Konstrukcja pojazdu a warunki pracy kierowcy

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
ppln

Post autor: ppln »

We wszystkich nowoczesnych (nie nowych!) autobusach są komputerki pokładowe i to pewnie na nich wyświetlają się informacje o awariach :) I jestem pewien, że wszystkie nowe autobusy na CNG są tak zaprojektowane(dodatkowe łaczenia itp.) , żeby spokojnie wytrzymywały dodatkowy ciężar. A M11-podobne na CNG to i tak będą za parę lat skasowane :P

voy

Post autor: voy »

Konstrukcje na CNG są specjalnie opracowywane aby wytrzymać obciążenie butli. W Inowrocławiu sami przerobili Autosany - jak się to skończyło każdy widzi.
Kolega ppln ma racje - nowe konstrukcje mają to zasygnalizowane. Poza tym pojazdy CNG muszą być nieco częściej przeglądane.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

W Przemyślu na razie skasowano jedną M11 na CNG z powodu kratownicy,która nie wytrzymała obciążenia instalacji.Co do M11 na CNG to watpię,by chciało im sie montować komputer.Swoją drogą butlę CNG na autobus zakładają mechanicy na zajezdni,czy autobusy są przesyłane do macierzystych fabryk w celu przebudowy?

voy

Post autor: voy »

Podejrzewam że autobusy są wysyłane do zakładów które się tym specjalizują - chyba że w Przemyślu są specjaliści którzy znają się na przebudowie autobusu na gaz ziemny. Zastanawiam się jak można w ogóle przerabiać M11stki - wydaje mi się to nieopłacalne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

autobusy są przesyłane do macierzystych fabryk w celu przebudowy?
Już widzę przebudowę Ikarusa albo O345 :mruga:
voy pisze:Zastanawiam się jak można w ogóle przerabiać M11stki - wydaje mi się to nieopłacalne.
Kilka lat jeszcze pojeżdżą, CNG jest tanie, i aparaturę (a chociaż jej część) można chyba odzyskać.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

W Przemyślu ok.60% autobusów jest na CNG.Nadto dodam,ze są tam też takie kwiatki,jak np.pregniot #414 w malowaniu MPK Rzeszów na rzeszowskich rejestracjach (gdyż jest w leasingu),który ma silnik MAN-a,co sprawia,że może jeździc w wakacje do Soliny (106km).W takim razie,gdzie moga sie odbywać takie przebudowy? bo podobno Peerkę #150 z MKS-u Mielec na CNG przebudowywali przy okazji remontu w ZNTA Wola Dalsza k./Łańcuta.Ponoć w tym zakładzie jeszcze pregniot 182 i 190 mają miec robioną instalację CNG.

ppln

Post autor: ppln »

A w Przemyślu jest chociaż jeden nowoczesny niskopodłogowy autobus czy tylko stary wysoki złom, którego życie przedłużono przez n-te NG i zamontowanie instalacji CNG. Co do instalowania komputera to na pewno nie, ale być może na pulpicie pojawiło się kilka dodatkowych kontrolek.

@Plocmaster: Ikarusa się przerabia garażowo (jakieś wzmocnienia), a to cuś co prawdopodobnie w ilości xx sztuk (nie zapeszając, może Solaris zgarnie przetarg cudem i wszyscy tego Łodzi życzmy) będzie się telepać po łodzkich drogach to najlepiej wysłać do Rosji

[ Dodano: 2006-04-04, 21:08 ]
A tam się nim porządnie zaopiekują ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie posiada.Ale MZK Przemyśl posiada 2 Mercedesy O405 i 2 O407,poza tym 14 120M (w tym 1 z silnikiem Mana),2 MAN-y SL202 i Neoplana N4014NF,który wg.nieoficjalnych wiadomości ma być wymieniony na używanego N4016,ale dopiero wtedy,jak MZK przybędzie funduszy.Zresztą nie każde przedsiebiorstwo musi kupowac niskacze tylko po to,by starsze babcie sie cieszyły,że nie musza sapać wchodząc do autobusu.Niektóre przedsiębiorstwa KM są biedne i ja je rozumiem.A tabor w Łodzi to moze perfect jest? Wy też w łodiz macie kupę złomów,jak rdzewiejące M11 i Ikarusy.Albo kasacje odkurzaczy i Citaro #1008.na ewno te wozy były porzadniejsze od M11.Wiec ppln zanim zaczniesz pytać o niskacze spójrz na tabor MPK Łodź i na ich politykę,bo ja np.nigdy nie skasowałbym M181MB mając pod sobą stado rozpadających sie M11.

ppln

Post autor: ppln »

