Komunikacja miejska w Slough

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2016-08-22, 18:51

1. A czy ta firma musiała mieć jakieś zezwolenia ze strony londyńskiego organizatora na wjazd na teren Londynu ? (np. zgodę lub opłatę na zatrzymywanie się na przystankach w granicach administracyjnych Londynu ? Czy coś w tym rodzaju).

2. A przy okazji - jaka jest zasada odpłatności za przejazd. Czy za przejazd linią 702 trzeba płacić np. tylko u kierowcy wg. taryfy GreenLine ?

3. Czy może istnieje jakaś integracja taryfowa z organizatorem komunikacji miejskiej Londynu ? ;)
Mam mieszane odczucia co do zmian - żeby dostać się ze wschodu na zachód miasta będzie niezbędna przesiadka w centrum, ale z drugiej strony linie mają kursować częściej więc sam nie wiem co o tym myśleć. Jeszcze gdyby za tym szła obniżka cen biletów to byłoby fajnie, a na to się niestety nie zanosi. A czemu usuwają 7series? Uznali że lepiej będzie puścić jedną linię co 10 minut obsługującą i Terminal 5 i Central Bus Station niż kontynuować to co jest że każda linia w inne miejsce. Aha, dodajmy jeszcze do tego wymianę Citar na coś nowszego (i mniejszego) i mamy pełen obraz zmian. Zapewne z 7 series zostanie komplet hybrydowych Volvo a z Citarami niestety trzeba będzie się pożegnać.
Może to nie będzie złe rozwiązanie, lepsze autobusy co 10 minut niż kilka różnych linii rozsianych po całym regionie z małą częstotliwością ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 731
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: K4016td » 2016-08-22, 19:07

Ad1: To działa tak jak u nas w Polsce - First (i każdy inny przewoźnik) musi mieć zezwolenia i pytać TfL żeby wjeżdżać jakąś linią na teren Wielkiego Londynu, no i rozkłady na przystankach wtedy są w.g. wzoru TfL a nie wzoru używanego przez przewoźnika.

Ad2. Płaci się u kierowcy, z tym że GreenLine to tylko marka - jak PolskiBus a każda linia jest niezależna. Z dawnej świetności marki zostało kilka linii.

Ad3. Nie ma żadnej integracji taryfowej, pojazdy prywatne a pojazdy działające pod logo TfL to dwie różne sprawy.

Ad4. Zobaczymy jak to będzie ;) No wiadomo każde zmiany są w części dobre, części złe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2016-08-22, 21:08

A czy dużo jest takich prywatnych "podmiejskich" linii wokół Londynu ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 386
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-08-15, 15:13

Jednak wymiany Citaro nie będzie. Za to powoli zostają przemalowywane w nowe barwy z oznaczeniami liniowymi
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-08-15, 18:08

Fajne kolorki, ale w czy to oznacza, że każda linia będzie miała swój własny kolor ? A co będzie jak któreś z tych Citaro zdefekuje i trzeba będzie go podmienić na inny ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 386
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-08-16, 18:46

Jak na razie First powiadomił tylko o zmianie barw na jedynce, szóstkę ktoś zobaczył na zajezdni. Czy wszystkie linie będą miały swoje autobusy, to chyba tylko First jak na razie wie. Co do defektów to wszystko może wszędzie jeździć. To zdjęcie sprzed kilku lat pokazuje ALXa 200 w barwach 58 na dwójce
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 386
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-11-18, 19:26

Od 23 grudnia First przestaje obsługiwać linie 702 (Bracknell-Legoland-Windsor-Slough-Londyn) bo według nich linia przestała być opłacalna. Lecz od 27 grudnia linię 702 przejmuje Reading Buses i będzie kontynuował kursy na tym samym rozkładzie.

Według mnie to raczej przegrali przetarg i zostali wygryzieni a nie że linia przestała się opłacać. Do Londynu może i dużo osób nie jeździło. Lecz od kiedy poprawiają kolej w Slough to nawet linię 200 przedłużyli z Windsoru do Slough, co pokazuje że popyt jest. Do tego dużo osób ze Slough pracuje w Ascot lub Bracknell (i na odwrót), także pełen autobus jeździł rano i wieczorem. Jedyne co mnie zastanawia to co stanie się z piętrusami. Albo je wrzucą na X74, albo przeniosą do innego oddziału.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-11-18, 21:24

Rudy, a czy Możesz mi coś napisać na temat taryfy biletowej. Bo nie wiem jak jest w Slough, ale domyślam się - i może jestem w błędzie - że co przewoźnik, to taryfa. Czyli nie ma biletów takich jak np. w polskich miastach, że jest organizator... a do kogo należy autobus, to już pasażera nie obchodzi bo i tak jest jeden i ten sam bilet ;)

No to teraz mamy opisywaną przez Ciebie sytuację, gdzie z linia 702, gdzie przewoźnik rezygnuje z obsługi danej linii, ale jest szansa, że tą linię będą obsługiwać autobusy innego przewoźnika ? A co z biletami długookresowymi w takim przypadku ? O ile takowe są, ale z tego co pamiętam First ma coś w swojej ofercie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 386
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-11-25, 13:31

