[Gmina Białe Błota] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
spooney

Post autor: spooney »

No i pozamiatane w kwestii komunikacji gminnej... :mruga:
Gmina bez komunikacji. Brakuje pieniędzy

Białe Błota rezygnują z utworzenia własnej komunikacji, która połączyłaby gminę z Bydgoszczą. Po kilku próbach władze gminy doszły do wniosku, że nie stać ich na to.

Podbydgoskie Białe Błota trzykrotnie ogłaszały przetarg, który miał wyłonić przewoźnika obsługującego kilka tras z ronda Jagiellonów do wsi położonych na terenie gminy. Dzięki temu z często kursujących autobusów mogliby korzystać m.in. mieszkańcy Łochowa, Łochowisk, Przyłęk, Zielonki, Ciela czy Trzcińca. Jednak wszystkie przetargi trzeba było unieważnić, bo oferenci żądali stawek, które dla gminy okazywały się nie do spełnienia.

- Niestety w chwili obecnej nie stać nas na to - wyjaśnia Krzysztof Jankowski, zastępca wójta Białych Błot. - Bardzo chcieliśmy ułatwić życie naszym mieszkańcom, bo często postulowali uruchomienie takiej komunikacji. Ale poddajemy się i kolejnego przetargu nie będzie.

Zdaniem działających w naszym mieście właścicieli firm przewozowych, gmina wyjątkowo niestarannie przygotowywała się do przetargu. Dlatego najczęściej stawał do niego tylko jeden przewoźnik, który proponował i tak minimalną stawkę.

- Wraz z kolegami z innych firm zachodzimy w głowę, jak Mobilis, żądając zapłaty w wysokości ok. 3 zł za każdy kilometr przejechany przez autobus, chciał wyjść na swoje. A gmina mówi, że nie ma na to pieniędzy - dziwi się jeden z nich. - Władze chyba prowadziły jakąś grę przedwyborczą z mieszkańcami albo zupełnie nie mają świadomości, ile usługi przewozowe kosztują.

Dodatkowo gmina nie miała zapewnionych pozwoleń na korzystanie z przystanków w Bydgoszczy, a ratusz już kilkakrotnie zapowiadał, że gminnych autobusów do Śródmieścia nie wpuści. Tymczasem wójt Jankowski chce namówić do szerszego działania w gminie bydgoski PKS. Jak przekonuje, wkrótce dojdzie do spotkania w poszczególnych sołectwach mieszkańców z przedstawicielami przewoźnika. Mają oni zgłaszać swoje potrzeby, a w miarę możliwości PKS będzie uruchamiał nowe kursy. Prawo jednak nie pozwala na dotowanie PKS-ów przez gminy, więc będą to przewozy czysto komercyjne. Istnieje zatem ryzyko, że jak przewoźnik nie zarobi, to szybko kursy zlikwiduje. Na razie jednak podjął pierwsze próby.

- Od września więcej kursów będą mieli mieszkańcy Zielonki, Przyłęk i Ciela. Być może od 1 października uruchomiona będzie nowa linia do Przyłęk przez Trzciniec - wyjaśnia Jankowski.

Gmina groziła do tej pory, że w przypadku uruchomienia własnej komunikacji, wypowie umowę bydgoskiemu Zarządowi Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na obsługę podmiejskiej linii nr 92, która łączy rondo Grunwaldzkie z Białymi Błotami i Murowańcem. Teraz wójt zmienia zdanie.

- Umowa będzie kontynuowana. Pomimo tego, że dopłacamy do funkcjonowania "92" kilkaset tysięcy złotych rocznie, to mieszkańcy mogą być spokojni, bo te autobusy będą dalej jeździć - zapewnia Jankowski.

¬ródło: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... iedzy.html

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

spooney pisze:- Władze chyba prowadziły jakąś grę przedwyborczą z mieszkańcami albo zupełnie nie mają świadomości, ile usługi przewozowe kosztują.

