[Irlandia] Komunikacja miejska

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Lopez

Post autor: Lopez »

buseireann pisze:Mamy onzaczenia "Buses class" skladajace sie z jednej lub dwoch liter (ewentualnie 3)
Jest tych typów sporo :o: Tabor mają dość różnorodny, jak widzę, ale większość typów nie powala na kolana.
BTW. Dopiero ostatnio zwróciłem uwagę (oglądając zresztą bilet Bus Éireann), że ten pies w logo to seter irlandzki :)

filimer

Post autor: filimer »

buseireann pisze:A jak Galway :?:
No wlasnie - znam realia KZ*, bo tutaj mieszkam i ucze sie.
Ogolem komunikacja - Bus Éireann (11 linii) i Stad Bus (4 linie). Taki maly spisik:
...
405E - Eyre Square-Ballybane
...
*Komunikacja Zbiorowa
Zapomniałeś jeszcze o 5W na Rahoon - dalej wszystko w Galway stoi w takich gigantycznych korkach w szczycie? Z Eyre Square na Rahoon (rejon Dunnestore'a) czasem jechało się z 40 minut... A może strzelisz kilka fot miejscowym autobusom? Ja mieszkałem w Galway w zeszłym roku i niestety straciłem jedyne foty miejscowej komunikacji po awarii dysku zewnętrznego...

buseireann

Post autor: buseireann »

W tym klopot, ze nie mieszkam na Rahoonie, wiec nie wiem o korkach - choc busy linii 2E, 4E i 5E ledwo, ledwo wykrecaja na most (tam przed katedra)... Jesli juz, to cos wam opisze o Salthillu.
PS. Fotek nie bede strzelal - mam tylko telefon, wiec do galerii ich nie wrzuce, ale polecam TWB.

:strzałka: http://phototrans.eu/03,1446,39.html
:strzałka: http://phototrans.eu/24,3567,896.html

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

buseireann pisze:Kupujac bilet miesieczny oszczedzasz pieniadze.
To samo wisi na szybach w MZK Przemyśl, nie trzeba do Irlandii jechać :retard:
Lopez pisze:Tabor mają dość różnorodny, jak widzę, ale większość typów nie powala na kolana.
To fakt, Daby, Volva. Chociaż tabor wcale nie mają zły. Szkolny DAF SB220 wygląda lekko na trupa. Poza tym autobusiki całkiem całkiem ;)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Więc tak... jeśli ktoś połączy mnie z kontem @buseireann, proszę pytać się administracji, dlaczego ja tu jestem. EOT.

Sieć autobusów, którą opisałem kilka postów wyżej, w Galway już nie istnieje. Spokojnie, nie usunięto jej całkowicie.

Dokonano lekkiej remarszutyzacji i uporządkowano bałagan. Nareszcie, zresztą, bo to, co było dotychczas, wołało o pomstę do nieba, z punktu widzenia Polaka przyzwyczajonego do w miarę istniejącego porządku (punkt kontrowersyjny, ale nie o tym tutaj mowa) w sieciach w Polsce.

Dawną siatkę, która była pomieszana bardziej niż kogiel-mogiel i generalnie była nie do ogarnięcia dla przeciętnego turysty bez pomocy kogoś bardziej ogarniętego i zainteresowanego siecią, która zawierała praktycznie 10 linii, zastąpiono nową, bardziej przejrzystą, ośmiolioniową. Oczywiście dodatkowo zrobiono lekki porządek z informacją pasażerską, ale mogli to zrobić lepiej... Linie przenumerowano na numery wewnętrzne (bo będą montować 20 ekranów pokazujących najbliższe odjazdy, a jak będą numery stricte miejskie, to będą błędy z liniami z sieci międzymiastowej)

Przykładowa wiata w Galway wygląda tak >> http://img855.imageshack.us/img855/5119 ... 135245.jpg >> i jest to jeden z kilku w miarę standardowych wzorów w Irlandii. Czegoś ala D-15 w Irlandii nie stwierdzono, natomiast ta błękitna tabliczka to tabliczka postawiona przez UM. Na przystanku w drugą stronę, widocznym nieco dalej, można, w miarę, zobaczyć tabliczkę postawioną przez Bus Eireann. Jest to kawałek biało-czerwonej blachy (układ flagi polskiej, logo BE na białej połowie i biały napis BUS na czerwonej).

