[Wielka Brytania] Komunikacja miejska w Slough

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

[Wielka Brytania] Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2011-01-03, 01:20

Chciałbym założyć temat o komunikacji miejskiej z mojego miasta w którym aktualnie mieszkam.
Trochę informacji o mieście:
Slough (wym. slaʊ) – miasto w Wielkiej Brytanii, w Anglii, w hrabstwie ceremonialnym Berkshire, położone ok. 35 km na zachód od centrum Londynu. Według spisu ludności z 2001 roku liczyło 119 070 mieszkańców. Slough jest najbardziej zróżnicowanym etnicznie brytyjskim miastem poza obszarem Wielkiego Londynu
Współczesne Slough jest satelitarnym ośrodkiem przemysłowym Londynu. Bliskość międzynarodowego lotniska Heathrow i doskonałe połączenia drogowe przyciągnęły do miasta siedziby międzynarodowych korporacji. Swoje biura zarządu mają w Slough między innymi O2 plc, brytyjskie oddziały Mars Incorporated i Amazon.com. Slough jest także jedną z siedzib (obok Reading i londyńskiej dzielnicy Ealing) Thames Valley University.
Rozwój przemysłowy miasta spowodował także jego rozwój demograficzny. Po II wojnie światowej do Slough przybywali mieszkańcy zniszczonego bombardowaniami Londynu, obywatele państw Wspólnoty Narodów, Indii i Pakistanu. W latach 50. XX wieku w Slough osiedliła się także spora grupa polskich emigrantów. Kolejna fala emigrantów z państw Europy Środkowej, w tym Polski przybyła do Slough po akcesji tych krajów do Unii Europejskiej 1 maja 2004 roku.
Jako ciekawostkę dodam że pierwszego Marsa wyprodukowano w Slough :)

Miasto obsługują tacy przewoźnicy jak First Berkshire oraz Arriva Shires and Essex (o reszcie powiem kiedy indziej bo nie są warci uwagi).
Na większości linii przeważa First który łączy miasto z każdej strony oraz posiada linie łączące Slough z pobliskim lotniskiem Heathrow. Oto tabor jaki posiada First:
Mercedes Citaro 2004r
Mercedes Citaro 2007r
Dennis Dart/Marshall Capital
Alexander ALX300

Linie 74 i X74 są obsługiwane przez Arriva Shires and Essex i łączy Slough z High Wycombe. Oto tabor który śmiga na tych liniach:
Mercedes Citaro 2004r (dwudrzwiowy!)
jeszcze rok temu tabor na tej linii był zróżnicowany ale po utworzeniu linii X74 zmienił się na same Citaro.

Chcę także powiadomić o kończącej się budowie nowego Bus Station w ramach projektu Heart Of Slough który ma za zadanie zmienić całe centrum w nowoczesne biurowce, bus station oraz bibliotekę. Budowę rozpoczęto w styczniu 2010 roku i planowo ma się zakończyć w styczniu 2011 roku co jest realne. Oto projekt bus station oraz parę słów o nim:
http://www.heartofslough.com/wp/about/new-bus-station/
(gdy przejdziecie na główną stronę, to po prawej stronie można zobaczyć aktualny wygląd).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-01-03, 10:04

Wielkie dzięki za informacje Rudy na temat komunikacji miejskiej w Slough. :)

A jaka jest różnica pomiędzy liniami 74 oraz X74 ? ;)

Mam na myśli różnice pod względem charakteru linii, przebiegu trasy oraz potencjalnych różnicach taryfowych ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-01-03, 14:42

X74 pokrywa się z linią 74 lecz działa ona jako linia pośpieszna gdyż omija 5 przystanków poza granicami miasta. Bilety u każdego przewoźnika są takie same czyli możemy wracać Arrivą jak kupiliśmy bilet w First.
Ceny biletów zależą od kilometrów lub metrów w jakich nasz przystanek się znajduje do tego na którym chcemy wysiąść lecz bilet w tą i z powrotem nie przekracza nigdy 4,30 funtów dla dorosłego i 2,30 dla dziecka do 15 lat.

http://rudy.fotopic.net/ -tu można znaleźć moje zdjęcia, jak chcecie to parę do naszej galerii wrzucę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-01-03, 16:06

Nie ma sprawy, jeśli Masz jakieś ładne fotki. To spokojnie Możesz wrzucić do Galerii. Jak nie będzie kategorii, to do "Poczekalni". Kategorię potem się zrobi ;)
Obrazek

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2011-01-04, 12:03

Rudy pisze:jak chcecie to parę do naszej galerii wrzucę.
To są bardzo cenne zdjęcie i z perspektywy czasu będą cenniejsze ;) .

