[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:A przy ograniczonym to nie ma ryzyka podwyższonego stężenia protestów etc.?
Wszystko zależy od tego jak się zorganizuje całą procedurę ograniczenia. Myślę, że w tym przypadku - jeżeli do czegoś takiego dojdzie - postawione warunki dopuszczenia do składania ofert przez oferentów będą po prostu jasno określone i nie będzie trzeba być inteligentem, żeby je zrozumieć.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
No to czekamy na szczegóły :) Też nie siedzę na tyle w pzp, żeby prorokować w tej dziedzinie.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »


Bąbel

Post autor: Bąbel »

TLG pisze:Właściwie w grę wchodzą - co powtarzam już od wielu miesięcy - Bombardier, Alstom i PESA. Bombardier w tej trójce wypaść może trochę gorzej, więc ostateczne starcie będzie między PES¡ i Alstomem. Myślę, że tutaj zadecyduje cena oferty.
A wedle mnie przetarg jest tak napisany, że jedynym zwycięzcą jest PESA. Oto co wyczytałem:
"Przetarg jest dwuetapowy - pierwszym etapem jest kwalifikacja oferentów spełniających wymagania formalne (wynikające z Ustawy o Zamówieniach Publicznych) oraz techniczne (technicznym warunkiem dopuszczenia do drugiego etapu jest wykazanie się dostawą w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 15 szt. całkowicie niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych). Wnioski o dopuszczenie do drugiego etapu przetargu mają być złożone do 26 września 2008r. (dopuszczonych będzie maksymalnie 10 spełniających wymogi oferentów). Dopiero w drugiem etapie dopuszczeni oferenci złożą ostateczne oferty (w tym przedstawią oferowane wagony tramwajowe)."
Preferencją jest produkt polski: Alstom przez ostatnie trzy lata nie wprodukował w Chorzowie tramwaju. Cegielski zbudował prototyp (stojący bardziej niż jeżdżący). Bombardier w ofercie krajowej nie ma pojazdu w pełni niskopodłogowego. Siemens i Skoda stracą punkty za produkcję za granicą.
Niby nie mam nic przeciwko wyrobom PESY ale wydaje mi się, że pisanie przetargu pod konkretną firmę nie jest do końca fair.
Oczywiście są to wyłącznie moje luźne rozmyślania i ile będą warte wyjdzie po dopuszczeniu oferentów do składania konkretnych ofert. Stawiam, że w drugim etapie będą PESA i Siemens może zostanie dopuszczony Alstom. Zobaczymy :D

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Bąbel pisze:w przeciwieństwie do Tatr, którą wyniszczono w parę lat zaledwie
Przypadek Tatry to jest wspaniały przykład wrogiego przejęcia, natomiast Konstal rzeczywiście był przejmowany przez Alstom jako zakład z potencjałem. Ja także mam nadzieję, że rynek pozwoli pokazać ten potencjał.

Tymczasem już mamy pierwszy protest.
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-176-200 ... nr%201.pdf
Oczywiście pewnie będzie odrzucony, a i w sądzie z takim uzasadnieniem też raczej większych szans nie mają.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Streszczenie dla tych, którym nie chce się przebijać przez ten bełkot (nie sądziłem, że tego się aż tyle pisze):
„No niee no, ludzie, z garażowej manufaktury pod Poznaniem w kilka lat staliśmy się dość dużym producentem bardzo dobrych autobusów i teraz byśmy chcieli wejść w tramwaje, no, już coś opracowaliśmy nawet, a wy dajecie takie kryteria, że w ogóle szans nie mamy, a my tak bardzo liczyliśmy na ten przetarg, no jak tak można?”

