[Szczecin i Police] Przetargi
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Łącznie chyba, a nawet raczej żaden z polskich graczy. Gdyby podzielić to na części to nie byłoby kłopotu. Wtedy pasowałoby hybrydowe Volvo 7700 (VBP chyba ma jeszcze parę sztuk tego) i O530G w stołecznym 'komplecie'.shakkie pisze:Tylko który producent ma do oddania jednocześnie hybrydę z 2010 i przegubowca z 2011?
BTW- może ktoś opis przedmiotu zamówienia przekonwertować na jakiś normalny format albo go streścić, jeżeli jest tam coś istotnego ?
Hybryda:Jack the Ripper pisze:BTW- może ktoś opis przedmiotu zamówienia przekonwertować na jakiś normalny format albo go streścić, jeżeli jest tam coś istotnego ?
Przegub:Wymagania ogólne
a) rok produkcji nie starszy niż 2010
b) przebieg nie większy niż 150 tys. km
Wymiary zewnętrzne
Długość min. 11 m, szerokość do 2,55 m, wysokość z wyposażeniem do 3,25 m
Nadwozie, przedział pasażerski
a) nadwozie samonośne niskopodłogowe bez stopni we wszystkich wejściach
b) podłoga płaska na całej długości autobusu
c) układ drzwi: 2-2-2
d) szerokość drzwi minimum 1200 mm
e) przednie skrzydło prawych drzwi zamykane z zewnątrz zamkiem patentowym
f) rampa dla wózka inwalidzkiego przy drugich drzwiach
g) ilość miejsc siedzących dla pasażerów minimum 27
h) ilość miejsc ogółem minimum 90
i) miejsce na wózek inwalidzki
j) mocowanie dla roweru wewnątrz pojazdu
k) przedział pasażerski klimatyzowany
l) okna z górną częścią przesuwną lub uchylną
Hybrydowy zespół napędowy
a) sumaryczna moc silników, która może być zadysponowana do napędu kół - minimum 190 kW
b) silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym zasilany olejem napędowym (ON), spełniający normę emisji spalin Euro 5 + EEV
c) jeśli do pracy napędu jest wymagana bateria trakcyjna, to jej pojemność powinna wynosić co najmniej 3 kWh a układ ładowania zapewniać odzysk energii kinetycznej pojazdu podczas zwalniania
Układ jezdny
a) ilość osi 2
b) zawieszenie pneumatyczne
c) zawieszenie przednie niezależne
d) funkcja przyklęku prawej strony nadwozia
e) układ hamulcowy pneumatyczny ABS, EBS
f) koła 275/70 R22,5
Dodatkowo wymagane w cenie pojazdu
a) lakierowanie autobusu w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym
b) dostarczenie kompletu filtrów na 36 miesięcy eksploatacji, przy założeniu przebiegu rocznego 100 tys. km
c) jeśli układ napędowy korzysta z baterii trakcyjnych – ich konieczne wymiany zapewniające 12 lat eksploatacji pojazdu licząc od daty produkcji (Dostawca jest zobowiązany do odbioru i utylizacji zużytych baterii)
Wymagania ogólne
a) rok produkcji nie starszy niż 2011
b) przebieg nie większy niż 50 tys. km
Wymiary zewnętrzne
Długość min. 16,5 m, szerokość do 2,55 m, wysokość z wyposażeniem do 3,25 m
Nadwozie, przedział pasażerski
a) nadwozie samonośne niskopodłogowe bez stopni we wszystkich wejściach
b) podłoga płaska na całej długości autobusu
c) układ drzwi: 2-2-2-2
d) szerokość drzwi minimum 1200 mm
e) przednie skrzydło prawych drzwi zamykane z zewnątrz zamkiem patentowym
f) rampa dla wózka inwalidzkiego przy drugich drzwiach
g) ilość miejsc siedzących – minimum 40 plus miejsce kierowcy
h) ilość miejsc ogółem – minimum 130
i) miejsce na wózek inwalidzki
j) mocowanie dla roweru wewnątrz pojazdu
k) przedział pasażerski klimatyzowany
l) okna z górną częścią przesuwną lub uchylną
Miejsce pracy kierowcy
Wydzielona kabina kierowcy typu zamkniętego z systemami wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji niezależnymi od systemów dla przestrzeni pasażerskiej.
