[Szczecin i Police] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

SPAD kupuje 4 solówki:
http://www.spad.szczecin.pl/bip/index.p ... rgi&pid=68
jedyna nowość to system gaśniczy w komorze silnika...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

To SPPK ogłosiło przetarg na używki 3 generacji.

[ Dodano: 2009-10-15, 18:44 ]
Rozpacz:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4819

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A SPAD zażyczył sobie autobusy z automatami biletowymi:
http://www.spad.szczecin.pl/bip/download.php?id=249

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

shakkie pisze:SPPK chcę powiedzieć Neoplanowi "won!" :
No i powiedzieli:
jas59 na KOMISie pisze:Neoplan,
który dotychczas był na stanie Polic został wymieniony na
MAN-a Lion''s City.
http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?de ... &viewall=1

[ Dodano: 2009-10-29, 15:45 ]
Obyło się bez niespodzianek:
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 25131.news

dominikg

Post autor: dominikg »

Czy wiadomo już coś na temat przetargu SPPK na dwa autobusy 12 m. ?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Zadzwoń do nich, może ci powiedzą?

[ Dodano: 2009-11-18, 11:07 ]
Są za to wieści ze SPAD, z czego jedna jest bardzo pozytywna:
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 28660.news

[ Dodano: 2009-11-23, 11:07 ]
ZDiTM ogłosił przetarg na obsługę linii autobusowych w przyszłym roku. Nowości brak :( .

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 70894.news
2 grudnia 2009 roku firma Dolnośląskie Linie Autobusowe (z siedzibą we Wrocławiu) wniosła protesty do przetargów na obsługę linii dziennych oraz nocnych w Szczecinie w roku 2010. Firma ta zarzuca Zamawiającemu (czyli ZDiTM) między innymi: utrudnianie uczciwej konkurencji, naruszenie zasad równego traktowania wykonawców. Protestujący domaga się uwzględnienia protestu oraz zmiany niektórych zapisów SIWZ.
Pełna treść protestów:
http://www.zditm.szczecin.pl/ogloszenia ... 2_2009.pdf
http://www.zditm.szczecin.pl/ogloszenia ... 2_2009.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Niech zwycięży lepszy, ale nasz?

Koniec monopolu miasta w szczecińskiej komunikacji publicznej? Firma z Wrocławia chce obsługiwać połowę naszych linii autobusowych. Na razie zarzuca ZDiTM-owi ustawienie przetargu na te usługi i wytyka bałagan w dokumentach.

SPA Dąbie i Klonowica są pod szczególną opieką miasta, które regularnie podnosząc ich kapitał, umożliwia zakup nowych autobusów. Wejście konkurencji jedną z tych miejskich firm unicestwi. Na zdjęciu prezydent Piotr Krzystek w jednym z solarisów, jakie miasto kupiło dla SPA Dąbie
Sprawą powinna się zająć komisja rewizyjna rady miasta - stwierdził radny Marek Goc z Platformy Obywatelskiej, kiedy przedstawiliśmy mu kulisy sprawy.

Zniknie SPA Dąbie lub SPA Klonowica?

Przetargi na obsługę linii autobusowych w mieście Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłasza co roku. Do wzięcia są dwa pakiety, po 20 dziennych linii. Od lat zwycięzcy są ci sami: SPA Dąbie i SPA Klonowica. Te powstałe w 1999 roku na bazie zajezdni autobusowych spółki dzielą się szczecińskim rynkiem. Stuprocentowym udziałowcem obu spółek jest miasto Szczecin. Przetargi są organizowane, bo tego wymaga prawo. Dotąd były formalnością. Teraz się to zmieniło. Przetargiem na wożenie szczecinian od 1 stycznia 2010 r. oprócz obu SPA zainteresowana jest wrocławska spółka Dolnośląskie Linie Autobusowe.

- Jesteśmy gotowi przejąć połowę szczecińskich linii autobusowych - deklaruje Grzegorz Bajorek, który w DLA zajmuje się "naszym" przetargiem. To oznacza, że w przypadku wygranej, DLA wyrzuciłaby ze szczecińskiego rynku jedną z miejskich spółek: SPA Dąbie (obsługuje przede wszystkim prawobrzeże) lub SPA Klonowica (lewobrzeże). Bajorek nie zdradza, którym pakietem linii jest zainteresowana jego spółka.

