[Olsztyn] Przetargi
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pytania i odpowiedzi -> klik
Wygląda na to, że Scania dopuszczona z przegubem 2-2-2-1. Dziwią natomiast pytania o Paccara z momentem obrotowym 1400 Nm. Cholera wie o co chodzi.
Wygląda na to, że Scania dopuszczona z przegubem 2-2-2-1. Dziwią natomiast pytania o Paccara z momentem obrotowym 1400 Nm. Cholera wie o co chodzi.
Ooooraju, Trzymajcie mnie. Naprawdę MPK będzie teraz tak mazać wszystkie swoje autobusy, czy tylko te nowe ?
Ufff, ale przynajmniej da się to narysować, aczkolwiek będzie byle jak, bo jest szaro, buro i ponuro. Poprzedni schemat był wymagający do odzwierciedlenia, ale za to jak fajnie się prezentuje
Ufff, ale przynajmniej da się to narysować, aczkolwiek będzie byle jak, bo jest szaro, buro i ponuro. Poprzedni schemat był wymagający do odzwierciedlenia, ale za to jak fajnie się prezentuje
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Olsztyn] Przetargi
Przetarg na 12 nowych autobusów dla MPK Olsztyn:
http://mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php ... =649#tresc
http://mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php ... =649#tresc
Ostatnio zmieniony 2015-07-11, 18:29 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Olsztyn] Przetargi
Przetarg na obsługę linii autobusowych w Olsztynie:
http://www.bip.zdzit.olsztyn.eu/usugi/5 ... 9-09-24-05
20 pojazdów + 3 rezerwy
90% cena + 10% termin rozpoczęcia świadczenia przewozów
http://www.bip.zdzit.olsztyn.eu/usugi/5 ... 9-09-24-05
20 pojazdów + 3 rezerwy
90% cena + 10% termin rozpoczęcia świadczenia przewozów
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Olsztyn] Przetargi
piorunus:
KDD Gackowski (nie mylić z KDD Trans) odwołali się od warunków zamówienia. klik
Odwołania nie czytałem jeszcze, ale łatwo się domyślić, że nie podoba im się blokada Solbusa
info z: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=18xy91:
1. Moc silnika minimum 9 dm3 - Solbus ma 8,8dm3 - prośba o zmianę zapisu na minimum 8,8dm3
2. Tylna szyba ma pełnić funkcję wyjścia ewakuacyjnego - autobus LNG nie ma tylnej szyby - wykreślenie zapisu
3. Zasilanie układu klimatyzacji bezpośrednio z silnika - brak związku z wykonywaniem przewozów - wykreślenie zapisu
Re: [Olsztyn] Przetargi
Moc silnika co najmniej 9 litrów.
Dobre te zapisy.
Dobre te zapisy.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Olsztyn] Przetargi
Przetarg na 12 autobusów dla MPK Olsztyn:
Wygrał Solaris Bus & Coach, prawdopodobnie z Solaris Urbino IV.
Wygrał Solaris Bus & Coach, prawdopodobnie z Solaris Urbino IV.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: [Olsztyn] Przetargi
Przetarg na linie autobusowe w Olsztynie:
Ciekawie w Olsztynie:
Ciekawie w Olsztynie:
5 chętnych w walce o Olsztyn.
Do walki o olsztyński pakiet stanęło 5 wykonawców.
31 sierpnia Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie otworzył oferty, które wpłynęły w przetargu na dziesięcioletnią obsługę wybranych linii autobusowych. Dowiedzieliśmy się, że do walki o olsztyński pakiet stanęło 5 oferentów.
O warunkach prowadzonego postępowania pisaliśmy tutaj. Z niektórymi z nich nie zgodził się pierwszy prywatny operator w olsztyńskiej komunikacji, czyli KDD Gackowski. Firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO uznała skargę częściowo, jeden z zarzutów jeszcze przed rozprawą uznał ZDZiT.
Przypomnijmy, że umowa ze zwycięzcą przetargu będzie obowiązywała przez 10 lat od momentu jej podpisania. Wybrany operator będzie miał do 180 dni od tego momentu na objęcie zakontraktowanych zadań. ZDZiT przewidział, że przez okres obowiązywania kontraktu zwycięzca wykona pracę eksploatacyjną do 13 mln wzkm. Zamawiający zastrzegł jednak, że może ją zmniejszyć maksymalnie o 5 %. Ponadto wybrany przewoźnik będzie musiał dysponować przynajmniej 23 bardzo bogato wyposażonymi autobusami klasy maxi . 20 z nich ma stanowić tabor liniowy, pozostałe zaś będą pełniły funkcję rezerwy. Dodatkowo w projekcie umowy możemy znaleźć informacje o kosztorysie, jaki ZDZiT zamierza przeznaczyć na wykup przewozów w poszczególnych latach obowiązywania kontraktu. I tak w 2016 roku ma być to 11 387 999,96 zł netto. Po podzieleniu tej kwoty przez 1,3 mln wzkm otrzymujemy stawkę jednostkową 8,76 zł netto. Dla porównania MPK Olsztyn będzie w tym roku inkasowało 9,33 zł brutto za każdy przejechany wzkm.
31 sierpnia ZDZiT dokonał otwarcia ofert. Do rywalizacji stanęło 5 oferentów jak na wstępie wspomnieliśmy. Najtańszą propozycję przedstawiło bardzo aktywne w tym roku konsorcjum Meteora oraz Irexu. Obie firmy swoje usługi wyceniły na początek na 6,86 zł/wzkm brutto. W celu obsługi kontraktu deklarują pozyskanie 23 Solaris Urbino 12 najnowszej generacji. Drugą ofertę pod względem ceny przedstawiła Arriva. Polska spółka-córka Deutsche Bahn zadeklarowała realizację przewozów za 7,45 zł/wzkm. Trzecią propozycję przedstawiło BG Trans z Grudziądza. Tajemniczy oferent swoją ofertę skalkulował na 7,68 zł/wzkm. Czwarta propozycja pochodziła od Mobilisu. Podwarszawski gigant transportowy oferuje przewozy za 7,90 zł/wzkm. Najdroższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm "Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec" z Biechowa o raz Nowak Transport ze Świerklańca. Przewoźnicy znani z GOP wycenili swoje usługi na 8,15 zł/wzkm
Jeżeli nie będzie wątpliwości w sprawie poprawności oraz ważności ofert to zwycięzcą przetargu zostaną firmy wchodzące w skład Grupy Irex, która należy do Ireneusza Kozieła. Olsztyńskie zwycięstwo byłoby dla tego przedsiębiorcy potwierdzeniem rozszerzenia działalności o inne przyczółki w Polsce. Wśród tegorocznych sukcesów firm kontrolowanych przez pana Kozieła należy wskazać zwycięstwa w Lublinie oraz Bydgoszczy.
Pewnym zaskoczeniem w olsztyńskim przetargu jest brak oferty KDD Gackowski. W kontekście działań, które przewoźnik podjął w celu wywalczenia jak najkorzystniejszych warunków zamówienia należy to uznać za niemałą sensację. Pewne pytania nasuwają się także w kontekście oferty grudziądzkiego BG Transu. O firmie wiadomo bardzo niewiele, zatem nie da się wykluczyć, że przykładowo może to być podmiot, który współpracuje z innym graczem z polskiego sektora operatorów autobusowych.
Pozostaje zatem kilka pytań bez odpowiedzi, które być może wkrótce uda się rozwikłać.
http://infobus.pl/5-chetnych-w-walce-o- ... 77445.html