Jednostka napędowa
Silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym zasilany olejem napędowym (ON), o pojemności minimum 9000 cm³, o mocy minimum 220 kW, spełniający normę emisji spalin minimum Euro 5 + EEV
Skrzynia biegów
Automatyczna, minimum 4-biegowa, serwisowana w Polsce
Układ jezdny
a) ilość osi – 3
b) zawieszenie pneumatyczne
c) zawieszenie przednie niezależne
d) funkcja przyklęku prawej strony nadwozia
e) układ hamulcowy pneumatyczny ABS, EBS
f) koła – 275/70 R22,5”
Dodatkowo wymagane w cenie pojazdu
a) lakierowanie autobusu w kolorystyce „Szczecin Floating Garden”
b) dostarczenie kompletu filtrów na 36 miesięcy eksploatacji, przy założeniu przebiegu rocznego 100 tys. km
Ich Hybrid jest bodaj z 2008 roku.J-31 pisze:A czy Solaris nie ma czasami czegoś na tzw. "składzie" do odsprzedania ?
Miałem nadzieję na Volvo ale wobec tego iż przetarg nie może być częściowy, to chyba nie wygrają... Ja się założę, że nikt się nie zgłosi i będzie drugi przetarg już z podziałem na dwa zadania.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Odnoszę wrażenie, że robicie złe założenie, że muszą to być autobusy znajdujące się w Polsce. Wolnych autobusów testowych tudzież zastępczych MAN ma w Niemczech co najmniej kilka jak nie kilkanaście. Zarówno hybryd jak i zwykłych diesli i na pewno wśród nich są autobusy odpowiadające zamówieniu. Tak więc jeżeli Solaris nie ma niczego na zbyciu to ja stawiam na MANa.
Przetarg na pojazdy demonstracyjne. Tylko Solaris.
Natomiast jeśli chodzi o hybrydę Solarisa to nie wiem o który wóz chodzi. Ta ich srebrna hybryda jest z 2008 roku a nie 2010.
Jak wiadomo jeśli chodzi o przeguby to jest to ten wóz http://phototrans.pl/14,584090,0,Solari ... 8_75_.htmlTylko jedna oferta wpłynęła na przetarg ogłoszony przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie". Firma chce nabyć 2 autobusy tzw. demonstracyjne, które nigdy nie kursowały regularnie u żadnego przewoźnika. I choć zainteresowanie przetargiem było spore, producenci zadawali sporo pytań, ostatecznie ofertę złożył tylko podpoznański Solaris.
- Zakładaliśmy wydatek rzędu 1 mln 850 tys. zł - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA "Dąbie". - Producent życzy sobie o ok. 48 tys. zł, jeszcze nie wiemy, jak rozwiązać ten problem. Na razie przyglądamy się ofercie.
Proponowany autobus przegubowy to model nieco dłuższy, niż te, które jeżdżą po naszych ulicach. Wyprodukowano go w ub. roku i nie był jeszcze rejestrowany. Drugi autobus - o długości 12 m, to zgodnie z życzeniem przewoźnika pojazd o napędzie hybrydowym. Jest zarejestrowany na Solarisa, pochodzi z 2010r. Jeśli umowa zostanie sfinalizowana, w Szczecinie mogą pojawić się w połowie lipca.
Natomiast jeśli chodzi o hybrydę Solarisa to nie wiem o który wóz chodzi. Ta ich srebrna hybryda jest z 2008 roku a nie 2010.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ten wóz wyprodukowano jako zwykłego ropniaka w 2008, przebudowano go na hybrydę w 2009. Pytanie czy są w stanie to przepchnąć jako wyprodukowany w 2010.OPi pisze:Natomiast jeśli chodzi o hybrydę Solarisa to nie wiem o który wóz chodzi. Ta ich srebrna hybryda jest z 2008 roku a nie 2010.
