[Warszawa] Przetargi MZA
^ Dzięki, generalnie wynikają z tego całkiem ciekawe rzeczy - w przypadku 12 i 18 MB niewiele odstaje, a przy nieco niższej cenie spokojnie wygrałby z Solarisem (ciekawe czy oferowali Conecto czy Citaro, ale po cenie sądząc zapewne to drugie...) zaś MAN w przypadku przegubów poległ głównie na kryteriach "pracochłonność obsługi i napraw w roboczogodzinach" i "zużycie paliwa i emisja CO2" i to w naprawdę dużym stopniu
Nie przypominam sobie żadnego unieważnienia z tego powodu. Ponadto jeżeli procedurę przeprowadzono w sposób nienaganny to nie ma powodów do obaw.J-31 pisze:a tylko po cichu liczę, że nie będzie kolejnej wojny na linii Solaris - Evobus. Która by spowodowała, że przetarg będzie unieważniony, bo obie strony będą walczyć "do ostatniej kropli krwi"
MZA pisze:W wykonaniu orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, wyrok z dnia 13 kwietnia 2011, sygn. akt: KIO 701/11,
Zamawiający unieważnia czynności wyboru najkorzystniejszych ofert dokonane w dniu 24 marca 2011 roku, na część I, II oraz III zamówienia, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: Dostawę 168 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich - sprawa nr 152/NT/BP/10,
i przystępuje do ponownego badania i oceny ofert na część I, II oraz III zamówienia
Przytoczę mój post, który popełniłem na WAWKOMIE, myślę, ze wiele to wyjaśnia
Wyrok KIO (choć szczegółów nie znam) prawdopodobnie wytyka jakieś błędy proceduralne przy ocenie ofert. Ani oferty ani określone w SIWZ kryteria ich oceny zmianie nie ulegają wobec czego wynik powtórzonej procedury także najprawdopodobniej się nie zmieni. Jedynie - jak napisał Szeregowy - przesunie się w czasie podpisanie kontraktów i rozpoczęcie ich realizacji. Wszelkie starcia między frakcjami: wolicką, bolechowską i sadowsko-starachowicką są kompletnie bez celu (jak mi który spróbuje znowu wszcząć temat to łby pourywam)
Ponowne rozstrzygnięcie przetargu (zwycięzcy ci sami):
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik_II.pdf
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik_II.pdf
RDC - podało przed chwilą - że MZA podpisało kontrakt na 168 autobusów. Dla przypomnienia dodam, że to jest ten ostatni, najnowszy przetarg MZA.
Wg. dziennikarzy, pierwsze autobusy mają dotrzeć w listopadzie, ostatnie sztuki, na początku przyszłego roku
=============== Edyta lub upały ================
I jest potwierdzenie, ¯ycie Warszawy
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/604 ... torii.html
Wg. dziennikarzy, pierwsze autobusy mają dotrzeć w listopadzie, ostatnie sztuki, na początku przyszłego roku
=============== Edyta lub upały ================
I jest potwierdzenie, ¯ycie Warszawy
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/604 ... torii.html
Hmm.. Na stronie solarisa wspominają tylko o jego 148 autobusach , co prawda na ¯w i tvnwarszawa wspominają o solbusie ,to jednak na stronie firmy nie ma żadnej o tym wzmianki.Czy mnie się tylko wydaje czy oni podpisali z solarisem umowę,ale z solbusem jeszcze nie?
Ale i tak czekam na te autobusy,szczególnie na U18 Hybrid i SM10 .
Ale i tak czekam na te autobusy,szczególnie na U18 Hybrid i SM10 .
To MZA kupuje Urbino 18 Hybrid Allison? Miałem taką cichą nadzieję, ze to będzie Urbino 18 Hybrid Vossloh Kiepe, jakoś bardziej podobają mi się ze względu na stylistykę oraz lepszą technologia porównaniu z Allison.
Ta hybryda Solarisa w ¯W bardzo fajnie pomalowana, czar pryśnie jak przyjadą warszawskie, w żółto-czerwonych barwach z imitacją szyby w postaci czarnego lakieru nad oknami, bo jak dla mnie jest zbyt ubogie, hybrydy zasługują na jakieś ciekawszy schemat z tego względu że maja dodatkowe panele na dachu zasłaniające wszystkie podzespoły.
Ta hybryda Solarisa w ¯W bardzo fajnie pomalowana, czar pryśnie jak przyjadą warszawskie, w żółto-czerwonych barwach z imitacją szyby w postaci czarnego lakieru nad oknami, bo jak dla mnie jest zbyt ubogie, hybrydy zasługują na jakieś ciekawszy schemat z tego względu że maja dodatkowe panele na dachu zasłaniające wszystkie podzespoły.
No, tak, ale Musisz uwzględnić fakt, że pokazany na zdjęciu SU18H, to pojazd przeznaczony do prezentacji. I może być pomalowany dowolnie, byle by tylko zwracał uwagę.Ziarek pisze:Ta hybryda Solarisa w ¯W bardzo fajnie pomalowana, czar pryśnie jak przyjadą warszawskie, w żółto-czerwonych barwach z imitacją szyby w postaci czarnego lakieru nad oknami, bo jak dla mnie jest zbyt ubogie, hybrydy zasługują na jakieś ciekawszy schemat z tego względu że maja dodatkowe panele na dachu zasłaniające wszystkie podzespoły.
Natomiast autobusy liniowe - czy nam się to podoba, czy też nie - muszą odpowiadać jednolitemu schematowi malowania.
Na Wawkomie już o tym piszą a tutaj cisza .
Dam link do artykułu z ¯w:
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,6 ... niej-.html
W skrócie już we wrześniu pierwsze solarki.
Na Wawkomie ludzie obawiają się jakości wykonania autobusów z przyspieszonych dostaw, ale ja osobiście się cieszę.
Dam link do artykułu z ¯w:
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,6 ... niej-.html
W skrócie już we wrześniu pierwsze solarki.
Na Wawkomie ludzie obawiają się jakości wykonania autobusów z przyspieszonych dostaw, ale ja osobiście się cieszę.