[Tarnobrzeg] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

[Tarnobrzeg] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Tarnobrzeg: Przetarg na prowadzenie autobusowej komunikacji miejskiej

12.11.2008 r. Prezydent Miasta Tarnobrzeg ogłosił przetarg na świadczenie regularnych usług autobusowych.

czytaj dalej...
12.11.2008 r. Prezydent Miasta Tarnobrzeg ogłosił przetarg na świadczenie regularnych usług autobusowych. Przedmiot zamówienia stanowi świadczenie regularnych usług przewozowych komunikacji miejskiej od 1.1.2009 roku do 31.12.2012 roku na terenie miasta Tarnobrzeg i gmin ościennych, z uwzględnieniem wszystkich przejazdów ulgowych i bezpłatnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia : a) przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonywanie usług przewozowych na liniach komunikacyjnych organizowanych przez Zamawiającego autobusami miejskimi spełniającymi co najmniej wymagania określone w Załączniku nr 3 oraz w przepisach określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 Nr 32, poz. 262), w liczbie: - 13 autobusów w dni powszednie, 7 całodziennych i 12 kursujących w godzinach szczytu komunikacyjnego);- 7 autobusów w soboty, 3 całodziennych i 7 kursujące w godzinach szczytu komunikacyjnego);- 5 autobusów w niedziele i święta;b) przez szczyt komunikacyjny rozumie się godziny od 6:00 do 8:30 oraz od 13:00 do 16:30;c) autobusy powinny spełniać warunki określone w rozporządzeniu, o którym mowa w ustępie 1 a oraz graniczne parametry techniczno-użytkowe określone w załączniku nr 3 do SIWZ;d) przedmiot umowy musi być zgodny z: - opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SIWZ, - złożoną ofertą Wykonawcy;e) liczba wozokilometrów objętych niniejszą umową wynosi: 730 498 wozokilometrów/1 rok x 4 lata = 2 921 990 wozokilometrów. Liczba wozokilometrów została ustalona na podstawie przebiegu tras oraz planowanej ilości wozokilometrów na liniach komunikacyjnych nr A, B, 1, 2, 3, 7, 9, 10, 11, 12, 14 określonych w załączniku nr 2 do umowy;f) Liczba osób uprawnionych do korzystania z biletów ulgowych i bezpłatnych ustalana jest na podstawie danych pochodzących od instytucji oraz danych z ewidencji ludności;g) w ramach liczby wozokilometrów określonych w pkt 1.e. Wykonawca zobowiązany jest także do świadczenia usług przewozowych w okresowej komunikacji miejskiej wynikających z: - zamknięć dróg spowodowanych awariami, remontami i inwestycjami, - okoliczności związanych z uroczystościami i imprezami masowymi;h) szczegółowe rozkłady jazdy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego najpóźniej na 30 dni przed datą rozpoczęcia świadczenia usług;i) w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do: - sprzedaży biletów normalnych, ulgowych i miesięcznych, - utrzymania w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym przystanków i wiat przystankowych komunikacji miejskiej (sprzątanie wiat oraz terenu przyległego w tym również odśnieżanie w okresie zimowym ~ 2 m, mycie szyb oraz utrzymanie w należytym stanie technicznym miejsc siedzących - ławki), - dbania o wygląd oznakowania przystanków znakami drogowymi informacyjnymi, - opracowywania i upubliczniania rozkładów jazdy (w przypadku zmian natychmiastowa aktualizacja);j) dochód uzyskany ze sprzedaży biletów stanowi wynagrodzenie Wykonawcy;k) opłaty za korzystanie z lokalnego transportu zbiorowego określa uchwała nr XVII/214/2008 z dnia 31.1.2008r.;l) cenę należy skalkulować z należytą starannością z uwzględnieniem dodatkowych wpływów ze sprzedaży biletów, z uwzględnieniem wszystkich przejazdów ulgowych i bezpłatnych;l) waloryzacja ceny następować będzie corocznie za rok ubiegły zgodnie z §5 pkt 7 umowy będącej Załącznikiem Nr 8 do specyfikacji. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT: 10 000 000,00 PLN.
Zdolność techniczna: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. (W przypadku wspólnego ubiegania się 2 lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie). W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: a) wykonać lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywać w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej usługi, której przedmiotem jest usługa transportu publicznego osób w ilości 730 000 wozokilometrów w jednym roku. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonana przez Wykonawców usługa została wykonana należycie, zawierały, co najmniej: - wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował usługę, której dokumenty dotyczą, - wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowana była usługa, - wskazanie zakresu usługi (ilość wozokilometrów), - wskazanie wartości usługi, - wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia), - wskazanie miejsca wykonania, - opinię podmiotu, na rzecz którego była wykonywana usługa;b) dysponować 13 autobusami. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz autobusów niezbędnych do wykonania zamówienia sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. Jeżeli w wykazie wykonawca wskaże autobusy, którymi będzie dysponował, zobowiązany jest przedłożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do ich udostępnienia;c) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ oraz dokument stwierdzający, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia. Przedłożone przez Wykonawcę wykazy i dokumenty muszą potwierdzać, że osoby te spełniają wymagania określone w przepisach ustawy z 20.6.1997 roku - Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców tj. co najmniej: - prawo jazdy kategorii ,,D' - zaświadczenie pracodawcy o ukończonym kursie kwalifikacyjnym i posiadanych aktualnych badaniach. Jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował, zobowiązany jest przedłożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do ich udostępnienia.

