[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:Tramwaje Śląskie chcą, aby ich pracownicy wyróżniali się
To niech na tych strojach będzie napisane „Jestem gejem” albo coś w tym stylu, na pewno to ich wyróżni. Najlepiej na każdym napisać co innego.
Związkowcy mnie dziwią — osobiście wolałbym dostawać ekwiwalent niż jeździć w krawacie i półbutach albo „ocieplanych botkach”

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie wiem jak to będzie w przypadku TŚ, ale np. w MZK Starachowice okazało się, że zakup umundurowania dla kierowców kosztuje mniej niż ekiwalenty. Te dziwne nazwy w rodzaju "botki ocieplane zimowe" mogą oznaczać w rzeczywistości całkiem fajne i normalne buty. W tej chwili oferta firm produkujących odzież służbową i roboczą to zupełnie coś innego niż "Sowchoz Trendy 1962" ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Te dziwne nazwy w rodzaju "botki ocieplane zimowe" mogą oznaczać w rzeczywistości całkiem fajne i normalne buty.
Tramwaj wolałbym prowadzić w jakichś adikach, a nie zimowych butach

Mily

Post autor: Mily »

Gazeta.pl pisze:Tramwaje Śląskie S.A. ogłosiły przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem dla zadania pn.: "Przedłużenie linii nr 15 do Osiedla Zagórze w Sosnowcu". Wkrótce zatem wydłuży się trasa tramwaju.



Teren przewidziany pod projektowane prowadzenie linii tramwajowej, położony jest w granicach miasta Sosnowca, w dzielnicy Zagórze. Istniejąca linia tramwajowa jest zakończona pętlą, usytuowaną w głębokim wykopie przy ul. Braci Mieroszewskich, po jej zachodniej stronie.

Przedłużenie linii tramwajowej w Sosnowcu na trasie od dotychczasowej pętli tramwajowej (przebudowa której ujęta jest w zakresie zadania pn.: ?Modernizacja linii tramwajowej na ul. 3-go Maja , od CWK do Pętli Zagórze? - współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej) poprzez dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Braci Mieroszewskich (tunel) , jednopoziomowe skrzyżowanie z Al. Wolności , ul. Ks. F. Blachnickiego , dalej - wzdłuż obustronnej zabudowy ul. Białostockiej, jednostronnej zabudowy Al. I. Paderewskiego i dwustronnej zabudowy przy ul. Marszałka Rydza Śmigłego do skrzyżowania z ul. Braci Mieroszewskich, gdzie planowane jest zakończenie trasy pętlą tramwajową.

Oferty związane z przetargiem można składać do 26 stycznia, do godziny 9.45. Kiedy będzie można pojechac nowa trasą? Nie wcześniej niż w 2012 roku, a prawdopodobnie w 2013.

W budżecie Sosnowca na przyszły rok przeznaczono na to zadanie 1 mln zł. Całkowity koszt przedłużenia „15” wyniesie według szacunków ponad 100 mln zł, w tym udział miasta Sosnowca ma się zamknąć kwotą 40 mln zł.
Kotlet odgrzewany dość cęsto, choć wcześniej opracowywano tylko studium wykonalności, teraz jednak pełny projekt przyszłej linii, przetarg zakończy się 26 stycznia 2010r.

Kilka wiadomości z SIWZ:
II. Projektowana linia tramwajowa:

1. Należy dokonać aktualizacji istniejącej dokumentacji oraz zaprojektować nowy odcinek
obejmujący zakres od planowanej w aktualizowanej dokumentacji pętli do skrzyżowania
ul. Braci Mieroszewskich i Rydza Śmigłego, która winna być zakończona pętlą oraz
należy przewidzieć budowę łącznika umożliwiającego przyszłe połączenie pętli z torem
linii nr 27
,
- tor wydzielony nawierzchnia stalowa z szyn S 49 na podkładach żelbetowych PS-83/SB-
4/1 80s z mocowaniem pośrednim SB-4,
- tor wspólny z jezdnią nawierzchnia stalowa z szyn RI 60 lub RI 60N w technologii
bezpodsypkowej.

2. Perony przystankowe winne być zaprojektowane w sposób umożliwiający prowadzenie
komunikacji taborem niskopodłogowym , wieloczłonowym. Spółka preferuje następujące
wymiary platform przystankowych :
- wysokość ponad poziom główk szyny 250 mm,
- odsunięcie krawędzi peronu od osi toru 1250 mm,
- długość 32 m lub 64 m (w zależności od warunków terenowych).