Dodatkowo gmina nie miała zapewnionych pozwoleń na korzystanie z przystanków w Bydgoszczy, a ratusz już kilkakrotnie zapowiadał, że gminnych autobusów do Śródmieścia nie wpuści.
O - i to są moim zdaniem główne powody, dla których komunikacji gminnej nie będzie - zwłaszcza ostatni. Okazało się, że gmina nie jest w stanie stworzyć komunikacji na wystarczającym poziomie i za wystarczającą cenę. Dziwię się jednak, że nie przedłużali tego przetargu do wyborów samorządowych, widać to jednak nie do końca o to chodziło.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

Biedny Marcin.

No ale cóż, wszyscy mówili, że tak będzie, to co poniektórzy się nakrzyczeli jak mało kto :)

spooney

Post autor: spooney »

Jak wiadomo z kilkukrotnych starań przetargowych wyszły nici.
Nie oznacza to jednak końca tematu komunikacji w gminie.
W międzyczasie władze gminy Białe Błota prowadziły rozmowy z PKS Bydgoszcz na temat wzmocnienia komunikacji na terenie gminy.
PKS w to "wszedł", teraz pojawia się widmo niedalekiej likwidacji międzygminnej linii 92 którą organizuje ZDMiKP a obsługuje MZK Bydgoszcz (normalnie umowa się kończy dopiero 31.12.2012) :shocked:
Szczegóły poniżej:
Więcej połączeń autobusowych w gminie Białe Błota, nowy rozkład jazdy – to wszystko już wkrótce z PKS.

W Białych Błotach odbyło się spotkanie władz gminy z przedstawicielami PKS. Ze strony gminy w spotkaniu uczestniczyli: Wójt Gminy Białe Błota Katarzyna Kirstein-Piotorwska, Zastępca Wójta Gminy Białe Błota Krzysztof Jankowski, Kierownik Referatu Inwestycji i Rozwoju Mariusz Stężewski, inspektor d/s dróg Anrzej Szmytka. PKS reprezentował Dyrektor Wojciech Dziuba oraz Marcin Pankau Kierownik Działu Przewozów Pasażerskich w PKS Bydgoszcz.

Celem spotkania było ustalenie kierunków współpracy PKS z Gminą Białe Błota w celu poprawy komunikacji autobusowej na terenie naszej gminy.

Jak wynika z informacji przekazanej przez PKS około 15-20 lutego 2011 (po feriach zimowych) zostanie wprowadzony nowy rozkład jazdy, który będzie uwzględniał więcej niż dotychczas połączeń w kierunkach Przyłęki, Zielonka, Ciele. Projekt nowego rozkładu jazdy został przedstawiony i omówiony na spotkaniu.

Trasy nowych kursów będą biegły zarówno przez Trzciniec, jak i przez Białe Błota (m.in. Centralną) czy przez węzeł w Stryszku. Godziny odjazdów będą uwzględniały godziny pracy białobłockiej przychodni.

Projekt nowego rozkładu jazdy jest skonstruowany w oparciu o propozycje przedstawione przez mieszkańców za pośrednictwem sołtysów, rad sołeckich i przy okazji rozmów z przedstawicielami gminy.

Szczegółowy rozkład jazdy oraz dokładna data zmian zostaną opublikowane w najbliższym czasie.

http://www.bialeblota.pl/?cid=1931
Autobus 92 do likwidacji?

W dniu 24-01-2011 na zebraniu wiejskim w Białych Błotach mieszkańcy zostali poinformowani o tym, że Rada Gminy Białe Błota planuje zmniejszyć dotację do linii autobusowej nr 92 do poziomu 100.000 zł.

Przypomnijmy, że autobus linii 92 obsługuje komunikację w gminie Białe Błota począwszy od Ronda Grunwaldzkiego aż do Murowańca. Z przejazdów tą linią korzysta zarówno młodzież szkolna, jak i dojeżdżający do uczelni studenci, osoby pracujące dojeżdżające do pracy i seniorzy. Tak więc z linii korzystają mieszkańcy Gminy Białe Błota z okolic Murowańca, Lipnik, Drzewiec, Jasińca, Kruszyna Krajeńskiego oraz Białych Błot.

