Autobus 3w1

Chcesz się czegoś dowiedzieć o technice stosowanej w pojadach KM? Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Autobus 3w1

Post autor: Przemek » 2017-08-02, 10:01

http://transportnews.eu/publicystyka/ar ... rBv_Y.link
W Dreźnie Hübner testuje ciekawe rozwiązanie - autobus modułowy. Na czym to polega? Na prostym podłączaniu i odłączaniu dodatkowych sekcji pojazdu jako odpowiedź na większe lub mniejsze potoki pasażerskie.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 31768
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Autobus 3w1

Post autor: J-31 » 2017-08-02, 12:40

Dosyć ciekawe, oglądałem ten film i od razu mogę napisać - nie przyjmie się ;)

Tam jest za dużo czynności do wykonania - kierowca musiałby być mechanikiem i nosić (wozić) ze sobą torbę z narzędziami. O wiele praktyczniejszym rozwiązaniem jest autobus + klasyczna przyczepa. I jak wiemy jest dosyć mało przewoźników, którzy z tego rozwiązania korzystają na co dzień. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Autobus 3w1

Post autor: Przemek » 2017-08-03, 09:41

A kto powiedział że kierowca ma to wszystko zrobić. I tak autobus musi zjechać do zajezdni, bo przecież nie zostawi doczepy na mieście. Mogą to zrobić mechanicy.
Rozwiązanie to ma zaletę nad doczepami - przestrzeń pasażerska nie jest oddzielona, lecz jednoprzestrzenna. Ponadto przewóz pasażerów w przyczepce w Polsce jest prawnie zabroniona.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

wlocek369
Posty: 288
Rejestracja: 2009-05-10, 19:37
Lokalizacja: Włocławek

Re: Autobus 3w1

Post autor: wlocek369 » 2017-08-23, 17:08

Mi raczej się wydaje że to jest 2w1 bo przypuszczam że autobus przez obu przegubów raczej nie pojedzie ani tylko z środkowym.

Czyli
albo układ 1+3 (czyli klasyczny przegubowiec)
układ 1+2+3 (czyli wszystko razem ;P )

Pomysł ciekawy, ale lepszy od niego byłby taki, gdyby można było dodatkowo odłączać sam silnik. wtedy mamy wszystkie możliwe układy od solówki przez 2 konfiguracje przegubowca po 2 przegubowca.
MPK Włocławek: Tyle rodzin biletów ile lini podmiejskich rozbieżność cen biletów wynosi 70 gr (2.60-3.30zł)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Autobus 3w1

Post autor: Przemek » 2017-08-25, 12:34

Pomysł dotyczy tylko odpinanego przegubu, ale dzięki niemu, w przyszłości mogą powstać takie konstrukcje autobusów, które mogą być solówką i przegubowcem dwu- lub trójczłonowym.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Autobusy wodorowe dla Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dział techniki”