Konstrukcja pojazdu a warunki pracy kierowcy

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
ppln

Post autor: ppln »

@Kozik: Przyciski od VDO rzeczywiście są fajne, a zawsze można włączyć guziczki ;) Chociaż Solarisowe wcale tym z VDO nie ustępują :) A rzeczywiście ciekawe czy gdybym spotkał Cię w jakimś wozie (gdybym się w Gorzowie pojawił, a może i się kiedyś wybiorę do miasta z wzorową polityką taborową, nie to co Łódź) to czy dałbyś pofocić ;)

@Adrian: Meteorowi sprawy nie wytoczysz bo to prywaciarz, który ma własne autobusy i jeśli nie jest to zapisane w umowie to może nawet wysyłać na linie ogórki bez wnętrza ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Nie mniej jednak w Gorozowie chyba nikogo nie dziwi widok MKM-a fotografującego autobusy.Ja będąc ostatnio w Krośnie gdy fotografowałem autobusy to ludzie patrzyli się na mnie,jak na ufo.Ale opinię ludzi nie znających się na czymś takim mnie nie obchodzi.Co do prywaciarzy to Rami nie można nazwać PKS-em,gdyż oni nie mają typowych autobusów,jak na PKS (H10-11,Ikarusy,Volva B58 to nie są zbytnio autobusy dla PKS-u).Charakter ich linii też jest typowo lokalny.Nie mniej jednak w tym przypadku chodziło mi o zastraszanie pracowników,bo teraz zarówno kierowcy,jak i mechanicy pracują tam w zastraszeniu przez dyrektora firmy i nie moga nic mówić w tej sprawie,bo inaczej wiadomo.Dla niewtajemniczonych chodzi o ta firmę:
:strzałka: Link
Ostatnio zmieniony 2006-03-26, 21:07 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kozik pisze:Widzę, że podłapałeś gorzowskie określenie promyk.
Wygodne ;-)
Kozik pisze:A wszystko wzięło się z tego, że w czasie gdy sytuacja taborowa była katastrofalna dostaliśmy 8 sztuk 120MM/2 i na tą okoliczność miały napisane na tylnej klapie "Promyk nadziei".
O „promyku nadziei” to wiedziałem, ale żeby napisane na klapie? :shocked: Czyja to była inicjatywa? I czy ciągle tak mają?
Robson pisze:Bo to sprawa wózków i ich przekładni dwustopniowych (w 13N) które są o wiele głośniejsze. W 105N/Na masz jednostopniowe.
A nie dałoby się tych wózków jakoś przerobić na cichsze?
Robson pisze:Za kilka lat możesz zostać. Mnie możesz zatrudnić ds. rozkładów :D
Eee… to by było niełatwe trochę. Poza tym Kozik pewnie już się go dorobi :mruga:
Adrian_ pisze:I tu nie chodzi o prace w KM,ale np.kierowcy Sindbada zarabią pewnie dużo więcej niż kierowca w MZK.
Dalekobieżne to nie to samo co KM. Różnica jest taka jak między autobusowym miastem i miejskim autobusem.
Kozik pisze:ostatnio nawet dali mi usiąść za kierownicą SU12III :rotfl:
A pozwolili ci chociaż uruchomić w nim silnik? :P
ppln pisze:zawsze można włączyć guziczki ;)
¯eby potem autobus spędzał 5 min. stojąc na każdym przystanku, czekając aż ktoś wpadnie na pomysł naciśnięcia przycisku?
ppln pisze:to czy dałbyś pofocić ;)
Foci to się bez zezwoleń, a jak kierowcy coś nie będzie odpowiadać, to wykorzystuje się fakt, że nie ma czasu na pościg ;-)
ppln pisze:eteorowi sprawy nie wytoczysz bo to prywaciarz,
Jeżdżenie na opale jest nielegalne, nieważne, czy prywatnym czy państwowym.
ppln pisze:może nawet wysyłać na linie ogórki bez wnętrza ;)
O ile będą spełniać wymogi techniczne, co do czego nie mam pewności.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:¯eby potem autobus spędzał 5 min. stojąc na każdym przystanku, czekając aż ktoś wpadnie na pomysł naciśnięcia przycisku?
Aż tak źle nie jest, przynajmniej w Łodzi, w Citarach, w których nie da się inaczej otworzyć/zamknąć głównych (2 i 3) drzwi niż włączając/wyłączając guziczki.

