[Wielka Brytania] Komunikacja miejska w Slough
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Z doświadczenia z drugiego końca Irlandii (plus minus 600km od Slough) - napakowanie jak śledzie w puszce. Przyznam z doświadczenia, że przy pojemności koło 75 osób/solówka siedemdziesiąt trzy osoby to jest praktycznie maximum, dalej to upychanie w strefie kabiny i drzwi. Ale, być może w Slough obowiązują ciut inne zasady, nie wiem.J-31 pisze:A jak duże może być zapełnienie autobusu, by kierowca uznał, że nie zatrzyma się na przystanku - by nie zabrać następnych ?
Dzięki za info, w sumie to dosyć ciekawe. Przypomina mi się "Szwagropol" i kurs z Krakowa do Nowego Sącza. Tutaj kierowca nawpychał ludzi niczym śledzie do puszki, a mimo to zatrzymywał się na następnych przystankach jak ktoś machnął i oferował przejazd - zastanawiałem się kiedy zrezygnuje, bo ludzie już stali w taki sposób, że zasłaniali mu widoczność z prawej
No, ale w Wielkiej Brytanii obowiązują inne standardy - i słusznie
No, ale w Wielkiej Brytanii obowiązują inne standardy - i słusznie
Zmieniając temat lokalny przewoźnik Thames Travel wycofał się z rynku i jego linie 53, 108, 153 i 154 przejął First. Linie obsługuje zajezdnia w Bracknell od poniedziałku, i jak przewidywałem tabor obsługujące te linie nie jest za ciekawy:
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 40826
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42113
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42114
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42115
Przyjechały z oddziału First Hampshire. Zdjęcie: http://www.flickr.com/photos/flickrway/ ... 213799@N23
Jutro jadę sprawdzić to na 53 i nie oczekuje fajerwerków, po prostu chcę zobaczyć jak bardzo zajechane będą.
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 40826
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42113
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42114
Dennis Dart SLF / Plaxton Pointer 2 - 42115
Przyjechały z oddziału First Hampshire. Zdjęcie: http://www.flickr.com/photos/flickrway/ ... 213799@N23
Jutro jadę sprawdzić to na 53 i nie oczekuje fajerwerków, po prostu chcę zobaczyć jak bardzo zajechane będą.
Chyba wyprzedzę relację Mateusza swoją Wozów przyszło nieco więcej - dokładnej liczby jeszcze nie stwierdzono bo kilka stoi u nas na zajezdni w Slough, kilka w Bracknell - a tam z dostępnością takich danych jest dość ciężko bo nikt z lokalnych miłośników tam na stałe nie mieszka i nie ma możliwości śledzenia co w trawie piszczy.
Ale do rzeczy - otóż w tym tygodniu miałem okazję spotkać 3 z kilku Pointerów sprowadzone z naczelnej złomiarni w tej części UK czyli oddziału Firsta w Hampshire.
Pierwszy wóz jakim jechałem we Wtorek to Plaxton Pointer o numerze 42114 wyprodukowany w 1997 roku. Zrobił on na mnie największe wrażenie z całej trójki którą widziałem z racji tego że ktoś włożył w ten wóz sporo pracy żeby doprowadzić go do stanu używalności a mianowicie dokładnie wyczyścił wszytskie okładziny, podłogę a także wymienił tapicerkę na siedzeniach. Nadwozie też prezentowało się znośnie co zapewne jest zasługą malowania tego wozu niespełna 4 lata temu.
Następny wóz to nowszy numeracyjnie wóz 42508 z tego samego rocznika. Tutaj wrażenie było zupełnie odmienne. Wóz niemiłosiernie wręcz wibrował i trzeszczał, i zachowywał się tak jakby miał się za chwilę rozpaść. Wnętrze było mniej zmęczone niż autobus, ale zauważyłem odklejającą się okładzinę z podłogi i powycierane i pomazane siedzenia czego w 42114 nie było. Mechanicznie w skal szkolnej dwója, wnętrze na mocną tróję.