Wyżej wymienione preferencje odbiegają od obowiązujących norm i muszą być
autoryzowane przez uprawnionego projektanta w toku przygotowania dokumentacyjnego
na poszczególnych etapach szczegółowości.

3. Projektowana trasa powinna zakładać przystanek do wysiadania przed rondem ( jako
punktem końcowym ) natomiast przystanek początkowy należy przewidzieć za rondem, w
bezpośrednim sąsiedztwie punktu regulatorskiego (dyspozytorskiego).

4. W rejonie przystanku początkowego proponuje się uwzględnić tor odstawczy (żeberko)
umożliwiający wzajemne przepuszczanie tramwajów lub ewentualny postój wagonów
rezerwowych bądź uszkodzonych.

5. Odległości między przystankami powinny wynikać z potrzeb, tzn. być zlokalizowane w
miejscach największych skupisk ludzkich lub węzłów komunikacyjnych .

6. Przystanki tramwajowe należy projektować na odcinkach prostych ( w przypadku braku
takich możliwości na łukach wewnętrznych ) w miejscach dobrze oświetlonych.

7. Punkt regulatorski (wg projektu - dyspozytorski) wykonać zgodnie z dotychczasowym
projektem – z lokalizacją przy nowo projektowanej pętli.

8. Projekt nowego odcinka trasy tramwajowej powinien uwzględnić podłączenie do pętli
tramwajowej (obecnie końcowej) torów w taki sposób, aby była możliwość zawracania na
niej tramwajów z obydwu stron.


9. Na nowym odcinku trasy proponuje się uwzględnienie połączeń torowych umożliwiających
przejazd z jednego toru na drugi, np. w celu ułatwienia prowadzenia prac remontowych
związanych z infrastrukturą techniczną.


10. Sygnalizacja drogowa na skrzyżowaniach ( w tym na rondzie – ul. Braci Mieroszewskich)
winna zakładać pełny priorytet dla tramwaju.
Dodam, że w czerwcu lub lipcu GZM złożył wniosek do Marszałka Województwa o dofinansowanie realizacji tej inwestycji z Kontraktu Wojewódzkiego ( z którego funduszy wyremontowano ul.Gliwicką w Katowicach i trase Zawodzie-Rynek).

Cóż pozostaje czekać co dalej będzie się działo w sprawie tej linii bo to, że kończy się tam gdzie nie powinna wiadomo już od lat.

Awatar użytkownika
Max998
Posty: 394
Rejestracja: 2010-11-23, 16:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Max998 »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Brawo. Powiedziałbym nareszcie :)

Jednakże nie rozumiem tej wypowiedzi
- Do tego przetargu kwalifikują się dwa modele produkowane w Polsce - mówi Piotr Wiśniewski z Klubu Miłośników Transportu Publicznego. - Jest to wagon Puma typu 118 N, produkowany w Poznaniu oraz wagon 205 We, który był testowany już dwa lata temu. Ich produkcją zajmują się zakłady we Wrocławiu. Oba bazują na klasycznym modelu tramwajów.
Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ? ;)

PESA może wyprodukować tramwaje konstrukcyjnie podobne do 118N. Natomiast Modertrans może spokojnie zaproponować Betę. Tak więc Tramwaje Śląskie mają w czym wybierać ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

O tym że TŚ chce kupić nowe wagony wiadomo już od jakiegoś czasu, ja osobiście obstawiam Protrama 205WrAs którego testowali jakiś czas temu, głowę dam sobie uciąć że głównym kryterium będzie cena. Co prawda specyfikację przetargu poznamy w przyszłym roku, ale nie zdziwię się jak będzie ona ustawiona pod coś typu Moderus Beta czy właśnie Protram.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ?
Moje wiewiórki donoszą, że chodzi przede wszystkim o wagon trójczłonowy na wózkach czopowych, ale jednak w pełni niskopodłogowy. Powiedzmy sobie szczerze: teraz tramwaj częściowo niskopodłogowy (nie mówię tu o 205WrAS czy Moderusie Beta - to inna kategoria) wcale nie musi być tańszy. A na rynku pojawia się właśnie NEWAG, Solaris eksperymentuje z generacją GT6N, PESA ma w ofercie TWISTA. Do tego Citadis X04, Bombardier Flexity Swift (dla Melbourne). Jest w czym wybierać, chociaż przypuszczam, że jednak będzie to dostawca krajowy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, który z Was będzie miał rację. Marcin_FTŚ - wspominający o możliwości zakupu wagonów być może 205WrAs lub zbliżonych konstrukcyjnie. Czy TLG piszący o wagonach w pełni niskopodłogowych. :P