DLA działa we Wrocławiu i jego ościennych gminach. Na zlecenie wrocławskiego Urzędu Miasta obsługuje dziewięć linii (10 procent) oraz kilka do hipermarketów. Spółka ma ambicje wyjścia w Polskę. Ubiega się m.in. o wożenie pasażerów w Lublinie. Ma 66 autobusów, nie starszych niż 10-letnie. Teraz kupuje zupełnie nowy tabor. - Jeśli zdobędziemy kontrakt w Szczecinie, jesteśmy gotowi sprowadzić do miasta odpowiednią liczbę autobusów - zapowiada Bajorek. - To żaden kłopot. Kierowcy? Zatrudnienie znaleźliby u nas pracownicy z tej firmy, która przegra.

Co na to szczecińskie spółki autobusowe? - Nie chcę się na ten temat wypowiadać - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA Dąbie.

Wygrywasz i od razu wyjeżdżasz na trasę

Na razie DLA nie złożyły oferty w przetargu. Spółka twierdzi, że Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego tak ustawił specyfikację, by ewentualni konkurenci SPA Dąbie i SPA Klonowica nie mieli szans już na starcie. Wrocławska firma oprotestowała specyfikację warunków zamówienia. Najważniejszy zarzut dotyczy terminów. Otwarcie ofert przewidziano na 21 grudnia. Zwycięzca ma być wybrany jeszcze tego samego dnia. Potem jest 10 dni na uprawomocnienie się decyzji (i ewentualne protesty, których w ostatnich latach z braku konkurencji nie było). Umowa może wiec być podpisana najwcześniej 1 stycznia. Jednocześnie ZDiTM żąda, by właśnie od 1 stycznia wybrana firma obsługiwała trasy. "Tak sformułowany warunek praktycznie wyklucza jakąkolwiek konkurencję (...), gdyż jedynie przewoźnik, który do tej pory świadczy [te] usługi, będzie w staniee dalej je świadczyć od 1 stycznia 2010" - czytamy w proteście DLA.

Wrocławianie podkreślają, że oferent z innego miasta musi mieć więcej czasu nie tylko na sprowadzenie do Szczecina autobusów, ale także załatwienie zezwolenia na regularny przewóz osób w naszym mieście. Tylko ta formalność zajmuje miesiąc.

- Chcemy, by od momentu podpisania umowy zwycięzca miał pięć tygodni na uruchomienie przewozów - mówi Bajorek.

Do tego czasu autobusy mogłyby jeździć po staremu, na podstawie krótkoterminowej umowy z dotychczasowym przewoźnikiem.

Wrocławianie podważają też wymóg, każący oferentowi wykazać doświadczenie w postaci wykonania określonej liczby wozokilometrów w ramach jednej umowy. - My wymaganą przez ZDiTM liczbę wozokilometrów wykonujemy w ramach kilku umów z gminami otaczającymi Wrocław - mówi Bajorek. - To powinno wystarczyć.

Uwag DLA jest więcej. Z części z nich wynika niechlujstwo układających specyfikację. Pomylone są numery załączników, litery w słowach zmieniające sens całych zdań itp.

ZDiTM nie chciał wczoraj komentować sprawy. Rzecznik Marta Kwiecień-Zwierzyńska poinformowała nas, że odpowiedź na nasze pytania otrzymamy po przygotowaniu odpowiedzi na protest DLA. Termin pływa w piątek.

Gazeta Wyborcza Szczecin
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... nasz_.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Czy stać nas na autobusowy monopol?

