Seria pytań typu "co to, po co i ile"

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak zauważyłem nawet dzisiaj Swingi przy dohamowaniu zawsze przechylają się na prawą stronę (nawet pusty wagon). Natomiast czasami zdarza się, że przy ruszaniu lekko przechylają się w lewo... ale to bardzo lekko prawie nie zauważalnie ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

J-31 pisze: Co ciekawe, tego zjawiska nie zauważyłem w Solarisach Tramino
Tramino też się bujają, zwłaszcza z tyłu.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

Mam pytanie do osób znających się na tramwajach: co to jest za urządzenie (we wrocławskich trabantach - tych co miały remont jako ostatnie), w postaci prostokątnej, podłużnej skrzynki, która znajduje się na dachu pierwszego wagonu, tuż za pantografem?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Czy owe coś jest podobne do jasnoszarej skrzynki stąd:
http://www.transportszynowy.pl/ngd99dach2.html
lub tej żółtej: ?
http://www.mkm.szczecin.pl/galeria/foto ... ickiewicza
Jeśli tak, to to jest wyłącznik szybki.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

Właśnie myślałam o wyłączniku szybkim, ale nie miałam pojęcia jak on wygląda. Ostatnio podobną skrzynkę zamontowali do #2350-49 i to faktycznie może być to (bo nad tym też się zastanawiałam)... Ale to co mam na myśli, wygląda zupełnie inaczej... nie wiem, może jakiś opornik hamowania albo coś?
Zdjęcie: http://img28.imageshack.us/img28/2411/4mzi.jpg
Dodam że starsze trabanty, ani zwykłe 105-tki tego nie mają...

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Wprawdzie nie wiem co to jest, lecz jestem pewny, że to nie jest opornik hamowania. 105-tki hamują rozrusznikiem i chyba nie dałoby się tego wyprowadzić na dach. Ponadto bezsensem byłoby wyprowadzenie na dach jednego opornika z całego ich mnóstwa - dla porównania skrzynia z opornikami (czy czymś tam innym) hamowania w T6 zajmuje ćwierć dachu.

ppln

Post autor: ppln »

Ten wagon chyba z oryginalnym układem rozruchowym 105-tki dużo wspólnego nie ma.

Awatar użytkownika
Nikki
Motorniczy
Motorniczy
Posty: 1237
Rejestracja: 2005-11-29, 23:38
Lokalizacja: Twierdza Wrocław
Kontakt:

Post autor: Nikki »

shakkie pisze:Wprawdzie nie wiem co to jest, lecz jestem pewny, że to nie jest opornik hamowania. 105-tki hamują rozrusznikiem i chyba nie dałoby się tego wyprowadzić na dach.
Wiem jak hamują 105-tki ;) Czytałam książkę, tylko chyba za dużo próbowałam na raz i mi się pomieszało, bo tam były informacje odnośnie zwykłych (pierwotnych) 105Na i potem było o kilku modernizacjach, a co modernizacja to dziwniejsze rzeczy były do tych wagonów wpakowane, w pewnym momencie zaczęłam się nawet zastanawiać czy nasze trabanty aby na pewno mają rozruszniki :)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Chciałbym Wam zadać pytanie "Co to?", więc temat chyba jest odpowiedni.

Obrazek
Obrazek

Ma ktoś pomysł z czego został wykonany ten garaż? Według mnie ma mocno kolejowe pochodzenie. Kojarzę jeszcze jedną, podobną konstrukcję, więc jeżeli będziecie zainteresowani sfotografuję ją przy okazji.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na wagon wydaje się za szerokie, ale dach faktycznie wygląda kolejowo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Sam garaż mógł być wybudowany z desek w wagonów kolejowych - mój sąsiad na działce w PRL-u tak sobie właśnie domek zbudował - potem w latach 90-tych położył siding i nic nie widać.

Natomiast dach w przypadku tego garażu to już gołym okiem widać, że z wagonu, ale coś tu jest rzeczywiście za szeroko ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”