Niestety u nas każdy przewoźnik ma inną taryfę biletową. First Berkshire który jest głównym przewoźnikiem (obsługuje około 90% linii) ma najdroższe bilety, potem są jeszcze Arriva the Shires, Redline Buses oraz TfL ze swoją 81. Niektóry akceptują swoje bilety a inni nie. Przykład na linii First - Redline: Redline od dawna obsługuje linię do szpitala (WP1), First postanowił że stworzy swoją linię do szpitala i będzie odjeżdżał 10min przed Redline. Redline akceptował ich bilety a First już nie. Do tego kierowcy z Firsta zaczęli tak parkować na pętlach aby autobusy Redline nie miały miejsca dla siebie. Oliwa sprawiedliwa i First zawiesił swoją linię bo była nieopłacalna (droższe bilety), od tego momentu Redline przestał akceptować ich dniówki.

Co do 702 to pewnie będzie jak z innymi liniami, czyli do końca miesiąca nowy przewoźnik jeszcze będzie akceptował bilety starego, potem już pewnie nie.

Od 25 listopada First zwiększa ceny biletów: https://www.firstgroup.com/berkshire-th ... -fares-and
Niby sieć będzie podzielona na więcej stref i bilety w jedną stronę będą się zaczynać od £2.50 dla dorosłych i £1.50 dla dzieci. Lecz lokalna gazeta trochę poszperała i wyciągnęła dwa najpopularniejsze kierunki. Z Heathrow do Slough single podskoczy z £3.60 do £5 a return z £5 do £6.50. Z Heathrow do Windsoru single z £4.90 podskoczy do £6 a return z £6.20 do £6.50. Jak na razie dniówki, tygodniówki i miesięczne zostają nie zmienione. Do tego rezygnują z zasady że w weekend jeśli rodzic ma kupiony bilet, to dziecko jedzie za darmo.
Nie będę opisywał zmian w liniach które są na stronie bo to jakaś propaganda, tylko pokazują te "lepsze" zmiany. Linia 3 traci przystanek w Iver Heath ze względu na korki. Pasażerowie będą musieli dojść do innych przystanków (głównie starsze osoby, ale ok one mogą chodzić po kilka km). Linie 2, 10 i 15 będą coraz żadziej jeździć. 5 i 13 idą do piachu, choć First w swoim artykule się zarzeka że 13ka to będzie wariant 12ki. Do tego First dał wypowiedzenie dziesięciu kierowcom już dwa tygodnie temu. Jeszcze wieści niosą że First straci linie do Heathrow w kwietniu, gdyż do tego czasu ma podpisany kontrakt. Heathrow za bardzo nie chcą go przedłużać z nimi. Ogólnie KM w tym mieście to siusiak, pupa i kamieni kupa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-11-25, 16:27

KM w Slough - Tragedia, to mało powiedziane. To prostu dramat. I oni się pewnie dziwią, czemu korki są w mieście :]

I jeszcze, żeby jakaś alternatywa dla First Berkshire, można było wybrać inne, tańsze połączenie autobusami innych przewoźników... no, ale pewnie nie ma takiej możliwości ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 386
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-12-05, 11:43

No i kolejne cięcia. Jak dowiedziała się lokalna gazeta od ratusza, po nowym roku 5 kolejnych linii idzie w odstawkę
http://www.sloughobserver.co.uk/news/15 ... _New_Year/
Ratusz już niby rozmawia z kilkoma przewoźnikami aby pokryć linie które zostaną skasowane. First jak na razie milczy. Co najśmieszniejsze, linie które idą do piachu to te w które ostatnio autobusy zostały przemalowane.

Czyli dobrze mówiłem, w 2018 First się całkowicie zawinie ze Slough. Kogo bym widział na ich miejscu to Reading Buses które przejmuje linię 702. Przez ostatnie lata bardzo rozwijają KM w Readingu, nawet dostali jakąś nagrodę za najlepszego przewoźnika w Anglii. Do tego dość mocno inwestują w tabor ekologiczny. Posiadają już kilkanaście autobusów na CNG, ostatnio kupili kilkanaście hybryd i czekają chyba na dostawę elektryków.
Druga opcja to by było Courtney, które parę lat temu wygryzło Firsta z Bracknell. Na początku jeździli samymi Optare, lecz teraz po kilkunastu latach tabor im się trochę rozrósł i mają kilkanaście ciekawych wozów
https://www.flickr.com/photos/93036047@N02/37127360195/
https://www.flickr.com/photos/103374223 ... 685169858/
https://www.flickr.com/photos/busboy99/37024513293/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-12-05, 14:03

Dziwne jest zachowanie Firsta, to tak jakby nie chcieli zarabiać w w Slough... albo obsługa tych linii w Slough nie przynosi im spodziewanego dochodu i się zwijają. Tylko pytanie dokąd. Bo generalnie mają trochę linii w bardzo wielu miastach w GB - sporo obsługują ;)

Reading Bus rzeczywiście ostatnimi czasy sporo zainwestował w nowy tabor - mam wrażenie, że się rozwijają w pozytywnym kierunku ;)

Natomiast pytanie jest o firmę Courtney. Jak duża jest ta firma i gdzie ich można spotkać ? ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o komunikacji miejskiej za granicą”