[Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

W sumie, lepsza taka rampa w tym modelu, niżeli miałby jej nie mieć.

spex

Post autor: spex »

Tylko że w takim pojeździ spokojnie powinna być zastosowana automatyczna rampa. A może to jest takowa?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Czechy- komunikacja miejska u naszych sąsiadów

Post autor: Marcin_558 »

DP Praha idzie na zakupy. Planuje kupić 150 autobusów. Pewnie faworytami tego przetargu będą wyroby czeskie SOR i produkowane w Czechach IVECO. Na pewno Solaris będzie walczył o kontrakt i powiększeniem ilości Solarisów. W DP Praha jest 30 Solaris Alpino 8.9LE. Do tego sporo u podmiejskich przewoźników.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów

Post autor: J-31 »

No i oto mamy bardzo ciekawy przypadek - w Pradze czeskiej. Otóż właśnie do Pragi wróciły trolejbusy. Na razie obsługują jedną linię 58, łączącą dwie stacje metra Palmovka (linia B) i Letnany (linia C).

Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr. ;)

A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej ;)

Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca. ;)

Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.

Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.

Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”