[Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów
Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?Køemílek pisze:Z informacji, które posiadam jest to tramwaj zbudowany od podstaw, z nowych komponentów. Z Tatrą T3 ma on wspólne papiery, które po zezłomowaniu tamtego trafiają do nowych wozów i uznaje się je za rekonstrukcję poprzednika, jednak jest to pojazd całkowicie nowy.
PS. Witamy na forum
Witamy
I tu jest rzecz ciekawa, bo:
Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
Prawie że odpowiednik, z tym, że Alfy mają konstalowskie ramy, więc nie są w pełni nowym pojazdem.Kędzior pisze:Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?
I tu jest rzecz ciekawa, bo:
Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
Witam, witam
Jak do tego dochodzi, to nie wiem. Przytoczyłem tu "zezniania" pewnej osoby, która doskonale orientuje się w temacie Ale popytam się, co i jak odnośnie tego przechodzenia papierów z pojazdu na pojazd, bo mnie również wydaje się to dość dziwnePAFAWAG pisze: Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
No i proszę w Ostravie testuje się ST18. Ktoś wie skąd może być
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/035.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/036.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/037.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/035.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/036.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/037.html
Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
Nic nie stoi na przeszkodzie by zaczęto testować go u nas. Wowo jako, że oferuje autobusy Isuzu posiada w ofercie również Citimarka. Choć kariery w Czechach jak i u nas mu nie wróżę. To to nie ma w ogóle niskiej podłogi. Ten fakt rekompensuje tylko rampa która ustawia się w taki sposób by ze schodka zrobić pochylnię co widać z resztą na zdjęciach.KB pisze:Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Czechy- komunikacja miejska u naszych sąsiadów
DP Praha idzie na zakupy. Planuje kupić 150 autobusów. Pewnie faworytami tego przetargu będą wyroby czeskie SOR i produkowane w Czechach IVECO. Na pewno Solaris będzie walczył o kontrakt i powiększeniem ilości Solarisów. W DP Praha jest 30 Solaris Alpino 8.9LE. Do tego sporo u podmiejskich przewoźników.
Re: [Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów
No i oto mamy bardzo ciekawy przypadek - w Pradze czeskiej. Otóż właśnie do Pragi wróciły trolejbusy. Na razie obsługują jedną linię 58, łączącą dwie stacje metra Palmovka (linia B) i Letnany (linia C).
Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr.
A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej
Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca.
Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.
Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.
Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html
Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr.
A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej
Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca.
Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.
Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.
Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html