[Jastrzębie-Zdrój] Przetargi
[Jastrzębie-Zdrój] Przetargi
W ¯orach kończy się era V Busa. MZK rozpisał nowy przetarg i zgłosiło sie do niego dwóch przewoźników: PKM JZ oraz PPKS Rybnik
Najistotniejsze fakty:
- nowego przewoźnika zobaczymy na początku przyszłego roku ( 14 stycznia )
- norma czystości spalin min Euro 1
- autobusy mogą mieć "niemieckie" układy drzwi
- minimum 10 autobusów z 23 ma mieć niską podłogę ( w tym wszystkie przeguby )
- przeguby min 95 rocznik
- mniejsze wozy min 97 rocznik
- autobusy muszą mieć komplet wyświetlaczy
- i co najważniejsze - autobusy nie mogą być w całości ( szyby) oklejone reklamami ( brawo)
- wniosek 1 - wymagania nie powalają - są takie by można było ściągnąć trochę autobusów z Niemiec
- drugi wniosek - autobusy V Busu nie nadają się do realizacji zadania ( wiek ) tym bardziej, że i tak najlepsze wozy będzie musiał w Wodzisławiu zostawić ( niska podłoga ).
- trzeci wniosek - z pewnością PKM czy też PKS nowych autobusów nie kupi
- czwarty wniosek - nie można składać ofert częściowych, a więc wygra PPKS lub PKM
- piąty wniosek - AutoElba pewnie znów zarobi
Zastanawiające jest czemu V Bus nie wystartował do przetargu. W grę wchodzą dwie opcje:
- Vetter ( niemiecki właściciel ) stwierdził, że im się to nie opłaca ( co w sumie widać od dawna )
lub
- z powodu wielu skarg na jakość usług MZK rozwiązało umowę z V busem.
Robi się ciekawie - w grę wchodzą porządne firmy ( w przypadku PKSu przynajmniej jeśli chodzi o KM ). Szkoda tylko, że wymagania wobec przewoźników są niskie ( wiem - kasa ).
Najistotniejsze fakty:
- nowego przewoźnika zobaczymy na początku przyszłego roku ( 14 stycznia )
- norma czystości spalin min Euro 1
- autobusy mogą mieć "niemieckie" układy drzwi
- minimum 10 autobusów z 23 ma mieć niską podłogę ( w tym wszystkie przeguby )
- przeguby min 95 rocznik
- mniejsze wozy min 97 rocznik
- autobusy muszą mieć komplet wyświetlaczy
- i co najważniejsze - autobusy nie mogą być w całości ( szyby) oklejone reklamami ( brawo)
- wniosek 1 - wymagania nie powalają - są takie by można było ściągnąć trochę autobusów z Niemiec
- drugi wniosek - autobusy V Busu nie nadają się do realizacji zadania ( wiek ) tym bardziej, że i tak najlepsze wozy będzie musiał w Wodzisławiu zostawić ( niska podłoga ).
- trzeci wniosek - z pewnością PKM czy też PKS nowych autobusów nie kupi
- czwarty wniosek - nie można składać ofert częściowych, a więc wygra PPKS lub PKM
- piąty wniosek - AutoElba pewnie znów zarobi
Zastanawiające jest czemu V Bus nie wystartował do przetargu. W grę wchodzą dwie opcje:
- Vetter ( niemiecki właściciel ) stwierdził, że im się to nie opłaca ( co w sumie widać od dawna )
lub
- z powodu wielu skarg na jakość usług MZK rozwiązało umowę z V busem.
Robi się ciekawie - w grę wchodzą porządne firmy ( w przypadku PKSu przynajmniej jeśli chodzi o KM ). Szkoda tylko, że wymagania wobec przewoźników są niskie ( wiem - kasa ).
Ostatnio zmieniony 2010-02-23, 11:40 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś nastąpiło otwarcie kopert. Został złożone dwie oferty. Jedna z nich to V Bus. Druga zaś to konsorcjum firm - PKM Jastrzębie-Zdrój, PKS Pszczyna, PKS Rybnik oraz Transgór Rybnik. Wszystko wskazuje więc na to, że ktokolwiek wygra to i tak będzie niezły burdel...
Stary post:
- Mercedes Sprinter ( profesjonalna miejska zabudowa ) - 1 szt.
- Mercedes Vario - 2 szt.
- Man ÜL272 - 1 szt.
- Man ÜL292 - 1 szt.
- Gräf & Stift SÜ272 - 1 szt.
- Mercedes O307 - 1 szt.
- Mercedes O405N - 4 szt.
- Mercedes O405 - 12 szt.
Stary post:
Tabor Obecnie km w ¯orach i Czerwionce obsługują wozy:J-31 pisze: A co właściwie obsługuje komunikację miejską w ¯orach, obecnie ?
