[Puławy] Przetargi
Conecto nie ma systemu EBS, wiec odpada w przedbiegach.Wymagany - zainstalowany system sterowania ciśnieniem
powietrza w siłownikach układu hamulcowego pojazdu – układ
EBS (zawierający ABS i ASR)
Polecam również lekturę kryterium oceny technicznej - za konstrukcję kartownicy ze stali nierdzewnej jest w sumie 20 pkt (12+8), a za kataforezę jest zero. Solaris jest murowanym faworytem w tym przetargu.
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38047Wielka niespodzianka w Puławach
W ubiegłym tygodniu Gmina Miasto Puławy otworzyło oferty przetargowe na dostawę 21 sztuk autobusów miejskich.
W zadaniu na dostawę 1 sztuki autobusu klasy mini swoją ofertę złożył jedynie Autosan S.A. , który zaoferował swój produkt Wetlina City. Oferta zmieściła się w kwocie jaką zamawiający przewidział na realizację zamówienia w związku z czym należy się spodziewać, że w terminie 120 dni od podpisania umowy do Puław trafi jeden nowy Autosan. Nowy autobus ma m.in. posiadać stanowisko do mocowania wózka inwalidzkiego, monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz system zapowiadania przystanków.
Nieco bardziej skomplikowana sytuacja zaistniała w zadaniu na dostawę 20 sztuk autobusów niskopodłogowych w tym 12 sztuk standardowych 12-metrowych i 8 sztuk klasy midi o długości około 10-metrów. Zgodnie z wymogami SIWZ składający ofertę miał wykazać należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej 1 dostawy obejmującej minimum 10 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich klasy standard oraz co najmniej 1 dostawy obejmującej minimum 6 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich klasy midi.
Takie referencje mógł posiadać zarówno Man, Evobus jak i Solaris w związku z czym można się było spodziewać, że te firmy złożą swoje oferty. I tak też się po części stało, z tym małym wyjątkiem, że do przetargu stanął Solaris, Evobus i ten trzeci, którego nikt się nie spodziewał, tj. konsorcjum Lider Trading Sp. z o.o. i Blue Line Sp. z o.o. (dealerzy firmy Solbus) znane w ostatnim czasie ze swoich spektakularnych porażek w takich przetargach jak autobusy dla miasta Bełchatów, Kędzierzyn-Koźle, Krosno czy Nysa. W każdym z wcześniej wymienionych postępowań oferta Konsorcjum była odrzucana ponieważ nie spełniała wymogów, m.in. nie posiadała referencji należytych dostaw określonej ilości autobusów.
Oczywiście nikogo nie zdziwiło, że to właśnie konsorcjum Lider Trading &Blue Line złożyło najtańszą ofertę. Za kwotę niecałych 16 mln zł brutto zaoferowane zostały autobusy Solbus SM12 w wersji 10 i 12 metrów. Drugą pod względem wartości ofertę złożyła firma Solaris Bus &Coach S.A. która za niewiele ponad 17 mln zł brutto zaoferowała dostawę modeli Urbino 10 i Urbino 12.
Najdroższą ofertę złożył Evobus który za niecałe 18 mln zł brutto zadeklarował gotowość dostawy swoich flagowych autobusów z serii Citaro.
Można by powiedzieć, że dość niespodzianek jak na jeden przetarg, jednak okazało się, że tylko Konsorcjum oferujące autobusy Solbus zmieściło się w kwocie jaką zamawiający przewidział na realizację zamówienia i co najistotniejsze otrzymało największą ilość punktów z kryterium oceny ofert !! Drugi pod względem ilości przyznanych punktów był Evobus a trzeci Solaris.
Ciekawostką jest również fakt posiadania przez konsorcjum nowych referencji należytych dostaw autobusów –nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że Konsorcjum Lider Trading &Blue Line poświadczyło udział w dostawie autobusów do klienta na Ukrainie, ale uspokajamy, że nie były to autobusy marki Solbus…
Jeżeli komisja przetargowa nie dopatrzy się błędów w najkorzystniejszej ofercie to jeszcze w tym roku Puławy staną się posiadaczem pierwszych 10 sztuk Solbusow (6 sztuk maxi i 4 sztuk midi). Pozostałe 10 sztuk będzie musiało zostać dostarczonych do 31 stycznia 2012 roku. Wścibscy na pewno będą powątpiewać, czy druga transza 10 sztuk autobusów przy obecnej kondycji ich producenta jest w ogóle realna do zrealizowania, ale można przyjąć również taką wersję, że dostawa zostanie skrócona i wszystkie autobusy trafią do Zamawiającego jeszcze w bieżącym roku.
