[Szczecin i Police] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

W O K A N D A
na dzień : Wtorek, 19.06.2012

sala: 501 - ul. Postępu 17A
godz. 12:45

Ogłoszenie orzeczenia

Sygn. akt: KIO/ 1142/12
Strony:
Odwołujący: Konsorcjum: "Lider Trading" Sp. z o.o., "Blue Line" Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowe j w Leżajsku Sp. z o.o. Warszawa
Zamawiający: Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. Police

źródło: KIO
Oby się Solbusowi udało ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Oby się Solbusowi nie udało. Nie chcę autobusów o których krąży opinia, że jakość wykonania jest denna. MAN to jednak klasa. Jak chcesz, to kibicuj Solbusom w Bydgoszczy, ale my tu ich nie chcemy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Niestety Solbus nie może złożyć w Bydgoszczy częściowej oferty. Ale cenowo Solbus wygrał z MANem w Policach i to może zaważyć na przegranej eMAeNa w KIO.

sphinx

Post autor: sphinx »

Jak może zaważyć? Dla KIO cenowa wygrana Solbusa jest obojętna.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?de ... h=01.01.01
KIO odrzuciło odwołanie Solbusa. Będą MANy :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No to gratulujemy MANowi pierwszej wygranej po iluś tam przetargach ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Zaskakująca pomyłka wielkiego producenta autobusów spowodowała unieważnienie przetargu na dostawę do Szczecina trzech hybrydowych autobusów. Potencjalny dostawca źle zsumował cenę pojazdów.

Przetarg na dostawę autobusów hybrydowych ogłosiło Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie". Miejsca spółka chciała kupić trzy pojazdy, które napędzane są silnikiem spalinowym oraz elektrycznym.

Ofertę złożyła tylko jedna firma - Solaris Bus & Coach S.A. To potentat na rynku producentów autobusów i dotychczasowy dostawca wszystkich, nowych autobusów komunikacji miejskiej, które w ciągu ostatnich lat pojawiły się na ulicach Szczecina.

SPA "Dąbie" unieważniła przetarg. Jak się okazuje Solaris źle policzył cenę trzech autobusów. Jak do tego doszło? Otóż w punkcie pierwszym "formularza cenowego" swojej oferty firma zaoferowała się wykonać zamówienie za łączną cenę brutto 5.516.550,00 zł. Tymczasem w punkcie drugim oferty cenę każdego z trzech autobusów wycenił na 1.495.000,00 zł.

"Podsumowanie cen jednostkowych 3 oferowanych w dostawie autobusów zamyka się kwotą brutto 4.485.000,00 zł, tj. kwotą w sposób istotny różniącą się od ceny łącznej w pkt 1 i określonej na kwotę 5.516.550,00 zł" - czytamy w uzasadnieniu unieważnienia przetargu.

Solaris teoretycznie może się odwołać. Najprawdopodobniej jednak skończy się na ponownym ogłoszeniu przetargu. To może wpłynąć na termin planowanej przez przewoźnika dostawy. Pierwotny plan zakładał, że autobusy hybrydowe pojawią się w Szczecinie na początku 2013 roku.

Pojazdy tego typu były w tym roku testowane na szczecińskich ulicach. Swój hybrydowy autobus oprócz Solarisa zaprezentowało także Volvo.
:strzałka: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... ?pelna=tak

Na stronie SPAD pojawiło się całe uzasadnienie. Ciekawe, czy w związku z tym będzie faktycznie powtórka przetargu i czy wystartuje tym razem Volvo. ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

SPAD ogłosiło zapowiadany przetarg na dostawę dwóch ex-testerów tej same marki:
http://www.spad.szczecin.pl/bip/index.p ... gi&pid=139
Wymagania (skromne) w załączniku 1. Tylko który producent ma do oddania jednocześnie hybrydę z 2010 i przegubowca z 2011?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co to miało by być - solówki, przeguby, czy mieszane ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