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

ech, nie zauważyłem , dzięki panowie ;)

Solaris, Solaris - nie zawsze można wygrywać :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Nie sądziłem, że Solaris będzie już protestował. Wydawało mi się, że prędzej Zakłady Cegielskiego będą krzyczeć... a tutaj niespodzianka. :o:

Ciekawy jestem jaki będzie dalszy rozwój wypadków ? W sensie, czy większa ilość protestów nie przyblokuje nam tego przetargu :roll:

Lopez

Post autor: Lopez »

Tweety_8205 pisze:Solaris, Solaris - nie zawsze można wygrywać
Z punktu widzenia potencjalnego dostawcy to wygląda jednak inaczej - po prostu trzeba walczyć o każde zamówienie. Zapis w SIWZ wykluczający producentów, którzy nic dotąd nie dostarczyli jest jednak decyzją w jakimś sensie arbitralną i opartą wyłącznie na domniemaniu, że doświadczony producent zrobi to lepiej. Ale ogranicza to możliwość wejścia na rynek. Przykład PESY pokazuje, że czasem nawet debiutantowi (tj. PESA 3 lata temu) warto dać szansę.
Trzeba na to spojrzeć z tej stony IMO.
A ja mam nadzieję, że TW wzięły pod uwagę możlliwość znacznego przedłużenia procedury przetargowej, co na pewno wpłynie na terminy dostaw.

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

I stało się. TW odrzuciło protest Solarisa, szczegóły na http://tw.waw.pl/zampubl/NZ-176-2008/ro ... nr%201.pdf

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tramwaje Warszawskie podały komunikat o otwarciu wniosków:
26 września 2008 r. o godz. 11.00 upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, na dostawę 186 wieloczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. Szacunkowa wartość tego zamówienia wynosi około 1,5 mld zł.

Wpłynęło 8 Wniosków, które złożyli Wykonawcy:

1. Cegelec a.s., Praha 4, Chodovskã 3/228, CZ-14100, Republika Czeska,
2. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), ul. Padilla 17, 28006 Madryt, Hiszpania,
3. Siemens AG, Werner von Siemens Str. 67, D-91052 Erlangen, Niemcy,
4. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna Holding, ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz, Polska,
5. Konsorcjum Wykonawców: 1. AnsaldoBreda S.p.A, Via Argine n. 425, 80147 Napoli, Włochy; 2. NEWAG Spółka Akcyjna, ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz, Polska,
6. Stadler Pankow GmbH, Lessingstraße 102, D-13158 Berlin, Niemcy,
7. Konsorcjum Wykonawców: 1. Alstom Konstal S.A., u. Metalowców 9, 41-500 Chorzów, 2. Alstom Transport SA, 3, Avenue André Malraux, 92300, Levallois Perrot, Francja,
8. Bombardier Transportation GmbH, D-10785 Berlin, Schöneberger Ufer 1, Niemcy.

Obecnie trwają prace nad oceną złożonych Wniosków. Przewidujemy, że prace te potrwają ok. 2 tygodni. Do złożenia ofert zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu.

Jest to jeden z największych w historii Europy przetargów na zakup taboru tramwajowego. Wszystkie tramwaje będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym tramwaju znajdzie się monitoring. Będą one jeździły na już zmodernizowanych (Al. Jerozolimskie) i modernizowanych aktualnie trasach tramwajowych. W najbliższych latach będą to odcinki: Trasa W-Z (odc. Cm. Wolski – Dw. Wileński), pętla Piaski – pętla Kielecka, Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona. Zakup 186 tramwajów przegubowych pozwoli na wymianę ponad 300 tramwajów starego typu. Większość tramwajów z tego przetargu będzie woziła Warszawiaków i kibiców już na Euro 2012.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Polska The Times pisze:Kolejny krok przybliżający miasto do zakupu 186 nowych tramwajów za nami - w poniedziałek uczestnictwo w rywalizacji o kontrakt na ich dostawę potwierdziło ośmiu oferentów. Jutro z kolei dowiemy się, ile kosztować nas będzie zaplanowany na przyszły rok ogromny remont torowiska na Trasie W-Z.

W poniedziałek minął termin składania wniosków firm, które chcą wyprodukować i dostarczyć 186 tramwajów w największym w Europie przetargu na nowy tabor. Dokumenty złożyło osiem firm, które wcześniej zapowiedziały chęć uczestnictwa w konkursie. Są to: Ceglec, Ansaldo, Stadler Pankow, Alstom, Siemens AG, CAF, Bombardier i Pesa.

