[Warszawa] Przetargi MZA

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Shadi pisze:Na Wawkomie ludzie obawiają się jakości wykonania autobusów z przyspieszonych dostaw, ale ja osobiście się cieszę. :)
Proces technologiczny budowy autobusów stale jest ten sam i nie można go ani skrócić, ani przedłużyć. ;)

To, że fabryka tak szybko dostarczy te autobusy nie wynika z tego, że ekipa montująca podzespoły tych pojazdów szybciej pracuje - a przez to na pewno popełni masę błędów :retard: - ale wynika tylko i wyłącznie z tego, że Solaris - jak zwykle - podjął ryzyko i nie czekał ani na podpisanie umowy, ani na wyrok KIO... czyli już wcześniej zaczął produkcję autobusów dla Warszawy nie czekając na wynik procedur przetargowych. :cool:

Przecież to u nich normalne. Zawsze tak robili ;)

Natomiast co do jakości - to w zasadzie Pmaster już napisał dosyć celnie - jak mieliby je skopać, to i tak je skopią, nawet jeśli mieliby dostarczyć te autobusy w listopadzie ;)

ppln

Post autor: ppln »

No ale w sumie modele dla poszczególnych polskich przewoźników różnią się detalami więc nawet gdyby przed podpisaniem umowy zaczęli produkcję 50-ciu szkieletów i przegrali przetarg to i tak mogliby je wykorzystać do realizacji innego zamówienia (np. nowe łódzkie różnią się od warszawskich tylko malowaniem i brakiem jednej albo dwóch tablic)

Solcity

Post autor: Solcity »

Kiedy można spodziewać się SIWZ-u. Liczę na wygraną Solbusa 10m jak i na inne długości.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Pewnie pojawi się w poniedziałek wraz z ogłoszeniem na stronie zamawiającego.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

alojz pisze:Układ drzwi: 2-2-2 lub 1-2-2 lub 2-2-1.
¯aden z układów drzwi nie wyklucza F.A. Solbus. Solbus oferuje takie układy drzwi w SM10. Licze na start Solbusa w 10m i 12m w tym przetargu.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Nie, ale czytałem warunek doświadczenia zamieszczony w ogłoszeniu. Moim zdaniem sytuacja jest jednoznaczna.
Tak więc:
* część I -> Solbus nie (20 midi dla MZA kosztowało ok 18 mln), Autosan nie
* część II -> Solbus nie (zamówienie dla Puław było warte ok 16 mln), Autosan tak
* część III -> 2 x nie

Ciekaw jestem, czy dałoby radę oprotestować taki warunek doświadczenia argumentując, że jest większy, niżeli to, co obejmuje zamówienie.

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

Ale Solbus oprócz tych 20 sztuk dla Warszawy dostarczył jeszcze 5 sztuk do Jaworzna oraz 8 do Puław tak więc może się załapać bo nie pisze że miały być dostarczone do konkretnego klienta tylko ogólnie byle zmieścić się w tej kwocie która jest w ogłoszeniu.

sphinx

Post autor: sphinx »

Jeśli tak to interpretujesz to Solbus łapie się w części pierwszej: "zrealizował zamówienia (...) o łącznej wartości co najmniej 20 000 000,00 PLN (dwadzieścia milionów) netto). Warszawa, Jaworzno, Puławy, powinno się trochę uzbierać.

Tylko, że np. Alojz interpretuje to inaczej. Zapis nie jest jednoznaczny:
-zrealizował zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia (dostawa autobusów miejskich), o łącznej wartości co najmniej...
Chodzi o to, że można zinterpretować to tak, że zamawiający wymaga doświadczenia w postaci zamówień odpowiadających rodzajem (dostawa autobusów miejskich), a nie przedmiotem zamówienia (autobusy niskopodłogowe o odpowiedniej długości). Czyli, że np. Autosan sprzedając 70 sztuk M09LE za 35 mln zł (zaokrąglam) może na tej podstawie wziąć udział w części na przeguby.

Trudno byłoby to obalić, MZA pewnie będzie wymagać aby autobusy były nieźle wyposażone, wówczas cena jednostkowa szybko rośnie i łatwo (no może trochę trudniej w midikach) będzie udowodnić, że cena jest na styk, ale jednak w normie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 19:30 przez sphinx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

sphinx pisze:Jeśli tak to interpretujesz to Solbus łapie się w części pierwszej: "zrealizował zamówienia (...) o łącznej wartości co najmniej 20 000 000,00 PLN (dwadzieścia milionów) netto). Warszawa, Jaworzno, Puławy, powinno się trochę uzbierać.
Doliczyć do tego można razem ilość sprzedanych miejskich modeli Solbusa SolCity: SM10 ,SM12 ,SN11 ,SC10. Solbus sporo miejskich sprzedał.
sphinx pisze:Chodzi o to, że można zinterpretować to tak, że zamawiający wymaga doświadczenia w postaci zamówień odpowiadających rodzajem (dostawa autobusów miejskich), a nie przedmiotem zamówienia (autobusy niskopodłogowe o odpowiedniej długości). Czyli, że np. Autosan sprzedając 70 sztuk M09LE za 35 mln zł (zaokrąglam) może na tej podstawie wziąć udział w części na przeguby.

