[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich
No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty - konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.
A pod adresem http://tramwar.republika.pl/tw-przetarg ... #oferty186 mały bonusik...
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty - konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.
A pod adresem http://tramwar.republika.pl/tw-przetarg ... #oferty186 mały bonusik...
Dzisiaj wyczytałem w Gazecie, że TW odrzucił protest Alstom-Konstal - aczkolwiek Alstom ma jeszcze prawo odwołać się do UZP
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ucony.html
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ucony.html
PESA wygrała przetarg w Warszawie
http://www.tinyurl.pl?RlVNi4hd
¬ródło:Prezes PESY Bydgoszcz dnia 5.05.2009r. na łamach strony www.rynek-kolejowy.pl pisze:Koniec protestów – PESA wygrała przetarg w Warszawie
Warszawa jest już o krok od podpisania z PESA Bydgoszcz SA umowy na dostawę 186 tramwajów wartości ok. 1,5 mld zł. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zapowiedział, że nastąpi to najpóźniej na przełomie maja i czerwca br.
Tę ważną zarówno dla największego polskiego producenta pojazdów szynowych, jak i dla Warszawy wiadomość można uznać już za oficjalną. Stało się tak dlatego, że jeden z uczestników przetargu – konsorcjum Alstom – nie złożył odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (po odrzuceniu jego protestu przez Tramwaje Warszawskie), rezygnując tym samym z dalszego blokowania procedury. Na dziś – 5 maja 2009 r. – Tramwaje Warszawskie zapowiedziały wysłanie dokumentacji przetargu do Urzędu Zamówień Publicznych i jeśli ten nie stwierdzi uchybień, droga do podpisania kontraktu będzie otwarta. Pierwsze dostawy mają nastąpić we wrześniu 2010 r., natomiast wszystkie pojazdy mają dotrzeć do stolicy przed końcem 2013 r.
http://www.tinyurl.pl?RlVNi4hd
Stało się. PESA Bydgoszcz podpisała kontrakt z Tramwajami Warszawskimi na dostawę 186 niskopodłogowych pojazdów dla stolicy. - To ogromny skok jakościowy - mówił dziś Krzysztof Karos, prezes TW. - To wielka rzecz - wtórował mu prezes bydgoskiej spółki, Tomasz Zaboklicki.
Podpisanie umowy z bydgoską spółką odbyło się na terenie warszawskiej zajezdni "¯oliborz". "Kontrakt stulecia" - mówili przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, wskazując, że przedsięwzięcie jest zupełnie wyjątkowe.
Prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, powiedziała, że stolica inwestuje w transport szynowy, czego przykładem są podpisane wieloletnie umowy o świadczeniu usług najpierw z Tramwajami Warszawskimi, a później także z Kolejami Mazowieckimi i stołeczną SKM-ką. - Chciałabym podziękować również konkurentom PESY, którzy zdecydowali się nie wnosić protestów i nie przedłużać całej procedury. Mam nadzieję, że wiedzą, iż w stolicy będzie jeszcze wiele inwestycji "szynowych" - stwierdziła prezydent Warszawy.
- Bardzo się cieszę, że PESA inwestuje na Mazowszu. Niedawno firma zakupiła zakłady w Mińsku. Dzięki temu zadbała o miejsca pracy i, co tu dużo kryć, powiększyła nasze wpływy budżetowe - mówił marszałek Mazowsza, Adam Struzik.
- To największy kontrakt w Europie. Wprawdzie Praga się chwali, że zakupi 250 tramwajów, ale ja nie do końca w to wierzę. Tam zamówienie podzielone jest na trzy partie - stwierdził prezes Tramwajów Warszawskich, Krzysztof Karos.
- To wielka rzecz. Procedury przetargowe na tak potężne kontrakty przeważnie bardzo się ciągną. Teraz było inaczej. SIWZ był bardzo precyzyjnie napisany. Nie preferował co prawda polskich producentów, ale to jest ze zrozumiałych względów niemożliwe - mówił prezes PESY, Tomasz Zaboklicki.
