[Olsztyn] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Komisja przetargowa informuje, że w wyniku zakończonego postępowania przetargowego na dostawę 10 sztuk używanych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej w formie leasingu finansowego w 2010 roku wybrana została oferta:

BRE Leasing sp. z o.o.
Oddział Szczecin
Al. Niepodległości 22
70-412 Szczecin

Uzasadnienie wyboru oferty: wpłynęła jedna ważna oferta spełniająca wymagania określone w SIWZ.
http://www.mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php?id_news=574

Mówią na mieście, że przyjadą Many. ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Więcej autobusów w MPK

Tabor MPK wzbogaci się w lutym o 10 używanych autobusów marki MAN. To efekt przetargu, który rozstrzygnięto jeszcze w zeszłym roku.

Na olsztyńskie ulice wyjadą pojazdy MAN A21, dwunastometrowe autobusy, które dotychczas woziły pasażerów w stolicy Niemiec. Każdy z nich został wyprodukowany w 2000 roku i podobnie, jak większość przegubowych MAN-ów, które trafiły w ostatnich latach do Olsztyna, dotychczas jeździły pod banderą BVG Berlin. Pojazdy trafią zarówno na linie miejskie, jak i te, które obsługują podolsztyńskie miejscowości.

To pierwsza tak duża dostawa solowych autobusów do Olsztyna od ponad dwóch lat. W grudniu 2007 roku tabor MPK wzbogacił się o dziesięć nowych Solarisów Urbino 12.

Berlińskie MAN-y otrzymają najprawdopodobniej numery taborowe 940-949.

http://www.olsztyn24.com

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem w jakim stanie technicznym są te MAN-y ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Zapewne ich stan jest rozczarowujący.

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Ogłoszono przetarg na nowe używki w ilości 6 szt.

http://www.mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php?id_news=580

Proszę popatrzeć na tytuł pliku zawierającego SIWZ. :diabeł:

lukmek

Post autor: lukmek »

muszyx pisze:Proszę popatrzeć na tytuł pliku zawierającego SIWZ. :diabeł:
Dobre :diabeł:

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

:rotfl:

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

muszyx pisze:Proszę popatrzeć na tytuł pliku zawierającego SIWZ.
Widocznie mają jakieś upatrzone MANy i pod nie zrobili SIWZ :mruga: A po za tym - to w cale nie musi oznaczać pewnego producenta. Może mieli na myśli Miejski Autobus Niskopodłogowy, w skrócie MAN? :diabeł:

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Jedno jest pewne - ktoś za bardzo zafascynował się 12m MAN-ami nie patrząc na warunki stawiane w SIWZ. ;) Bo przyjdzie aż 6 deskorolek MAN-a, choć mówi się o Volvach, ale to chyba byłoby mało prawdopodobne. ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Olsztyn kupuje kolejne MANy:
„Berlińczyki” w Olsztynie

Sześć kolejnych używanych MAN-ów (rok produkcji 2000), które do niedawna woziły mieszkańców Berlina, trafiło do grodu na Łyną. We wrześniu wyjadą na olsztyńskie ulice.

Przed dwoma tygodniami MPK zakończyło przyjmowanie ofert w przetargu na dostarczenie sześciu używanych autobusów. Dokumenty złożyła tylko jedna firma, szczeciński BRE Leasing. Oferta spełniła wszystkie wymogi, a zatem pozostało już tylko dostarczyć pojazdy do Olsztyna. Dokonano tego w zeszły czwartek (18.08).

Moment okazał się historyczny dla olsztyńskiej komunikacji publicznej. Po raz pierwszy MPK zainwestował w większą dostawę 15-metrowych autobusy. Jak dotąd po naszych ulicach jeździł bowiem tylko jeden taki pojazd – 12-letnie Volvo. Olsztyński przewoźnik po latach w końcu przekonał się do tych nietypowych pojazdów: - Umożliwiają one kompromis pomiędzy zapotrzebowaniem na środki transportu o dużych powierzchniach przewozowych, takich jak przegubowce, a autobusami dwunastometrowymi - mówił nam na początku sierpnia rzecznik MPK, Przemysław Kaperzyński.

