[Opole] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

UM Opole ogłosił przetarg na dostawę 10 nowych niskopodłogowców
http://www.bip.um.opole.pl/?przetargi=1 ... 1&eid=2194

lukmek

Post autor: lukmek »

Jeśli MAN wystartuje, to powinien wygrać przetarg bez problemu.
Zbiera punkty w kryteriach: EURO5 bez SCR, producent silnika=producent autobusu, moment obrotowy powyżej 1200Nm i bezobsługowy układ smarowania podwozia.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

No właśnie miałem pisać :)
SIWZ pisze:Pojemność silnika - W przedziale: 8.500 cm3 – 11.000 cm3
Moc silnika, max. moment obrotowy - Moc w przedziale: 185 kW – 210 kW, osiągany moment obrotowy minimum 1050 Nm.
Kto ma taką pojemność? Wiem tyle, że silnik w przedziale od 250km do 280km.

Tak jak lukmek pisze, dużo wskazuje na MANa, choć obawiam się, że jest to łakomy kąsek dla Solarisa, chociaż nie cena jest tu najważniejsza, bo jest ponad milion na autobus :) Tak czy siak z całego serca liczę na MANa.

lukmek

Post autor: lukmek »

W tej pojemności mieści się DAF PR183 (Solaris), Scania DC9 17, MAN D2066 i Volvo D9B.
W Solarisa wątpię, bo starci za dużo punktów w ocenie technicznej.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Pytanie: W punkcie 4.1. „Opisu Przedmiotu Zamówienia” określono, że szyba czołowa ma być dzielona. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga, aby szyba czołowa autobusów była dzielona w pionie, co zapewnia minimalizację kosztów eksploatacji.

Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, iż wymaga, aby szyba czołowa była dzielona w osi pionowej.
Jakie pytanie :) Solaris albo MAN?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Szymon pisze: Jakie pytanie :) Solaris albo MAN?
Niby po czym wnosisz, że pytanie zadał Solaris albo MAN :?: Widać właśnie, że pyta się ktoś kto takiej szyby nie ma i próbował przehandlować całą szukając potwierdzenia czy aby na pewno dzielona to konieczność.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Ja kierowałem się tym, że pytający chce się upewnić czy dobrze zdefiniował pojęcie szyby dzielonej, to była pierwsza myśl, ale to co piszesz wydaje się bardziej prawdopodobne, więc pewnie Autosan albo Scania.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Pytał ktoś, kto oferuje szybę dzieloną w poziomie (poniżej wyświetlacza), tak mi się wydaje i chyba było już kiedyś coś takiego ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Kolejne pytania:
Pytanie 1: W pkt 7.2. Zamawiający określił pojemność silnika w przedziale 8 500 cm ³ - 11 000 cm ³. Czy Zamawiający dopuszcza autobusy posiadające silniki o pojemności 7 800 cm ³? Dotychczasowy zapis uniemożliwia złożenie oferty drugiemu co do wielkości producentowi autobusów w Europie z wieloletnim doświadczeniem w zakresie wytwarzania autobusów miejskich i europejskiemu liderowi w produkcji silników.
Ograniczenie pojemności w tym przedziale nie ma żadnego uzasadnienia merytorycznego. Największy Polski przewoźnik jakim są Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o. o. w Warszawie dopuszcza w swoich postępowaniach przetargowych autobusy 112 metrowe niskopodłogowe z silnikami 7 800 cm. Autobusy z takimi silnikami są użytkowane w Pradze, Paryżu i innych stolicach europejskich.
Warunki użytkowania w tych miastach są dużo cięższe niż na terenie miasta Szczecinka i autobusy z silnikami o pojemności 7 800 cm ³ są eksploatowane z powodzeniem i cieszą się bardzo dobrą opinią użytkowników.
W związku z powyższym w celu zwiększenia liczby potencjalnych Wykonawców wnosimy jak na wstępie.

