[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich
To niech na tych strojach będzie napisane „Jestem gejem” albo coś w tym stylu, na pewno to ich wyróżni. Najlepiej na każdym napisać co innego.Shadow238 pisze:Tramwaje Śląskie chcą, aby ich pracownicy wyróżniali się
Związkowcy mnie dziwią — osobiście wolałbym dostawać ekwiwalent niż jeździć w krawacie i półbutach albo „ocieplanych botkach”
Nie wiem jak to będzie w przypadku TŚ, ale np. w MZK Starachowice okazało się, że zakup umundurowania dla kierowców kosztuje mniej niż ekiwalenty. Te dziwne nazwy w rodzaju "botki ocieplane zimowe" mogą oznaczać w rzeczywistości całkiem fajne i normalne buty. W tej chwili oferta firm produkujących odzież służbową i roboczą to zupełnie coś innego niż "Sowchoz Trendy 1962"
Kotlet odgrzewany dość cęsto, choć wcześniej opracowywano tylko studium wykonalności, teraz jednak pełny projekt przyszłej linii, przetarg zakończy się 26 stycznia 2010r.Gazeta.pl pisze:Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem dla zadania pn.: "Przedłużenie linii nr 15 do Osiedla Zagórze w Sosnowcu". Wkrótce zatem wydłuży się trasa tramwaju.
Teren przewidziany pod projektowane prowadzenie linii tramwajowej, położony jest w granicach miasta Sosnowca, w dzielnicy Zagórze. Istniejąca linia tramwajowa jest zakończona pętlą, usytuowaną w głębokim wykopie przy ul. Braci Mieroszewskich, po jej zachodniej stronie.
Przedłużenie linii tramwajowej w Sosnowcu na trasie od dotychczasowej pętli tramwajowej (przebudowa której ujęta jest w zakresie zadania pn.: ?Modernizacja linii tramwajowej na ul. 3-go Maja , od CWK do Pętli Zagórze? - współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej) poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich (tunel) , jednopoziomowe skrzyżowanie z Al. Wolności , ul. Ks. F. Blachnickiego , dalej - wzdłuż obustronnej zabudowy ul. Białostockiej, jednostronnej zabudowy Al. I. Paderewskiego i dwustronnej zabudowy przy ul. Marszałka Rydza Śmigłego do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich, gdzie planowane jest zakończenie trasy pętlą tramwajową.
Oferty związane z przetargiem można składać do 26 stycznia, do godziny 9.45. Kiedy będzie można pojechac nowa trasą? Nie wcześniej niż w 2012 roku, a prawdopodobnie w 2013.
W budżecie Sosnowca na przyszły rok przeznaczono na to zadanie 1 mln zł. Całkowity koszt przedłużenia „15” wyniesie według szacunków ponad 100 mln zł, w tym udział miasta Sosnowca ma się zamknąć kwotą 40 mln zł.
Kilka wiadomości z SIWZ:
Dodam, że w czerwcu lub lipcu GZM złożył wniosek do Marszałka Województwa o dofinansowanie realizacji tej inwestycji z Kontraktu Wojewódzkiego ( z którego funduszy wyremontowano ul.Gliwicką w Katowicach i trase Zawodzie-Rynek).II. Projektowana linia tramwajowa:
1. Należy dokonać aktualizacji istniejącej dokumentacji oraz zaprojektować nowy odcinek
obejmujący zakres od planowanej w aktualizowanej dokumentacji pętli do skrzyżowania
ul. Braci Mieroszewskich i Rydza Śmigłego, która winna być zakończona pętlą oraz
należy przewidzieć budowę łącznika umożliwiającego przyszłe połączenie pętli z torem
linii nr 27,
- tor wydzielony nawierzchnia stalowa z szyn S 49 na podkładach żelbetowych PS-83/SB-
4/1 80s z mocowaniem pośrednim SB-4,
- tor wspólny z jezdnią nawierzchnia stalowa z szyn RI 60 lub RI 60N w technologii
bezpodsypkowej.
