznie nowych.
Nie ma w ogłoszeniu słowa o typie taboru , próbowałem szukać specyfikacji ale nigdzie nie znalazłem.
Nie ma w ogłoszeniu słowa o typie taboru , próbowałem szukać specyfikacji ale nigdzie nie znalazłem.
Bezpośredni link.bystrzak2000 pisze:Możesz podać jakiegoś linka?
Na razie czekamy na SWiZ, wtedy też przekonamy się czy istotnie autobusy te będą wyposażone w klimatyzacje dla pasażerów, oraz wygodne fotele, gdyż 5 sztuk tych niskopodłogowych autobusów mają być przeznaczone do obsługi komercyjnej linii PKM Katowice "Lotnisko", która kursuje z Katowickiego Dworca PKP do MPL w Pyrzowicach, z przystankiem w Sosnowcu.
Od początku istnienia tej linii do obsługi zostały skierowane 3 SU12 (rocznik 2002), które zostały ściągnięte z obsługi linii miejskich i przystosowane do przewozu pasażerów na lotnisko.
Bo na razie nie ma SWiZu. Tabor ma być niskopodłogowy. Krążą jednak ploty, że podobno PKM jest nawet zainteresowany kupnem MANów Lion`sów Regio.bolko pisze:Nie ma w ogłoszeniu słowa o typie taboru , próbowałem szukać specyfikacji ale nigdzie nie znalazłem.
Na mózg im padło Taki wielki autobus. Po za tym jak napisałem KKS - te autobusy nie są przecież niskopodłogowe.Shadow238 pisze:jednak ploty, że podobno PKM jest nawet zainteresowany kupnem MANów Lion`sów Regio.
Moim zdaniem najlepszym wyborem na tą trasę by były Lions City T. Jeżeli ma być 100% LF to niech kupią Lions City Ü ( bo z pewnością będzie to Man )
No i Panowie pojawił się SWiZ. Pewnie zaskoczą Was wymagania, ale tak z ciekawostek: klima dla kierowcy i pasażerów, wygodne fotele dla podróżnych z podłokietnikami, układ drzwi 2-2-0 lub 2-2-2, dodatkowe półki na bagaż, drzwi otwierane na zewnątrz, elektrycznie otwierane klapy dachowe + okno kierowcy, kabina typu otwartego z możliwością zainstalowanie kasy fiskalnej, kamera monitorująca + 2 ekrany pokazujące obraz z kamery, 2 kamery na pogląd sytuacji przy 2 i 3 drzwiach, silnik ułożony wzdłuż i o mocy 200 kW itp.
Kolorystyka siedzeń i malowanie autobusów zostanie uzgodnione po podpisaniu umowy.
Termin dostawy do 31 lipca 2008 roku.
A teraz słowo ode mnie: Już mi się podobają te autobusy i musicie przyznać, że jak na linie, która łączy Katowice z lotniskiem w Pyrzowicach dość luksusowo wyposażone, poza tym takie autobusy w krainie GOP to niezłe rodzynki. Osobiście wolałbym jakby wygrał MAN, ale coś czuje, że Solaris będzie tu chciał zaproponować model SU12 LE
Ps. Tutaj macie szczegóły. Zachęcam do lektury.
Ps2. I co Ty Amalio na to powiesz ?
Tutaj macie rozkład i cennik biletów na przejazd.
Kolorystyka siedzeń i malowanie autobusów zostanie uzgodnione po podpisaniu umowy.
Termin dostawy do 31 lipca 2008 roku.
A teraz słowo ode mnie: Już mi się podobają te autobusy i musicie przyznać, że jak na linie, która łączy Katowice z lotniskiem w Pyrzowicach dość luksusowo wyposażone, poza tym takie autobusy w krainie GOP to niezłe rodzynki. Osobiście wolałbym jakby wygrał MAN, ale coś czuje, że Solaris będzie tu chciał zaproponować model SU12 LE
Ps. Tutaj macie szczegóły. Zachęcam do lektury.
Ps2. I co Ty Amalio na to powiesz ?
Początkowo była mowa o 4 sztukach, być może chcą jednego na rezerwie mieć.Amalio pisze:Ale dlaczego pięć sztuk ?
Jeżdżą 3 wozy na dzień dzisiejszy.KKS pisze:A ile brygad ma ta linia?
Regio już na pewno odpada, bo nie są one niskopodłogowe. Licze również na Lion`sy.Amalio pisze:Na mózg im padło Taki wielki autobus. Po za tym jak napisałem KKS - te autobusy nie są przecież niskopodłogowe.
