Wypadki i awarie na świecie

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te drzwi nie mają jakiegoś awaryjnego otwierania na wypadek takich właśnie sytuacji?

Jelczer
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-22, 23:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jelczer »

Nie wiem właśnie, czy to wina drzwi, czy budowy tunelu.

W tzw. "starych" składach drzwi działają jak w autobusie. Ciśnienie powietrza uniemożliwia ich otwarcie w czasie jazdy. Na stacji maszynista wciska guzik, i można je otworzyć wielką, metalową klamką-zaworem. Drzwi są wspomagane przy otwieraniu. Nad nimi jest normalny zawór do spuszczania powietrza. Ale nawet w czasie jazdy, jak się dobrze szarpnie, można je trochę otworzyć, oczywiście natychmiast się zamkną z powrotem.

Ale w tzw"nowym składzie" drzwi są sterowane w pełni elektrycznie, otwierane małym guzikiem. A skoro w środku nie działało oświetlenie awaryjne i mikrofony, to drzwi pewnie też :confused:

ppln

Post autor: ppln »

Tak czy siak powinna być możliwość awaryjnego zwolnienia blokady drzwi, niezależnie od tego czy są elektryczne czy pneumatyczne. W najgorszym razie zwolnienie blokady by wymagało otwarcia maszyny drzwiowej (kwadratem).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No, ale panowie, jeśli do zdarzenia dojdzie w ciasnym tunelu, to otwarcie bocznych drzwi nic nie da. Bo... są ściany tunelu. Jest na tyle ciasno i wąsko, że w sumie trudno wyjść z wagonu.

Dobrym rozwiązaniem np. w Metropolisach, jest wyjście awaryjne zamontowane na ścianie frontowej. Należy przejść przez kabinę maszynisty ;)

Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem ;)

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

MHD Ostrava.cz pisze:W Ostrawie w dniu wczorajszym ok. godziny 14.40 doszło do pożaru Skody 15Tr #3509. Pojazd obsługiwał linię 104 łączącą dworzec kolejowy z pobliskimi Michalkowicami
Zdjęcia:
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Niedawno w Berlinie częściowo spłonął wóz #3263 - MAN Lion's City DD:
:strzałka: http://www.berliner-feuerwehr.de/2173.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Może to ta Wodka Gorbatschow mu zaszkodziła?...

Jelczer
Posty: 26
Rejestracja: 2010-08-22, 23:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Jelczer »

J-31 pisze:Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Też nie. Da się po prostu przejść cały skład wzdłuż. Na końcu mamy drzwi do kabiny maszynisty i to wszystko. Maszynista ma normalne drzwi z boku, żadnej klapy w dachu czy drabinki w kabinie nie ma. Można co najwyżej rozwalić przednią szybe ;)

Stary E6, gdyby np zaczął się palić w wąskim tunelu, byłaby solidna lipa. każdy jego wagon to jednocześnie lokomotywa. ¯eby wyjść przodem, trzeba by sforsować kilka takich "zestawów": tylna szyba lokomotywy->przerwa między wagonami->kolejna tylna szyba->drzwi kabiny maszynisty->szyba kabiny maszynisty->kolejna przerwa->kolejna szyba kabiny. I oto jesteśmy całe 2 wagony dalej :|

Ps: mam wrażenie, że ostro offujemy, może jakiś dobry moderator(:D) wydzieli dyskusję dot. wydostawania się z wiedeńskiego metra gdzieś indziej?

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Wypadek polskiego autokaru (najpewniej to jest Bova) w Niemczech. Nikt nie stracił życia, ale naście osób trafiło do szpitala.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tak, to jest Bova.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Dzięki za potwierdzenie.

[ Dodano: 2011-04-16, 15:41 ]
Dla formalności wrzucam klatkę z reportażu TVN24.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

A gdzie ten wypadek można wiedzieć ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Koło Hohenstein-Ernstthal.

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

No to wypada dać linka, żeby co niektórzy poczytali : http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /543025056

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

http://www.tvn24.pl/2443138,28377,0,0,1,wideo.html

Ma ktoś pomysł, czyja to Setra S328 DT?

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

mrozard pisze:http://www.tvn24.pl/2443138,28377,0,0,1,wideo.html

Ma ktoś pomysł, czyja to Setra S328 DT?
Fajnie - otwieram link, a tam reklama: "palimy lektury" :D
Już wiadomo co było przyczyna pożaru :mruga:

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

O530 pisze:Mrozard: Rainbow Tours.
RT co najwyżej go wynajął.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

25 grudnia ubiegłego roku, a więc z Boże Narodzenie wczesnym rankiem doszło do fatalnego w skutkach zdarzenia - w Bottropie spłonęła zajezdnia Vestische. 69 autobusów spłonęło doszczętnie, a 11 kolejnych zostało uszkodzonych. Straty oszacowano wstępnie na 17 milionów Euro. Prawdopodobną przyczyną pożaru był uszkodzony kabel akumulatora (a więc zwarcie). Ogień strawił 30 Citar, 31 Centrolinerów i 18 NL/NG/Lion's City:
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-3.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-2.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/htm/ ... ottrop.htm
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=529782

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Dobrze że nikomu nic się nie stało.

Tylko ciekawe co spółka zrobiła po świętach, jak obsługiwała linie skoro spłonęło im przynajmniej 60% taboru. Ale znając zachodnie spółki, wozy były ubezpieczone więc powinni się spodziewać nowych wozów.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”