- Mercedes Sprinter ( profesjonalna miejska zabudowa ) - 1 szt.
- Mercedes Vario - 2 szt.
- Man ÜL272 - 1 szt.
- Man ÜL292 - 1 szt.
- Gräf & Stift SÜ272 - 1 szt.
- Mercedes O307 - 1 szt.
- Mercedes O405N - 4 szt.
- Mercedes O405 - 12 szt.
Dokładnie.J-31 pisze: Czyli co, wg. Ciebie rozstrzygnięcie przetargu niewiele zmieni w ¯orach ?
A tak po za tym to ogłoszono już wyniki. Przetarg został jednak unieważniony, ponieważ najkorzystniejsza oferta przewyższa kwotę jaką Związek zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Dodam jeszcze, że najkorzystniejszą ofertę złożył V bus.
Pomijając fakt, że miasto ¯ory daje mało pieniędzy na komunikację miejską przez co reprezentuje ona kiepski poziom, to na dodatek obsługuje ją V bus. Firma która ściąga chyba najgorszy zachodni złom, nie posiada na żorskiej zajezdni kanału, więc wszelkie naprawy są przeprowadzane w Wodzisławiu i posiada personel który podchodzi olewczo do wszystkiego. Już kiedyś opisywałem tu na forum przypadek autobusu V busa który nie ruszył w trasę, bo... kierowca poszedł jeszcze na kawę na zajezdnię. Czy przypadek gdy kierowca wyrzucił wszystkich pasażerów na dworcu i pojechał na pusto na zajezdnie pomimo, że miał tam liniowo jechać. Cudowna jest również w ich wykonaniu informacja pasażerska - z przodu na wyświetlaczu numer linii poprawny, ale kierunek wyssany z palca. Zaś z boku i z tyłu znajdziesz tablicę - oczywiście innej linii.plocmaster pisze:Hmm, a możebyś tak zdefiniował żorski burdel?
¯e coplocmaster pisze:O co w tym chodzi, że KZK i ci z Jastrzębia „walczą” ze sobą?
To jest coś dziwnego? W Łodzi takie rzeczy się zdarzają (a MPK jest w stanie zaprogramować z kilkudniowym opóźnieniem informację pasażerską czy kupić nowy wóz (w tym roku 62 Solarisy))Amalio pisze:Czy przypadek gdy kierowca wyrzucił wszystkich pasażerów na dworcu i pojechał na pusto na zajezdnie pomimo, że miał tam liniowo jechać
Wyrzucenie ludzi z liniowego autobusu Tak. U was nieppln pisze: To jest coś dziwnego?
Ale w ¯orach takie rzeczy zdarzają się notorycznie. I to nie jest kwestia zaprogramowania czegoś. Jak V bus coś wprowadzi do wyświetlacza to tak to zostawi. A tablice to se kierowcy dobierają według własnych upodobań.ppln pisze:W Łodzi takie rzeczy się zdarzają (a MPK jest w stanie zaprogramować z kilkudniowym opóźnieniem informację pasażerską)
MZK ogłosiło przetarg na 33 linie:
101,102, 103,104,105, 106,107,108,109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118,119,120,121,122, 123,124,125,126,127,128,129,132, E3, 217 i 218
Co ciekawe w tym worku są linie 121(Mikrus chyba nie był podwykonawcą na tej linii), 132, 217 oraz 218 do tej pory obsługiwane przez innych przewoźników.
Tabor C musi mieć 30 miejsc co raczej niezbicie oznacza, że przynajmniej na 121 zmieni się pojazd o ile nie firma. Ciekawe również co ze 132. PKS Rybnik wejdzie w konsorcjum z PKMem czy może zobaczymy biało czerwone autobusy
Niestety martwi liczba autobusów C - ma być ich aż 19, a tylko 37 B - autobusy obsługujące KM w jastrzębiu będą coraz mniejsze
http://mzkjastrzebie.bip-e.pl/portal/mz ... h_w_m.html
101,102, 103,104,105, 106,107,108,109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118,119,120,121,122, 123,124,125,126,127,128,129,132, E3, 217 i 218
Co ciekawe w tym worku są linie 121(Mikrus chyba nie był podwykonawcą na tej linii), 132, 217 oraz 218 do tej pory obsługiwane przez innych przewoźników.
Tabor C musi mieć 30 miejsc co raczej niezbicie oznacza, że przynajmniej na 121 zmieni się pojazd o ile nie firma. Ciekawe również co ze 132. PKS Rybnik wejdzie w konsorcjum z PKMem czy może zobaczymy biało czerwone autobusy
Niestety martwi liczba autobusów C - ma być ich aż 19, a tylko 37 B - autobusy obsługujące KM w jastrzębiu będą coraz mniejsze
http://mzkjastrzebie.bip-e.pl/portal/mz ... h_w_m.html