Na wiacie znajdziemy taki lub podobny plakat >> http://img641.imageshack.us/img641/162/ ... 135256.jpg >> który jest bardzo ładny graficznie, nie? Zawiera on dość dużo informacji (co widać): mapkę schematyczną autobusów miejskich w mieście (nienawidzę map schematycznych...), która, co ciekawe, zawiera również połączenia firmy City Direct Galway, rozkłady jazdy, numery telefonów na dworzec, i cennik. Plakat, jak widać, jest w miarę możliwości dwujęzyczny (as Gaeilge i in English), i, uwaga, dwustronny, co można przy dokładniejszym zbadaniu zdjęcia zauważyć. Pewnie jedna strona zawiera kursy do miasta (Inbound), a druga za miasto (Outbound).

Przybliżenie na mapkę >> http://img849.imageshack.us/img849/8461 ... 135305.jpg >> które jest porażką ostrości... ale cóż, nie ma to jak robienie zdjęć dotykowym kalkulatorem z wbudowaną konsolką PlayStation... Em, patrząc na ten plakat, jestem po prawej stronie Eyre Square, w tej dziurce ze szpitalem (tej małej...). Mapa jest o tyle bezczelna, że nawet nie pokazuje przystanków... a zresztą, co to tutaj kogo obchodzi...

Rozkład... >> http://img828.imageshack.us/img828/446/ ... 135300.jpg >> *triple fail-headslap* dokładnie ta sama tabelka, co jest dostępna na stronie www przewoźnika, która, nie dość, że nie pokazuje wszystkich odjazdów, to nie ma kompletnego sensu na takim przystanku, który znajduje się pomiędzy trzecią a czwartą pozycją... Przynajmniej ładnie wygląda. Na Eyre Square jedynie wiszą estetyczne porażki rozkładów, króre przynajmniej wypisują wszystkie odjazdy.... Aha, na przystankach słupkowych (bez wiaty) za cholerę się nie dowiesz, co tamtędy jeździ ani o której, bo nic na nich nie wisi - jak nie wisiało, zresztą...

I cennik >> http://img708.imageshack.us/img708/7360 ... 135329.jpg >> na którym zawarto wszystkie ceny poza jednorazowym studenckim. Tutaj się nic nie zmieniło - jednorazowe i dzienny u kierowcy (ale dodano do oferty dzienny, tyle dobrego), a okresowe (tygodniowy i miesięczny) na dworcu. Jako iż używam ich codziennie praktycznie, to ja mam miesięczny. No i ceny podskoczyły ponad półtora miesiąca temu. Na dole widać fajny napis "These fares are not valid on Route 410", który, choć rozumiem kompletnie, to mi nie mówi nic, ile faktycznie kosztują bilety na linię 410, która jest swego rodzaju linią podmiejską do miasteczka-satelity Oranmore. Już tutaj widzę kolej aglomeracyjną, już tutaj widzę....

Generalnie zmiany na plus. Kierowcy trzymają się nowych numerów linii na wyświetlaczach (inna sprawa z kierunkami, bo niektórych nie zmieniono, niektóre tak, a niektóre wozy w ogóle nie dostały zmiany, bo kolesie od SIPu zapomnieli, że mają serię kilkunastu wozów z SIPem Mobitecu, pośród kilkuset z Hanoverem), nie to co było w Corku, gdzie kierowcy dwa miesiące po zmianach z końca listopada ciągle pokazują stare numery...

Dodatkowo, zapomniałbym... ze zmianami liniowymi i rozkładowymi, są tez zmiany taborowe. Siedem wozów z najnowszej serii VWL3xx (nr 319-325 włącznie; Volvo B7RTE / Wrights Eclipse II, '12) i trzy wozy z serii DD (nie wiem jeszcze, jakie numery... nikt z MKMów tutaj nie wie, zresztą; Volvo B7TL / East Lancs, '02/'03) przyjadą do Galway, aby zastąpić Mercedesy O530 '00 (MC13-20) i dwa Dennisy Dart / Plaxtony '00 (DPC18-19). Mały upgrade taborowy, szczególnie, że DPC to porażka, a Mercedesy to jedne z najdroższych i najbardziej zajeżdżonych wozów miejskich w BE... Pierwszy VWL, VWL325, już do nas przyjechał, pewnie na trening kierowców.