Zakup tramwajów dostarczanych przez PESę pozwoli na wymianę 40 proc. starego taboru. Pierwsze pojazdy pojawią się w Warszawie za 15 miesięcy. Kontrakt dziś podpisany opiewa na kwotę 1,5 mld zł. - To ponad 300 mln zł mniej niż zakładaliśmy - z zadowoleniem mówili przedstawiciele TW.
źródło: rynek-kolejowy.pl
TW oglosiło kolejny przetarg na tramwaje
Przetarg ograniczony, termin składania wniosków o dopuszczenie - 5.07.2012, termin realizacji - 87 miesięcy od podpisania umowy
Przedmiot:
Zakup 45 tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, w tym 2 dostosowanych do potrzeb nauki jazdy, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno - naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu umowy polegającego na zmniejszeniu liczby tramwajów do 30, z jednoczesnym dostosowaniem do tej liczby tramwajów zawartości ilościowej pakietu naprawczego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego, w przypadku, gdy w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy projekt obejmujący zakup 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych nie zostanie umieszczony na Liście projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 7.3.).
Wymagania dotyczące tramwajów będących przedmiotem zamówienia:
1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m i posiadające zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania,
2) posiadające świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce,
3) posiadające jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy,
4) wyposażone w wózki wagonowe z kołami związanymi osią klasyczną lub niezwiązanymi żadną osią,
5) przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 % na długości do 250 m,
6) posiadające co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia,
7) wyposażone w elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego,
8) zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów, wykonanych zgodnie z PN-K-92008, oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny (pgs) i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie wg normy PN-K-92009,
9) wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej,
10) wyposażone w systemy informatyczne: Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego, System Emisji Reklam, Rejestrator Zdarzeń.
Kryteria wyboru
1. Cena. Waga 60
2. Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju. Waga 8
3. Szerokość przejścia wzdłuż tramwaju. Waga 8
4. Płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej tramwaju. Waga 6
5. Masa własna tramwaju. Waga 6
6. Ustawienie siedzeń. Waga 5
7. Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju. Waga 4
8. Średnica koła wózka. Waga 3
źródło: TED
[ Dodano: 2012-06-01, 09:32 ]
uzupełnienie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawy co najmniej 5 tramwajów z napędem energoelektronicznym i całkowicie lub częściowo niską podłogą, tj. z udziałem minimum 50 % niskiej podłogi, rozumianej jako stosunek długości części niskopodłogowej znajdującej się w części dla pasażerów do całkowitej długości części tramwaju przeznaczonej dla pasażerów
Przetarg ograniczony, termin składania wniosków o dopuszczenie - 5.07.2012, termin realizacji - 87 miesięcy od podpisania umowy
Przedmiot:
Zakup 45 tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, w tym 2 dostosowanych do potrzeb nauki jazdy, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno - naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu umowy polegającego na zmniejszeniu liczby tramwajów do 30, z jednoczesnym dostosowaniem do tej liczby tramwajów zawartości ilościowej pakietu naprawczego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego, w przypadku, gdy w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy projekt obejmujący zakup 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych nie zostanie umieszczony na Liście projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 7.3.).
Wymagania dotyczące tramwajów będących przedmiotem zamówienia:
1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m i posiadające zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania,
2) posiadające świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce,
3) posiadające jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy,
4) wyposażone w wózki wagonowe z kołami związanymi osią klasyczną lub niezwiązanymi żadną osią,
5) przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 % na długości do 250 m,
6) posiadające co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia,
7) wyposażone w elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego,
8) zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów, wykonanych zgodnie z PN-K-92008, oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny (pgs) i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie wg normy PN-K-92009,
9) wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej,
10) wyposażone w systemy informatyczne: Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego, System Emisji Reklam, Rejestrator Zdarzeń.