A co do reszty linii to ile ogólnie przebiega, czy tylko 74 i X74 :?: ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-01-05, 00:10

Ogólnie przez miasto przebiega około 14 lub 16 linii, większość jest wypisana na tej stronie:
http://www.firstgroup.com/ukbus/berkshi ... edirect=no

Na lotnisko jest stworzona specjalna grupa linii która ma swoją nazwę "Slough - Heathrow 7 Series" w skład tej grupy wchodzą takie linie jak 71, 75, 76, 77 oraz 78. Wszystkie te linie są obsługiwane przez Mercedesy Citaro które na innych liniach nie zobaczymy
http://rudy.fotopic.net/p58148861.html

Linia 335 jest obsługiwana przez Edline na trasie SLOUGH - GERRARDS X - NEWLAND PARK COLLEGE via Wexham Park Hospital and the Chalfonts
Linia 81 jest obsługiwana przez Transdev na trasie 81 - SLOUGH - LANGLEY - COLNBROOK - POYLE - LONGFORD - HEATHROW NORTH - HARLINGTON CORNER - HOUNSLOW linia ta jest często używana przez Pakistańczyków i ludzi z Indii gdyż miasto Hounslow jest przez nich zamieszkiwane i znaki do tego miasta jako jedyne chyba w Anglii są w ich języku i angielskim, w całym mieście jest jeden sklep angielski na całe miasto.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-01-05, 00:37

Rudy pisze:miasto Hounslow
A to nie dzielnica Londynu
Rudy pisze:Na lotnisko jest stworzona specjalna grupa linii która ma swoją nazwę "Slough - Heathrow 7 Series
Dowozi na lotnisko z różnych miejsc miasta? Aż tyle ludzi tam jeździ?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-01-05, 05:33

pmaster pisze:A to nie dzielnica Londynu
Mea culpa, tak jest to dzielnica.
pmaster pisze:Dowozi na lotnisko z różnych miejsc miasta? Aż tyle ludzi tam jeździ?
Jak można przeczytać Slough stało się centrum biznesowym i ludzie którzy przylatują na różne spotkania nieraz wolą autobusem podjechać bo wychodzi taniej niż za taksówkę. Dużo emigrantów z Polski, Pakistanu czy Indii zaczęło się osiedlać w Slough i szukali pracy a że lotnisko jest najbliżej to znaleźli tam pracę, większość z nich dojeżdża tymi autobusami do pracy a druga połowa pasażerów to uczniowie bo autobusy na swoich trasach mijają dużo szkół co pozwala uczniom dostać się do nich z domu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-01-05, 10:13

Rudy - a jak się przedstawia kwestia biletów. Czy są dostępne bilety okresowe ? I czy obejmują one wszystkie linie w rejonie Slough ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-01-05, 19:36

Rudy pisze:Slough stało się centrum biznesowym i ludzie którzy przylatują na różne spotkania nieraz wolą autobusem podjechać bo wychodzi taniej niż za taksówkę
Wyobrażacie sobie coś takiego w Polsce? Bo ja niezbyt :/
ObrazekObrazek

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-01-05, 19:41

Eeee, w Hounslow jest dużo angielskich sklepów (i polskich :P) - jest nawet market (taki z zielonym logiem) czynny 24h. Trochę o Hounslow wiem, bo było mi tam dane mieszkać w Etapie przez kilka dni ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-01-05, 22:09

@J-31 tak są dostępne lecz całe Berkshire jest podzielone na strefy i zależy na jaką strefę kupisz bilet, wiadomo że na jeną będzie najtańszy. Bilety są w jedną stronę, w tą i z powrotem, tygodniowe, miesięczne i roczne. Przy biletach miesięcznych i rocznych trzeba mieć specjalną plakietkę ze swoim imieniem i nazwiskiem oraz zdjęciem. Wszystkie rodzaje biletów oraz ich ceny znajdują się tutaj:
http://www.firstgroup.com/ukbus/berkshi ... s/tickets/

@pmaster taksówka do centrum kosztuje około 6 lub 8 funtów a bilet autobusowy do centrum kupisz za 4 funty z czego dwie linie jeżdżą na samo Slough Trading Estate czyli miejskiego centrum biznesowego gdzie siedziby ma parę największych firm w Anglii.