2. Perony przystankowe winne być zaprojektowane w sposób umożliwiający prowadzenie
komunikacji taborem niskopodłogowym , wieloczłonowym. Spółka preferuje następujące
wymiary platform przystankowych :
- wysokość ponad poziom główk szyny 250 mm,
- odsunięcie krawędzi peronu od osi toru 1250 mm,
- długość 32 m lub 64 m (w zależności od warunków terenowych).
Wyżej wymienione preferencje odbiegają od obowiązujących norm i muszą być
autoryzowane przez uprawnionego projektanta w toku przygotowania dokumentacyjnego
na poszczególnych etapach szczegółowości.
3. Projektowana trasa powinna zakładać przystanek do wysiadania przed rondem ( jako
punktem końcowym ) natomiast przystanek początkowy należy przewidzieć za rondem, w
bezpośrednim sąsiedztwie punktu regulatorskiego (dyspozytorskiego).
4. W rejonie przystanku początkowego proponuje się uwzględnić tor odstawczy (żeberko)
umożliwiający wzajemne przepuszczanie tramwajów lub ewentualny postój wagonów
rezerwowych bądź uszkodzonych.
5. Odległości między przystankami powinny wynikać z potrzeb, tzn. być zlokalizowane w
miejscach największych skupisk ludzkich lub węzłów komunikacyjnych .
6. Przystanki tramwajowe należy projektować na odcinkach prostych ( w przypadku braku
takich możliwości na łukach wewnętrznych ) w miejscach dobrze oświetlonych.
7. Punkt regulatorski (wg projektu - dyspozytorski) wykonać zgodnie z dotychczasowym
projektem – z lokalizacją przy nowo projektowanej pętli.
8. Projekt nowego odcinka trasy tramwajowej powinien uwzględnić podłączenie do pętli
tramwajowej (obecnie końcowej) torów w taki sposób, aby była możliwość zawracania na
niej tramwajów z obydwu stron.
9. Na nowym odcinku trasy proponuje się uwzględnienie połączeń torowych umożliwiających
przejazd z jednego toru na drugi, np. w celu ułatwienia prowadzenia prac remontowych
związanych z infrastrukturą techniczną.
10. Sygnalizacja drogowa na skrzyżowaniach ( w tym na rondzie – ul. Braci Mieroszewskich)
winna zakładać pełny priorytet dla tramwaju.
Cóż pozostaje czekać co dalej będzie się działo w sprawie tej linii bo to, że kończy się tam gdzie nie powinna wiadomo już od lat.
Brawo. Powiedziałbym nareszcie
Jednakże nie rozumiem tej wypowiedzi
PESA może wyprodukować tramwaje konstrukcyjnie podobne do 118N. Natomiast Modertrans może spokojnie zaproponować Betę. Tak więc Tramwaje Śląskie mają w czym wybierać
Jednakże nie rozumiem tej wypowiedzi
Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ?- Do tego przetargu kwalifikują się dwa modele produkowane w Polsce - mówi Piotr Wiśniewski z Klubu Miłośników Transportu Publicznego. - Jest to wagon Puma typu 118 N, produkowany w Poznaniu oraz wagon 205 We, który był testowany już dwa lata temu. Ich produkcją zajmują się zakłady we Wrocławiu. Oba bazują na klasycznym modelu tramwajów.
PESA może wyprodukować tramwaje konstrukcyjnie podobne do 118N. Natomiast Modertrans może spokojnie zaproponować Betę. Tak więc Tramwaje Śląskie mają w czym wybierać
O tym że TŚ chce kupić nowe wagony wiadomo już od jakiegoś czasu, ja osobiście obstawiam Protrama 205WrAs którego testowali jakiś czas temu, głowę dam sobie uciąć że głównym kryterium będzie cena. Co prawda specyfikację przetargu poznamy w przyszłym roku, ale nie zdziwię się jak będzie ona ustawiona pod coś typu Moderus Beta czy właśnie Protram.