Ten Citaro to po wypadku był (ponoć ciężkim, nie widziałem). A w Łodzi nie jest perfect, ale mamy 1 zajezdnię pełną niskaczy (1 - Kraszewskiego) i Limanowskiego (3), na której jest tylko kilkanaście Ikarów. Na Nowe Sady dojdą autobusy z nowego przetargu i nie będziemy mieli M11 ani Ikarów 280.26 (a MPK jest w szachu i możliwe jest, że wygra Solaris - gdyby powtórzono przetarg (a Solaris drugi raz złoży na pewno apelację) MPK musiałoby kupować autobusy spełniające Euro4 (a te pewnie droższe są). Więc MPK pewnie wybierze mniejsze (dla siebie) zło :) ) i bedziemy mieli na niej sporo (albo o 30 mniej jak wygra mb) niskaczy i z wysokich staruszków zostaną tylko Ikarusy po NG :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:(a MPK jest w szachu i możliwe jest, że wygra Solaris - gdyby powtórzono przetarg (a Solaris drugi raz złoży na pewno apelację) MPK musiałoby kupować autobusy spełniające Euro4 (a te pewnie droższe są). Więc MPK pewnie wybierze mniejsze (dla siebie) zło :) ) i bedziemy mieli na niej sporo (albo o 30 mniej jak wygra mb) niskaczy i z wysokich staruszków zostaną tylko Ikarusy po NG
I znowu piep...kładasz niestworzone historie, żeby tylko udowodnić światu (a przede wszystkim sobie), że Solaris jednak wygra. A skąd wiesz że się odwoła? A jak dojdzie do wniosku, że MPK Łódź i tak kupi to, co chce? Już nie chce mi się czytać twoich bałwochwalczych postów.
Wracając do tematu, że ktoś się urodził tu, a nie tam, to nie jego wina, a na działalność miejscowej KM ów może nie mieć wpływu i nie zgadzać się z jej polityką.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Poza tym skad wiesz,ze kupią Solarisy? tylko dlatego,ze sie sprawdził w Łodzi? a moze dokupią jeszcze Mastero,bądź Volvo?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Poza tym skad wiesz,ze kupią Solarisy? tylko dlatego,ze sie sprawdził w Łodzi?
On nie wie, on najchętniej zakazałby produkcji autobusów innych marek.

ppln

Post autor: ppln »

Mastero kupią razem z Vero (nie dokupią bo jeszcze ich nie mamy, mamy tylko zwykłe gnioty/3), a Volvo jest ponoć strasznie awaryjne i niezbyt tanie. Jak nie Solarisy to tylko MANy (ale NGxx3 Lion's) :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wrócmy do tematu - przypomnę "Konstrukcja pojazdu a warunki pracy kierowcy". Czy ktoś z kolegów wie jak wyglądają warunki pracy kierowcy w autobusach Volvo ? ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31,ale my jesteśmy cały czas w temacie.Temat "Konstrukcja pojazdu,a warunki pracy kierowcy" tyczy sie takze kupna nowych autobusów.I kupno nowych autobusów zaliczyłbym do "warunków pracy kierowcy",bowiem nowy tabor polepsza pracę kierowców.Ja nie wiem,ale co do Volvo trzeba było zapytać sie o to wrocławskich kierowców ;).Ale na pewno Volvo wygodnie sie prowadzi.Jedynym ich minusem są wyświetlacze Emtala,które czasami nawalają.

emes133

Post autor: emes133 »

Adrian_ pisze:bo podobno Peerkę #150 z MKS-u Mielec na CNG przebudowywali przy okazji remontu w ZNTA Wola Dalsza k./Łańcuta.Ponoć w tym zakładzie jeszcze pregniot 182 i 190 mają miec robioną instalację CNG.
Peerkę nr.150 z Mielca wysłano nie do Woli Dalszej , a do Solca Kujawskiego na NG , gdzie wyposazono go jedynie w instalację gazową, a nowy silnik CNG dostał w radzimym Mielcu , w zakładzie Mielec-Diesel-Gas. Także kiedy przyjechał po NG w Solcu to był jeszcze Dieslem i tak jeździł przez jakiś czas. 182 i 190 na razie nigdzie nie wysłali.

ppln

Post autor: ppln »

@Adrian: Dokładnie zacytowana wypowiedź kierowcy z rana:
Volvo by było dobre gdyby się nie psuło. Cały czas pada elektronika (w B10L i 7000)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

emes,takie informacje otrzymałem od Bartka (pr110),który jest jedynym MKM-em z Mielca,z którym najczęściej rozmawiam,więc to od niego mam iformację o #182 i #190.A co do Volv to nie spotkałem sie ze zbtynią awaryjnością tych pojazdów,chociaż w MZK Bydgoszcz już któeś 7000A sie spaliło :) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”