Tramwaje Warszawskie, które planują wydać na nowe pojazdy 1, 5 mld zł, sprawdzać teraz będą możliwości finansowe, dotychczasowe dokonania oraz rzetelność zainteresowanych firm. Na tej podstawie wybrane zostaną te, które wystartują w ostatnim etapie przetargu i zaproponują konkretne modele pojazdów mających wozić warszawiaków od sierpnia 2010 r.

- Zapoznanie się z dokumentacją potrwa od kilku do kilkunastu dni - zapewnia Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Nie chce podawać konkretnych dat, kiedy wybrana zostanie zwycięska firma.

Tego, czy w 2010 roku pojedziemy nowoczesnymi citadisami francuskiego Alstomu, kanadyjskimi bombardierami, które wożą mieszkańców Nottingham, czy pojazdami bydgoskiej firmy PESA, które już jeżdżą po Warszawie, dowiemy się na początku przyszłego roku, a najpóźniej na wiosnę.

Znacznie wcześniej - bo już jutro - poznamy oferty firm, które zgłosiły chęć realizacji największego od czasów modernizacji w Al. Jerozolimskich remontu tramwajowego na Trasie W-Z od al. Jana Pawła II do ul. Jagiellońskiej. Termin na składanie dokumentów minął dziś.

Oprócz torów wzdłuż al. Solidarności wykonawca zobowiązany będzie również do remontu odcinka torowiska na ul. Marszałkowskiej od ul. Senatorskiej do rozjazdów tramwajowych przy pl.

Bankowym oraz przebudowy sześciu przystanków. Firmy muszą przedstawić ponadto rozwiązania przebudowy układu drogowego przy Zamku Królewskim wraz z sygnalizacją świetlną, która ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i pasażerów i budowy nowych peronów tramwajowych dla przystanków Park Praski i Metro Ratusz Arsenał.

Prace mają ruszyć na początku lata przyszłego roku i trwać do 31 października. Czeka nas więc kilka miesięcy ogromnych utrudnień. Ich przedsmak poznaliśmy w wakacje podczas pierwszego etapu remontu, kiedy modernizowane było torowisko na ul. Wolskiej od cmentarza Wolskiego do ul. Skierniewickiej.

Tramwaje Warszawskie zapewniają jednak, że tym razem prace odbywać się będą etapami. Dokładny harmonogram poznamy w przyszłym roku. Na razie nie wiadomo też, czy wzdłuż wyremontowanego torowiska pojawią się elektroniczne tablice informacyjne, takie jak te w Al. Jerozolimskich.

- Na tę chwilę nie podjęta została taka decyzja, ale bardzo byśmy chcieli, żeby każde nowo wyremontowane torowisko było w nie wyposażone - mówi Michał Powałka. Remont torowiska kosztować ma ok. 60 mln zł.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wracam sobie właśnie z otwarcia ofert. Myślę, ze nie będzie niespodzianki. Oferty złożyły cztery podmioty: PESA, Ansaldo-Newag, Alstom i Stadler. Najniższą cenę za cały kontrakt zaoferowała PESA: prawie 1,5mld zł. Następnie był Anslado-Newag i ok 450mln euro (tutaj już się dyskwalifikują, bo Specyfikacja mówiła o ofercie w polskich złotych), Alstom (2,8mld) i Stadler (3,7mld). Nie udało mi się pozyskać wizualizacji, pani wiceprezes uznała, że teraz jeszcze za wcześnie. Wiadomo, że wagon zaproponiowany przez PESę będzie miał zmieniony design (wizualizację pokaże TRAMWAR w ciągu paru dni), będzie krótszy (30,1m) i będzie mieć układ siedzeń 1+1 (bardzo słuszna decyzja). Ansaldo zaoferowało Sirio, jak powiedział włoski przedstawiciel firmy wagon zbliżony do wagonu z Florencji. Alstom wystawił Citadisa 304 (wizualizacja też niebawem się pokaże w obiegu). Nie wiadomo nic o Stadlerze, panowie dosyć szybko się zwinęli nie pozostawiając żadnego śladu po sobie.
Ofert nie złożyli Siemens i Bombardier. Nieoficjalnie mówi się, że Bombardier, który wszedł w bardzo dobre relacje z PES¡ w kontrakcie na jednostki KDP nie chciał robić niepotrzebnej konkurencji (cenowo nie mieliby szansy). O Siemensie i powodach wycofania się z postępowania niewiele wiadomo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to możemy sobie pogratulować kolejnych wagonów z PESY - tylko nie wiem, czy będzie to 120N... może będzie to jakiś nowy typ ;)
TLG pisze:będzie krótszy (30,1m)
Zastanawia mnie tylko czemu te nowe wagony będą krótsze ? Czy taki był wymóg TW ? :roll:

mkm101

Post autor: mkm101 »

Konkrety:
Pesa 1227,6 mln zł netto, 1497,6 mln zł brutto
Stadler 3052,2 mln zł netto, 3723,7 mln zł brutto
Alstom 2348,2 mln zł netto, 2864, 8 mln zł brutto
Ansaldo&Newag 342,2 mln euro netto, 417,5 mln euro brutto
Bombardier i Siemens nie złożyły ofert.
Wg informacji TW, w SIWZ zapisano wymóg podania ceny w złotych.

Co do oczekiwania - wszyscy oferenci potwiedzają zamiar spełnienia terminów dostaw (początek dostaw IV kwartał 2010r., 84 szt do końca 2011r., 120 szt do końca 2012r.)

Na deser - wg słów prezesa TW sąd odrzucił bez rozpatrzenia skargę Pesy na wyrok KIO dopuszczający Ansaldo&Newag do II etapu - co by sugerowało że wyniki przetargu poznamy w nieodległym czasie

[ Dodano: 2009-03-19, 14:24 ]
J-31 pisze:
TLG pisze:będzie krótszy (30,1m)
Zastanawia mnie tylko czemu te nowe wagony będą krótsze ? Czy taki był wymóg TW ?
Prawdopodobnie chodzi o dopuszczalny nacisk na oś - wagon o układzie siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry (więcej pasażerów stojących = większa masa całkowita)

mkm101

Post autor: mkm101 »

No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty - konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.

A pod adresem http://tramwar.republika.pl/tw-przetarg ... #oferty186 mały bonusik...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Dzięki za info Mkm101... pozostaje nam czekać na jakąś wizualkę i... nowe tramwaje :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzisiaj wyczytałem w Gazecie, że TW odrzucił protest Alstom-Konstal - aczkolwiek Alstom ma jeszcze prawo odwołać się do UZP ;)

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ucony.html

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

:!: PESA wygrała przetarg w Warszawie :!:
Prezes PESY Bydgoszcz dnia 5.05.2009r. na łamach strony www.rynek-kolejowy.pl pisze:Koniec protestów – PESA wygrała przetarg w Warszawie

Warszawa jest już o krok od podpisania z PESA Bydgoszcz SA umowy na dostawę 186 tramwajów wartości ok. 1,5 mld zł. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zapowiedział, że nastąpi to najpóźniej na przełomie maja i czerwca br.

Tę ważną zarówno dla największego polskiego producenta pojazdów szynowych, jak i dla Warszawy wiadomość można uznać już za oficjalną. Stało się tak dlatego, że jeden z uczestników przetargu – konsorcjum Alstom – nie złożył odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (po odrzuceniu jego protestu przez Tramwaje Warszawskie), rezygnując tym samym z dalszego blokowania procedury. Na dziś – 5 maja 2009 r. – Tramwaje Warszawskie zapowiedziały wysłanie dokumentacji przetargu do Urzędu Zamówień Publicznych i jeśli ten nie stwierdzi uchybień, droga do podpisania kontraktu będzie otwarta. Pierwsze dostawy mają nastąpić we wrześniu 2010 r., natomiast wszystkie pojazdy mają dotrzeć do stolicy przed końcem 2013 r.
¬ródło:
http://www.tinyurl.pl?RlVNi4hd

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Spokojnie, jeszcze kontrola UZP, negocjacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”