Pasażer a guziki
Pasażer a guziki
W Krakowie Ci się bez naciśnięcia nie obejdzie. O ile w tramwajach mamy we wszystkich wagonach system Samodzielnego/ Indywidualnego Otwierania Drzwi, działa od 1986 roku. Natomiast w autobusach mamy w 48% (sic!) ten system i stosujemy go od 01.08.2007. Myślę że do końca tego roku będą miały wszystkie wozy. A Warszawiacy się do dziś "uczą" otwierać drzwi w tramwajach.
Posty wydzielone z tematu: "MPK Częstochowa Sp. z o.o". Mod J-31
Posty wydzielone z tematu: "MPK Częstochowa Sp. z o.o". Mod J-31
Ostatnio zmieniony 2007-08-09, 23:52 przez PE 099, łącznie zmieniany 1 raz.
U nas rozwiązanie stosowane jest tylko w sezonie grzewczym. Z punktu widzenia motorniczego to i tak bez różnicy, który guzik wciśnie, więc poza sezonem o "ciepłym guziku" wszyscy zapominają. Przyznam, że jak jestem w Krakowie, to zdarza mi się zapomnieć o wciśnięciu przycisku.PE 099 pisze:A Warszawiacy się do dziś "uczą" otwierać drzwi w tramwajach.
A jaki ból macie by używać tego cały rokTLG pisze: U nas rozwiązanie stosowane jest tylko w sezonie grzewczym. Z punktu widzenia motorniczego to i tak bez różnicy, który guzik wciśnie, więc poza sezonem o "ciepłym guziku" wszyscy zapominają. Przyznam, że jak jestem w Krakowie, to zdarza mi się zapomnieć o wciśnięciu przycisku.
W Krakowie jest jeszcze ciekawiej. Tramwajowe przystanki na żądanie. Coś co w Warszawie jest w ogóle nie dopomyśleniaPE 099 pisze:W Krakowie Ci się bez naciśnięcia nie obejdzie.
Być może się mylę, ale mamy trzy problemy:PE 099 pisze:A jaki ból macie by używać tego cały rok
po pierwsze primo nie wszystkie wagony mają przyciski do otwierania drzwi. Nie wszystkie 105-ki i nie wszystkie 13N. W przypadku tych ostatnich TW postanowiły wreszcze - w trakcie remontów - stopniowo wprowadzać CG.
po drugie primo przyciski do otwierania drzwi - zarówno te na zewnątrz jak i te w środku - nie są dobrze opisane. Czasami przyciski wewnętrzne się różnią. Odnalezienie przycisku zarówno na burcie wagonu jak i w środku a potem jego naciśnięcie - wymaga myślenia. I tu zaczyna się problem.
W wielu miastach Polski - Kraków, Poznań, Gdańsk - oznaczenia są duże, czytelne, jednolite (Poznań jako wzór) łatwo wpadają w oko. Są zrozumiałe
no i trzecie primo. Otwieranie drzwi przez pasażera wprowadzane jest sezonowo. A i tak nie jest realizowane w rzeczywistości. Z moich obserwacji wynika, że w sezonie zimowych część motorniczych otwiera drzwi, a część "uaktywnia" przycisk drzwi. Skutek tego jest taki, że ludzie się gubią. Prowadzący po prostu robią - każdy inaczej i po swojemu.
A tymczasem ten system powinien był działać cały rok - może za wyjątkiem ogromnych upałów (25-35 st. C). Ludzie w końcu by się przyzwyczaili. I naciskali przycisk drzwi odruchowo
Reasumując. Mieszkańcy Warszawy mają często problem z myśleniem, ale z drugiej strony ZTM wcale im tego nie ułatwia.
W Poznaniu to jest tylko teoretyczne. Jedni motorniczy używają tego cały rok, inni w ogóle. Jeszcze inni używają sezonowoJ-31 pisze:no i trzecie primo. Otwieranie drzwi przez pasażera wprowadzane jest sezonowo. A i tak nie jest realizowane w rzeczywistości. Z moich obserwacji wynika, że w sezonie zimowych część motorniczych otwiera drzwi, a część "uaktywnia" przycisk drzwi. Skutek tego jest taki, że ludzie się gubią. Prowadzący po prostu robią - każdy inaczej i po swojemu.