Po raz pierwszy organizowanym przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego przetargiem na obsługę dziennych linii autobusowych zainteresowała się prywatna firma. Dolnośląskie Linie Autobusowe (ma 10 proc. rynku przewozów we Wrocławiu) gotowe są przejąć nawet połowę szczecińskich przewozów. Na zainteresowaniu prawdopodobnie się skończy. DLA wytknęły ZDiTM ustawienie przetargu pod dotychczasowych przewoźników, dwie należące do Szczecina spółki autobusowe: SPA Dąbie i SPA Klonowica. Próba oprotestowania specyfikacji przetargu nic nie dała (wrocławianom pozostaje jeszcze droga sądowa). W Polsce jest jeszcze kilku dużych, prywatnych przewoźników, którzy mają wystarczający potencjał, by wyjechać na ulice Szczecina. ZDiTM to skutecznie uniemożliwia, zresztą na ciche życzenie miasta. Zastępca prezydenta Szczecina Beniamin Chochulski w rozmowie z "Gazetą" przyznał, że miasto zamierza skorzystać z nowej, unijnej dyrektywy, która pozwoli ZDiTM-owi wyznaczyć przewoźnika bez organizowania przetargu (prawdopodobnie stanie się to możliwe w 2011 r).

Czy taka ochrona SPA Dąbie i SPA Klonowica jest dla miasta korzystna? Pozornie tak. Miasto pompuje w obie spółki niemałe pieniądze, kupując (poprzez dokapitalizowanie firm) w ciągu ostatnich dwóch lat 30 nowych autobusów (wartych ponad 33 mln zł). Na przyszły rok planowana jest dostawa co najmniej 20 kolejnych. Kopanie dołków pod spółkami poprzez wpuszczenie konkurencji i odebranie obu SPA części rynku wydaje się szkodnictwem.

Rozważmy teraz taki "szkodliwy" scenariusz. W przetargu wygrywa firma z zewnątrz. Czy szczecinianie będą jeździć gorszymi autobusami? Nie. W przetargu można przecież postawić warunek dotyczący maksymalnego wieku autobusów, a nawet obowiązek malowania ich w barwy Floating Garden. Takie rozwiązanie sprawdza się chociażby w Warszawie, Bydgoszczy czy Krakowie. A co z miejskimi spółkami? Na pewno miasto musiałoby, po pierwsze, zdecydować o ich połączeniu w jedną firmę, co zresztą powinno stać się niezależnie od tego, czy miasto utrzyma ich monopol czy też nie (bo po co dwie miejskie spółki, które z nikim ani nawet z sobą konkurować nie muszą?). Jedna, mniejsza spółka oznacza mniejsze niezbędne nakłady w nowy tabor. Nie łudźmy się bowiem, że obecne i zapowiadane zakupy postawią spółki na nogi. Wielkie inwestycje dopiero nadchodzą. Jeśli średnia wieku nie ma znów drastycznie rosnąć powyżej 20 lat, do 2013 trzeba wymienić 39 przegubowców Volvo z SPA Klonowica, a do 2016 czterdzieści sztuk tych wozów z SPA Dąbie. W tym czasie barierę 20 lat przekroczą dziesiątki innych autobusów kupowanych jako używane w ostatnich kilku latach.

Jeśli można odmłodzić tabor wożący szczecinian "rękami" prywatnych firm, to czemu z tego nie skorzystać? Najcenniejszym efektem takiej polityki byłaby możliwość skierowania pieniędzy z budżetu miasta na komunikację tramwajową, gdzie konkurencji nie ma wcale. Póki co brak realnych pod względem finansowym planów rozwoju tej sieci (poza ciągnącym się projektem szybkiego tramwaju) skazuje tramwaje na wegetację. Owszem, remontowane są torowiska, mają nawet pojawić się niskopodłogowe pojazdy. Sześć sztuk. Mniej niż kropla w morzu potrzeb, chociaż wydatek będzie to niemały - większy niż dotychczasowe wydatki na solarisy. Równouprawnienie wydatków na autobusy i tramwaje jest więc tylko pozorne, chociaż ta ostatnia sieć we wszelkich programach i strategiach rozwoju miasta wskazywana jest jako kręgosłup szczecińskiej komunikacji.

Takie przekierowanie miejskiej polityki wymaga nie tylko dobrego przygotowania i kalkulacji, ale przede wszystkim odwagi, by chociaż do takiej opcji się przymierzyć. Na razie spotkałem się jedynie z nieformalnie wyrażoną opinią, żeby nie straszyć związkowców.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... opol_.html

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 73744.news
Rozstrzygnięto przetargi na obsługę linii dziennych i nocnych w 2010 roku.