1 hybrydowa solówka i 1 niehybrydowy przegubowiec.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

shakkie pisze:Tylko który producent ma do oddania jednocześnie hybrydę z 2010 i przegubowca z 2011?
Łącznie chyba, a nawet raczej żaden z polskich graczy. Gdyby podzielić to na części to nie byłoby kłopotu. Wtedy pasowałoby hybrydowe Volvo 7700 (VBP chyba ma jeszcze parę sztuk tego) i O530G w stołecznym 'komplecie'.
BTW- może ktoś opis przedmiotu zamówienia przekonwertować na jakiś normalny format albo go streścić, jeżeli jest tam coś istotnego ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czy Solaris nie ma czasami czegoś na tzw. "składzie" do odsprzedania ? ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Jack the Ripper pisze:BTW- może ktoś opis przedmiotu zamówienia przekonwertować na jakiś normalny format albo go streścić, jeżeli jest tam coś istotnego ?
Hybryda:
Wymagania ogólne
a) rok produkcji nie starszy niż 2010
b) przebieg nie większy niż 150 tys. km

Wymiary zewnętrzne
Długość min. 11 m, szerokość do 2,55 m, wysokość z wyposażeniem do 3,25 m

Nadwozie, przedział pasażerski
a) nadwozie samonośne niskopodłogowe bez stopni we wszystkich wejściach
b) podłoga płaska na całej długości autobusu
c) układ drzwi: 2-2-2
d) szerokość drzwi minimum 1200 mm
e) przednie skrzydło prawych drzwi zamykane z zewnątrz zamkiem patentowym
f) rampa dla wózka inwalidzkiego przy drugich drzwiach
g) ilość miejsc siedzących dla pasażerów minimum 27
h) ilość miejsc ogółem minimum 90
i) miejsce na wózek inwalidzki
j) mocowanie dla roweru wewnątrz pojazdu
k) przedział pasażerski klimatyzowany
l) okna z górną częścią przesuwną lub uchylną

Hybrydowy zespół napędowy
a) sumaryczna moc silników, która może być zadysponowana do napędu kół - minimum 190 kW
b) silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym zasilany olejem napędowym (ON), spełniający normę emisji spalin Euro 5 + EEV
c) jeśli do pracy napędu jest wymagana bateria trakcyjna, to jej pojemność powinna wynosić co najmniej 3 kWh a układ ładowania zapewniać odzysk energii kinetycznej pojazdu podczas zwalniania

Układ jezdny
a) ilość osi 2
b) zawieszenie pneumatyczne
c) zawieszenie przednie niezależne
d) funkcja przyklęku prawej strony nadwozia
e) układ hamulcowy pneumatyczny ABS, EBS
f) koła 275/70 R22,5

Dodatkowo wymagane w cenie pojazdu
a) lakierowanie autobusu w kolorystyce uzgodnionej z Zamawiającym
b) dostarczenie kompletu filtrów na 36 miesięcy eksploatacji, przy założeniu przebiegu rocznego 100 tys. km
c) jeśli układ napędowy korzysta z baterii trakcyjnych – ich konieczne wymiany zapewniające 12 lat eksploatacji pojazdu licząc od daty produkcji (Dostawca jest zobowiązany do odbioru i utylizacji zużytych baterii)
Przegub:
Wymagania ogólne
a) rok produkcji nie starszy niż 2011
b) przebieg nie większy niż 50 tys. km
Wymiary zewnętrzne
Długość min. 16,5 m, szerokość do 2,55 m, wysokość z wyposażeniem do 3,25 m

Nadwozie, przedział pasażerski
a) nadwozie samonośne niskopodłogowe bez stopni we wszystkich wejściach
b) podłoga płaska na całej długości autobusu
c) układ drzwi: 2-2-2-2
d) szerokość drzwi minimum 1200 mm
e) przednie skrzydło prawych drzwi zamykane z zewnątrz zamkiem patentowym
f) rampa dla wózka inwalidzkiego przy drugich drzwiach
g) ilość miejsc siedzących – minimum 40 plus miejsce kierowcy
h) ilość miejsc ogółem – minimum 130
i) miejsce na wózek inwalidzki
j) mocowanie dla roweru wewnątrz pojazdu
k) przedział pasażerski klimatyzowany
l) okna z górną częścią przesuwną lub uchylną

Miejsce pracy kierowcy
Wydzielona kabina kierowcy typu zamkniętego z systemami wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji niezależnymi od systemów dla przestrzeni pasażerskiej.