Milenium

Post autor: Milenium »

Adrian_ pisze:który pozwolił mi na własną odpowiedzialnośc wsiąść za kółko
Co za nieodpowiedzialny facet-tobie powierzyć autobus?!
Adrian_ pisze:Po prostu wśród miast w Polsce pod względem komunikacji miejskiej nie istnieje pojęcie równi i równiejsi.Są miasta,które mają znakomicie rozwinięty tabor,jak np.Gorzów Wlkp
Matko, jeżeli według ciebie nie istnieje takie pojęcie to czemu chcesz się wypowiadać na forach komunikacyjnych?! Jeżeli nikt cię nie toleruje to zostań ze swoim obrządkiem migów i innych pojazdów sam. A w ogóle to tabor to ma dobry Poznań a nie Gorzów, który opuszcza się bardzo w tramwajach.
Adrian_ pisze:Więc to chyba logiczne,że moge nie akceptować pewnych zmian w KM
To nie jest logiczne. Ponieważ boisz się tych zmian. Nie widzisz miasta bez Autosanów h9-35 i innych pojazdów tej klasy i ery.
Adrian_ pisze:wyśmiewanie sie z niektórych moich wypowiedzi świadczy tylko o Was
A może ty popatrzysz na swoje wypowiedzi?! Bo ja mam wrażenie że skupiają się one na twierdzeniu: "Inni się nie liczą tylka ja z moimi poglądami." Niestety twój świat to Autosany H9-35 i Ikarusy 260,280.
Kozik pisze:Adrianku
:retard:


Panowie, przypominam, że istnieje coś takiego, jak Regulamin Forum a w nim pkt 5l. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-03-27, 19:58 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Robson

Post autor: Robson »

plocmaster pisze:Robson napisał/a:
Za kilka lat możesz zostać. Mnie możesz zatrudnić ds. rozkładów :D
Eee… to by było niełatwe trochę. Poza tym Kozik pewnie już się go dorobi :mruga:
Zrobiłem dla MZK rozkłady. Efekt? Nie chcą już mnie wpuszczać na zajezdnię bo wg. nich za dobre zrobiłem :D
Tramwaj pisze:Adrian_ napisał/a:
Po prostu wśród miast w Polsce pod względem komunikacji miejskiej nie istnieje pojęcie równi i równiejsi.Są miasta,które mają znakomicie rozwinięty tabor,jak np.Gorzów Wlkp

Matko, jeżeli według ciebie nie istnieje takie pojęcie to czemu chcesz się wypowiadać na forach komunikacyjnych?! Jeżeli nikt cię nie toleruje to zostań ze swoim obrządkiem migów i innych pojazdów sam. A w ogóle //pisownia - osobno to tabor to ma dobry Poznań a nie Gorzów, który opuszcza się bardzo w tramwajach.
Tramwaje to bolączka Gorzowa bo MZK jest zakochane w helmutach :( A autobusy?? Widać znaczącą poprawe przez zakup 9 autobusów na Kozika i mojej linii od kilku dni pojawia się drugi ponad planowy niskopodłogowiec (dziś SU12 III i N4016)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A tak nawiązując do tematu:szkoda,że produkcji M11 nie można powtórzyć.Chociaż jakby tak przebudowac skrzynię biegów i zrobić M11 automata? xD wiem,zę to nierealne,ale pomarzyć zawsze można.Poza tym mówiąc źle o niektórych automatach nie chodziło mi o to,że nie lubię automatów,ale np.Solaris nie przekonuje mnie za bardzo.Właściwie z automatów lubię tylko MAN-y i Jelcze,zwłaszcza Mastero,ale te starsze gnioty także.A tak z innej beczki:po co MZK Gorzów Wlkp. wypożycżło pilskiego gniota? macie problemy z taborem? bo chyba Gorzów nie zamierza kupowac gniotów?

ppln

Post autor: ppln »

Nie zamierzają (kupują najlepsze w swojej klasie wozy więc co tu jeszcze chcieć :) ), ale mieli przejściowe problemy z ilością taboru (jak doszło 9 nowych to już te autobusy mogą oddać). A co do M11 z automatem to takowy istnieje! Jest gdzieś fotka pulpitu na TWB :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ooooo,myślałem,zę nic nie przebije M11 CNG z Przemyśla,a jednak.A co do Gorzowa to taboru można im pozazdrościć.Trzeba było jednak wypożyczyć jakiś lepszy wóz,np.Neoplana jakiegoś.