Odpowiedź 1: Zamawiający zgodnie z pkt 7.2 opisu przedmiotu Zamówienia SIWZ wymaga zastosowania silnika o pojemności w przedziale 8 500 cm ³ – 11 000 cm ³.

Pytanie 2: Czy Zamawiający dopuści autobus o pojemności 101 pasażerów w tym 27 na miejscach siedzących?
Odpowiedź 2: Zamawiający zgodnie z pkt 1.4 i 1.5 opisu przedmiotu Zamówienia SIWZ wymaga:
całkowita ilość miejsc - minimalnie: 100; ilość miejsc siedzących - w przedziale: od 28 do 34.
Poszperałem i znalazłem, że Citelis takową pojemność sinika ma, ale bynajmniej nie jest drugim w kolejności liderem ;)

A w drugim? We wszystkich normalnych jest co najmniej 28, nie widzę teraz 27 miejsc, też Irisbus?

lukmek

Post autor: lukmek »

Pytanie odnośnie Cetelisa, ale jeśli by się zgodzili automatycznie mógłby startować Autosam M12LF wyposażony w jednostkę Iveco Cursor 8 :)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Kolejne pytania, nie mam zielonego pojęcia kto to może pytać:
Pytanie 1: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). W § 1 ust. 3 Zamawiający napisał „w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania na swój koszt wszelkich czynności obsługowych, diagnostycznych regulacyjnych i konserwacyjnych przewidzianych w instrukcji obsługi autobusu”. Czy Zamawiający przez to rozumie, iż Wykonawca w okresie gwarancji jest zobowiązany pokryć koszty wszystkich materiałów (takich jak: oleje, filtry) niezbędnych do wykonania przeglądów, a także pokryć koszty robocizny pracownika, który te prace będzie wykonywał?
Odpowiedź 1: Nie, zapis § 1 ust. 3 załącznika nr 2 do SIWZ (Warunki serwisu) nie oznacza, że Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów wszystkich materiałów niezbędnych do wykonania wymienionych w cyt. ust. czynności, a który jednoznacznie wskazuje na czynności (tj. prace, działania) obsługowe, diagnostyczne, regulacyjne i konserwacyjne wykonywane na koszt Wykonawcy, bądź zgodnie z treścią § 1 ust. 4.


Pytanie 2: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). W § 2 ust. 3 Zamawiający napisał „Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej bezpłatnej aktualizacji oprogramowania o którym mowa w ust. 1 przez okres gwarancji na cały pojazd oraz 12 lat od daty jej zakończenia bez dodatkowego wynagrodzenia”. Czy Zamawiający wymaga darmowej aktualizacji oprogramowania przez okres 12 lat nawet, jeśli aktualizacje te nie są konieczne, aby móc diagnozować i obsługiwać posiadane pojazdy?
Odpowiedź 2: Zapis § 2 ust. 3 załącznika nr 2 do SIWZ (Warunki serwisu) jednoznacznie wskazuje na obowiązek bieżącej, bezpłatnej aktualizacji w zadanym okresie.

Pytanie 3: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). W § 3 ust. 1 Zamawiający napisał, że Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia 10 pracowników zaplecza technicznego MZK najpóźniej do dnia dostawy autobusu. Aby szkolenie było przeprowadzone należycie, konieczna jest część praktyczna przeprowadzana na autobusie w związku z czym obecność pojazdów jest niezbędna. W obliczu przedstawionego faktu, czy Zamawiający dopuszcza, aby szkolenie odbyło się po terminie dostawy autobusu, w przypadku jeśli szkolenie miałoby odbyć się w siedzibie Zamawiającego?
Odpowiedź 3: Zamawiający w § 3 ust. 1 załącznika nr 2 do SIWZ (Warunki serwisu) określił, iż szkolenia 10 pracowników zaplecza technicznego mają odbyć się zgodnie z harmonogramem, który zostanie przedstawiony najpóźniej do dnia dostawy autobusów.

