Konstrukcja pojazdu a warunki pracy kierowcy
We wszystkich nowoczesnych (nie nowych!) autobusach są komputerki pokładowe i to pewnie na nich wyświetlają się informacje o awariach I jestem pewien, że wszystkie nowe autobusy na CNG są tak zaprojektowane(dodatkowe łaczenia itp.) , żeby spokojnie wytrzymywały dodatkowy ciężar. A M11-podobne na CNG to i tak będą za parę lat skasowane
W Przemyślu na razie skasowano jedną M11 na CNG z powodu kratownicy,która nie wytrzymała obciążenia instalacji.Co do M11 na CNG to watpię,by chciało im sie montować komputer.Swoją drogą butlę CNG na autobus zakładają mechanicy na zajezdni,czy autobusy są przesyłane do macierzystych fabryk w celu przebudowy?
W Przemyślu ok.60% autobusów jest na CNG.Nadto dodam,ze są tam też takie kwiatki,jak np.pregniot #414 w malowaniu MPK Rzeszów na rzeszowskich rejestracjach (gdyż jest w leasingu),który ma silnik MAN-a,co sprawia,że może jeździc w wakacje do Soliny (106km).W takim razie,gdzie moga sie odbywać takie przebudowy? bo podobno Peerkę #150 z MKS-u Mielec na CNG przebudowywali przy okazji remontu w ZNTA Wola Dalsza k./Łańcuta.Ponoć w tym zakładzie jeszcze pregniot 182 i 190 mają miec robioną instalację CNG.
A w Przemyślu jest chociaż jeden nowoczesny niskopodłogowy autobus czy tylko stary wysoki złom, którego życie przedłużono przez n-te NG i zamontowanie instalacji CNG. Co do instalowania komputera to na pewno nie, ale być może na pulpicie pojawiło się kilka dodatkowych kontrolek.
@Plocmaster: Ikarusa się przerabia garażowo (jakieś wzmocnienia), a to cuś co prawdopodobnie w ilości xx sztuk (nie zapeszając, może Solaris zgarnie przetarg cudem i wszyscy tego Łodzi życzmy) będzie się telepać po łodzkich drogach to najlepiej wysłać do Rosji
[ Dodano: 2006-04-04, 21:08 ]
A tam się nim porządnie zaopiekują
@Plocmaster: Ikarusa się przerabia garażowo (jakieś wzmocnienia), a to cuś co prawdopodobnie w ilości xx sztuk (nie zapeszając, może Solaris zgarnie przetarg cudem i wszyscy tego Łodzi życzmy) będzie się telepać po łodzkich drogach to najlepiej wysłać do Rosji
[ Dodano: 2006-04-04, 21:08 ]
A tam się nim porządnie zaopiekują
Nie posiada.Ale MZK Przemyśl posiada 2 Mercedesy O405 i 2 O407,poza tym 14 120M (w tym 1 z silnikiem Mana),2 MAN-y SL202 i Neoplana N4014NF,który wg.nieoficjalnych wiadomości ma być wymieniony na używanego N4016,ale dopiero wtedy,jak MZK przybędzie funduszy.Zresztą nie każde przedsiebiorstwo musi kupowac niskacze tylko po to,by starsze babcie sie cieszyły,że nie musza sapać wchodząc do autobusu.Niektóre przedsiębiorstwa KM są biedne i ja je rozumiem.A tabor w Łodzi to moze perfect jest? Wy też w łodiz macie kupę złomów,jak rdzewiejące M11 i Ikarusy.Albo kasacje odkurzaczy i Citaro #1008.na ewno te wozy były porzadniejsze od M11.Wiec ppln zanim zaczniesz pytać o niskacze spójrz na tabor MPK Łodź i na ich politykę,bo ja np.nigdy nie skasowałbym M181MB mając pod sobą stado rozpadających sie M11.
Ten Citaro to po wypadku był (ponoć ciężkim, nie widziałem). A w Łodzi nie jest perfect, ale mamy 1 zajezdnię pełną niskaczy (1 - Kraszewskiego) i Limanowskiego (3), na której jest tylko kilkanaście Ikarów. Na Nowe Sady dojdą autobusy z nowego przetargu i nie będziemy mieli M11 ani Ikarów 280.26 (a MPK jest w szachu i możliwe jest, że wygra Solaris - gdyby powtórzono przetarg (a Solaris drugi raz złoży na pewno apelację) MPK musiałoby kupować autobusy spełniające Euro4 (a te pewnie droższe są). Więc MPK pewnie wybierze mniejsze (dla siebie) zło ) i bedziemy mieli na niej sporo (albo o 30 mniej jak wygra mb) niskaczy i z wysokich staruszków zostaną tylko Ikarusy po NG
I znowu piep...kładasz niestworzone historie, żeby tylko udowodnić światu (a przede wszystkim sobie), że Solaris jednak wygra. A skąd wiesz że się odwoła? A jak dojdzie do wniosku, że MPK Łódź i tak kupi to, co chce? Już nie chce mi się czytać twoich bałwochwalczych postów.ppln pisze:(a MPK jest w szachu i możliwe jest, że wygra Solaris - gdyby powtórzono przetarg (a Solaris drugi raz złoży na pewno apelację) MPK musiałoby kupować autobusy spełniające Euro4 (a te pewnie droższe są). Więc MPK pewnie wybierze mniejsze (dla siebie) zło ) i bedziemy mieli na niej sporo (albo o 30 mniej jak wygra mb) niskaczy i z wysokich staruszków zostaną tylko Ikarusy po NG
Wracając do tematu, że ktoś się urodził tu, a nie tam, to nie jego wina, a na działalność miejscowej KM ów może nie mieć wpływu i nie zgadzać się z jej polityką.
J-31,ale my jesteśmy cały czas w temacie.Temat "Konstrukcja pojazdu,a warunki pracy kierowcy" tyczy sie takze kupna nowych autobusów.I kupno nowych autobusów zaliczyłbym do "warunków pracy kierowcy",bowiem nowy tabor polepsza pracę kierowców.Ja nie wiem,ale co do Volvo trzeba było zapytać sie o to wrocławskich kierowców .Ale na pewno Volvo wygodnie sie prowadzi.Jedynym ich minusem są wyświetlacze Emtala,które czasami nawalają.
Peerkę nr.150 z Mielca wysłano nie do Woli Dalszej , a do Solca Kujawskiego na NG , gdzie wyposazono go jedynie w instalację gazową, a nowy silnik CNG dostał w radzimym Mielcu , w zakładzie Mielec-Diesel-Gas. Także kiedy przyjechał po NG w Solcu to był jeszcze Dieslem i tak jeździł przez jakiś czas. 182 i 190 na razie nigdzie nie wysłali.Adrian_ pisze:bo podobno Peerkę #150 z MKS-u Mielec na CNG przebudowywali przy okazji remontu w ZNTA Wola Dalsza k./Łańcuta.Ponoć w tym zakładzie jeszcze pregniot 182 i 190 mają miec robioną instalację CNG.