Pasażer a guziki
Witam.
W Bydgoszczy każdy wagon posiadający drzwi przystosowane do otwierania przez pasażera ma blokadę uniemożliwiającą otwarcie drzwi podczas jazdy wagonu. Jest to zrealizowane poprzez podpięcie się układu do sterowania zwalniakami. Blokadę można wyłączyć ze stanowiska motorniczego. Motorniczy ma wtedy możliwość otwierania drzwi podczas jazdy. Natomiast pasażer nie ma tej możliwości.
Pozdrawiam.
W Bydgoszczy każdy wagon posiadający drzwi przystosowane do otwierania przez pasażera ma blokadę uniemożliwiającą otwarcie drzwi podczas jazdy wagonu. Jest to zrealizowane poprzez podpięcie się układu do sterowania zwalniakami. Blokadę można wyłączyć ze stanowiska motorniczego. Motorniczy ma wtedy możliwość otwierania drzwi podczas jazdy. Natomiast pasażer nie ma tej możliwości.
Pozdrawiam.
Witam.
Muszę sprostować swoją ostatnią wypowiedź.
Napisałem:
Po ruszeniu wagonu nie istnieje możliwość otwarcia drzwi przez motorniczego jak i pasażera.
Pozdrawiam.
Muszę sprostować swoją ostatnią wypowiedź.
Napisałem:
Prostuję:Blokadę można wyłączyć ze stanowiska motorniczego. Motorniczy ma wtedy możliwość otwierania drzwi podczas jazdy. Natomiast pasażer nie ma tej możliwości
Po ruszeniu wagonu nie istnieje możliwość otwarcia drzwi przez motorniczego jak i pasażera.
Pozdrawiam.
Witam.
Kolega PE 099 napisał:
Pozdrawiam.
Kolega PE 099 napisał:
Ne wiem jakie rozwiązania napędu drzwi są stosowane w innych miastach. W Bydgoszczy jest to napęd IGE ze sterownikiem RC2/1. Sterownik ten może zostać uruchomiony dopiero wówczas gdy tramwaj zatrzyma się (stan wysoki na pin 17 sterownika). Podczas jazdy nie ma możliwości otwarcia drzwi, ponieważ sterowanie drzwi jest powiązane ze sterowaniem zwalniakami (hamulce szczękowe). Możliwość otwarcia drzwi istnieje dopiero po załączeniu hamulców szczękowych, co następuje praktycznie po zatrzymaniu wagonu tramwajowego.Z IOD pasażer sobie nie otworzy, ale ze zbiorczego motorniczy może otworzyć.
Pozdrawiam.