[Kielce] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Wiesz, DLA pcha się w różne przetargi, wiec nic nigdy nie wiadomo ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Umowa podpisana. 40 Solarisów przyjedzie do Kielc w grudniu

Umowę na zakup 40 sztuk nowych autobusów podpisał w poniedziałek prezydent Kielc Wojciech Lubawski z przedstawicielami firmy Solaris.

Pierwsze autobusy przyjadą do Kielc na początku grudnia i będą jeździły specjalnie stworzonymi liniami.

W poniedziałek oficjalnie prezydenta Kielc Wojciech Lubawski podpisał umowę na zakup 40 nowych Solariów. Inwestycja kosztuje ponad 35 milionów, a 80 procent będzie dofinansowane ze środków unijnych.

Pierwsza część, czyli dwadzieścia sztuk trafi do Kielc na początku grudnia, reszta pojazdów w czerwcu przyszłego roku. Pojazdy mają kursować nowymi liniami.

- Sieć komunikacyjna miasta będzie się rozbudowywać, dlatego też nowe pojazdy będą kursowały nowymi liniami - poinformował Wojciech Lubawski, prezydent Kielc.

Po długim weekendzie, czyli po Bożym Ciele ogłoszony zostanie przetarg na obsługę 40 Solarisów. Wystartuje w nim Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji oraz inne firmy komunikacyjne zarówno z Kielc jak i z Polski.

¬ródło: Echo Dnia
www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/section

Lopez

Post autor: Lopez »

No to czekamy na przetarg na obsługę. Łakomy kąsek, skoro małymi nakładami można dobrać się do kranika z kasą na parę ładnych lat :)

marekJG

Post autor: marekJG »

Zastanawiam się jakie to nowe linie muszą powstać, żeby wykorzystywać tyle pojazdów. czyżby Kielce tak się rozbudowało.

Daniel

Post autor: Daniel »

Tylko, że to nie koniecznie muszą być całkowicie nowe linie.

Swoją szosą - dzisiaj poszła do UZP informacja o przetargu na operatora.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

http://ztm.kielce.pl/pl/strona.php?pokaz=przetargi
Na dole strony jest ogłoszenie o owym przetargu. SIWZ jeszcze nie ma. Okres trwania umowy 5 lat. Trochę krótko. Jak w Waszej ocenie się mają pozostałe warunki do możliwości przewoźników warszawskich bądź z innych miast?

Lopez

Post autor: Lopez »

Biorąc pod uwagę, że miasto wzięło na siebie autobusy to każemu opłaca się start w takim przetargu. Oczywiście np. wymóg posiadania bazy transportowej na terenie Kielc faworyzuje kieleckie MPK i PKS. Wszystko inne jest w stanie spełnić nawet przeciętnie prosperująca firma.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

A co myślicie o wymogu 4 stanowisk do napraw i o wymogu 100 kierowców? Taki Mobilis lubi mieć mało pracowników i dawać im nadgodziny lub męczyć ich na 2 etaty. Tu raczej będzie to ograniczone. 6 dyspozytorów to wg mnie również sporo, chyba że będą mieli jeszcze inne zadania.

mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

4 stanowiska to żaden wymóg. Wystarczy namiot ala DLA i podnośniki. Co do ilości pracowników to zapewne chodzi zapewnienie jak największej liczby nowych miejsc pracy i zatkanie ludziom ust, że niby odbierają mpkowcą pracę.

Lopez

Post autor: Lopez »

mars84 pisze:zapewnienie jak największej liczby nowych miejsc pracy i zatkanie ludziom ust, że niby odbierają mpkowcą pracę
Bez przesady - w końcu mogą to być nawet Ukraińcy czy Wietnamczycy, więc na lokalny rynek pracy może to wcale nie wpłynąć. Poza tym, kto powiedział, że cały czas ma być 100 kierowców na etatach? Po złożeniu listy wstępnie umówionych kolesi (swoją drogą to też niezłe - bardziej jest to zapewnienie, że "damy radę" niż faktyczny wymóg), a później to niech się dzieje co chce. Kto to sprawdzi?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Z tego co czytałem w przetargu na operatora autobusów 35 SU12 i 5 SU10 biorą udział : Arriva , Mobilis Mościska , PKS Kielce , MPK Kielce i Veolia Transport.

