Silnik w H9-21

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

OK. Czyli się wyjaśniło, że to nie z Jelcza. Wielkie dzięki wszystkim :)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Silniki w H9

Post autor: Michalbc »

Ja mam jedno pytanko:
Czy silniki w H9 mogą się same z siebie się przegrzewać/zagotować ?

I chodzi mi o to, że temp. silnika po spokojnej jeździe mocno skacze w górę co powoduje wyrzucenie oleju i zapowietrzenie się silnika. A pytam się dlatego, iż w Bolesławcu mamy taki problem ze #125 :strzałka: http://phototrans.eu/15,17707,316.html a warsztat sobie z tym poradzić nie może i teraz wózek stoi na kanale, a wpisaną w kartę ma Rezerwę :D dziś wyjechał na ostatnie kółko na 0/1 (okólna) i o dziwo wytrzymał, ale podobno na zjeździe temperatura skoczyła i toczył się 5-20 km/h :diabeł:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Każdy silnik może się zagotować, a przyczyn może być kilka. Zablokowanie termostatu w pozycji zamkniętej na mały obieg, zabita kamieniem kotłowym chłodnica, wzrost ciśnienia w obiegu chłodzenia spowodowany np. uszkodzeniem uszczelki pod głowicą, pęknięciem głowicy lub bloku. Poza tym podejrzewam że wyrzuca wodę a nie olej przez zbiorniczek wyrównawczy.
Te usterki które podałem są proste do zdiagnozowania przez mechaników, musiałbyś napisać więcej objawów, gdzie i co wyrzuca i jak szybko się grzeje.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

siekierowy pisze:Poza tym podejrzewam że wyrzuca wodę a nie olej przez zbiorniczek wyrównawczy.
To nie jest woda :) Jedziesz tym szrotem w pewnym momencie zaczyna silnik mulić, przejedziesz dalej góra 50m, wyrzuci paliwo lub olej z silnika i się zapowietrzy i stanie :D
Wiem, że mechanicy mają w nim problem jeszcze na dodatek z mostem tylnym, który warczy nie miłosiernie. W ogóle ten wóz ma problemy z pneumatyką, ale ma już swoje lata (22) i silnik po remoncie 11 lat temu :retard: A teraz jeździ z otwartą klapą z tyłu (prawa względem kierowcy) i się nie grzeje, ale wiem, że jest problem z zapowietrzaniem się, a jak się nie zapowietrzy, to zamarznie układ pneumatyczny, gdyż zbierze się w nim woda (zawory nie działają są oryginalne) :diabeł: to nie idzie nabić powietrza i jest zwanym przez mechaników 'kapciem :diabeł: :retard:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

U nas w MZK jak zamarzała pneumatyka to lali denaturat przy sprężarce. A którędy wyrzuca olej, przez odmę?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

siekierowy pisze:U nas w MZK jak zamarzała pneumatyka to lali denaturat przy sprężarce. A którędy wyrzuca olej, przez odmę?
Z tego co wybadałem zawór umiejscowiony gdzieś tak na środku silnika ;)
Najlepsza jest reakcja ludzi czujących ropę: Panie Kierowco, palimy się :o: :diabeł:

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

Michalbc pisze:i się zapowietrzy i stanie
Jeśli chodzi o zapowietrzenie to może to być spowodowane niskim poziomem paliwa w zbiorniku. Wówczas zostaje pobierane paliwo wraz z całym osadem, który się dostaje do przewodów paliwowych. Zatyka się filtr paliwa. Paliwo się wówczas cofa do zbiornika i następuje zapowietrzenie. Może też być spowodowane innymi czynnikami o których wspomniał już bardzo dobrze siekierowy ;) . Co do uszczelek to też dość często właśnie jest ich wina.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Ja myślę, że jakby to była uszczelka, to by już to zrobili ;)
A przegrzanie/zagotowanie od czego może być? :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”