Trudno byłoby to obalić, MZA pewnie będzie wymagać aby autobusy były nieźle wyposażone, wówczas cena jednostkowa szybko rośnie i łatwo (no może trochę trudniej w midikach) będzie udowodnić, że cena jest na styk, ale jednak w normie.
MZA uchyla furtke nowym producentom po zakupie Solbusów. Takie jest moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 19:13 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Osobom które interpretuja zapis inaczej niż ja przypomnę, że w poprzednim przetargu na 168 wozów wymagania były takie:
Dla części I – zrealizował zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia (dostawa autobusów miejskich), o łącznej wartości co najmniej 20 000 000,00 PLN (dwadzieścia milionów) netto;
Dla części II - zrealizował zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia (dostawa autobusów miejskich), o łącznej wartości co najmniej 35 000 000,00 PLN (trzydzieści pięć milionów) netto;
Dla części III - zrealizował zamówienia odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia (dostawa autobusów miejskich), o łącznej wartości co najmniej 95 000 000,00 PLN (dziewięćdziesiąt pięć milionów) netto
Pytanie (retoryczne): Jakim doświadczeniem wykazały się Blue Line i Lider Trading?


Abstrahując od tego warunku, wydaje mi się, że Solbus i Autosan nie wystartują w części przegubowej. Nie mają takich mocy przerobowych.

sphinx

Post autor: sphinx »

Problemem w części przegubowej jest doświadczenie - jeśli firma chciałaby wystartować w jeszcze jakiejś części musiałaby się wykazać dużą sprzedażą, a aż takiej Autosan i Solbus chyba nie mają. Moce przerobowe? Byłoby ciężko, z drugiej strony to jedna z niewielu okazji do wejścia na rynek z przegubem, w pozostałych kategoriach Solbus ma już doświadczenie, Autosan opchnie 10LF w Sanoku i może kilku innych mniejszych miastach (a może udać się i w Rzeszowie), tymczasem owe mniejsze miasta trzymają się z dala od przegubów. Innymi słowy nie zdziwiłbym się jakby któraś z tych firm złożyła ofertę na przeguby.

@Marcin_558, ale te modele w większości zostały w sprzedane w latach 2006-2008 czyli niezbyt się łapią do doświadczenia (wymagane jest 3 lata wstecz).

MZA chyba nigdy nie były jakoś szczególnie "ustawione" pod jednego producenta czy nie miały awersji do krajowych wyrobów.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

alojz pisze:Abstrahując od tego warunku, wydaje mi się, że Solbus i Autosan nie wystartują w części przegubowej. Nie mają takich mocy przerobowych.
Solbusa może i tak. Ale Autosana ? Jeżeli SIWZ będzie podobny do tego z poprzedniego zamówienia, to myślę, że mogą chcieć powalczyć. Takie okazje nie zawsze się trafiają.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Panowie, poczekajcie na pozostałe dokumenty. Myślę, że opis przedmiotu zamówienia jak i szczegółowe wytyczne oceny ofert wiele nam wyjaśnią.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

SIWZ i inne dokumenty

Gwoli przypomnienia ważniejsze kontrakty Autosana i Solbusa, którymi najlepiej się posłużyć jako spełnienie warunku doświadczenia:

1) Autosan
* ZTM Lublin, 53 x M12LF -> niecałe 47 mln zł
* Starostwo Powiatowe Bielsko-Biała, 35 pojazdów -> ok. 18 mln zł

2) Solbus
* UM Zawiercie, 5 x SM12, 2 x SM10 -> 5,5 mln zł
* UM Biała Podlaska, 12 x SM12 -> 11 mln zł
* UM Puławy, 12 x SM12, 8 x SM10 -> 16 mln zł
* MZA Warszawa, 20 x SM12 -> 18 mln zł

Także jeśli chcieliby pójść na całość, tak przedstawione doświadczenie zostałoby uznane, to nie ma przeszkód by startowali. Grunt, by poznajdowali dostawy na każdą z części. Abstrahuję od tego, iż Autosan musiałby zaoferować nowe wersje swoich autobusów i wykazać się większą elastycznością w tej materii. Ich ostatnia porażka w Tarnowie trochę w oczy kuje.
Solbus natomiast musiałby wsadzić motor ISL do Sm10 i będzie git.
Tak więc czekamy na pytania.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