Podczas gdy fakt zakupu 15-metrowych autobusów nieco zdziwił olsztyńskich miłośników komunikacji miejskiej, tak już to, że tymi pojazdami będą MAN-y z Berlina zaskoczyło mało kogo. Jeszcze przed zakończeniem przetargu forumowicze w dyskusji na stronach przedsiębiorstwa dawali jasno do zrozumienia, że olsztyniacy nie mają co marzyć o innej marce autobusów. Według miłośników komunikacji przetarg został rozpisany dokładnie pod berlińskie 15-metrowce. Świadczyć miały o tym parametry, jakie miały spełnić pojazdy i nazwa pliku, pod którym na stronie MPK dostępny był regulamin przetargu. Plik ten zawierał w sobie nazwę… MAN. Czy to tylko przypadek?

Jeszcze przed trzema tygodniami rzecznik firmy Przemysław Kaperzyński wyjaśniał, że osoba odpowiedzialna za utworzenie pliku zasugerowała się nazwą z poprzedniego przetargu. Ta informacja również została sprytnie wychwycona przez jednego z naszych czytelników. - Czyli ten (przetarg – red.) nie był ustawiony pod mana, ale poprzedni już tak? – to fragment komentarza czytelnika o pseudonimie Rzeźnik.

Przemysław Kaperzyński ponownie starał się ratować sytuację, dodając że osoba, która przygotowywała dokumentację przetargową zasugerowała się nie formą ani treścią poprzedniego przetargu, a jego wynikiem. Rzecznik MPK nie ukrywał, że sytuacja stała się nieco kłopotliwa: - Przyznaję, że wyszło niezręcznie i głupio. Z pokorą przyjmuję również komentarz internauty. – wyjaśnia Przemysław Kaperzyński.

W efekcie przetargu już od września na naszych ulicach pojawią się zatem 10-letnie MAN-y typu NL313-15. Zgodnie z tym, co pisaliśmy przed dwoma tygodniami, nikła jest szansa, że te i inne olsztyńskie autobusy będą jeździły do Barczewa. Już 1 września linia nr 14 zostanie skrócona. Autobusy nie będą jeździły już przez centrum Olsztyna. Nie będą także kończyć trasy na Placu Roosevelta. Nowa pętla zostanie zlokalizowana w pobliżu Dworca Głównego.

Najprawdopodobniej z tej do pętli do Barczewa popularna czternastka pojeździ tylko dwa miesiące. Niedawno Olsztyn wypowiedział Barczewu umowę na obsługę komunikacyjną. To efekt braku chęci do podjęcia współpracy przy pokrywaniu kosztów funkcjonowania linii. W związku z tym zasięg MPK będzie sięgał do Barczewa tylko do końca października. - Jeśli ze strony samorządu Barczewa nie pojawi się propozycja współfinansowania kosztów przejazdów, to z dniem 1 listopada linia ulegnie likwidacji. Po analizie uznano, że dalsze jej funkcjonowanie wyłącznie w granicach Olsztyna na stosunkowo krótkiej trasie nie ma większego sensu. – mówi Kaperzyński.

To zatem nowa informacja. Wcześniej MPK nie planowało całkowitej likwidacji. Rzecznik firmy twierdzi, że ta ma już pewne plany, które wejdą w życie w razie likwidacji czternastki. - Konieczne będzie zmodyfikowanie trasy którejś z innych linii tak, aby zapewnić transport na dotychczasowej trasie linii nr 14 w granicach Olsztyna. MPK przeprowadzi we wrześniu specjalne badania pod kątem zapotrzebowania, szczególnie na odcinku od OZGraf do granic miasta – kończy Kaperzyński.