Ciekawie sie robi w Kielcach w tym przetargu. Ale ZTM Kielce robi wszystko żeby wygrało MPK Kielce: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... k_tez.html

Daniel

Post autor: Daniel »


Lopez

Post autor: Lopez »

Myślę, że tych form które się zgłoszą może być dużo więcej. Zgadzam się jednak, że MPK ewidentnie ma na starcie łatwiejszą pozycję. Czy to się przełoży na wygraną trudno ocenić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Aż ciekawy jestem, jaki będzie ciąg dalszy historii z tym taborem kieleckiego ZTM-u. Ciekawi mnie, jak o to będzie dbał, wybrany przewoźnik... ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Kontrowersje wokół obsługi miejskich solarisów

Do parkowania miejskich autobusów wystarczy baza o powierzchni 7 tys. m kw. - uważa jedna z firm, która chce wozić kielczan. Tymczasem miasto żąda bazy blisko dwa razy większej.
Zarząd Transportu Miejskiego otrzymał już kilkanaście pytań od firm zainteresowanych obsługą 40 solarisów kupionych przez miasto przy wsparciu UE. Pytania dotyczą zapisów w specyfikacji, którą muszą spełniać potencjalni przewoźnicy. Kto jest ich autorem, ZTM nie ujawnia. - Nie zezwalają na to przepisy - stwierdza Barbara Damian z ZTM. Ale pierwszą partię pytań, razem z odpowiedziami, już umieszczono na stronie internetowej ZTM.

Co ciekawe, spora ich część dotyczy bazy, którą musi dysponować potencjalny przewoźnik. ZTM wymaga, żeby miała ona 12 tys. m kw. - Czy zamawiający [ZTM - przyp. red.] jest gotowy zaakceptować bazę transportową o powierzchni mniejszej, jeżeli będzie ona spełniała warunki umożliwienia postoju dla 40 autobusów? Wykonawca uważa, że według standardów europejskich baza techniczna na 40 autobusów do 12 metrów długości każdy może być wystarczająca przy powierzchni 6000-7000 m kw. - można przeczytać w pierwszym z pytań. ZTM na to pytanie nie odpowiada. "Z treści wynika, że wymagania w zakresie powierzchni są jasne i nie wymagają wyjaśnienia" - piszą urzędnicy, a innym miejscu. Dodają, że "w zakres wyjaśnień nie wchodzi prowadzenie polemiki z propozycjami zmian specyfikacji".

Tymczasem zdaniem ekspertów, m.in. Michała Wolańskiego z Katedry Komunikacji SGH, 12 tys. metrów to bardzo dużo, a ten zapis może utrudniać wejście przewoźników spoza Kielc. Urzędnicy kilka dni temu odpowiadali, że to nie za dużo, bo baza musi mieć m.in. drogi przeciwpożarowe.

Potencjalni przewoźnicy dopytują się również, czy ZTM może wskazać potencjalne bazy, albo czy autobusy można zgromadzić w kilku miejscach. Odpowiedzi są negatywne. - Nie możemy wskazywać takiego miejsca. Ale ze względów praktycznych muszą być one zgromadzone w jednej bazie, bo łatwiej będzie je nadzorować również pracownikom ZTM - mówi Barbara Damian.

ZTM nie zamierza zmieniać zapisów w specyfikacji. Może do tego dojść po ewentualnych protestach. Termin ich składania upływa dziś.

Gazeta Wyborcza Kielce
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... gn=4815182

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Obrazek
Wiadomo, kto chce wziąć miejskie autobusy
marc
2009-07-02, ostatnia aktualizacja 2009-07-02 19:08

Wiadomo już, że co najmniej cztery firmy walczyć będą o wygranie przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Kielcach.
Wczoraj minął termin składania protestów do specyfikacji przetargowej. - Nie wpłynął żaden - informowała po godz. 15 Barbara Damian z Zarządu Transportu Miejskiego. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, dwie duże firmy już nawet zadeklarowały, że przystąpią do przetargu - to Veolia Transport Polska oraz radomski ITS Michalczewski. Nieoficjalnie mówi się, że zamierzają startować samodzielnie i nie będą tworzyć konsorcjum np. z PKS Kielce. - To dlatego, że Veolia wykorzysta teren MPO, a Michalczewski znalazł jakiś prywatny parking - mówi anonimowo osoba znająca branżę. Przypomnijmy, że posiadanie bazy o powierzchni 12 tys. m kw. to jeden z wymogów przetargu. Już wcześniej swój udział w przetargu deklarowały MPK i PKS. Obie firmy te deklaracje podtrzymują, choć wiadomo, że PKS sam wszystkich wymogów nie spełni, nie ma np. doświadczenia w komunikacji miejskiej. - Ale nadal mamy kandydata do konsorcjum - mówi Marek Wołoch, prezes PKS.