Robson

Post autor: Robson »

Adrian_ pisze:Ooooo,myślałem,zę nic nie przebije M11 CNG z Przemyśla,a jednak.A co do Gorzowa to taboru można im pozazdrościć.Trzeba było jednak wypożyczyć jakiś lepszy wóz,np.Neoplana jakiegoś.
Wypożyczyliby jeśli by dali. MZK brało to co inne przedsiębiorstwo oforowało nie można być wybrednym. Ale głupota MZK nie zna granic gdyby dawniej nie skasowali 3 za dużo wozów to w tamtej chwili byłoby ok. Teraz jest tych 9 dodatkowych wozów a w zamian saksują w tym roku M11 #448 i #458(wóz Kozika).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Aż tak źle nie jest, przynajmniej w Łodzi, w Citarach, w których nie da się inaczej otworzyć/zamknąć głównych (2 i 3) drzwi niż włączając/wyłączając guziczki.
Aaa, Przepraszam, nie domyśliłem się.
Robson pisze:Zrobiłem dla MZK rozkłady. Efekt? Nie chcą już mnie wpuszczać na zajezdnię bo wg. nich za dobre zrobiłem :D
Policz, ile autobusów potrzebaby wtedy było do obsługi linii i ile MZK musiałoby dokupić, to zrozumiesz czemu :mruga:
Robson pisze:na Kozika i mojej linii od kilku dni pojawia się drugi ponad planowy niskopodłogowiec (dziś SU12 III i N4016)
Może Kozik znowu nie będzie musiał machać lewarem na zmianie? :smile2:
Adrian_ pisze:hociaż jakby tak przebudowac skrzynię biegów i zrobić M11 automata? xD wiem,zę to nierealne,ale pomarzyć zawsze można.
Ktoś już to zrobił, ale operacja nieopłacalna — lepiej ściągnąć używkę z Niemiec, taniej i wygodniej.
Adrian_ pisze:Trzeba było jednak wypożyczyć jakiś lepszy wóz,np.Neoplana jakiegoś.
To by go wypożyczali chyba pół roku.
Robson pisze:Teraz jest tych 9 dodatkowych wozów a w zamian saksują w tym roku M11 #448 i #458(wóz Kozika).
Może już w ogóle nie będzie musiał machać lewarem na zmianie? :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

To skąd w takim razie nabyliście te MAN-y i za ile? poza tmy jak sprawują się te wozy w sieci KM?

@Tramwaj:Po to sa fora dla miłośników,aby się na nich wypowiadać.Tylko zbanowanie mnie dałoby efekt myslę,ze dla ciebie zadowalający.Zresztą O ile dobrze pamiętam nie jest to pierwsza Twoja wypowiedź negatywna w stosunku do mnie.Przykro mi,ale z piaskownicy już wyrosłem.A to,ze lubię lewary to moja sprawa,co lubię i nie ingeruj w to,jakie pojazdy lubie,bo o gustach się nie dyskutuje.

Robson

Post autor: Robson »

plocmaster pisze:Robson napisał/a:
Zrobiłem dla MZK rozkłady. Efekt? Nie chcą już mnie wpuszczać na zajezdnię bo wg. nich za dobre zrobiłem :D
Policz, ile autobusów potrzebaby wtedy było do obsługi linii i ile MZK musiałoby dokupić, to zrozumiesz czemu :mruga:
Wiesz co, rozkłady skoordynowałem, uwzględniłem prawie wszystkie kursy(oprócz szkolnych) oraz czasy pracy kierowców się zgadzają i wyszło mi jeszcze ok 10 wozów mniej :D Niedziwota że mnie teraz na zajezdni nie chcą ale sądze że po czasie jak sprawa ucichnie część moich zmian wprowadzą.
plocmaster pisze:Adrian_ napisał/a:
Trzeba było jednak wypożyczyć jakiś lepszy wóz,np.Neoplana jakiegoś.
To by go wypożyczali chyba pół roku.
Nie sądze by dali w ogóle Neosia bo my u siebie zarżnęliśmy 3 poznańskie M11 ;)
Adrian_ pisze:To skąd w takim razie nabyliście te MAN-y i za ile? poza tmy jak sprawują się te wozy w sieci KM?
#557 z niewiadomego pochodzenia, #558 z München(wóz zrobiony pod przewoźnika) a #559 z Zweibrücke. A ogólnie to wg. mnie to się nienadają na Polskie warunki przez brak tych 3 drzwi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ufff. Wreszcie przebrnałem przez trzy strony tematu....