Trzeci i ostatni wóz przyniósł największe zaskoczenie. Najmłodszy sprowadzonywóz z 1998 o numerze 40956 miał za sobą epizod w Hong Kongu o czym świadczy dużo bogatsze wyposażenie a mianowicie przyciemniane szyby, klimatyzacja z indywidualnymi nawiewami a także z darmowym Wi-Fi na pokładzie. Wóz prezentuje się całkiem nieźle jak na swoje lata, silnik nieco za bardzo hałasuje ale to normalne w tych autobusach
Ogólnie - tabor jest starszy niż za czasów obsługi linii przez Thames Travel, ale poprawiła się za to punktualność i pilnowanie wykonywania kursów, z czym TT miało problem. Póki co te kontrakty z tymi wozami potrwają do kwietnia, a potem zostanie ogłoszony kolejny długoterminowy kontrakt który First ma szansę wygrać, a wtedy na pewno na linii pojawią się lepsze wozy. Póki co możemy się znowu pocieszyć różnorodnością taboru po odesłaniu naszych Plaxtonów i Marshallów do kasacji w zeszłym roku
Ale do rzeczy - otóż w tym tygodniu miałem okazję spotkać 3 z kilku Pointerów sprowadzone z naczelnej złomiarni w tej części UK czyli oddziału Firsta w Hampshire.
Pierwszy wóz jakim jechałem we Wtorek to Plaxton Pointer o numerze 42114 wyprodukowany w 1997 roku. Zrobił on na mnie największe wrażenie z całej trójki którą widziałem z racji tego że ktoś włożył w ten wóz sporo pracy żeby doprowadzić go do stanu używalności a mianowicie dokładnie wyczyścił wszytskie okładziny, podłogę a także wymienił tapicerkę na siedzeniach. Nadwozie też prezentowało się znośnie co zapewne jest zasługą malowania tego wozu niespełna 4 lata temu.
Następny wóz to nowszy numeracyjnie wóz 42508 z tego samego rocznika. Tutaj wrażenie było zupełnie odmienne. Wóz niemiłosiernie wręcz wibrował i trzeszczał, i zachowywał się tak jakby miał się za chwilę rozpaść. Wnętrze było mniej zmęczone niż autobus, ale zauważyłem odklejającą się okładzinę z podłogi i powycierane i pomazane siedzenia czego w 42114 nie było. Mechanicznie w skal szkolnej dwója, wnętrze na mocną tróję.
Trzeci i ostatni wóz przyniósł największe zaskoczenie. Najmłodszy sprowadzonywóz z 1998 o numerze 40956 miał za sobą epizod w Hong Kongu o czym świadczy dużo bogatsze wyposażenie a mianowicie przyciemniane szyby, klimatyzacja z indywidualnymi nawiewami a także z darmowym Wi-Fi na pokładzie. Wóz prezentuje się całkiem nieźle jak na swoje lata, silnik nieco za bardzo hałasuje ale to normalne w tych autobusach
Ogólnie - tabor jest starszy niż za czasów obsługi linii przez Thames Travel, ale poprawiła się za to punktualność i pilnowanie wykonywania kursów, z czym TT miało problem. Póki co te kontrakty z tymi wozami potrwają do kwietnia, a potem zostanie ogłoszony kolejny długoterminowy kontrakt który First ma szansę wygrać, a wtedy na pewno na linii pojawią się lepsze wozy. Póki co możemy się znowu pocieszyć różnorodnością taboru po odesłaniu naszych Plaxtonów i Marshallów do kasacji w zeszłym roku
A Thames Travel sprzedała swoje MCV, Carouselowi (z którym siedzą w jednej grupie kapitałowej tak apropo) bo tyle wozów już im nie potrzebneJ-31 pisze:A co teraz porabia Thames Travel ?
Jak Carousel będzie chciało to je sobie przemaluje żeby wyglądały o tak:
A po za tym TT skupiło się teraz na działalności w Oxfordshire
Nowych w sumie nie ma sensu. Jakieś nowsze używki pewnie sprowadzą, albo przekażą część z naszych ALX200 z 2001 w zamian za nówki które dostanie wtedy Slough. First akurat niedawno złożył kolejne zamówienie na ponad 400 różnych wozów, więc może coś dla nas skapnieJ-31 pisze:Ciekawy jestem czy jeśli w kwietniu wygra First - to czy po prostu kupi fabrycznie nowe autobusy, czy sprowadzi używane ale nowsze od tych obecnie użytkowanych ?
Re: Komunikacja miejska w Slough
Drobna ciekawostka ze Slough i hrabstwa Buckinghamshire.
Jako rezultat przeprowadzonych konsultacji od 30 marca, Arriva wycofa swoją linię 353 która kursuje co godzinę ze Slough do Hemel Hempstead z racji tego że hrabstwo Buckinghamshire uznało że nie opłaca im się dofinansowywać tej linii w całości. Dodatkowy wpływ na to ma Carousel, które od marca będzie obsługiwać połowę trasy obecnej 353 z Hemel do Chalfont, jako linia 730 i to na zasadach komercyjnych, bez pensa zapłaty. Wobec tego ogłoszono przetarg na obsługę tej drugiej połówki trasy ze Slough do Chalfont i o dziwo wygrał go... Carousel ! Zadanie będzie wymagało jednego autobusu w dni powszednie.