W przypadku gdyby komisja przetargowa dopatrzyła się rażących błędów w ofercie Konsorcjum oferującego Solbusy, drugą w kolejności ofertą jest ta przedstawiona przez firmę Evobus, jednak by mogła zostać ona wybrana, Zamawiający musiałby znaleźć dodatkowe wcześniej nie przewidziane pieniądze. W przeciwnym razie postępowanie musiałoby zostać unieważnione.
Jaki będzie finalny wynik przetargu, na to z pewnością przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale bez względu na to, na pewno o wyniku poinformujemy o nim na łamach InfoBusa.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Oficjalnie - wygrana Autosana w części drugiej:
http://www.bip.pulawy.pl/public/get_fil ... &id=198805
http://tnij.org/autosan_pulawy
http://www.bip.pulawy.pl/public/get_fil ... &id=198805
http://tnij.org/autosan_pulawy
UM Puławy pisze:INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych informuję, Ŝe najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 21 autobusów miejskich dla Miasta Puławy złożyła firma EvoBus Sp. z o.o. z siedzibą - Al. Katowicka 46, 05-830 Wolica uzyskując łącznie 94,78 pkt - w tym cena 67,28 pkt, ocena techniczna - 22,50 pkt, warunki
gwarancji - 5,00 pkt.
Ponadto ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach S.A., ul. Obornicka 46, 62-005 Owińska, która uzyskała łącznie 87,00 pkt - w tym cena 70,00 pkt, ocena techniczna - 12,00 pkt, warunki gwarancji – 5,00 pkt.
Ofertę złożyło również Konsorcjum zawiązane pomiędzy firmami: Lider Trading Sp. z o.o. w Warszawie Oddział w Łańcucie, ul. Podzwierzyniec 78, 37-100 Łańcut - Lider Konsorcjum oraz Blue Line Sp. z o.o. w Warszawie Odział w Łańcucie, ul. Podzwierzyniec 78, 37-100 Łańcut - Partner Konsorcjum. Oferta konsorcjum została odrzucona.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Twierdziłem tak, ale Solaris musiał zaoferować U10 z silnikiem Cummins i U12 z silnikiem DAF, bo dostał podejrzanie mało punktów w ocenie technicznej, w której miał przewagę ze względu na konstrukcję ze stali nierdzewnej (maksymalna liczba punktów - za kataforezę było zero pkt) i możliwe do zdobycia punkty za zaoferowanie silnika jednego producenta i typu w obu pojazdach. W pozostałych kryteriach oceny technicznej Solaris z Mercedesem otrzymywali po tyle samo punktów.bystrzak2000 pisze:A to nie Ty czasem byłeś pewny wcześniej zwycięstwa Solarisa?
Ja tam od początku wiedziałem, że przetarg jest pod Mercedesa
Podtrzymuję jednak, że będzie tylko Citaro, bo jak napisałem wcześniej Conecto nie jest wyposażane w system EBS.
Podział jest prosty:bystrzak2000 pisze:Co to znaczy, że nie jest wyposażone? Czy to jakiś wielki problem taki system zamontować w autobusie?
- jeśli chcesz auto z bajerami, niezależnym przednim zawieszeniem, pulpitem VDO FAP, EBS to kupujesz Citaro
- jeśli auto ma mieć dobry stosunek ceny/jakości/zaawansowania konstrukcji/kosztów eksploatacji, to kupujesz Conecto które mniej zaawansowane technologicznie i ma skromną listę opcji w stosunku do Citaro.
Sens produkowania dwóch identycznych pod względem klasy autobusów jest jedynie wtedy gdy kupujący będzie miał korzyść z zakupu droższego modelu. Ciężko by szła sprzedaż Citara jakby można było dostać tak samo wyposażone Conecto które będzie tańsze. Tak więc możliwe, że Conecto nie ma EBSu i... nie ma możliwości by się z w nim znalazłbystrzak2000 pisze:Co to znaczy, że nie jest wyposażone? Czy to jakiś wielki problem taki system zamontować w autobusie?