Zacznę od tego, czego nie lubię pisać na forum... :retard:
Tramwaj pisze:Matko, jeżeli według ciebie nie istnieje takie pojęcie to czemu chcesz się wypowiadać na forach komunikacyjnych?! Jeżeli nikt cię nie toleruje to zostań ze swoim obrządkiem migów i innych pojazdów sam.
Tramwaj przestań w końcu kłócić się z Adrianem. Przestań go dołować. Jeden lubi Solarisy drugi Jelcze M11. Każdy ma prawo do własnego zdania.... :P

[ Dodano: 2006-03-28, 14:12 ]
Kozik pisze:Robson jako osoba obiektywnie podchodząca do tematu miał okazję przymieżyć się do gorzwoskiego M11 #468 ( www.komunikacja.org ). Wrzucał biegi niemal dwoma rękoma zapierając się nogami
Ooops. To rzeczywiście musi być ciężka praca. Skoordynować ruchy, sprawnie włożyć bieg. :shocked:

Kozik, a jak Myślisz, ile potrzeba czasu by młody, nowy kierowca, przyzwyczaił się do sprawnego prowadzenia M11 bez zgrzytów ? ;)

[ Dodano: 2006-03-28, 14:20 ]
Jak patrzę na kierowców PKS Grodzisk Mazowiecki, to trochę im współczuję - chociaż to może mój błędny punkt widzenia :D

Oni jeżdżą Jelczami 120MM/3 "Supero" z manualną skrzynią. No i przełożenia są takie, że oni nie są w stanie szybko rozpędzić pojazdu. A w warunkach miejskich jest to czasami problematyczne.

Skutek, codzienne opóźnienia, nawet, gdy nie ma korków. Po prostu nie są w stanie trzymać się czasu. A mimo to widzę, że jakoś nie narzekają. ;)

Wręcz powiedziałbym zachowują anielski spokój :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 dzięki,ale nie czuje sie zdołowany.Gdybym miał się dołować każdą negatywną opinią nt. moich gustów to chyba zamiast siedzieć tu i pisac posty leżałbym w mogile pod ziemią.I tu przepraszam za taki mały off-topic,ale skoro interesuje Was,za co lubię M11 od np.Solarisów to Wam powiem.Po pierwsze za to,że M11 to lewar,po drugie że kojarza mi się z Jelczami lata PRL-u,w których na szczęście nie zyłem,po 3 za ten zryw,kiedy rusza z przystanku,po 4 za konstrukcję na bazie "hungarów",tj.Ikarusów 260.04,zaś po piąte za dźwięki silnika (Raby bodajze).I gdyby nie to,że w Sanoku w 2003 roku ścięto ok.30 M11 i ponad 80 L11 to może bym tym dzisiaj jeździł.I to nie jest tak,że nie lubię automatów,bo oprócz MAN-ów i Jelczy lubię także Neoplany N4021 (podoba mi sie ich design) i mercedesy (szczególnie te z Przemysla,bo nawet kiedyś miał w domu model O405N,ale skasowałem go z powodu pęknicia dachu:D).A co do wypożyczeń w MZK Gorzów Wlkp.nie nowość.Podobno co roku ściągacie na dzień Wszystkich Świętych posiłki z innych miast.Niemniej jednak to i tak dobrze,że MZK GW dobrze prosperuje,bo w niektórych miejskich przedsiębiorstwach (no,może poza Rzeszowem) panuje zastój odnośnie funduszy niektórych zakładów KM.Np.w Przemyślu od czasu zakupienia fabrycznie nowych 120M MZK kupuje tylko używki.W MZK Jarosław nie pamietam,kiedy ostatnio coś nowego kupili,o ZMKS-ie Jasło to już no comments,bo przy takich wozach,jakie oni mają to aż cud,że jeszcze tam KM funkcjonuje.MKS Krosno to jeszcze w miarę daje radę,ale najgorzej jest w MKS-ie Sanok,który lezy pod dyktaturą Autosana i ostatnim zakupem,który poczynili był zakup A1010M w czerwcu 2005r.Ponoć A1010M już nie produkują,ale jeden z kierowców mówił,że Autosan może zrobić jeszcze A1010M dla Sanoka,jak tylko dyrektor MKS-u zamówi taki model.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Robson pisze:Nie sądze by dali w ogóle //pisownia - osobno Neosia bo my u siebie zarżnęliśmy 3 poznańskie M11 ;)
A myślałem, że dali wam pojeździć i kazali skasować :D
Oni jeżdżą Jelczami 120MM/3 "Supero" z manualną skrzynią. No i przełożenia są takie, że oni nie są w stanie szybko rozpędzić pojazdu. A w warunkach miejskich jest to czasami problematyczne.
To te nowe z salusowatymi frontami mają lewary? Do najnowszego silnika MAN-a? :shocked:
Co wy w tej Warszawie wyprawiacie…