W tej Specyfikacji jest wystarczająco dużo zapisów wykluczających te pojazdy (punkt 1.5 Załącznika 1 do SIWZ) minimum 20 autobusów MIDI i po 50 MAXI i MEGA), Tego wymogu ani Autosan ani Solbus nie przekroczą. Czyżby MZA jednak nie było zadowolone z Solbusów...? Zwraca uwagę zmodyfikowany względem ostatnich przetargów zwiększony udział kryterium ceny, uwzględnienie podatności na naprawy powypadkowe (w tym poszycia). I tym razem niespodzianki być nie powinno.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

sphinx pisze: Nie zostałoby uznane. Liczą się zrealizowane zamówienia, a ty wymieniłeś tylko wygrane przetargi, np. w Lublinie jest 28 Sancity i tylko one (chyba, że w międzyczasie dojadą kolejne) mogą być wliczone, w Białej Podlaskiej nie ma żadnego Solcity.
Pardon w takim razie. Choć Sm12 dla Białej będą mogły być wliczone, gdyż na dniach mają się rozpocząć ich dostawy ;)
TLG pisze:W tej Specyfikacji jest wystarczająco dużo zapisów wykluczających te pojazdy (punkt 1.5 Załącznika 1 do SIWZ) minimum 20 autobusów MIDI i po 50 MAXI i MEGA), Tego wymogu ani Autosan ani Solbus nie przekroczą.
W tym punkcie pojawił się zwrot "wprowadzone do obrotu". A to znaczy, że wśród nich mogą być wozy w trakcie lub po leasingu (vide PKS Dzierżoniów) lub wydzierżawione (vide PKM Katowice). Z moich wyliczeń wynika, iż takich Solbusów (o ile wyrobią się z zamówieniem dla Białej) może być 44 sztuki. Wykombinowanie jeszcze 6 może nie być problematyczne, bo mogą wrzucić jeszcze testery, które są w każdej chwili do nabycia.
Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzenia tego typu danych ;)
I już reasumując- Autosan out, Solbus może wyrobi na 2 części.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

sphinx pisze:Na jedną.
Może jednak na 2. Z zamówień dla MZA i PKM'u Jaworzno uda się uciułać 20 mln (18 mln + 3,3 mln), więc mają wolne pole do kombinacji z doświadczeniem na solówki.
Na razie mają wyprodukowanych 35 Sm12, które były lub są w regularnej eksploatacji (z czego 29 sprzedanych i 6 w trakcie/po dzierżawie/leasingu, czyli wprowadzonych do obrotu). Jak doliczymy jeszcze 12 dla Białej Podlaskiej i 6 dla Zawiercia to wyjdzie, że są 53 sztuki. Grunt by zrealizowali te zamówienia przed 28 marca (co niemożliwym nie jest). A jeszcze nie powinno być zaskoczeniem, jak termin otwarcia się przesunie, ponieważ pytań na pewno nie unikniemy.
Na wariata, ale jak Solbus się zepnie to da radę i wyrobi na 2 części bez konieczności wnoszenia protestu do KIO.
sphinx pisze:Bo oczywiście Autosanowi nie zechce się odwołać, że w części na 25 sztuk wymagają doświadczenia w wysokości 50 sztuk, a to niezgodne z PZP...
W interesie każdego średniaka na tym rynku byłoby oprotestowanie tego wymogu. Dlatego liczyłbym przede wszystkim na Solbusa, a nie Autosana, który pewnie do dzisiaj ma senne koszmary po wtopie z zamówienia dla Białej Podlaskiej (sprawa była do wygrania, tylko przypadkiem zapomniało im się, że startowali sami, a nie w konsorcjum z PA) :diabeł:

sphinx

Post autor: sphinx »

http://www.mza.waw.pl//download.php?z=3 ... 1&m=5&c=29

Pytanie wykonawcy (raczej Otokara) właśnie o ten ukryty warunek doświadczenia. Odpowiedź MZA, w skrócie - rozważą zmianę/rozszerzenie warunku terytorialnego (obecnie jest UE+Szwajcaria+Norwegia, nie łapią się Islandia, Turcja itp), podtrzymują warunek 50 sztuk dla maxi i mega, a najchętniej dali by taki sam na midiki, ale obniżyli bo to segment niszowy. Olewające odniesienie do argumentu, że jest to niezgodne z PZP.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Z forum Skyscarpercity:
Ukraińska technika chce zaistnieć w Warszawie :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Tyle tylko, że handlowcy z Solarisa zadziałali (nie znam kulis i szczegółów).
Tu nie było żadnych zakulisowych działań handlowców tylko wyrok sądu. Przypuszczać tylko możemy, że ewentualne zwycięstwo Evobusa byłoby nie do obronienia zarówno w KIO jak i w sądzie, a ówczesne władze MZA postępowały zgodnie z procedurami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”