Pytanie 4: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). W § 4 ust. 1 Zamawiający napisał „Wykonawca przeprowadza na swój koszt i ryzyko lub ponosi całkowite koszty przeprowadzenia okresowych, obowiązkowych zabiegów konserwacyjnych szkieletu podwozia i nadwozia (…) Powyższe zabiegi konserwacyjne nie obejmują uzupełniania ubytków zewnętrznych powłok ochronnych, spowodowanych uszkodzeniami mechanicznymi”. Czy Zamawiający dopuszcza, w przypadku wystąpienia ubytków powłok ochronnych, spowodowanych uszkodzeniami mechanicznymi, pokrycie kosztów uzupełniania ubytków zewnętrznych powłok ochronnych?
Odpowiedź 4: Zamawiający informuje, iż na Wykonawcy nie spoczywa obowiązek uzupełniania ubytków zewnętrznych powłok ochronnych spowodowanych uszkodzeniami mechanicznymi. Stąd też oczywistym jest, iż koszty ich uzupełniania nie będą obciążały Wykonawcę.

Pytanie 5: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). W § 4 ust. 1 Zamawiający napisał „Z gwarancji wyłączone są materiały eksploatacyjne, bezpieczniki, żarówki, paski klinowe, akumulatory, pióra wycieraczek, klocki hamulcowe i ogumienie w zakresie uszkodzeń mechanicznych, pod warunkiem, że ich awaria lub przedwczesne zużycie nie było spowodowane wadami wykonawczymi, produkcyjnymi, montażowymi itp. oraz niewłaściwą jakością przeprowadzonych prac Wykonawcy”.
Pytanie 5.1.: Czy Zamawiający potwierdza, iż za „materiały eksploatacyjne” uważa filtry, oleje, smary, płyny eksploatacyjne, itp.?
Odpowiedź 5.1.: Za „materiały eksploatacyjne” Zamawiający uważa filtry, wkłady filtrujące, wkłady gumowe, gumy, opaski, ściągacze itp. Oleje, smary, płyny eksploatacyjne, itp. nie są zakwalifikowane przez Zamawiającego do grupy „materiałów eksploatacyjnych”.
Pytanie 5.2.: Czy Zamawiający zgadza się, aby z gwarancji wyłączone były także:
- normalnie zużywające się tarcze hamulcowe,
- amortyzatory (poza wadami fabrycznymi),
- szkło przy uszkodzeniach mechanicznych,
- uszkodzenia spowodowane kradzieżami, wandalizmem, działaniem czynników zewnętrznych lub atmosferycznych (jak: asfalt, kamienie, żwir, grad, osady chemiczne, kwasy),
- uszkodzenia spowodowane używaniem niewłaściwych paliw, olejów, smarów, płynów lub innych materiałów eksploatacyjnych.
Odpowiedź 5.2.: Zamawiający nie wyraża zgody na wyłączenie z gwarancji normalnie zużywających się tarcz hamulcowych oraz amortyzatorów.
Zamawiający wyraża zgodę żeby z gwarancji wyłączone były:
- szkło przy uszkodzeniu mechanicznym,
- uszkodzenia spowodowane kradzieżami, wandalizmem oraz działaniem czynników zewnętrznych lub atmosferycznych,
- uszkodzenia spowodowane używaniem niewłaściwych paliw, olejów, smarów, płynów lub innych materiałów eksploatacyjnych tj. nie dopuszczonych do stosowania przez producenta.

Pytanie 6: Czy Zamawiający zobowiązuje się do pokrywania kosztów AdBlue, paliwa i płynu do spryskiwaczy?
Odpowiedź 6: Zamawiający nie znajduje w treści SIWZ zapisów, które mogą być źródłem jakichkolwiek wątpliwości wyrażonych w pytaniu.

Pytanie 7: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). § 7 ust. 1 – Czy Zamawiający potwierdza, że Wykonawca zapłaci karę umowną za każdy roboczy dzień opóźnienia?
Odpowiedź 7: Zamawiający określił terminy w dniach kalendarzowych.