Koszt utrzymania tej linii to składowa opłat za bilety jednorazowe i miesięczne oraz dotacja z gminy Białe Błota. Zgodnie z porozumieniem z dnia 17 lipca 2006 roku gmina przekazuje miastu Bydgoszcz dotację celową. W roku 2011 będzie to około 450.000 zł. W budżecie gminy na rok 2011 Rada Gminy planuje uwzględnić 100.000 zł na ten cel.

- Podpisane z miastem porozumienie mówi o dotacji celowej do linii autobusowej 92. Sto tysięcy złotych to zaledwie jedna czwarta kosztów niezbędnych do wywiązania się z tego porozumienia. Termin wypowiedzenia porozumienia to sześć miesięcy, a więc jeśli Rada Gminy podejmie uchwałę budżetową z tym zapisem, to będziemy musieli wypowiedzieć porozumienie. W konsekwencji linia 92 zostanie zlikwidowana już z końcem lipca 2011. - mówi Wójt Gminy Katarzyna Kirstein-Piotrowska.

Decyzja o dalszym istnieniu linii autobusowej nr 92 zapadnie na najbliższej sesji, czyli w czwartek 27 stycznia 2011. Na tym spotkaniu radni mają podjąć uchwałę budżetową, z której między innymi wynikać ma wielkość dotacji do linii 92.

Sprawa jeszcze nie jest przesądzona! Apelujemy więc do mieszkańców korzystających z autobusu linii 92 o zabranie głosu w sprawie proponowanej jej likwidacji.

Apelujemy do mieszkańców Murowańca, Lipnik, Kruszyna Krajeńskiego, Drzewiec, Jasińca, Białych Błot i wszystkich miejscowości zainteresowanych utrzymaniem linii 92!

Wasz głos się liczy, a miejscem dyskusji niech będzie najbliższa sesja Rady Gminy. W czwartek, 27 stycznia 2011 o godz. 14.00 w Auli Publicznego Gimnazjum rozpocznie się sesja, na której mieszkańcy mogą zabrać głos w sprawie dotacji do autobusu linii 92.

Zapraszamy.
Red. Elwira Zwolińska

http://www.bialeblota.pl/?cid=1944


[ Dodano: 2011-01-28, 22:18 ]
Na wczorajszej sesji Rady Gminy radni ugięli się pod presją argumentacji mieszkańców:
Linia 92 zostaje. Ale trzeba szukać oszczędności

(...) Radni zgodzili się na 300 tys. zł dopłaty do kursów i zostawili Murowaniec jako przystanek końcowy. Zmniejszenie dotacji o 100 tys. nie oznacza końca linii, oszczędnościowych modyfikacji nie da się jednak uniknąć. - Prawdopodobnie wyrzucimy kilka kursów w ciągu tygodnia. Obawiam się także, że teraz autobus będzie dojeżdżać tylko na Błonie, a nie do ronda Grunwaldzkiego, jak do tej pory - tłumaczy Kirstein-Piotrowska. Teraz władze gminy szykują się do rozmów z bydgoskim Zarządem Dróg. Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP: - Zmniejszenie dotacji to dla nas nowa informacja i nie mogę w tej chwili powiedzieć, jakie będzie nasze stanowisko w rozmowach z władzami gminy Białe Błota. Dla mieszkańców jednak jest najważniejsze, że autobus w ogóle pojedzie.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... nosci.html
Pozostaje kwestia ustaleń jakie wynikną po rozmowach między władzami gminy a ZDMiKP...
Bezboleśnie (czyt. bezpłatnie) to chyba nie będzie...
Cóż, międzygminna linia 92 wróci na swoją dawną pętlę czyli Osiedle Błonie.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Gmina nadal też myśli nad rozbudową połączeń na terenie gminy:
Krótsza trasa, mniej kursów
Przez Białe Błota miało przebiegać kilka linii autobusowych. Plan okazał się zbyt ambitny

Władze gminy dysponujące znacznie mniejszą dopłatą na kursowanie autobusów 92 rozpoczęły rozmowy z ZDMiKP. Będą cięcia w rozkładzie jazdy?