¬ródło: UM Tarnobrzeg , Infobus
link: http://www.infobus.pl/text.php?id=20797&from=main

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Chryste panie - to już chyba jakaś plaga. Po Krakowie, Przemyślu, Grudziądzu... teraz czas na Tarnobrzeg. Oni też chcą wprowadzić prywaciarzy

Ja rozumiem większe miast z dużą siecią linii autobusowych - komunikacji miejskiej, ale Tarnobrzeg ?

Coś mi się wydaje, że samorząd Tarnobrzega, podobnie jak innych mniejszych miast uznał, że jak sprowadzi prywaciarza, to będzie mu płacić gorsze - czyli mniej niż obecnie "swojemu" przewoźnikowi. W ten sposób zaoszczędzi kasę.

A co zrobi prywaciarz ? Jeśli wejdzie w ten układ, to kupi szrot, by "interes" mógł być dla niego opłacalny :]

Ciekawy jestem, czy znajdą się chętni ? Takie przetargi to szansa dla firm pokroju "Mobilis", "Warbus", "Veolia" i inne. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

To jednak docelowo powinno dać do myślenia miejskim spółkom przewozowym i zmusić je do zwiększania konkurencyjności i poprawy jakości usług. Wierzę, że tak się właśnie stanie. No chyba, że dyrektorzy MZK, MPK itd. będą woleli zamykać interesy niż coś zmieniać w firmie.

Bartek

Post autor: Bartek »

Przecież dopiero sprywatyzowali PMKS sprzedając część udziałów Orbisowi, który z kolei zakupił kila używek niskopodłogowych, w tym dwa Citara. Ciekawe co im odbiło z tym przetargiem :|

filimer

Post autor: filimer »

J-31 pisze:Chryste panie - to już chyba jakaś plaga. Po Krakowie, Przemyślu, Grudziądzu... teraz czas na Tarnobrzeg. Oni też chcą wprowadzić prywaciarzy

Ja rozumiem większe miast z dużą siecią linii autobusowych - komunikacji miejskiej, ale Tarnobrzeg ?
Teraz to chyba wszędzie ma być wprowadzony system przetargowy lub podobny - ponoć ma to działać na zasadzie takie, że miejski przewoźnik może działać na zasadzie wyłączności, ale nie może już świadczyć usług przewozowych gdzie indziej, albo wszystko opiera się na przetargach, przy czym MPK z miasta X może działać gdzie bądź.

Wszystko to jest ponoć związane z tym dokumentem.

Michał

Post autor: Michał »

Czy to źle? Nie wiem... wiem, że ustawiony przetarg pod obsługę komunikacji miejskiej w Sieradzu wygrało oczywiście MPK a poprawy usług nie widać, a wręcz przeciwnie...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Ja rozumiem większe miast z dużą siecią linii autobusowych - komunikacji miejskiej, ale Tarnobrzeg ?
A czemu mniejszym nie można?
J-31 pisze:Coś mi się wydaje, że samorząd Tarnobrzega, podobnie jak innych mniejszych miast uznał, że jak sprowadzi prywaciarza, to będzie mu płacić gorsze - czyli mniej niż obecnie "swojemu" przewoźnikowi. W ten sposób zaoszczędzi kasę.
Coś w tym, co napisałeś, jest. I to dającego korzyści dla pasażera.
J-31 pisze:A co zrobi prywaciarz ? Jeśli wejdzie w ten układ, to kupi szrot, by "interes" mógł być dla niego opłacalny
To trzeba mu na to nie pozwalać
A tak w ogóle to przetarg chyba ustawiony, no i zwycięzca będzie musiał zajmować się biletami

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A czemu mniejszym nie można?
Ja oczywiście nie zabraniam. Tyle tylko, że zastanawiam się czy jest sens. Szczególnie, że w przypadku Tarnobrzega jest tak jak napisał Pr110
pr110 pisze:Przecież dopiero sprywatyzowali PMKS sprzedając część udziałów Orbisowi, który z kolei zakupił kila używek niskopodłogowych, w tym dwa Citara. Ciekawe co im odbiło z tym przetargiem :|
Prywatni przewoźnicy to jest świetna sprawa w dużych miastach - jak np. w Warszawie. Gdzie do obsłużenia komunikacji autobusowej (ponad 100 linii) potrzeba minimum 1400 autobusów różnej wielkości (w godzinach szczytu). Tarnobrzeg, czy Przemyśl nie ma takich ilości taboru i jej nie potrzebuje. Bo nie ma tylu linii. ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Tyle tylko, że zastanawiam się czy jest sens.
Sens jest zawsze, zwłaszcza jeśli tabor miejskiego przewoźnika jest nie najlepszy.
J-31 pisze:Prywatni przewoźnicy to jest świetna sprawa w dużych miastach - jak np. w Warszawie. Gdzie do obsłużenia komunikacji autobusowej (ponad 100 linii) potrzeba minimum 1400 autobusów różnej wielkości (w godzinach szczytu). Tarnobrzeg, czy Przemyśl nie ma takich ilości taboru i jej nie potrzebuje. Bo nie ma tylu linii.
Nie widzę związku między wielkością miasta a sensownością prywatnych przewoźników, mógłbyś mi to jakoś wytłumaczyć?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Nie widzę związku między wielkością miasta a sensownością prywatnych przewoźników, mógłbyś mi to jakoś wytłumaczyć?
Jeśli przykładowo Warszawa potrzebuje do obsługi komunikacji autobusowej np. 1400 autobusów - to oznacza, że ktoś musi je kupić - ale kto ? :mruga:

Jeżeli założymy, że całą komunikację miałby obsługiwać "nasz", czyli miejski przewoźnik - np. MZA - całkowicie finansowany ze źródeł ratusza, to oznacza, że koszt zakupu i eksploatacji tak dużej ilości taboru pośrednio spada na barki ratusza - czyli władz miasta. Oni muszą wykładać kasę i płacić przewoźnikowi.

Wiadomo jednak, że samorząd lokalny chce wszystko jak najtaniej - a najlepiej za darmo. Tak się nie da, więc szuka się prywatnych przewoźników, a "swojego" przewoźnika prywatyzuje.

No i po kłopocie. Firmy, zajmujące się transportem miejskim, same muszą martwić się o zakup, a potem koszty eksploatacji taboru. Ratusza to nie interesuje.

"Miasto" - poprzez organizatora km - płaci im tylko jakieś umowne koszty za np. wzkm lub tym podobne. To są w sumie oszczędności, przy jednoczesnym zachowaniu komunikacji lub jej rozwoju ;)

No, ale małe miasto, które ma np. 15 linii i góra 30 szt. autobusów, które pojawiają się na tych liniach co godzinę, albo co najwyżej co 15 minut - to trochę inna sytuacja niż np. Kraków, Warszawa czy Gdańsk.

To jest tylko kilkadziesiąt pojazdów.

Wiadomo, że samorząd lokalny chciałby zmniejszyć wszelkie koszty i szuka oszczędności. No to wystarczy sprywatyzować "swojego" przewoźnika. Tak zrobił Tarnobrzeg.

I zastanawiam się jaki jest sens podziału tych przykładowych 15-stu linii, a może i nieco więcej - na części, przy jednoczesnym wprowadzeniu kolejnego przewoźnika ?

Jeśli władze Tarnobrzega uznały, że to jest świetny sposób na odnowienie taboru, a więc poprawienie jakości usług przewozowych (fabrycznie nowe autobusy) - to OK. ;)

A jeśli prywaciarz sprowadzi gorszy złom - gorszy od tych Mercedesów, które posiada PMKS ? :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez »

Jest jeszcze inne wyjście dla mniejszych miejscowości: regionalizacja przewozów. W samym Tarnobrzegu więcej niż dwóch przewoźników nie wyżyje, ale w regionie np. w całym województwie może być ich znacznie więcej i będą silniejsi. Wymagałoby to jednak jakiejś formy współpracy samorządów przy organizacji przewozów - według mnie jest to opcja całkiem możliwa do realizacji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze: W samym Tarnobrzegu więcej niż dwóch przewoźników nie wyżyje, ale w regionie np. w całym województwie może być ich znacznie więcej i będą silniejsi.
Jeżeli władze Tarnobrzega na to wpadły - to owszem. Pomysł może być niezły :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:I zastanawiam się jaki jest sens podziału tych przykładowych 15-stu linii, a może i nieco więcej - na części, przy jednoczesnym wprowadzeniu kolejnego przewoźnika ?
A po co dzielić? Zrobić jeden przetarg na wszystko.
J-31 pisze:Jeśli władze Tarnobrzega uznały, że to jest świetny sposób na odnowienie taboru, a więc poprawienie jakości usług przewozowych (fabrycznie nowe autobusy)
Bo jest.
J-31 pisze:A jeśli prywaciarz sprowadzi gorszy złom - gorszy od tych Mercedesów, które posiada PMKS ?
A do Gdyni, Krakowa czy Warszawy oczywiście prywaciarze sprowadzają gorszy złom niż to, co mają miejscy przewoźnicy? Trzeba po prostu mu na to nie pozwolić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A do Gdyni, Krakowa czy Warszawy oczywiście prywaciarze sprowadzają gorszy złom niż to, co mają miejscy przewoźnicy? Trzeba po prostu mu na to nie pozwolić.
To prawda, ale to jest właśnie kwestia podejścia do "tematu" ludzi, którzy organizują przetarg. Aż ciekawy jestem co wymyślili w Tarnobrzegu ;)

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Tarnobrzeg] Przetargi

Post autor: alojz »

Przez ostatnie 2,5 roku na liniach miejskich jeździł POLKAR.
Od 1 stycznia 2016 wchodzi PKS Tarnobrzeg - http://www.tarnobrzeg.eobip.pl/bip_tarn ... s&id=32916

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”