Kryteria wyboru
1. Cena. Waga 60
2. Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju. Waga 8
3. Szerokość przejścia wzdłuż tramwaju. Waga 8
4. Płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej tramwaju. Waga 6
5. Masa własna tramwaju. Waga 6
6. Ustawienie siedzeń. Waga 5
7. Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju. Waga 4
8. Średnica koła wózka. Waga 3
źródło: TED
[ Dodano: 2012-06-01, 09:32 ]
uzupełnienie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawy co najmniej 5 tramwajów z napędem energoelektronicznym i całkowicie lub częściowo niską podłogą, tj. z udziałem minimum 50 % niskiej podłogi, rozumianej jako stosunek długości części niskopodłogowej znajdującej się w części dla pasażerów do całkowitej długości części tramwaju przeznaczonej dla pasażerów
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-015-201 ... anie_1.pdf
FPS odwołuje się di KIO chcąc zmiany warunku doświadczenia z "5 tramwajów z napędem energoelektronicznym" na "5 nowoczesnych pojazdów szynowych". Wg mnie większych szans nie mają.
FPS odwołuje się di KIO chcąc zmiany warunku doświadczenia z "5 tramwajów z napędem energoelektronicznym" na "5 nowoczesnych pojazdów szynowych". Wg mnie większych szans nie mają.
Na Wawkomie już o tym chłopaki napisali, Rynek Kolejowy też o tym wspomniał to i ja powtórzę na forum. Do przetargu Tramwajów Warszawskich na 45 wagonów dwukierunkowych, stanęło 7 firm:
- CAF,
- Stalder,
- ©koda,
- Solaris Bus & Coach ,
- Pesa,
- Modertrans (? o dziwo, pewnie z projektem),
- Newag w konsorcjum Koncarem.
Coś czuję po kościach, że z tej listy za jakiś czas wykreślimy firmy zagraniczne oraz Modertrans i do walki staną PESA vs Solaris
- CAF,
- Stalder,
- ©koda,
- Solaris Bus & Coach ,
- Pesa,
- Modertrans (? o dziwo, pewnie z projektem),
- Newag w konsorcjum Koncarem.
Coś czuję po kościach, że z tej listy za jakiś czas wykreślimy firmy zagraniczne oraz Modertrans i do walki staną PESA vs Solaris
Całość na stronie Tramwajów Warszawskich.Spółka Tramwaje Warszawskie wysłała zaproszenia do składania ofert w przetargu na zakup 45 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych (z możliwością ograniczenia tej liczby do 30, w przypadku nieuzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej). Szacunkowa wartość zamówienia to 450 mln złotych. Termin składania ofert upływa 19 października 2012 r. Wykonawcy, którzy wykazali spełnianie warunków udziału w postępowaniu i zostali zaproszeni do złożenia oferty:
1) STADLER Pankow GmbH
2) ©KODA TRANSPOTATION a.s.
3) SOLARIS Bus & Coach S.A.
4) NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum Wykonawców)
5) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
6) CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A.
(...)
Bez niespodzianki.
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-015-201 ... 5_2012.pdfW przetargu na 45 dwukierunków dla Warszawy zwyciężyła PESA
[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich
Dobra, otwieram ten temat, bo się dzieje - o przetargu na 45 wagonów dwukierunkowych, wiadomo, wygrała PESA, będzie Jazz
A dzisiaj Tramwaje Warszawskie, na swojej stronie - przekazały informację o ogłoszeniu przetargu na ... 30 wagonów tramwajowych niskopodłogowych, długości 22m
¬ródło
http://www.tw.waw.pl/node/4891
Hmmm. Czyżby 121Na ?
A dzisiaj Tramwaje Warszawskie, na swojej stronie - przekazały informację o ogłoszeniu przetargu na ... 30 wagonów tramwajowych niskopodłogowych, długości 22m
¬ródło
http://www.tw.waw.pl/node/4891
Hmmm. Czyżby 121Na ?
Ostatnio zmieniony 2013-07-24, 18:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.