Pytanie 8: Dotyczy załącznika nr 2 do SIWZ (WARUNKI SERWISU). § 8 ust. 1 – Czy Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu określonego w § 8 ust. 1 w przypadku konieczności przeprowadzenia dokładniejszych badań celem opracowania rozwiązania powtarzającego się problemu?
Odpowiedź 8: Kwestię ewentualnego przedłużenia tego terminu reguluje treść § 4 ust. 3 załącznika nr 2 do SIWZ (Warunki serwisu)

Pytanie 9: Dotyczy SIWZ , pkt. 14. Wykaz urządzeń i narzędzi specjalistycznych: Czy Zamawiający może podać typ urządzenia do kompleksowego serwisowania klimatyzacji, gdyż urządzenia znane Wykonawcy nie spełniają wymagań podanych przez Zamawiającego?
Odpowiedź 9: Przykładem urządzenia do kompleksowego serwisowania klimatyzacji jest urządzenie WAECO ASC 3000.

Pytanie 10: Czy w przypadku wprowadzenia zmian w polskim systemie podatkowym Zamawiający dopuści zawarcie stosownego aneksu do umowy?
UZASADNIENIE:
W związku z pracami projektowymi nad nową ustawą o zmianie stawki podatku VAT z 22% na 23% wymagany będzie, w przypadku wprowadzenia takowej zmiany, zapis w umowie umożliwiający dokonanie stosownej korekty. Nie wyrażenie zgody na zawarcie aneksu skutkować może dodatkowymi konsekwencjami finansowymi dla Wykonawcy, co w odniesieniu do wartości tego Państwa projektu zbliżone może być do kwoty 100 000 zł. Kwota taka ma znaczny wpływ na wartość oferty.
Odpowiedź 10: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT.

Pytanie 11: Dot. opisu przedmiotu zamówienia pkt 7.5.2. Czy w okresie gwarancji Zamawiający dopuszcza rezygnację z eksploatowania autobusów na estry metylowe do 20% (B-20)?
UZASADNIENIE:
W związku z najnowszymi informacjami z rynku motoryzacyjnego estry metylowe generują wyższe temperatury pracy silników, bardziej zanieczyszczają układ paliwowy tym samym wpływają na zwiększenie ryzyka awarii oraz kosztów przeglądów serwisowych. Ze względu na niższą kaloryczność biopaliw i większe ilości spalanych litrów na sto kilometrów nie przynoszą one spodziewanych korzyści finansowych wynikających z niższych cen biopaliw. Uwzględniając aspektzwiększonego ryzyka awarii, przestojów wynikających z potencjalnych napraw logicznym i tańszym jest stosowanie w okresie gwarancyjnym tradycyjnego rodzaju paliwa.
Odpowiedź 11: W przypadku potwierdzania się negatywnego wpływu bioestrów na sprawność i trwałość silników Zamawiający dopuszcza w okresie gwarancji rezygnację z zastosowania tego paliwa.

Pytanie 12: Dot. opisu przedmiotu zamówienia pkt 7.6. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie suchego filtru powietrza ze wskaźnikiem zabrudzenia umieszczonym w komorze silnika?
Odpowiedź 12: Zamawiający dopuszcza zastosowanie suchego filtra powietrza ze wskaźnikiem umieszczonym w komorze silnika.
Odpowiedź 6. jest bardzo trafna :)

I modyfikacja SIWZu:
Zgodnie z art. 38 ust. 4 Prawa Zamawiający modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia w związku z otrzymanymi zapytaniami dotyczącymi zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT.
Wobec powyższego dotychczasowy zapis § 4 ust. 3 wzoru umowy (załącznik nr 1 do SIWZ):

„3. Wartość umowy wyrażona w kwocie brutto (z podatkiem VAT) nie może ulec zwiększeniu”

ulega zmianie na następujący:

„3. Strony dopuszczają również możliwość zmiany cen brutto w przypadku zmiany stawek podatku VAT obowiązujących w dacie zawarcia umowy, w wysokości wynikającej ze zmiany. Ewentualna zmiana cen brutto wymaga zgody Zamawiającego. Zmiana cen brutto wymaga przedłożenia pisemnej propozycji Zamawiającemu oraz jego pisemnej zgody.”

