[Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów
JacekM pisze:nie wszystkieMibars pisze: wszystkie tramwaje mają wyświetlacze diodowe
Owszem. Wielki błąd z mojej strony - nazwałem wyświetlacz pixelowy diodowym....
Chodzilo mi o to, że ani razu nie widziałem "dech".
Za to niektóre autobusy, starsze Karosy, mają filmy - ale ani razu nie widziałem cyfr ustawionych równo...
Kiedyś pisali w "Świecoie Kolei", że miasto Harrachov ma wzbogacić się o lokalną linię kolejową - co ciekawie, linia ta może być wydłużona aż do Rokytnic nad Jizerou (duży kompleks narciarski Horni Domky - co roku tam jeżdżę ) i przekształcona w linię tramwajową
Ktoś wie coś na temat tego projektu, czy to dojdzie do skutku
Ktoś wie coś na temat tego projektu, czy to dojdzie do skutku
Może rozruszam na nowo temat. Z informacji, które posiadam jest to tramwaj zbudowany od podstaw, z nowych komponentów. Z Tatrą T3 ma on wspólne papiery, które po zezłomowaniu tamtego trafiają do nowych wozów i uznaje się je za rekonstrukcję poprzednika, jednak jest to pojazd całkowicie nowy.Milenium pisze:To jest głeboka modernizacja Tatry T3?
Oczywiście znajdą się zmodernizowane T3 posiadające ścianę czołową w stylu Vario. Pojazdy takie łatwo jest odróżnić na przykład po oknach części pasażerskiej, które nie są wklejane, a sam wóz nie posiada części niskopodłogowej.
Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?Køemílek pisze:Z informacji, które posiadam jest to tramwaj zbudowany od podstaw, z nowych komponentów. Z Tatrą T3 ma on wspólne papiery, które po zezłomowaniu tamtego trafiają do nowych wozów i uznaje się je za rekonstrukcję poprzednika, jednak jest to pojazd całkowicie nowy.
PS. Witamy na forum
Witamy
I tu jest rzecz ciekawa, bo:
Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
Prawie że odpowiednik, z tym, że Alfy mają konstalowskie ramy, więc nie są w pełni nowym pojazdem.Kędzior pisze:Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?
I tu jest rzecz ciekawa, bo:
Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
Witam, witam
Jak do tego dochodzi, to nie wiem. Przytoczyłem tu "zezniania" pewnej osoby, która doskonale orientuje się w temacie Ale popytam się, co i jak odnośnie tego przechodzenia papierów z pojazdu na pojazd, bo mnie również wydaje się to dość dziwnePAFAWAG pisze: Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
No i proszę w Ostravie testuje się ST18. Ktoś wie skąd może być
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/035.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/036.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/037.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/035.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/036.html
http://www.kouzlodopravy.cz/mesta/ostra ... s/037.html
Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
Nic nie stoi na przeszkodzie by zaczęto testować go u nas. Wowo jako, że oferuje autobusy Isuzu posiada w ofercie również Citimarka. Choć kariery w Czechach jak i u nas mu nie wróżę. To to nie ma w ogóle niskiej podłogi. Ten fakt rekompensuje tylko rampa która ustawia się w taki sposób by ze schodka zrobić pochylnię co widać z resztą na zdjęciach.KB pisze:Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.
Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Czechy- komunikacja miejska u naszych sąsiadów
DP Praha idzie na zakupy. Planuje kupić 150 autobusów. Pewnie faworytami tego przetargu będą wyroby czeskie SOR i produkowane w Czechach IVECO. Na pewno Solaris będzie walczył o kontrakt i powiększeniem ilości Solarisów. W DP Praha jest 30 Solaris Alpino 8.9LE. Do tego sporo u podmiejskich przewoźników.
Re: [Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów
No i oto mamy bardzo ciekawy przypadek - w Pradze czeskiej. Otóż właśnie do Pragi wróciły trolejbusy. Na razie obsługują jedną linię 58, łączącą dwie stacje metra Palmovka (linia B) i Letnany (linia C).
Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr.
A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej
Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca.
Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.
Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.
Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html
Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr.
A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej
Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca.
Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.
Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.
Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html