Autobusy linii 92 od 1 marca najprawdopodobniej będą dojeżdżać tylko do pętli na bydgoskim Błoniu

Zarząd dróg o negocjacjach mówi krótko. - Dziś się zaczęły, ale na ostateczne ustalenia trzeba jeszcze poczekać - tłumaczy rzecznik ZDMiKP, Krzysztof Kosiedowski. - Kluczową rolę odgrywa tu także przewoźnik, czyli Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Zaczynamy rozmowy z komunalną spółką. Wówczas przedstawimy gminie, jakie warianty są możliwe do realizacji przy zmniejszonej dopłacie.

Zastępca wójta gminy Białe Błota, Krzysztof Jankowski, zaznacza, że prawdopodobnym rozwiązaniem jest skrócenie trasy do Błonia i korekta rozkładu. - Umówiliśmy się na kolejne spotkanie za tydzień, najdalej dwa. Wówczas zostaną nam przedstawione możliwe rozwiązania już z rozkładami jazdy. Obecnie trasę z ronda Grunwaldzkiego do Murowańca obsługują w szczycie trzy autobusy. Jednak umowa zakłada też, że przewoźnik musi dysponować czwartym pojazdem na wypadek awarii i podstawić go w razie konieczności.

Rokowania są niezbędne, ponieważ radni gminy obcięli dotację na kursowanie autobusów z 400 do 300 tysięcy złotych. Tłumaczyli to szukaniem oszczędności. Mieszkańcy podbydgoskiej gminy całym zamieszaniem wokół jedynej międzygminnej linii są zaskoczeni. - Pamiętam, że jeszcze niedawno mówiło się o tym, że zaczyna ona na siebie zarabiać - twierdzi pan Andrzej z Murowańca. - W końcu za bilety płacimy podwójnie. Na początku roku bardzo głośno było też o rozbudowie komunikacji w całej gminie. Autobusy miały dojeżdżać, między innymi, do Łochowic i Zielonki. Tymczasem teraz radni zabierają pieniądze jedynej działającej linii.

Część mieszkańców uważa jednak, że gmina powinna traktować w równy sposób wszystkie sołectwa. - Nie dziwię się, że niektórzy mają dość dotowania tylko jednej linii. Dlaczego tych pieniędzy nie podzielić i zapewnić także autobusy do Łochowa i Łochowic? Tam mieszka już prawie tyle samo osób co w Białych Błotach - zaznaczają mieszkańcy miejscowości położonych przy trasie do Nakła.

Temat rozbudowy komunikacji miejskiej w gminie ma wrócić w połowie roku. - Zwróciliśmy się do ZDMiKP o przygotowanie koncepcji rozszerzenia komunikacji na terenie gminy. Taka analiza będzie gotowa w połowie roku. Wówczas przedstawimy ją radnym. To ponownie od nich będzie zależeć, czy mieszkańcy zyskają wygodny dojazd do miasta. Jednak to również będzie rodzić kolejne wydatki. Nasze trzy ubiegłoroczne przetargi na wyłonienie przewoźnika obsługującego gminne połączenia musieliśmy unieważnić. Ceny przewoźników przekraczały nasze możliwości. Na pakiet komunikacyjny dla całej gminy co roku musielibyśmy wydać około 2,5 mln zł. Zobaczymy, co może nam zaproponować bydgoski zarząd - wyjaśnia Krzysztof Jankowski.

Linia 92 w liczbach

*2500 osób korzysta z niej w dni powszednie

*14 przystanków jest na jej trasie do Murowańca

*3 autobusy kursują w czasie szczytu

Express Bydgoski
http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 5&IdTag=85

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”