@9507 tak są ale to nie zmienia faktu że ta dzielnica jest złą sławą owiana w oczach Anglików i paru innych narodowości.

9507
Posty: 2871
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2011-01-05, 23:47

Może, ja wiem, że spotkałem tam jakiegoś Polaka (z niższych sfer - pijany jak bela) i somalijczyka, który jak usłyszał, że jesteśmy z Polski to zaczął krzyczeć najgłośniej jak się da najpopularniejsze polskie słowo na 'k' :D Dobra, to tyle z moich wspomnień.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-10-26, 20:53

Dobra dawno tu nie pisałem a w Slough pojawiło się parę nowości (nie wszystkie na plus) :P
Po pierwsze został ukończony pierwszy etap projektu Heart of Slough czyli ukończenia dworca autobusowego. Dla przypomnienia trochę info o starym dworcu: Brunel Bus Station tak na prawdę to był zwykły parking a na dole miał wyrobione miejsca z przystankami, wyglądał tak
http://www.flickr.com/photos/nick777/3911701475/
http://www.flickr.com/photos/nick777/3911644439/
http://www.flickr.com/photos/nick777/3911630153/
http://www.flickr.com/photos/r4vi/132470671/
http://www.flickr.com/photos/octodonta/2370766257/
http://www.flickr.com/photos/26268110@N02/3157413032/
Nowy dworzec jest wymysłem jakiegoś Brazylijczyka. U większości przez swój wygląd nazwany wielkimi spodniami. Teraz żeby wsiąść do autobusu trzeba przejść przez automatyczne drzwi które są uruchamiane przez czujnik podjeżdżającego autobusu
http://www.flickr.com/photos/kevinday/5957362232/ (taka czerwona kropka pomiędzy 9 a 8)
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5761148292/ widok na drzwi
Najlepsze jest to że większość naszych kierowców nie potrafi cofać i widziałem już dwa razy jak wjeżdżali w mur za autobusem :D
Zapomniałbym o naszym SIPie (Systemie Informacji Pasażerskiej), narzekam na ten we Wrocławiu ale w życiu nie widziałem takiego niechlujstwa na tablicach. Tablice na przystankach są trzy liniowe i pokazują nr linii, kierunek oraz czas odjazdu/ile pozostało minut do odjazdu. Przytoczę swoją historyjkę i zobrazuje jak to "pięknie" wygląda, stoję sobie na przystanku patrzę mój autobus odjeżdża za 15 minut po chwili znika i pokazuje odjazdy za 30min a wcześniejsze nie wracają. Patrze mój autobus będzie za 5min po chwili zmienia się na 7min a po minucie już pisze że stoi na przystanku choć jeszcze go nie ma. Ostatnia sytuacja to stoję na przystanku o 08:00 a tablica pokazuje odjazdy z godziny 22:00 dodam że wszystko już się dzieje po testowaniu SIPu. Te z dworca chodzą w miarę dobrze i wyglądają inaczej od tych na przystankach ale chyba są z tej samej firmy, jak znajdę zdjęcia przystankowych to pokarze.
Tak oto wyglądają te na dworcu
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5760601639/
Miejsce zwane budynkiem miało być do użytku publicznego a okazało się że jest do użytku tylko dla kierowców choć mieści się tam restauracja
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5760604989/
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5761147790/
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5761147644/
http://www.flickr.com/photos/kapture-it/5761147446/
Także jak będziecie mieli jakąś potrzebę to musicie zapierniczać 2min na stacje kolejową, 3min do Tesco lub na High Street.
Cały dworzec wygląda tak
http://www.flickr.com/photos/kevinday/5956784073/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-26, 21:04

Ja tam nie chcę nic gadać, ale chciałbym zobaczyć takie dworce w Polsce. W zasadzie to tylko chyba Poznań może się pochwalić takimi prawdziwymi dworcami autobusowymi (w Warszawie też w sumie są już dwa zadaszone dworce) - ale to i tak mały pikuś w porównaniu z tym ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td » 2011-10-26, 23:02

A ja od siebie dodam że w Slough od 26 listopada prawdziwa komunikacyjna rewolta. Rozdzielają 2 linie (3 i 8) na 6 linii (3,4,6,6A,7,8)

Układ komunikacyjny przed: http://www.firstgroup.com/ukbus/berkshi ... gh_Map.pdf