Olsztyn24
http://www.olsztyn24.com/?m=1&i=10456&P ... 44d319723b

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

MPK Olsztyn chce kupić 11 używanych autobusów. I rozpisał przetarg na leasing. Jakie kupi? Taka zagadka. :P
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania prowadzonego w trybie zaproszenia do złożenia oferty na udzielnie leasingu finansowego na 11 szt. używanych autobusów miejskich 1 szt. MAN A21 i 10 szt. autobusów MAN A23. 2012-09-06
Zamawiający:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Olsztynie 10-434 Olsztyn ul. Kołobrzeska 40 tel. 533-01-61

Osoby upoważnione do kontaktu:
w zakresie finansowania - Barbara Dęby
w zakresie dotyczącym autobusów – Jerzy Kant

Wymagania i warunki udzielenia zamówienia
określa SIWZ

Przedmiot zamówienia:
Dostawa 11 szt. używanych autobusów miejskich w formie leasingu finansowego

Miejsce i termin składania ofert
MPK sp. z o.o. w Olsztynie, ul. Kołobrzeska 40 - Sekretariat do dnia 25.09.2012 r. do godz. 10:00.

Termin wykonania zamówienia
Zamawiającemu pojazdów wraz ze specyfikacją wyposażenia technicznego, powinno nastąpić w siedzibie Zamawiającego w terminie pomiędzy 1.10.- 10.11.2012 r.

Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w oparciu i zgodnie z regulaminem wewnętrznym udzielania zamówień nie podlegających ustawie Prawo zamówień publicznych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. w Olsztynie
¬ródło: http://www.mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php?id_news=593

No i z zagadki nici, bo w tytule przetargu wiadomo co kupi MPK. :diabeł:

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

ZKM startuje z zapowiedzianym przed rokiem przetargiem na brygady. Do wyjeżdżenia będzie rocznie ok. 700 000 wzkm 11 solówkami przez lat 10.
* Ogłoszenie na TED'zie.
* SIWZ i inne dokumenty.
Absolutne minimum wobec autobusów nowego operatora to norma EURO5 w wymaganych solówkach.
Ponadto:
- klima przestrzeni pasażerskiej min. 25 kW
- okna przesuwne
- SIP wewnątrz pojazdu w postaci LCD 38"
- ciekawostką jest minimum na przednim wyświetlaczu w postaci rozdzielczości min. 200 x 24 punkty i 140 na 16 z boku (ustawka pod R&G, Mobitec, Macrosystem albo NOVAMedię)

Jeżeli chodzi o warunek doświadczenia to ZKM jest stosunkowo liberalny. Wystarczy mieć ogólne uprawnienia do prowadzenia działalności przewozowej i odpowiednią sytuację ekonomiczną.
Cóż mnie pozostaje rzecz- brawo Olsztyn !

ppln

Post autor: ppln »

Jack the Ripper pisze: (ustawka pod R&G, Mobitec, Macrosystem albo NOVAMedię)
Czyli pod wszystko, co jest na rynku. Wielka mi ustawka, że nie chcą przez 10 lat patrzeć na krakowski font R&G czy jakieś inne kiepskie tablice.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Tylko jakby nie patrzeć w Polsce jest to jeszcze nisza. NOVAMedia, Macrosystem i Mobitec nie mogą się pochwalić jakimiś szczególnymi osiągnięciami u nas. Na razie.

ppln

Post autor: ppln »

Bo to wszystko jeszcze trzeba dopracować. Najstarsze konstrukcje R&G są niskiej jakości (która wciąż spada - font krakowski, poza tym tablice strasznie szybko tracą początkową jasność i już po kilku latach są nieczytelne w lekkim słońcu), kosztują kupę kasy i w ogóle, ale za to praktycznie zawsze działają i to całkiem nieźle (tzn. w ramach tego co działa). Nowe R&G są już nieco gorsze (system czasami się całkowicie zawiesza, tablice nie zawsze dostają wszystkie dane), ale i tak w miarę działa.
Za to Macrosystem (ze sterownikiem, który ma naprawdę niezły interfejs i systemem o dużych możliwosciach) na początku był koszmarnie zawodny. Chyba przez rok od wprowadzenia nie udało mi się spotkać w Warszawie Solarisa z działającym w pełni SIP, teraz już jest dużo lepiej.
Novamedia ma rewelacyjny monitoring (absolutnie najlepszy ze wszystkich systemów jakie widziałem i chyba też sprawiający niewiele problemów), nieczytelne tablice, kiepski interfejs sterownika i przez rok nie potrafili ogarnąć algorytmu liczenia trasy w Swingach.

