[Warszawa] Przetargi MZA
[Warszawa] Ogólna dyskusja nt. przetargów autobusowych
1) Solaris NIE JEST powiązany kapitałowo z DAF-em, więc nawet jeśli DAF zrobi silniki pod marką Solaris to nic to nie da.
2) W przypadku problemów z określeniem miejsca produkcji kryterium jest miejsce, w którym został wykonany ostatni istotny element produkcji (czyli nie montaż), czyli przez analogię nawet jakby Solaris kupował "łyse" silniki i montował na nich osłony z napisem "Solaris" nie robiłoby to z nich silników Solarisa.
2) W przypadku problemów z określeniem miejsca produkcji kryterium jest miejsce, w którym został wykonany ostatni istotny element produkcji (czyli nie montaż), czyli przez analogię nawet jakby Solaris kupował "łyse" silniki i montował na nich osłony z napisem "Solaris" nie robiłoby to z nich silników Solarisa.
IMO takie rozwiązanie już by wystarczyło. PZP nie precyzuje, co to znaczy, że jakiś podmiot jest "producentem", więc trzeba do sprawy podejść opierając się, że tak powiem, na ogólnych regułach. Wbrew intuicji marka ma tu trzeciorzędne znaczenie, ale ważne jest który podmiot bierze na siebie odpowiedzialność za gotowy produkt i posiada prawa do jego produkcji (!). Tak więc np. nabycie licencji na produkcję pewnej ilości silników czyniłoby już z Solarisa producenta.KKS pisze:2) W przypadku problemów z określeniem miejsca produkcji kryterium jest miejsce, w którym został wykonany ostatni istotny element produkcji (czyli nie montaż), czyli przez analogię nawet jakby Solaris kupował "łyse" silniki i montował na nich osłony z napisem "Solaris" nie robiłoby to z nich silników Solarisa.
Wpłynęło odwołanie Solarisa:
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/odwolanie.pdf
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/odwolanie.pdf
Termin składania ofert przesunięto na 15 lutego:
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobus ... erminu.pdf
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobus ... erminu.pdf
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
MAN
II - 41 490 360,00
III - 160 059 900,00, ale nie doliczyli do oficjalnej ceny oferty dwóch Lion's City GL (18,75m) co da jeszcze ok. 3 000 000 do ich oferty
Evobus
I - 20 578 392,00
II - 40 300 113,60
III - 173 565 752,64
Autosan (konsorcjum z PA)
II - 40 511 772,00
Solaris
I - 19 146 180,00
II - 38 071 944,00
II - 160 471 212,00, w tym 4 autobusy hybrydowe
Solbus (konsorcjum Lider Trading+Blue Line)
I - 18 179 400,00
kwota, jaką MZA przeznaczyło na całość 203 688 000,00
Wszystkie ceny brutto.
Producenci udzielili informacji co zawierają ich oferty - oficjalnie nie było to publiczną częścią ofert.
Jak widać jedyna firma, która miała w ofercie pełne spectrum ofertowe (od 10,5 przez 12, 18 po 18h i 19,5m) złożyła ofertę tylko na standardowe Citaro.
info z: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2173
Ciekawe, co zrobi MZA, ponieważ wybierając z tych ofert, najtańsze - połączyłem ofertę Solbusa (I) oraz dwie oferty z Solarisa (II i III). To wyszła mi suma 216 741 704 zł. A to jest jednak znacznie większa kwota niż ta, którą aktualnie przeznaczono
Jest jeszcze jedna kwestia, która nie była tutaj - w tym temacie - wspomniana. Otóż dyrektor warszawskiego ZTM-u, p. Leszek Ruta, w ostatnim wywiadzie dla Gazety napomknął, iż ZTM chce uruchomić ekspresowe linie autobusowe, obsługiwane "metrobusami". Aczkolwiek wygląda na to, że to są jakieś dalekie i mgliste plany. Nie wiadomo co z tego wyjdzie.
A zatem czekamy teraz na decyzję MZA
Jest jeszcze jedna kwestia, która nie była tutaj - w tym temacie - wspomniana. Otóż dyrektor warszawskiego ZTM-u, p. Leszek Ruta, w ostatnim wywiadzie dla Gazety napomknął, iż ZTM chce uruchomić ekspresowe linie autobusowe, obsługiwane "metrobusami". Aczkolwiek wygląda na to, że to są jakieś dalekie i mgliste plany. Nie wiadomo co z tego wyjdzie.
A zatem czekamy teraz na decyzję MZA
Już to słyszeliśmy ze dwa lata temu. Pan Ruta lubi dużo mówić, ale myślę, że polityczna rzeczywistość szybko zweryfikuje jego słowa.J-31 pisze:Otóż dyrektor warszawskiego ZTM-u, p. Leszek Ruta, w ostatnim wywiadzie dla Gazety napomknął, iż ZTM chce uruchomić ekspresowe linie autobusowe, obsługiwane "metrobusami"
Niekoniecznie. W tej chwili cena nie gra aż takiej roli. Komisja przetargowa ma nie lada zadanie do wykonania.KKS pisze:Całość dla Solarisa?
Solaris był zawsze mistrzem dopasowywania się do specyfikacji, Solbus nie ma takiego doświadczenia, stąd wydaje mi się, że to firma z Bolechowa ma większe szanse. Ale z drugiej strony w Warszawie rzeczywiście podchodzą inaczej do wyłaniania najlepszej oferty nie sugerując się aż tak ceną a różnice w niej są niewielkie (oprócz oferty MB za przeguby), więc trzymam kciuki za innych producentówAmalio pisze:Czemu Ja tam widzę w jedynce jako najtańszego Solbusa w jedynce.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A jednak nie tylko Solaris.
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 45172.html
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 45172.html
TVN Warszawa pisze:168 nowych autobusów, w tym cztery hybrydowe - to zamówienie podzielą między siebie dwie firmy. Solaris dostarczy m.in. przegubowce, a Solbus krótkie pojazdy.
Mają być nowoczesne, ekologiczne, z klimatyzacją "śródziemnomorską", a cztery z nich - z napędem hybrydowym. Miejskie Zakłady Autobusowe rozstrzygnęły przetarg na 168 nowych pojazdów.
Zamówienie podzielą między siebie dwie firmy. Jedną z nich będzie debiutujący w Warszawie Solbus, który dostarczy dwadzieścia 10,5 metrowych pojazdów za 18,2 miliona złotych.
Informacje Metrobusy i hybrydy, czyli gigantyczny przetarg w MZA
Metrob
Cztery z tych ostatnich mają mieć napęd hybrydowy. Już teraz wiadomo, że trafią na linie kursujące Traktem Królewskim. - Tego typu pojazdy są tańsze w eksploatacji, ponieważ zużywają o około 20 procent mniej paliwa niż klasyczne pojazdy - przekonuje MZA.
Wszystkie nowe autobusy mają być wyposażone m.in. w monitoring, elektroniczne tablice wewnętrzne i zewnętrzne, a także bardzo klimatyzację "śródziemnomorską", wydajniejszą od zwyczajnej.
Mają być dostarczone do końca roku, a pierwsze z nich już za 22 tygodnie.
Ikarusy znikają, neoplany do kasacji
To zamówienie, nazywane przez MZA przetargiem stulecia, oznacza koniec pewnej epoki w warszawskiej komunikacji. Nowe pojazdy zastąpią ostatnie kursujące po mieście ikarusy, a także najstarsze jelcze i pierwsze niskpodłogowce w Warszawie - neoplany. Te ostatnie mają iść do kasacji.
roody/mz
Punktacja przedstawia się następująco:
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik.pdf
http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik.pdf