Wypadki i awarie na świecie
Nie wiem właśnie, czy to wina drzwi, czy budowy tunelu.
W tzw. "starych" składach drzwi działają jak w autobusie. Ciśnienie powietrza uniemożliwia ich otwarcie w czasie jazdy. Na stacji maszynista wciska guzik, i można je otworzyć wielką, metalową klamką-zaworem. Drzwi są wspomagane przy otwieraniu. Nad nimi jest normalny zawór do spuszczania powietrza. Ale nawet w czasie jazdy, jak się dobrze szarpnie, można je trochę otworzyć, oczywiście natychmiast się zamkną z powrotem.
Ale w tzw"nowym składzie" drzwi są sterowane w pełni elektrycznie, otwierane małym guzikiem. A skoro w środku nie działało oświetlenie awaryjne i mikrofony, to drzwi pewnie też
W tzw. "starych" składach drzwi działają jak w autobusie. Ciśnienie powietrza uniemożliwia ich otwarcie w czasie jazdy. Na stacji maszynista wciska guzik, i można je otworzyć wielką, metalową klamką-zaworem. Drzwi są wspomagane przy otwieraniu. Nad nimi jest normalny zawór do spuszczania powietrza. Ale nawet w czasie jazdy, jak się dobrze szarpnie, można je trochę otworzyć, oczywiście natychmiast się zamkną z powrotem.
Ale w tzw"nowym składzie" drzwi są sterowane w pełni elektrycznie, otwierane małym guzikiem. A skoro w środku nie działało oświetlenie awaryjne i mikrofony, to drzwi pewnie też
No, ale panowie, jeśli do zdarzenia dojdzie w ciasnym tunelu, to otwarcie bocznych drzwi nic nie da. Bo... są ściany tunelu. Jest na tyle ciasno i wąsko, że w sumie trudno wyjść z wagonu.
Dobrym rozwiązaniem np. w Metropolisach, jest wyjście awaryjne zamontowane na ścianie frontowej. Należy przejść przez kabinę maszynisty
Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Dobrym rozwiązaniem np. w Metropolisach, jest wyjście awaryjne zamontowane na ścianie frontowej. Należy przejść przez kabinę maszynisty
Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Zdjęcia:MHD Ostrava.cz pisze:W Ostrawie w dniu wczorajszym ok. godziny 14.40 doszło do pożaru Skody 15Tr #3509. Pojazd obsługiwał linię 104 łączącą dworzec kolejowy z pobliskimi Michalkowicami
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509
http://www.mhd-ostrava.cz/?s=list&menu= ... E8.%203509
Niedawno w Berlinie częściowo spłonął wóz #3263 - MAN Lion's City DD:
http://www.berliner-feuerwehr.de/2173.html
http://www.berliner-feuerwehr.de/2173.html
Też nie. Da się po prostu przejść cały skład wzdłuż. Na końcu mamy drzwi do kabiny maszynisty i to wszystko. Maszynista ma normalne drzwi z boku, żadnej klapy w dachu czy drabinki w kabinie nie ma. Można co najwyżej rozwalić przednią szybeJ-31 pisze:Wiedeńskie E6 nie mają takiej opcji (tylko drzwi po bokach). A ich nowsze składy metra ? Nie wiem
Stary E6, gdyby np zaczął się palić w wąskim tunelu, byłaby solidna lipa. każdy jego wagon to jednocześnie lokomotywa. ¯eby wyjść przodem, trzeba by sforsować kilka takich "zestawów": tylna szyba lokomotywy->przerwa między wagonami->kolejna tylna szyba->drzwi kabiny maszynisty->szyba kabiny maszynisty->kolejna przerwa->kolejna szyba kabiny. I oto jesteśmy całe 2 wagony dalej
Ps: mam wrażenie, że ostro offujemy, może jakiś dobry moderator(:D) wydzieli dyskusję dot. wydostawania się z wiedeńskiego metra gdzieś indziej?
No to wypada dać linka, żeby co niektórzy poczytali : http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /543025056
Fajnie - otwieram link, a tam reklama: "palimy lektury"mrozard pisze:http://www.tvn24.pl/2443138,28377,0,0,1,wideo.html
Ma ktoś pomysł, czyja to Setra S328 DT?
Już wiadomo co było przyczyna pożaru
25 grudnia ubiegłego roku, a więc z Boże Narodzenie wczesnym rankiem doszło do fatalnego w skutkach zdarzenia - w Bottropie spłonęła zajezdnia Vestische. 69 autobusów spłonęło doszczętnie, a 11 kolejnych zostało uszkodzonych. Straty oszacowano wstępnie na 17 milionów Euro. Prawdopodobną przyczyną pożaru był uszkodzony kabel akumulatora (a więc zwarcie). Ogień strawił 30 Citar, 31 Centrolinerów i 18 NL/NG/Lion's City:
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-3.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-2.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/htm/ ... ottrop.htm
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=529782
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-3.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/pics ... trop-2.jpg
http://www.dtr02.de/vestischer-bus/htm/ ... ottrop.htm
http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=529782