A pomimo tego wszystkiego i tak mamy teraz w Polsce najlepsze systemy informacyjne

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Czytając opis wozów jeżeli chodzi o wyposażenie ma się wrażenie jakby ktoś zrobił kopiuj-wklejkę z Warszawy. ;) Nie mówię, że to źle. Wręcz przeciwnie!

Przy okazji tych systemów... Dotychczas Olsztyn wierny był wyrobom PIXEL Bydgoszcz. Oczywiście zbytnio to rozbudowane nie jest - mowa tylko o wyświetlaczach zewnętrzych, wewnętrznym i kasownikach. Ale i tak cieszę się, że wprowadzono wiele... ciężko nazwać to postulatami ale propozycjami można śmiało nazywać. Bo jakie były opory... Wyświetlacze diodowe - nie, bo nie; koraliki (tutaj mowa o tych z dykty, bo nikt nie myślał, że monitory będą ładować) - nie, bo nie; poprawienie zapowiedzi przystankowych - nie, bo nie, bo teraz jest dobrze więc po co drążyć temat; klimatyzacja - nie, bo nie... Każda rzecz zbywana była właśnie takim "nie, bo nie". I to tym bardziej sukces.

A jeżeli chodzi o brygady. Pierwotnie planowano oddać pod przetarg brygady konkretnych linii. Miały pójść wszystkie podmiejskie. Możliwe, że z tego nie odstąpili ale raczej będzie to w ograniczonej formie (dwie - trzy linie podmiejskie może, a takich jest 6). Trzeba więc czekać co wykombinują. ;)

[ Dodano: 15 Lut 2013 20:19 ]
Zgłosiły się cztery firmy do przetargu. PKS-u niet, Radex też niet. Ale egzotyczne konsorcja wystąpiły. :D
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,7086 ... tnych.html

W skrócie od najtańszej do najdroższej oferty:

1. Tajemnicze konsorcjum z Niemczy i Łańcuta (o kogo może chodzić?!)
2. Veolia Transport
3. Firma z Imielina (???)
4. Firma z Świerklańca (Irex jest z Sosnowca więc Nowak?)

Krótko mówiąc zaczyna być ciekawie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

muszyx pisze:3. Firma z Imielina (???)
.. ale z warszawskiego Imielina ? Czy z jakiejś miejscowości o nazwie Imielin ? ;)

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

No jest też Imielin w śląskim. ;) Gazeta tak "sprecyzowała", że pewnie jeszcze coś po drodze przekręciła. Więc trzeba poczekać aż ZKM oficjalny komunikat zamieści. Czyli prawdopodobnie w poniedziałek choć oni się przeprowadzają w tym momencie i nie zdziwię się jak się to opóźni. :D

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

muszyx pisze:1. Tajemnicze konsorcjum z Niemczy i Łańcuta (o kogo może chodzić?!)
Pierwsze co mi przyszło na myśl to Lider Trading. Sens by to mogło mieć, a wtedy nie dziwota, jeżeli do Olsztyna zawitałyby Solbusy.
muszyx pisze:4. Firma z Świerklańca (Irex jest z Sosnowca więc Nowak?)
Nowak jak nic. Ciekawe, że tym razem sam.

Jedno pytanie- mógłbyś jakoś dojść do tego, kto jakie zobowiązanie na tabor powstawiał do swoich ofert ?

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

^^ Dowiedziałem się na razie nieoficjalnie, że konsorcjum z Łańcuta i z Niemczy to rzeczywiście Lider Trading (z kimś tam) i co nie trudno przewidzieć wystawiło Solbusy. ;) Natomiast Veolia Solarisy choć też pewności nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”