Moim zdaniem najlepszym wyborem na tą trasę by były Lions City T. Jeżeli ma być 100% LF to niech kupią Lions City Ü ( bo z pewnością będzie to Man )
Pożyjemy zobaczymy na razie z niecierpliwieniem czekam na rozstrzygnięcie przetargu.KKS pisze:Pewnie PKM się uparło, że na lotnisko puści najlepsze wozy i stwierdziło, że to MAN-y są najlepsze
Tutaj macie rozkład i cennik biletów na przejazd.
Ostatnio zmieniony 2008-02-06, 16:21 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic dziwnego tam nie ma, PKM chce po prostu wygodne autobusy na lotnisko, choć w tym przypadku lepiej by było, gdyby coś a'la Regio kupili a nie niskacze.Shadow238 pisze:Pewnie zaskoczą Was wymagania
Zaraz, LE nie ma czasem schodków? W SIWZ jest napisane, że schodków być nie może.Shadow238 pisze:coś czuje, że Solaris będzie tu chciał zaproponować model SU12 LE
Shadow238 pisze:Początkowo była mowa o 4 sztukach, być może chcą jednego na rezerwie mieć.
Może chcą zwiększyć ilość brygad albo mieć po prostu bezpieczną rezerwę w razie jakichś awarii, pewnie jak będą wszystkie sprawne to 3 będą jeździć na lotnisko, jeden na rezerwie, a jeden może wyruszy na jakąś zwykłą linięShadow238 pisze:Jeżdżą 3 wozy na dzień dzisiejszy.
Mam nadzieję, że raczej te autobusy będą na linii lotnisko jeździć.KKS pisze:a jeden może wyruszy na jakąś zwykłą linię
Tak LE ma schodek 1 z tyłu, ale przy 1 i 2 drzwiach masz niską podłogę. Jednak faktycznie 100% niski wewnątrz to on nie jest.KKS pisze:Zaraz, LE nie ma czasem schodków? W SIWZ jest napisane, że schodków być nie może.
Ano jestem bardzo zadowolony po tym co przeczytałem. Z pewnością będzie to Man to po pierwsze. Po drugie będzie to U, a takie LC to ja tylko w Niemczech widziałem. Po trzecie będzie Full wypas - 100% LF, klima, ( mam nadzieję, że skorzystają z ) głosowe zapowiadanie przystanków wewnątrz i na zewnątrz, no i rzecz o której Shadow napisałeś dość ogólnie - półki na bagaże, ale nie tylko nad siedzeniami, ale także na nadkolach i przy drugim wejściu - praktyczne Oprócz tego kamery, monitory LCD, drzwi odskokowe, wygodne siedzenia. Warto również wspomnieć o module który ma współpracować z tablicami elektronicznymi.Shadow238 pisze: Ps2. I co Ty Amalio na to powiesz ?
Jedno mnie zmartwiło - zamówienie ma być zrealizowane do 31 lipca - mnie najprawdopodobniej już wtedy w Polsce nie będzie i wrócę dopiero pod koniec sierpnia
To nie moje słowa Popraw cytowanieAmalio pisze:Ale dlaczego pięć sztuk ?
I mają racjęKKS pisze: to MAN-y są najlepsze
Eee no właśnie. Z tego wszystkiego nie doczytałem. Kiedy rozstrzygnięcieShadow238 pisze:Pożyjemy zobaczymy na razie z niecierpliwieniem czekam na rozstrzygnięcie przetargu.
I bardzo dobrze. Do lotniska nie jest blisko.J-31 pisze:Hmm. To rzeczywiście PKM Katowice poszukuje autobusów "lokalnych".
Niepełnosprawny też człowiek.KKS pisze:y coś a'la Regio kupili a nie niskacze.
A skąd będziesz miał pewność, że wszystkie będą sprawne do końca dniaKKS pisze:wszystkie sprawne to 3 będą jeździć na lotnisko, jeden na rezerwie, a jeden może wyruszy na jakąś zwykłą linię
W SIWZ chyba nie ma mowy o 100% LF tylko o braku schodków, ale i tak się nie kwalifikuje.Shadow238 pisze:Tak LE ma schodek 1 z tyłu, ale przy 1 i 2 drzwiach masz niską podłogę. Jednak faktycznie 100% niski wewnątrz to on nie jest.
JupiAmalio pisze:Jedno mnie zmartwiło - zamówienie ma być zrealizowane do 31 lipca - mnie najprawdopodobniej już wtedy w Polsce nie będzie i wrócę dopiero pod koniec sierpnia
Nie wszyscy są niepełnosprawni, można chyba zamówić Regio z rzeźnią i jakąś rampę zrobić?Amalio pisze:Niepełnosprawny też człowiek.
Jak na 3 wozy zepsują się 2 to to już się kwalifikuje do sytuacji kryzysowych i można tam inny autobus puścić.Amalio pisze:A skąd będziesz miał pewność, że wszystkie będą sprawne do końca dnia