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

10 nowych autobusów miejskich będzie wozić pasażerów w Opolu

Niemiecki MAN to jedyna firma, która złożyła ofertę Miejskiemu Zakładowi Komunikacji.
- Zaproponowali zakup autobusów za 9,9 mln zł i jeśli oferta będzie prawidłowa, to jeszcze w tym miesiącu rozstrzygniemy przetarg i podpiszemy umowę - zapowiada Aleksander Cyganiuk, naczelnik wydziału inwestycji i przetargów w urzędzie miasta.

Autobusy o długości 12 metrów będą klimatyzowane, niskopodłogowe i przyjazne dla niepełnosprawnych.

Mają również posiadać system, który będzie informował podróżnych o tym, na jakim przystanku zatrzymuje się autobus.

Pierwsze wozy przyjadą do Opola wiosną 2011 roku.

Na ich zakup miasto dostało pieniądze z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Nowa Trybuna Opolska
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... 1/75836292

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Tak jest, nie miałem internetu, żeby o tym powiedzieć, ale wiedziałem to już w czwartek, że MAN złożył jedyną ofertę. Tyle, że z moich informacji wynikało, że za jeden autobus MAN zaproponował równo milion złotych. Pierwsze pięć będzie w kwietniu 2011, a kolejne w lutym 2012, szkoda, że tak późno, ale trzeba się cieszyć, ze będziemy mieć 10 nowiutkich Lionsów :)

[ Dodano: 2010-12-31, 17:06 ]
wczoraj odbyło się oficjalne podpisanie umowy z MAN-em, tutaj link do filmiku z tego wydarzenia http://opole.gazeta.pl/opole/1,35086,88 ... IDEO_.html

Bardzo mi się to podoba, co zaproponowali panowie z MAN-a ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale drogie.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

No drogie, ale za to jaki wypas, nie jeden polski przetarg się chowa ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A czemu one takie drogie ? Co MZK zamówiło w tych autobusach, prócz oczywiście klimy ? ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

No klima to akurat nie jest taka droga ;) Nowe Lion'sy będą miały: GPS i co się z tym wiąże takie bajery, jak głosowa informacja dla kierowcy o zbliżającej się godzinie odjazdu, albo automatycznie zmieniany kierunek na wyświetlaczu na pętlach; zapowiedzi głosowe; system liczenia pasażerów; lodówkę; itp. :)

ppln

Post autor: ppln »

Szymon pisze:Nowe Lion'sy będą miały: GPS i co się z tym wiąże takie bajery, jak głosowa informacja dla kierowcy o zbliżającej się godzinie odjazdu, albo automatycznie zmieniany kierunek na wyświetlaczu na pętlach; zapowiedzi głosowe; system liczenia pasażerów;
Dobra, ale to kosztuje kilkanaście (po zdzierczych cenach RG - to są tylko 2 moduły drogi_GPS i gadaczki do samego sterownika, do tego jeszcze dochodzi wzmacniacz i głośniki chyba już na własną rękę) a nie 200 tysięcy.

Swoją drogą, podobno normalne oprogramowanie sterowników RG nie pozwala na ustawianie znaczników GPS dla przystanków z normalnych rozkładów, przynajmniej w łódzkiej odmianie.

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie ma się co dziwić wysokiej cenie - takie są konsekwencje ograniczania konkurencji w przetargu i faworyzowania konkretnego producenta.

marekJG

Post autor: marekJG »

Dokładnie, im bardziej ukierunkowuje się przetargi tym mniej korzystną ofertę proponuje producent. Zresztą z punktu widzenia polityki MANa najlepiej uzyskać jak najlepszą cenę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”