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255, ... obusy.html
Kto wg Was może być partnerem do konsorcjum dla PKS Kielce? Mnie przychodzą do głowy jeszcze PKS Grodzisk Mazowiecki albo MPK Łódź, które interesowało się krakowskim przetargiem.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

B@rteK pisze: Kto wg Was może być partnerem do konsorcjum dla PKS Kielce?
Ktokolwiek. Jeżeli to ma być firma po prostu z doświadczeniem i ma robić za pionek, to może to być dosłownie ktokolwiek
B@rteK pisze:Mnie przychodzą do głowy jeszcze PKS Grodzisk Mazowiecki albo MPK Łódź, które interesowało się krakowskim przetargiem.
A czemu akurat te dwie firmy :?: Tym bardziej, że były zainteresowane również przetargiem Arriva i Mobilis. Już nie mówiąc o innych jak Irex/Meteor, Henzago czy Warbus - oni też grają w całej Polsce.
A po za tym tak jak pisałem - to może być praktycznie każdy.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Amalio pisze:Już nie mówiąc o innych jak Irex/Meteor, Henzago czy Warbus - oni też grają w całej Polsce.
Ale nie jestem pewny czy te firmy "w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania a jeżeli okres działalności był krótszy w tym okresie, wykonywali usługi przewozowe w komunikacji miejskiej o wartości nie mniejszej niż 30 000 000 złotych brutto"

Arriva i Mobilis wystartują raczej samodzielnie. PKS Grodzisk nie startuje w przetargach poza Warszawą/Mazowszem, więc może tutaj będzie robić za pionek. Reszta firm w większości jest komunalna, a ich struktura ma to do siebie, że nie chce im się szukać dodatkowego zarobku (a przecież przystępowanie do konsorcjum to też raczej nie za darmo, mimo tego że się będzie służyć tylko doświadczeniem), wybija się tu MPK Łódź, która interesowała się krakowskim przetargiem. A fakt jest faktem, że każdy komunalny przewoźnik z miasta powyżej 150 000 mieszkańców powinien spełnić wymagania. Może więc jeszcze MZK Starachowice, które wcześniej było zainteresowane przetargiem, też będzie chętne. W tym przypadku jednak nie wiem czy doświadczenie przewoźnika nie będzie za niskie.

Lopez

Post autor: Lopez »

B@rteK pisze:Może więc jeszcze MZK Starachowice, które wcześniej było zainteresowane przetargiem, też będzie chętne.
Trudno powiedzieć, czy to nie będzie zbyt wysoka poprzeczka. Tym bardziej, że dopiero od zeszłego roku MZK wywalczyło wyższe stawki od miasta. Wcześniej były to kwoty na granicy kosztów własnych, o ile nie poniżej.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ostra walka o miejską komunikację


W czwartek Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach rozstrzygnie przetarg na użytkowanie 40 nowych autobusów komunikacji miejskiej. Będą one obsługiwały kilkanaście nowych linii. A zapowiada się ostra walka.


Jak informowaliśmy do przetargu na pewno stanie kieleckie MPK. Nie wiadomo natomiast, jak zachowa się kieleckie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej. Kiedy prezesem spółki został Marek Wołoch, zapowiedział, że PKS wystartuje w przetargu. Dziś nie chciał mówić na ten temat. Enigmatycznie stwierdził, że wszystko rozstrzygnie się jutro, kiedy zostaną otwarte oferty.

PKS może jednak mieć pewne problemy ze spełnieniem wymagań konkursowych chodzi m.in. o kwotę którą trzeba wpłacić w ramach zabezpieczenia.

Pojawiła się też informacja, że PKS mocno współpracuje z prywatną firmą Mobilis, która obsługuje komunikację miejską m.in. w Warszawie i Krakowie. Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma ta chce wziąć udział w przetargu a Marek Wołoch pomaga jej m.in. w znalezieniu pomieszczeń, które mają stać się przyszłą bazą. Chodzi o hale, które Mobilis ma dzierżawić od SHL- ki.

Takiej współpracy obawiają się pracownicy PKS-u, które uważają, że może dojść do pewnego rodzaju "samowolnej" prywatyzacji. A kierowcy woleliby, żeby przyszłego inwestora nie wybierał prezes spółki tylko Ministerstwo Skarbu w drodze konkursu.

Prezydent Kielc Wojciech Lubawski mówi, że czeka na wyniki tego przetargu, ale najważniejsze jest to, że skorzystają kielczanie. Skorzystają przede wszystkim dlatego, że będą mogli jeździć nowymi autobusami.

Firmy oferty mogą składać do jutra do godziny 11. Pół godziny później otworzy je komisja konkursowa.

Radio Kielce
http://www.radio.kielce.pl/page,,Ostra- ... 0501d.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”