Jednostka napędowa
Silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym zasilany olejem napędowym (ON), o pojemności minimum 9000 cm³, o mocy minimum 220 kW, spełniający normę emisji spalin minimum Euro 5 + EEV

Skrzynia biegów
Automatyczna, minimum 4-biegowa, serwisowana w Polsce

Układ jezdny
a) ilość osi – 3
b) zawieszenie pneumatyczne
c) zawieszenie przednie niezależne
d) funkcja przyklęku prawej strony nadwozia
e) układ hamulcowy pneumatyczny ABS, EBS
f) koła – 275/70 R22,5”
Dodatkowo wymagane w cenie pojazdu
a) lakierowanie autobusu w kolorystyce „Szczecin Floating Garden”
b) dostarczenie kompletu filtrów na 36 miesięcy eksploatacji, przy założeniu przebiegu rocznego 100 tys. km

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:A czy Solaris nie ma czasami czegoś na tzw. "składzie" do odsprzedania ? ;)
Ich Hybrid jest bodaj z 2008 roku.

Miałem nadzieję na Volvo ale wobec tego iż przetarg nie może być częściowy, to chyba nie wygrają... Ja się założę, że nikt się nie zgłosi i będzie drugi przetarg już z podziałem na dwa zadania. ;)

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

A MAN?

ppln

Post autor: ppln »

Ich przegub (prawie-warszawski 921) jest o rok za stary, hybryda by pasowała

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

ppln pisze:Ich przegub (prawie-warszawski 921) jest o rok za stary, hybryda by pasowała
'Warszawiak' jak i przegubowy C2 są z rocznika 2011.
irisbus pisze:A MAN?
Chyba mają wolną hybrydę solo, ale nie jestem pewien rocznika i zawieszenia z przodu. Przegub niet.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Odnoszę wrażenie, że robicie złe założenie, że muszą to być autobusy znajdujące się w Polsce. Wolnych autobusów testowych tudzież zastępczych MAN ma w Niemczech co najmniej kilka jak nie kilkanaście. Zarówno hybryd jak i zwykłych diesli i na pewno wśród nich są autobusy odpowiadające zamówieniu. Tak więc jeżeli Solaris nie ma niczego na zbyciu to ja stawiam na MANa.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Przetarg na pojazdy demonstracyjne. Tylko Solaris.
Tylko jedna oferta wpłynęła na przetarg ogłoszony przez Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie". Firma chce nabyć 2 autobusy tzw. demonstracyjne, które nigdy nie kursowały regularnie u żadnego przewoźnika. I choć zainteresowanie przetargiem było spore, producenci zadawali sporo pytań, ostatecznie ofertę złożył tylko podpoznański Solaris.

- Zakładaliśmy wydatek rzędu 1 mln 850 tys. zł - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA "Dąbie". - Producent życzy sobie o ok. 48 tys. zł, jeszcze nie wiemy, jak rozwiązać ten problem. Na razie przyglądamy się ofercie.

Proponowany autobus przegubowy to model nieco dłuższy, niż te, które jeżdżą po naszych ulicach. Wyprodukowano go w ub. roku i nie był jeszcze rejestrowany. Drugi autobus - o długości 12 m, to zgodnie z życzeniem przewoźnika pojazd o napędzie hybrydowym. Jest zarejestrowany na Solarisa, pochodzi z 2010r. Jeśli umowa zostanie sfinalizowana, w Szczecinie mogą pojawić się w połowie lipca.
Jak wiadomo jeśli chodzi o przeguby to jest to ten wóz http://phototrans.pl/14,584090,0,Solari ... 8_75_.html

Natomiast jeśli chodzi o hybrydę Solarisa to nie wiem o który wóz chodzi. Ta ich srebrna hybryda jest z 2008 roku a nie 2010.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Wow czyli będzie pierwszy 18,75 w Polsce, ciekawa sprawa :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”