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Heh,Poznań stać na skasowanie 3 M11.Oni mają przeciez obok siebie fabryki Mana i Solarisa,więc zawsze braki mogą uzupełnić.Heh ciekawe tylko,dlaczego MPK Poznań sprzedał w 2001 roku Volvo 7000A :!: #1375 do Wrocka,gdzie nadali mu numer #8053? nie sprawdzało się Volvo w Pyrogrodzie?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:
Oni jeżdżą Jelczami 120MM/3 "Supero" z manualną skrzynią. No i przełożenia są takie, że oni nie są w stanie szybko rozpędzić pojazdu. A w warunkach miejskich jest to czasami problematyczne.
To te nowe z salusowatymi frontami mają lewary? Do najnowszego silnika MAN-a? :shocked:
Co wy w tej Warszawie wyprawiacie…
Hehe. Plocmaster a to mnie rozbroiłeś tym pytaniem. :rotfl:
Pomyliło Ci się, no ale miało prawo Ci się pomylić.

Otóż PKS Grodzisk eksploatuje "Supero" z salusowatymi przodami, ale te autobusy nie mają silników MAN-a. Wiekszość autobusów posiada polskie silniki - bodajże mieleckie (mam nadzieję, że nie pomyliłem :mruga: ).

Jeden z ich autobus posiada silnik Iveco. I ma takie same problemy z rozpędzaniem :D

Podejrzewam, że te autobusy pomyliły Ci się z Jelczem 120MM/1, który został zmodernizowany w Jelczu - dostał m.in. przód a'la "Salus" - i jest to #4348, faktycznie z silnikiem MAN-a i automatyczną skrzynią biegów. ;)

=============
Natomiast lekko wracając do tematu - to przez chwilę miałem możliwość zajrzenia do kabiny - wspomnianego już Jelcza 120 MM/3 "Supero". Kurcze ale ten kierowca ma ciasno, a dodatkowo jest strasznie zabudowany :shocked:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Supero z manualem to nie żadna niespodzianka.Na Śląsku przewoźnik Rud-pol Opa eksploatuje właśnie takiego Jelcza 120M Supero z manualną skrzynią biegów.Co do tematu to w Grodzisku jest tylko jeden pregniot z silnikiem Iveco właśnie,ma nr. A533.Ciekaw jestem,czy poza silnikiem czymś jeszcze różni się od grodziskich Supero?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:Heh ciekawe tylko,dlaczego MPK Poznań sprzedał w 2001 roku Volvo 7000A :!: #1375 do Wrocka,gdzie nadali mu numer #8053? nie sprawdzało się Volvo w Pyrogrodzie?
Daleko posunięte uijednolicanie taboru. MPK Poznań chce mieć mniej więcej jednolity tabor, do czego usilnie dąży.
J-31 pisze:Hehe. Plocmaster a to mnie rozbroiłeś tym pytaniem. :rotfl:
Pomyliło Ci się, no ale miało prawo Ci się pomylić.
Otóż PKS Grodzisk eksploatuje "Supero" z salusowatymi przodami, ale te autobusy nie mają silników MAN-a. Wiekszość autobusów posiada polskie silniki - bodajże mieleckie (mam nadzieję, że nie pomyliłem :mruga: ).
Bo wg mnie 120MM/3 to jakiś nowoczesny MAN (dla przykładu, wiekowy już płocki M120 z silnikiem MAN-a i Euro 1 to 120MM/1), a okazało się, że nie mam racji. No cóż, każdy czasem może się pomylić ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”