W Łodzi przyciski są używane praktycznie we wszystkich autobusach w nie wyposażonych, z wyjątkiem odkurzaczy (mają wyjątkowo toporny system, kierowca woli nacisnąć boczny przycisk otwierania zbiorczego, świetna przeróbka swoją drogą). W nowych Volvach maksymalnie skopano ustawienie przycisków (działa tylko ten na drzwiach, pozostałe 2 to alarm (głośny) i N¯), więc nie zawsze kierowcom chce się użerać z "tymi co wiedzą lepiej". Z kolei w najnowszych Citarach (krótkich) ktoś wymyślił sobie przycisk blokowania drzwi. Działa to tak, że jeśli pasażer naciśnie niewielki niebieski przycisk pod CG drzwi nie zamkną się same dopóki kierowca nie zdejmie blokady lub sam ich nie zamknie,
Jeśli chodzi o tramwaje to tutaj nie ma reguły, CG są używane mniej więcej przez połowę kierowców i 3/4 na pustych przystankach.
I prawo przycisków pasażerskich
Jeśli chodzi o tramwaje to tutaj nie ma reguły, CG są używane mniej więcej przez połowę kierowców i 3/4 na pustych przystankach.
I prawo przycisków pasażerskich
Pasażer zawsze naciśnie przycisk, ale z reguły jest to ten, który wywołuje największy hałas w kabinie kierowcy, bądź też nie otwiera drzwi
Mało powiedziane...
W Łodzi wszyscy sobie doskonale radzą z obsługą CG. A jeśli tak dbają o dobro niewidomych pasażerów to nic chyba w tym trudnego żeby umieścić czytniki RFID przy drzwiach (takie działające na 0,5 m) i dać niewidomym odpowiednie piloty. Sprzęgnięcie czytników z systemem CG to nic trudnego (podpięcie jednego kabelka), a koszt takiego pilota to mniej niż 10 zł (wliczając w to oczywiście cenę plastiku). Skoro takie rozwiązanie sprawdza się w Warszawie z kasownikami to dlaczego tutaj nie użyć tego w takim celu?
W Łodzi wszyscy sobie doskonale radzą z obsługą CG. A jeśli tak dbają o dobro niewidomych pasażerów to nic chyba w tym trudnego żeby umieścić czytniki RFID przy drzwiach (takie działające na 0,5 m) i dać niewidomym odpowiednie piloty. Sprzęgnięcie czytników z systemem CG to nic trudnego (podpięcie jednego kabelka), a koszt takiego pilota to mniej niż 10 zł (wliczając w to oczywiście cenę plastiku). Skoro takie rozwiązanie sprawdza się w Warszawie z kasownikami to dlaczego tutaj nie użyć tego w takim celu?
Witam.
W Bydgoskich tramwajach otwieranie drzwi przez pasażera wprowadzono we wszystkich jednostkach tramwajowych. Motorniczy może sterować otwieraniem wszystkich drzwi z pulpitu, względnie przełączyć na system otwierania drzwi przez pasażera.Sygnałem dla pasażera o załączeniu otwierania drzwi w opcji " otwieranie dla pasażera" jest podświetlenie przycisków otwierania drzwi. Opcja ta załącza się po całkowitym zatrzymaniu się tramwaju.
Pozdrawiam.
W Bydgoskich tramwajach otwieranie drzwi przez pasażera wprowadzono we wszystkich jednostkach tramwajowych. Motorniczy może sterować otwieraniem wszystkich drzwi z pulpitu, względnie przełączyć na system otwierania drzwi przez pasażera.Sygnałem dla pasażera o załączeniu otwierania drzwi w opcji " otwieranie dla pasażera" jest podświetlenie przycisków otwierania drzwi. Opcja ta załącza się po całkowitym zatrzymaniu się tramwaju.
Pozdrawiam.
Witam.
Kolega PE 099 napisał:
Pozdrawiam.
Kolega PE 099 napisał:
Po załączeniu przez motorniczego przełącznika otwierania drzwi przez pasażera uruchomi się układ ( podświetlą się przyciski otwierania drzwi przez pasażera) dopiero po całkowitym zatrzymaniu tramwaju, ponieważ system wpięty jest w obwód zwalniaków.Tak jest w każdej 105-tce "na świecie" że jak motorowy uruchomi IOD to się guzior zaświeca. Zresztą w każdym pojeździe guziory się zaświecają gdy uruchomi się IOD.
Pozdrawiam.