No cóż. Poczekajmy na przetarg i SIWZ, wtedy się wyjaśni. :cool:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:
- Do tego przetargu kwalifikują się dwa modele produkowane w Polsce - mówi Piotr Wiśniewski z Klubu Miłośników Transportu Publicznego. - Jest to wagon Puma typu 118 N, produkowany w Poznaniu oraz wagon 205 We, który był testowany już dwa lata temu. Ich produkcją zajmują się zakłady we Wrocławiu. Oba bazują na klasycznym modelu tramwajów.
Dlaczego ten facet od razu zakłada, że do tego przetargu kwalifikują się akurat tylko 118N i 205WrAs ? ;)
Odpowiedź zacytowanego kolegi:
piotrekw na forum.wpk.katowice.pl pisze:205We to literówka Pani Redaktor. Te dwa wagony zostały podane jako przykład. Nie ma jeszcze SIWZ, więc udział podłogi nie jest jeszcze konkretnie określony. Oczywiście, że mamy na świecie całą masę producentów tramwajów, ale Pesy Twist nikt jeszcze nie widział, a producenci zagraniczni ze względu na swoją cenę raczej odpadną (przypominam, że Alstom od 10 lat żadnego tramwaju w Polsce nie sprzedał).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Osobiście obstawiam właśnie 118N albo 205WrAs, głównym kryterium na 90% będzie cena więc nie spodziewajmy się PESY, Bombardiera czy innych zagranicznych producentów.

Awatar użytkownika
Max998
Posty: 394
Rejestracja: 2010-11-23, 16:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Max998 »

To raczej nie możliwe ale ja tam bym się przejechał u nas takim Tramino :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Max998 pisze:To raczej nie możliwe ale ja tam bym się przejechał u nas takim Tramino
Nie mów hop, Solaris ma czasem dziwne tendencje do spadania z ceny :diabeł:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Marcin_FTŚ pisze:118N
Którego jedyny egzemplarz może zostać nawet skasowany.
Max998 pisze:Tramino
Tramino może nie, ale coś takiego co Solaris robi dla któregoś z niemieckich miast przerobionego wizualnie na solarisowy wzór jest prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

KKS pisze:Którego jedyny egzemplarz może zostać nawet skasowany.
Max998 napisał:
:shocked: Dlaczego ? Aż taki awaryjny ?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Awaryjna to Puma była od samego początku, nawet jak miała dobre okresy to uruchomienie w ciągu miesiąca nie przekraczało pewnie 70%. Jakiś rok temu miała wypadek, powód - zanik hamowania. Po naprawie przejechała jakąś śmieszną odległość, chyba w sumie 18 km i niedawno pojechała do FPS-u. Umowa dzierżawy zdaje się, że się już skończyła albo kończy na dniach i wieść gminna niesie, że MPK nie ma zamiaru jej przedłużać.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

HCP powinien raz na zawsze dać sobie spokój z tramwajami :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

KKS pisze:wieść gminna niesie, że MPK nie ma zamiaru jej przedłużać.
Jak tak to czytam to wcale się nie dziwię, MPK nie ma zamiaru dalej ryzykować z tak awaryjnym wozem.
Szymon pisze:HCP powinien raz na zawsze dać sobie spokój z tramwajami
Albo poprawić ich jakość.

No ale to jest temat o TŚ a nie o HCP więc resztę dyskusji jeśli ktoś chce można przenieść tam ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja osobiście nie polecałbym Tramwajom Śląskim 118N - pomijając już kwestię jakości i awaryjności, "Puma" w środku jest makabrycznie ciasna. Za ciasna na nasze warunki. Po prostu Umęczylibyście się w tych tramwajach. 205WrAs jest już fajniejszy - przynajmniej pojemniejszy ;)

Aczkolwiek po cichu liczę na nowe projekty zarówno z Newagu, PESY, jak również od Solarisa ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ja szczerze wątpię, by w obecnej sytuacji HCP było realnym konkurentem w walce o taki kontrakt. Jednak gdyby się okazało, że trafi taka oferta i będzie konkurencyjna to na miejscu odpowiedzialnych za tabor pracowników TŚ zrobiłoby mi się gorąco. Jednak myślę, ze instynkt samozachowawczy i wiedza nt. przetargów na nowe tramwaje pozwoli sformułować kryteria oceny ofert tak, by TŚ nie władowały się na własne życzenie na minę w postaci taboru taniego (co zwykle idzie w parze z jakością wykonania i komponentów).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”