Jedyny pożytek z tego zamówienia.irisbus pisze:Wow czyli będzie pierwszy 18,75 w Polsce, ciekawa sprawa
SPPK ogłosiło przetarg na 1 solówkę i 1 przeguba. Otwarcie ofert 19 sierpnia.
Dokumenty:
http://www.sppk.pl/przetarg_01072013.htm
Dokumenty:
http://www.sppk.pl/przetarg_01072013.htm
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
TS otworzyły worek z prezentami świątecznymi w postaci 2 przetargów:
Papiery i rysunki będą tu, jak już je łaskawie opublikują.
SIWZ i inne papiery.
Szkoda że nie wpadli na ten pomysł 4 lata temu - byłoby już 7 takich.
Ponadto 7 stycznia zaczną remont torowiska w Al. Piastów. Przebudowa Potulickiej ruszy dopiero w marcu.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1387809 ... Opis-zmianPowstaną wspólne tramwajowo-autobusowe przystanki i wspólny fragment trasy. Do tego nowa sieć trakcyjna i przebudowa, zadaszona pętla na Basenie Górniczym. Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na modernizację linii tramwajowej wzdłuż ul. Energetyków i Gdańskiej.
Otwarcie ofert nastąpi 7 lutego 2014 roku. Jeśli proces wyboru zwycięzcy przetargu pójdzie sprawnie i bez odwołań, to wczesną wiosną można spodziewać się podpisania umowy. Wykonawca będzie miał 270 dni na realizację kontraktu.
- Torowisko musi być gotowe, zanim ukończona zostanie budowa nowej linii tramwajowej z Basenu Górniczego do ul. Turkusowej - mówi Dariusz Wołoszczuk z ZDiTM.
Modernizacja obejmie odcinek od zjazdu z mostu Długiego do pętli na Basenie Górniczym. Najwięcej zmian będzie na odcinku między mostem Długim i zjazdem z Trasy Zamkowej, w pobliżu Baltony. Na tym odcinku powstanie PAT, czyli pas autobusowo-tramwajowy ze wspólnymi przystankami: przy Baltonie i przy ul. Energetyków. Z tego powodu zmieni się organizacja ruchu przy wjeździe na most Długi od strony prawobrzeża. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy. Nad każdym z nich, jeszcze przed przeprawą będą sygnalizatory. Czerwone światło zapali się nad pasem z torem tramwajowym, w chwili gdy od strony prawobrzeża będzie jechał tramwaj lub autobus. Pojazdy komunikacji miejskiej będą wykrywane przez pętlę indukcyjną wbudowaną w PAT. Komunikacja miejska ma więc mieć pierwszeństwo i płynny wjazd na przeprawę.
Na odcinku od Baltony do Basenu Górniczego tramwaje i autobusy zostaną rozdzielone. Powstaną jednak dwa wspólne przystanki: przy ul. Merkatora i przy dawnej stoczni Parnica. Autobusy będą miały możliwość zjechania z lewego, wewnętrznego pasa na przystanek, a następnie włączenia się do ruchu. W praktyce to rozwiązanie może służyć jedynie w przypadku awarii tramwajów i skierowania autobusów zastępczych. Nawet jeśli autobusy pospieszne zostaną na tym odcinku, to i tak na te przystanki nie wjadą, bo na ich wysokości także i dziś się nie zatrzymują.
Nowością będzie też obniżenie poziomu torowiska pod wiaduktem kolejowym na ul. Gdańskiej. Obecnie tramwaje muszą w tym miejscu zwalniać do 10 km na godzinę.
Dużo zmieni się też na pętli na Basenie Górniczym. Tory zostaną połączone z nową trasą prowadzącą na ul. Turkusową w Zdrojach. Wszystkie perony zostaną zadaszone, a budynki zaplecza socjalnego kierowców i motorniczych przebudowane. Pasażerowie jadący autobusami od strony Dąbia będą wysadzani od razu na przystanku dla tramwajów jadących w kierunku prawobrzeża. (-z tego wynika, iż ludzie jadący z prawobrzeża będą mieli wygodną przesiadkę na tramwaj w kierunku prawobrzeża, redaktorowi chyba coś się wykoleiło)
Wszystkie przystanki na całej trasie i na pętli będą miały taki standard jak na Bramie Portowej. To krawężniki umożliwiające kierowcy autobusu podjechanie blisko krawędzi i płytki o strukturze ułatwiającej poruszanie się osobom niewidomym.