Układ komunikacyjny po: http://www.firstgroup.com/ukbus/new_ser ... 61_map.pdf

Ja od siebie dodam że według mnie trochę niepoważne jest rozdzielanie dwóch linii na sześć pod różnymi numerami ale według First'a powodem rozdzielenia linii są coraz większe zatory dzięki czemu autobusy potrafią czasami złapać ponad pół godziny spóźnienia i nie kursują zgodnie z taktem, a dodatkowe brygady wysyłane na linie same stoją w korkach.
Jak są jeszcze jakieś pytania co do komunikacji w Slough chętnie odpowiem. ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2011-10-27, 16:19

Jak dla mnie koncepcja linii 3 i 4 jest do kitu, na to wygląda że ASDA wywaliła przystanek przy sklepie i teraz 3-ka jeździ w jedną stronę bo nie ma pętli innego głupiego wytłumaczenia na to nie ma.
Do tego skrócenie 8-ki do dworca też się mija z celem bo do centrum z Cippenham jeździła pusta a z centrum w stronę szpitala zawszę pełna (wiem bo moja siostra na tej trasie dzieciaka do szkoły woziła).
Pomysł z 6 i 6A też debilizm bo nie dojeżdża do szpitala wieczorem oraz w niedziele. Ciekawe jak mi coś się stanie to co? Nie mam jak dojechać do szpitala i muszę taksówką pojechać. Dobrze że konkurencja jest aktywna w tym kierunku (Redline) chociaż mają takt 10-cio minutowy spod dworca do szpitala i zabiera pasażerów Firstowi.
Nie skomentuje pozytywnie także linii 7 która też nie ma prawa bytu.

Teraz moje małe wywody. Nie mamy taboru aby obsłużyć te linie bo w tygodniu na zajezdni zostają tylko cztery wozy z tego jeden to nauka jazdy. Jedynym sposobem jest branie taboru z zajezdni Bracknell lub w najgorszym wypadku puszczenie Optare :lol: lub wypożyczenie taboru od Arrivy.
Lepszym rozwiązaniem by było zwiększyć takt na liniach 7x aby wspomagały brygady poranne oraz popołudniowe gdzie autobusy jeżdżą pełne już 4 przystanki od startu na pętli.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-10-27, 20:59

Rudy pisze:Pomysł z 6 i 6A też debilizm bo nie dojeżdża do szpitala wieczorem oraz w niedziele. Ciekawe jak mi coś się stanie to co? Nie mam jak dojechać do szpitala i muszę taksówką pojechać.
Jak Ci się coś stanie - to do szpitala z reguły jedzie się karetką, w ostateczności taksówką, a nie autobusem ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-10-28, 19:22

J-31 pisze:Jak Ci się coś stanie - to do szpitala z reguły jedzie się karetką, w ostateczności taksówką, a nie autobusem
Jak to nie jest nic poważnego, to po co przepłacać?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 380
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy » 2012-01-08, 23:35

J-31 pisze:Jak Ci się coś stanie - to do szpitala z reguły jedzie się karetką, w ostateczności taksówką, a nie autobusem ;)
Przepraszam źle to ująłem. Nieraz późno się wraca z odwiedzin (gdzieś tak po 20:00 bo wtedy się kończą) a patrząc na ten plan to o tej godzinie jedynie Redline dojeżdża do szpitala co mnie bardziej do nich przekonuje bo bardziej się troszczą o pasażera niż First.
---------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Chciałbym poruszyć teraz temat cen biletów. Od kiedy przyjechałem do Anglii to albo kupowałem dniówki albo tygodniówki, ostatnio naszła mnie chęć na bilet miesięczny aby pojeździć se po okolicy. Już 4 lata tutaj jestem a jeszcze nigdy nie zwiedziłem Maidenhead, Wexham czy chociażby dworca na lotnisku Heathrow. W tym celu wszedłem na stronę Firsta i odpaliłem cennik:
http://www.firstgroup.com/ukbus/berkshi ... ickets.pdf
Z tego wychodzi żeby swobodnie poruszać się po Slough, Bracknell i Windsorze musimy kupić bilety o łącznej wartości 226 funtów na miesiąc. Wiem że to Anglia ale taka cena to po prostu przegięcie pały, za 200 funtów to ja mogę kupić bilet lotniczy do Polski a na autobus jeszcze taniej.
Dla przykładu moja mama pracuje w Windsorze i dojeżdża tam pociągiem obsługiwanym przez Firsta. Za bilet tygodniowy na pociąg płaci 11 funtów a na autobus by musiała płacić 18 funtów. Ta sama odległość i przystanki obok siebie w Slough jak i Widsorze, i gdzie tu logika to ja nie wiem.

ODPOWIEDZ