Tabor na 353 obłsugiwanej przez Arrive był/jest dość ciekawy i zróżnicowany.
http://farm3.staticflickr.com/2865/1237 ... bbb4_c.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5330/8830 ... dd52_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3786/9186 ... 1aef_c.jpg
Z niecierpliwością czekamy na tabor jaki wystawi Carousel
Jest to trzecia linia tego przewoźnika w Slough, a pierwsza która kursuje w dni powszednie. Dotychczas Carousel obsługiwało niedzielne 5 kursów linii 74 zazwyczaj takim oto MAN-em z nadwoziem Enviro 200 http://farm6.staticflickr.com/5328/1012 ... 4a74_c.jpg a także linię 582 (tym samym autobusem jest także obsługiwana 581) która wykonuje jedno kółko w Soboty z Higher Denham do Windsoru Tak, częstotliwość tej linii to jeden kurs na tydzień
http://farm4.staticflickr.com/3735/1010 ... b9a0_c.jpg
Więc linia 353 od 30 marca przechodzi do Carousel i będzie kursować ze Slough tylko do Chalfont St. Peter, a jej częstotliwość z obecnych 60 minut spadnie do 120, jednak na przemian z linią 335 obsługiwać będzie te miejscowości co godzinę. Przetarg na 335 i 583 która spełnia podobną rolę na kolejne lata zatrzymał Redline który używa i prawdopodobnie dalej będzie używał do obsługi takich oto dwóch autobusów:
http://farm6.staticflickr.com/5444/1017 ... 0cbe_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3679/8758 ... 72db_c.jpg
Oprócz tego Redline obsługuje również linię 63/68 która kursuje przez wsie na terenie hrabstwa we Wtorki i Piątki dowożąc głównie emerytów na zakupy do Slough i Maidenhead. Do tego celu używa takiego oto Marshalla, których to coraz mniej w ruchu. http://farm3.staticflickr.com/2835/1207 ... 49ae_c.jpg
No i przy okazji pokazałem niemal wszytskie linie sponsorowane z kieszeni lokalnego councilu w całości, gdyż żadnemu przewoźnikowi nie opłacało by się obsługiwać tych linii komercyjnie a ich zlikwidowanie przyniosło by niezadowolenie pewnych grup społecznych w podeszłym wieku.
Aha, i przepraszam że linki tym razem a nie obrazki ale forum coś nie chce kooperować z wielkością zdjęć która jest ustawiona maksymalnie na 750px, a nie jak wcześniej na 800 Wszytskie zdjęcia, oczywiście autorstwa mojego
Jako rezultat przeprowadzonych konsultacji od 30 marca, Arriva wycofa swoją linię 353 która kursuje co godzinę ze Slough do Hemel Hempstead z racji tego że hrabstwo Buckinghamshire uznało że nie opłaca im się dofinansowywać tej linii w całości. Dodatkowy wpływ na to ma Carousel, które od marca będzie obsługiwać połowę trasy obecnej 353 z Hemel do Chalfont, jako linia 730 i to na zasadach komercyjnych, bez pensa zapłaty. Wobec tego ogłoszono przetarg na obsługę tej drugiej połówki trasy ze Slough do Chalfont i o dziwo wygrał go... Carousel ! Zadanie będzie wymagało jednego autobusu w dni powszednie.
Tabor na 353 obłsugiwanej przez Arrive był/jest dość ciekawy i zróżnicowany.