Moje wiewiórki donoszą, że chodzi przede wszystkim o wagon trójczłonowy na wózkach czopowych, ale jednak w pełni niskopodłogowy. Powiedzmy sobie szczerze: teraz tramwaj częściowo niskopodłogowy (nie mówię tu o 205WrAS czy Moderusie Beta - to inna kategoria) wcale nie musi być tańszy. A na rynku pojawia się właśnie NEWAG, Solaris eksperymentuje z generacją GT6N, PESA ma w ofercie TWISTA. Do tego Citadis X04, Bombardier Flexity Swift (dla Melbourne). Jest w czym wybierać, chociaż przypuszczam, że jednak będzie to dostawca krajowy.J-31 pisze:Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ?
Odpowiedź zacytowanego kolegi:J-31 pisze:Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ?- Do tego przetargu kwalifikują się dwa modele produkowane w Polsce - mówi Piotr Wiśniewski z Klubu Miłośników Transportu Publicznego. - Jest to wagon Puma typu 118 N, produkowany w Poznaniu oraz wagon 205 We, który był testowany już dwa lata temu. Ich produkcją zajmują się zakłady we Wrocławiu. Oba bazują na klasycznym modelu tramwajów.
piotrekw na forum.wpk.katowice.pl pisze:205We to literówka Pani Redaktor. Te dwa wagony zostały podane jako przykład. Nie ma jeszcze SIWZ, więc udział podłogi nie jest jeszcze konkretnie określony. Oczywiście, że mamy na świecie całą masę producentów tramwajów, ale Pesy Twist nikt jeszcze nie widział, a producenci zagraniczni ze względu na swoją cenę raczej odpadną (przypominam, że Alstom od 10 lat żadnego tramwaju w Polsce nie sprzedał).
Awaryjna to Puma była od samego początku, nawet jak miała dobre okresy to uruchomienie w ciągu miesiąca nie przekraczało pewnie 70%. Jakiś rok temu miała wypadek, powód - zanik hamowania. Po naprawie przejechała jakąś śmieszną odległość, chyba w sumie 18 km i niedawno pojechała do FPS-u. Umowa dzierżawy zdaje się, że się już skończyła albo kończy na dniach i wieść gminna niesie, że MPK nie ma zamiaru jej przedłużać.
Jak tak to czytam to wcale się nie dziwię, MPK nie ma zamiaru dalej ryzykować z tak awaryjnym wozem.KKS pisze:wieść gminna niesie, że MPK nie ma zamiaru jej przedłużać.
Albo poprawić ich jakość.Szymon pisze:HCP powinien raz na zawsze dać sobie spokój z tramwajami
No ale to jest temat o TŚ a nie o HCP więc resztę dyskusji jeśli ktoś chce można przenieść tam
Ja osobiście nie polecałbym Tramwajom Śląskim 118N - pomijając już kwestię jakości i awaryjności, "Puma" w środku jest makabrycznie ciasna. Za ciasna na nasze warunki. Po prostu Umęczylibyście się w tych tramwajach. 205WrAs jest już fajniejszy - przynajmniej pojemniejszy
Aczkolwiek po cichu liczę na nowe projekty zarówno z Newagu, PESY, jak również od Solarisa
Aczkolwiek po cichu liczę na nowe projekty zarówno z Newagu, PESY, jak również od Solarisa
Ja szczerze wątpię, by w obecnej sytuacji HCP było realnym konkurentem w walce o taki kontrakt. Jednak gdyby się okazało, że trafi taka oferta i będzie konkurencyjna to na miejscu odpowiedzialnych za tabor pracowników TŚ zrobiłoby mi się gorąco. Jednak myślę, ze instynkt samozachowawczy i wiedza nt. przetargów na nowe tramwaje pozwoli sformułować kryteria oceny ofert tak, by TŚ nie władowały się na własne życzenie na minę w postaci taboru taniego (co zwykle idzie w parze z jakością wykonania i komponentów).