Obyło się bez niespodzianek. Na liniach dziennych obejmujących pakiet lewobrzeżny wozić nas będzie SPAK, którego oferta wyniosła 35,045 miliona złotych (po wyliczeniach wychodzi około 6,13 złotych za wozokilometr). Na prawobrzeżu - SPAD, który będzie wykonywać usługi za kwotę 41,033 miliona złotych (około 5,36 złotych za wozokilometr). Z kolei linie nocne przypadły w obsłudze obu wspomnianym spółkom oraz SPPK i PKS Szczecin. Na każdą linię nocną przypadła jedna oferta. Wyjątkiem jest linia 531, gdzie chętnych na jej obsługę było dwóch: SPAD oraz PKS Szczecin. W związku z tym, że jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej była cena, ową linię obsłuży PKS Szczecin, gdyż zaoferował niższą kwotę.
Osobiście liczyłem na większe stawki za wozokilometr, ale najwyraźniej ktoś tak nie myśli.

wnyku
Posty: 86
Rejestracja: 2007-07-21, 19:46
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: wnyku »

J-31 pisze:oczywiście obym nie zapeszył - bo mogą jeszcze rzucić protestem
Bodajże od 8 grudnia nie ma możliwości oprotestowania przegranego przetargu. Jedyną drogą jest odwołanie się Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Co już nie jest takie wygodne i nie przedłuża procedury przetargowej.
PS. Jeżeli miasto Szczecin jest 100% udziałowcem SPAK/SPAD to nic dziwnego, że te spółki wygrały. To, że DLA coś jeszcze wywojuje w tej kwestii jest bardzo mało prawdopodobne. Chociaż tego bym im życzył.
PS2. około 5,36 złotych za wozokilometr
około 6,13 złotych za wozokilometr
To normalne stawki, przy których można prowadzić komunikacje miejską z całą infrastrukturą, nie patrząc na koszty, nie obcinając pracownikom premii, z możliwością zakupu całkowicie nowego taboru.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Gazeta Gazeta Wyborcza Szczecin pisze:Rekordowe od lat zakupy taboru planują dwie spółki w stu procentach należące do miasta: SPA Klonowica i SPA Dąbie. Trzecia spółka, Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, walczy o przetrwanie

Skąd tak różna kondycja spółek? Stawki płacone SPPK (w 40 proc. należącego do Szczecina) przez ZDiTM nie pokrywają kosztów. Sprawę kilkakrotnie poruszaliśmy w ostatnich dniach w "Gazecie".

Miasto z opinią o nierównym traktowaniu SPPK w porównaniu do SPA Klonowica i SPA Dąbie się nie zgadza. W przesłanym do redakcji stanowisku magistrat podkreślił, że w roku 2010 "Gmina Miasto Szczecin przewiduje podwyższenie kapitału o 700 tys. zł w SPPK (podczas gdy w spółkach autobusowych 100 proc. szczecińskich żadnego podwyższenia się nie przewiduje)".

Z informacji zebranych przez "Gazetę" wynika, że gorsza pozycja obu SPA w 2010 roku jest tylko pozorna. Miasto planowało bowiem na przyszły rok dokapitalizowanie każdej ze spółek w wysokości po 9 mln zł. Projekty odpowiednich uchwał były gotowe na grudniową sesję rady miasta. Ostatecznie jednak gotówka planowana na rok 2010 została przelana na konta przewoźników jeszcze w końcu 2009 r. Z przeznaczeniem właśnie na tegoroczne zakupy.

- Mogą być rekordowe - mówi radny Marek Goc (PO). - Tym bardziej że na początku roku rozpisany zostanie konkurs na dofinansowanie zakupu autobusów ze środków unijnych. W efekcie w 2010 r. na ulicach Szczecina mogą pojawić się 44 nowe autobusy.