[...]
Papiery i rysunki będą tu, jak już je łaskawie opublikują.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1388071 ... o-zlozeniaCzęściowo niskopodłogowy i wyposażony we wszystko, co mają najnowocześniejsze tramwaje. I najciekawsze: ma być dostarczony w częściach. Pojazd złożą pracownicy Tramwajów Szczecińskich. Spółka właśnie ogłosiła przetarg.
Ogłoszony dzień przed Wigilią przetarg ma bardzo długi tytuł, który wyjaśnia niemal wszystko: "Dostawa nowych elementów, podzespołów, wyposażenia oraz części mechanicznych i elektrycznych, niezbędnych do zmontowania przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju wraz z niezbędnym specjalistycznym wyposażeniem obsługowym oraz sprawowanie przez Wykonawcę nadzoru nad montażem tramwaju".
Ze specyfikacji przetargu wynika, że tramwaj ma mieć długość od 28 do 32 metrów. Z tego 25 do 50 procent długości ma stanowić człon niskopodłogowy. Podłoga musi znajdować się maksymalnie 35 cm na poziomem szyny.
Tramwaj musi być wyposażony we wszystko, co posiadają współczesne, fabrycznie nowe pojazdy. Chodzi m.in. o klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej, wi-fi dla pasażerów, akumulatory umożliwiające przejechanie minimum 100 metrów bez zasilania z sieci (np. po to, by awaryjnie zjechać ze skrzyżowania). (- lecz z pewnością nie będzie chociażby jako-takiej jakości montażu i sprawności technicznej, podobnie jak w poprzednich wyrobach szczecińskich warsztatów)
[..]
Teraz nie ma jednak mowy o wykorzystywaniu starych elementów. W specyfikacji przetargu znalazło się bowiem zastrzeżenie: "elementy i materiały użyte do budowy tramwaju muszą być fabrycznie nowe (nie dopuszcza się stosowania elementów używanych lub regenerowanych).
Oferty zostaną otwarte 30 stycznia. Są dwa kryteria. 70 procent "wagi" oceny stanowi cena. Pozostałe 30 procent to termin dostawy.
Tramwaje częściowo niskopodłogowe produkowane przez Modertrans i Protram kosztują około 3 mln złotych. Są więc dwa razy tańsze niż Swingi, które mają stuprocentowo niską podłogę. Różnica wynika przede wszystkim z zupełnie innej konstrukcji napędu.
Zakup tramwajów posiadających tylko jeden człon niskopodłogowy był zapowiadany przez prezydenta Piotra Krzystka. Prezydent tłumaczył, że nie na wszystkich liniach muszą być eksploatowane pojazdy takie jak Swing. (-chętnie przeczytam jakieś uzasadnienie) Nie na wszystkie linie Swing może zresztą wjechać. Moderusy i Protramy mogą poruszać się po torowiskach gorszej jakości. Ogłoszony przez TS przetarg można potraktować jako zapowiedź większych zakupów tramwajów tego typu po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia w ich montażu. Taki rodzaj transakcji zapewnia też zatrudnienie dla pracowników warsztatowych TS.
SIWZ i inne papiery.
Szkoda że nie wpadli na ten pomysł 4 lata temu - byłoby już 7 takich.
Ponadto 7 stycznia zaczną remont torowiska w Al. Piastów. Przebudowa Potulickiej ruszy dopiero w marcu.
Re: [Szczecin i Police] Przetargi
Kolejne zakupy SPPK
Ogłoszenie o zamówieniu w TED:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Ogłoszenie o zamówieniu w TED:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Re: [Szczecin i Police] Przetargi
SPAK ogłosiło przetarg na 2 przeguby. SIWZ:
http://www.spak.pl/galeria/478996_doc.doc
Kryteria faworyzują Solarisa i MANa.
http://www.spak.pl/galeria/478996_doc.doc
Kryteria faworyzują Solarisa i MANa.