@ŁK-MZK - napis na ścianach tylnych tychże VWL brzmi "Miesiąc jeżdżenia autobusami w cenie jednego tankowania" czy coś w ten deseń. Trochę inne ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TranslatorPS pisze:Już tutaj widzę kolej aglomeracyjną, już tutaj widzę....
W sensie że możnaby i wartoby ją zrobić, a nikomu się nie chce?
TranslatorPS pisze:"Miesiąc jeżdżenia autobusami w cenie jednego tankowania" czy coś w ten deseń
Ale chyba nie pod korek?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

pmaster pisze:W sensie że możnaby i wartoby ją zrobić, a nikomu się nie chce?
Nie. W sensie, że są na nią plany, ale przy w miarę tanim autobusie co godzinę nie wierzę, żeby to było popularne, choć czas przejazdu pociągu, który wahałby się koło 6 minut byłby zdecydowanie lepszy niż 20-25 minut tłuczenia się autobusem miejskim (czasem puszczą dalekobieżny). Jedyne, co trzeba zrobić, to zbudować peron w Oranmore i załatwić problem gardła na moście tuż przed stacją w Galway (ograniczenie do 5km/h z powodu remontu mostu).
pmaster pisze:Ale chyba nie pod korek?
Nie łapię, o co tutaj chodzi w twoim tekście, ale chodzi o to, że cena biletu miesięcznego normalnego (€58) jest równa cenie mniej więcej 35l bezołowiówki, na €1,60 za litr. Inna sprawa, to to, iż ceny obydwóch są obecnie wyższe niż wtedy, kiedy te reklamy naklejano...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A czy są duże potoki na trasie planowanej SKM i co z elastycznością infrastruktury? I ten problem rozwiąże się po remoncie mostu?
Benzyna za 2€? :shocked: To już przegięcie

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

pmaster pisze:A czy są duże potoki na trasie planowanej SKM i co z elastycznością infrastruktury? I ten problem rozwiąże się po remoncie mostu?
Potoki? Nie wiem, nie widziałem. Moja codzienna podróż ogranicza się do 10 minutami linii 401 rano i po południu. Pewnie przy obecnym f-60 by były większe, niż przy np. f-30 (linia 402), f-40 (linia 407) lub f-45 (linia 405), ale do samego Oranmore ludzi tak wiele zapewne nie jeździ (po drodze są inne generatory ruchu, np. dwa szpitale i duże osiedla mieszkaniowe).

Niestety, ta "SKM" zawiera w planach tylko swego rodzaju "wahadło" pomiędzy Galway a oddalonym o 18km Athenry, z stacją Oranmore gdzieś w jednej trzeciej patrząc od Galway. ¯adnych stacji pośrednich. Obecnie jest to linia jednotorowa. W Galway i Athenry po dwa perony. Obecnie na tym kawałku linii jest 19 pociągów w dni powszednie i soboty i 13 w niedziele. Most tu ma niewiele do czynienia, jest to ledwie 200m ograniczenia 5km/h, które zresztą jest dość przydatne (most jest bezpośrednio przed stacją czołową [!]), a remont się ciągnie od Bóg wie kiedy (jak w 2010 się kręciłem tam wokół zajezdni autobusowej, położonej bardzo blisko tegoż mostu, to rusztowanie tam stało). Zresztą, zawsze jak tam byłem, to tam nikogo nie było.
pmaster pisze:Benzyna za 2€? To już przegięcie
Zależnie od stacji beznynowej, bezołowiówka waha się pomiędzy €1,58 a €1,63 (co ciekawe, ceny podaje się za 100 l, czyli tak naprawdę na wyświetlaczu znajdziesz np. €162,9 [marketing rulez]), a diesel pom. €1,56 a €1,61. Ekonomia jest trochę inna, inne zarobki, co nie oznacza, że dla Polaka 6,40zł za litr diesla to pokaźna sumka...

Dla zainteresowanych, częstotliwości na liniach w Galway:
Linia - Dni powszenie dzień / wieczór - Soboty rano / dzień / wieczór - Niedziele
401 - 20 / 40 - 40 / 20 / 40 - 40
402 - 30 / 60 - 60 / 30 / 60 - 60
403 - 30 / 60 - 30 / 30 / 60 - 60
404 - 45 / 60 - 60 / 60 / 60 - łączenie z 405
405 - 20 / 40 - 20 / 20 / 40 - 40
407 - 40 / 60 - 40 / 40 / 60 - 60
409 - 15 / 30 - 30 / 15 / 30 - 30 / 60 wieczorem
410 - 60 / -- - 60 / 60 / -- - --

409 jest takie częste, bo jest ciągle zapełnione, choć jeżdżą na niej piętrusy (kiedy dojadą następne piętrusy, to cała linia będzie na pięterku jeździć). Inna sprawa, to to, iż solówka ma pojemność ~72 ludzi, a piętrusy 92... Przegubów nie da rady, bo geometra ulic nie jest pod nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”