http://farm3.staticflickr.com/2865/1237 ... bbb4_c.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5330/8830 ... dd52_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3786/9186 ... 1aef_c.jpg
Z niecierpliwością czekamy na tabor jaki wystawi Carousel
Jest to trzecia linia tego przewoźnika w Slough, a pierwsza która kursuje w dni powszednie. Dotychczas Carousel obsługiwało niedzielne 5 kursów linii 74 zazwyczaj takim oto MAN-em z nadwoziem Enviro 200 http://farm6.staticflickr.com/5328/1012 ... 4a74_c.jpg a także linię 582 (tym samym autobusem jest także obsługiwana 581) która wykonuje jedno kółko w Soboty z Higher Denham do Windsoru Tak, częstotliwość tej linii to jeden kurs na tydzień
http://farm4.staticflickr.com/3735/1010 ... b9a0_c.jpg
Więc linia 353 od 30 marca przechodzi do Carousel i będzie kursować ze Slough tylko do Chalfont St. Peter, a jej częstotliwość z obecnych 60 minut spadnie do 120, jednak na przemian z linią 335 obsługiwać będzie te miejscowości co godzinę. Przetarg na 335 i 583 która spełnia podobną rolę na kolejne lata zatrzymał Redline który używa i prawdopodobnie dalej będzie używał do obsługi takich oto dwóch autobusów:
http://farm6.staticflickr.com/5444/1017 ... 0cbe_c.jpg
http://farm4.staticflickr.com/3679/8758 ... 72db_c.jpg
Oprócz tego Redline obsługuje również linię 63/68 która kursuje przez wsie na terenie hrabstwa we Wtorki i Piątki dowożąc głównie emerytów na zakupy do Slough i Maidenhead. Do tego celu używa takiego oto Marshalla, których to coraz mniej w ruchu. http://farm3.staticflickr.com/2835/1207 ... 49ae_c.jpg
No i przy okazji pokazałem niemal wszytskie linie sponsorowane z kieszeni lokalnego councilu w całości, gdyż żadnemu przewoźnikowi nie opłacało by się obsługiwać tych linii komercyjnie a ich zlikwidowanie przyniosło by niezadowolenie pewnych grup społecznych w podeszłym wieku.
Aha, i przepraszam że linki tym razem a nie obrazki ale forum coś nie chce kooperować z wielkością zdjęć która jest ustawiona maksymalnie na 750px, a nie jak wcześniej na 800 Wszytskie zdjęcia, oczywiście autorstwa mojego
Re: Komunikacja miejska w Slough
Na kwiecień zostały zamówione 3 Wrighty Streetlite Max. Będą wyglądały tak:
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757610914/
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757628325/
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757732784/
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757610914/
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757628325/
http://www.flickr.com/photos/ajax46/10757732784/
Re: Komunikacja miejska w Slough
Dodam tylko że przyjdą w zamian za brakujące Envira których nie dostaliśmy poprzednim razem
Re: Komunikacja miejska w Slough
Z dniem 29 sierpnia zajezdnia w Bracknell zostaje zamknięta a większość linii zostaje wycofana. Powodem zamknięcia są straty które ta placówka przynosi od kilku lat, oraz przegrany przetarg na obsługę komunikacji w Bracknell w nadchodzących latach. Linie które będą dalej obsługiwane (z zajezdni w Slough) to sezonowa 200, 700, 701 oraz 702 lecz z wycofaniem przystanku w Bracknell. Czyli najprawdopodobniej teraz ostatnim przystankiem będzie Windsor lub Slough. Linia 90 została oddana Reading Buses. Firma nie chce mówić kto przejmie ich linie ale najprawdopodobniej będzie to Courtney Buses.
Co ja o tym sądzę? Myślę że dostali nauczkę i powinny się pojawić zmiany w Slough. First utrzymywał się w Bracknell dopóki nie pojawiło się Courtney Buses z tańszymi biletami oraz nowszym taborem. First dysponowało wtedy średnią wieku taboru od 5 do 12 lat, wtedy zaczęli wprowadzać niższe ceny biletów oraz sprowadzać nowe autobusy na Slough po czym były przenoszone do Bracknell (przykład ostatnich Envir). Do tego jeszcze Bracknell słynie z katowania wozów, co tydzień można zobaczyć ich kilka wozów na warsztacie w Slough.
Jedyne co mnie zastanawia to gdzie pomieszczą te wszystkie wozy, jak przy obecnym stanie taborowym zajezdnia jest pełna wieczorami, a weekendami nawet wozy stoją za płotem. Sądzę że wozy z Bracknell po prostu zostaną przeniesione do innych oddziałów Firsta a najstarsze zezłomowane. To też powinno dać Firstowi do myślenia bo ceny w Slough są tak samo wysokie jak na początku w Bracknell, więc wystarczy że w Slough pokaże się konkurencja a scenariusz znów się powtórzy.
Co ja o tym sądzę? Myślę że dostali nauczkę i powinny się pojawić zmiany w Slough. First utrzymywał się w Bracknell dopóki nie pojawiło się Courtney Buses z tańszymi biletami oraz nowszym taborem. First dysponowało wtedy średnią wieku taboru od 5 do 12 lat, wtedy zaczęli wprowadzać niższe ceny biletów oraz sprowadzać nowe autobusy na Slough po czym były przenoszone do Bracknell (przykład ostatnich Envir). Do tego jeszcze Bracknell słynie z katowania wozów, co tydzień można zobaczyć ich kilka wozów na warsztacie w Slough.