Pierwszych 20 jest już zamówionych. Mają dotrzeć w styczniu i lutym. Mechanizm unijnego dofinansowania jest przy tym na tyle elastyczny, że spółki mogą otrzymać fundusze UE za już jeżdżące po Szczecinie autobusy. Fundusze mogą być więc w praktyce szybko rozdysponowane i posłużyć do zakupu bądź leasingu kolejnych wozów. Unijne dofinansowanie jest przy tym spore - nawet do 85 proc. wydatków na nowy tabor.

- Może się okazać, że w ciągu roku wymienimy 20 procent szczecińskich autobusów - mówi Goc.

Jeśli spółki mają funkcjonować na dotychczasowych zasadach, mając w praktyce monopol na obsługę szczecińskich linii autobusowych, takie duże inwestycje są niezbędne. Aby średnia wieku taboru nie wzrosła powyżej 20 lat, do 2013 trzeba wymienić 39 przegubowców volvo z SPA Klonowica, a do 2016 czterdzieści sztuk tych wozów z SPA Dąbie. W tym czasie barierę 20 lat przekroczą dziesiątki innych autobusów kupowanych jako używane w ostatnich kilku latach. Przed takim problemem stoi właśnie SPPK. Pieniądze z dokapitalizowania (milion od gminy Police i 700 tys. ze Szczecina) mogą nie wystarczyć nawet na pokrycie strat spowodowanych niskimi stawkami za przejechany kilometr.
Już mi się podoba. xD

20 pojazdów już jest zamówione (może ktoś przypomnieć, po ile do każdej ze spółek?).
Kolejne 14 trafi do SPAD, a 10 do SPAK.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

może ktoś przypomnieć, po ile do każdej ze spółek?
SPAK 8 SU18
SPAD 8 SU18 i 4 SU12

[ Dodano: 2010-01-26, 14:17 ]
SPAK ogłosił przetarg na 8 przegubów. SIWZ:
http://www.spak.pl/przetargi.html
Będzie klima, miękkie siedzenia, zielone poręcze, biletomat i dodatkowy wyświetlacz na numer linii ("w okolicy przedniego nadkola"), kamera na tylnej ścianie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

shakkie pisze:Będzie klima, miękkie siedzenia, zielone poręcze, biletomat i dodatkowy wyświetlacz na numer linii ("w okolicy przedniego nadkola"), kamera na tylnej ścianie.
Zaraz, a aktualnie kupowane Solarisy jakie mają poręcze ? ¯ółte, czy aluminiowe ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

¯ółte.

[ Dodano: 2010-02-01, 07:46 ]
SPAD ogłosił przetarg na 10 przegubów, wyposażenie pojazdów takie jak w przetargu SPAK.
http://www.spad.szczecin.pl/bip/index.p ... rgi&pid=73

[ Dodano: 2010-02-23, 15:09 ]
Kolejna innowacja:
SPA Dąbie zmieniło specyfikację przetargu na dostawę 10 autobusów przegubowych. Dodano zapis dotyczący wymogu umieszczenia wewnątrz autobusu elektronicznych wyświetlaczy (po 1 w każdym członie pojazdu), wskazujących przebieg linii realizowanej przez pojazd. Na wyświetlaczu musi być wyświetlany numer linii, przystanek docelowy, kolejne przystanki wraz z międzyprzystankowym czasem przejazdu oraz punkty przesiadkowe ze wskazaniem linii i rozkładowego czasu do przesiadki.
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 33484.news

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

(...)Na wyświetlaczu musi być wyświetlany numer linii, przystanek docelowy, kolejne przystanki wraz z międzyprzystankowym czasem przejazdu oraz punkty przesiadkowe ze wskazaniem linii i rozkładowego czasu do przesiadki.
Hehe. Czyżby SPAD zapatrzył się na nowinkę warszawskiego ZTM-u ? :mruga:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

J-31 pisze:Hehe. Czyżby SPAD zapatrzył się na nowinkę warszawskiego ZTM-u ?
Kolejne miasto po Warszawie i Białymstoku :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

J-31 pisze:Czyżby SPAD
Ja tam liczę, że to pomysł UM i że "przekonają" do tego pomysłu również SPAK.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Nie rozumiem. Czy chodzi może o takie tablice elektroniczne jak w warszawskich 150N2k/2000 i 116Na, czy się mylę?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”