Jedyne co mnie zastanawia to gdzie pomieszczą te wszystkie wozy, jak przy obecnym stanie taborowym zajezdnia jest pełna wieczorami, a weekendami nawet wozy stoją za płotem. Sądzę że wozy z Bracknell po prostu zostaną przeniesione do innych oddziałów Firsta a najstarsze zezłomowane. To też powinno dać Firstowi do myślenia bo ceny w Slough są tak samo wysokie jak na początku w Bracknell, więc wystarczy że w Slough pokaże się konkurencja a scenariusz znów się powtórzy.
Re: Komunikacja miejska w Slough
Te linie autobusowe, są tworzone samodzielnie przez przewoźników ? A co na to władze miasta Bracknell ? Kompletnie ich to nie obchodzi
Re: Komunikacja miejska w Slough
Nie to council je tworzy i robi przetargi pod nie. Przez większość czasu Beeline (stara nazwa Firsta w Berkshire) obsługiwało Bracknell bo nie było konkurentów, teraz się pojawili i mają problemy. Dla councilu z Bracknell to i nawet lepiej bo Courtney nie tylko ma tanie bilety ale też tańszą stawkę od nich.
Z innych informacji. First wystosował pismo do TfL o przedłużenie kursowania linii 75/76/78 aby były całodobowe.
https://consultations.tfl.gov.uk/lsp/54a14e0d
https://consultations.tfl.gov.uk/lsp/92c01613
Aktualnie ostatni kurs 75/76 jest o 23:20 a 78 o 23:30. Jeśli TfL na to pozwoli to będziemy mieli pierwsze linie nocne w Slough.
Z innych informacji. First wystosował pismo do TfL o przedłużenie kursowania linii 75/76/78 aby były całodobowe.
https://consultations.tfl.gov.uk/lsp/54a14e0d
https://consultations.tfl.gov.uk/lsp/92c01613
Aktualnie ostatni kurs 75/76 jest o 23:20 a 78 o 23:30. Jeśli TfL na to pozwoli to będziemy mieli pierwsze linie nocne w Slough.
Re: Komunikacja miejska w Slough
No i stało się, od tygodnia linie 75/76 i 78 jeżdżą przez 24 godziny, także mamy pierwsze nocne autobusy w Slough. Ale ale, żeby nie było tak pięknie: 75 kończyło w Maidenhead, 76 na Cippenham a 78 na Britwell. Lecz po godzinie 23:00 dojeżdżają one jedynie do centrum Slough co według mnie jest bezużyteczne, bo jedyne miejsce gdzie dojedziemy oprócz lotniska to Langley.
Re: Komunikacja miejska w Slough
Ciekawy jestem, jaki będzie popyt na nocne kursy tych linii. Jeśli nie będzie chętnych...to nie wiem jak długo się te nocne kursy utrzymają
Re: Komunikacja miejska w Slough
HeheheCippenham
Re: Komunikacja miejska w Slough
Witam, pomoże mi ktoś ? Muszę się dostać w poniedziałek do Hallbarn Beaconsfield Buckinghamskire HP9 2FE, a z racji iż jestem od niedawna w Slough nie orientuję się co gdzie i jak i kieruję do was pytanie jakim autobusem się tam mogę dostać? Mieszkam na Dawes Road SL2 5RN
I czy może mi ktoś wytłumaczyć jak z biletami tutaj jest ? Pytałem ludzi to jedni twierdzą że można kupić u kierowcy a inni że trzeba mieć jakaś kartę którą się doładowuje ? Ja natomiast nie mam zielonego pojęcia o komunikacji miejskiej w Slough i jestem trochę przerażony że muszę się tam dostać w poniedziałek, prosiłbym o szczegóły jeśli ktoś zna. Z góry dziekuję i Pozdrawiam
I czy może mi ktoś wytłumaczyć jak z biletami tutaj jest ? Pytałem ludzi to jedni twierdzą że można kupić u kierowcy a inni że trzeba mieć jakaś kartę którą się doładowuje ? Ja natomiast nie mam zielonego pojęcia o komunikacji miejskiej w Slough i jestem trochę przerażony że muszę się tam dostać w poniedziałek, prosiłbym o szczegóły jeśli ktoś zna. Z góry dziekuję i Pozdrawiam
Re: Komunikacja miejska w Slough
6A do dworca, potem przesiadasz się w 74 i wysiadasz na skrzyżowaniu Ronald Road i Park Lane. Bilet kupisz u kierowcy, tylko bądź miły i uśmiechnięty. UK jest zderegulowane, to niestety nie ma żadnych wspólnych taryf