Silnik w H9-21
Silniki w H9
Ja mam jedno pytanko:
Czy silniki w H9 mogą się same z siebie się przegrzewać/zagotować ?
I chodzi mi o to, że temp. silnika po spokojnej jeździe mocno skacze w górę co powoduje wyrzucenie oleju i zapowietrzenie się silnika. A pytam się dlatego, iż w Bolesławcu mamy taki problem ze #125 http://phototrans.eu/15,17707,316.html a warsztat sobie z tym poradzić nie może i teraz wózek stoi na kanale, a wpisaną w kartę ma Rezerwę dziś wyjechał na ostatnie kółko na 0/1 (okólna) i o dziwo wytrzymał, ale podobno na zjeździe temperatura skoczyła i toczył się 5-20 km/h
Czy silniki w H9 mogą się same z siebie się przegrzewać/zagotować ?
I chodzi mi o to, że temp. silnika po spokojnej jeździe mocno skacze w górę co powoduje wyrzucenie oleju i zapowietrzenie się silnika. A pytam się dlatego, iż w Bolesławcu mamy taki problem ze #125 http://phototrans.eu/15,17707,316.html a warsztat sobie z tym poradzić nie może i teraz wózek stoi na kanale, a wpisaną w kartę ma Rezerwę dziś wyjechał na ostatnie kółko na 0/1 (okólna) i o dziwo wytrzymał, ale podobno na zjeździe temperatura skoczyła i toczył się 5-20 km/h
Każdy silnik może się zagotować, a przyczyn może być kilka. Zablokowanie termostatu w pozycji zamkniętej na mały obieg, zabita kamieniem kotłowym chłodnica, wzrost ciśnienia w obiegu chłodzenia spowodowany np. uszkodzeniem uszczelki pod głowicą, pęknięciem głowicy lub bloku. Poza tym podejrzewam że wyrzuca wodę a nie olej przez zbiorniczek wyrównawczy.
Te usterki które podałem są proste do zdiagnozowania przez mechaników, musiałbyś napisać więcej objawów, gdzie i co wyrzuca i jak szybko się grzeje.
Te usterki które podałem są proste do zdiagnozowania przez mechaników, musiałbyś napisać więcej objawów, gdzie i co wyrzuca i jak szybko się grzeje.
To nie jest woda Jedziesz tym szrotem w pewnym momencie zaczyna silnik mulić, przejedziesz dalej góra 50m, wyrzuci paliwo lub olej z silnika i się zapowietrzy i staniesiekierowy pisze:Poza tym podejrzewam że wyrzuca wodę a nie olej przez zbiorniczek wyrównawczy.
Wiem, że mechanicy mają w nim problem jeszcze na dodatek z mostem tylnym, który warczy nie miłosiernie. W ogóle ten wóz ma problemy z pneumatyką, ale ma już swoje lata (22) i silnik po remoncie 11 lat temu A teraz jeździ z otwartą klapą z tyłu (prawa względem kierowcy) i się nie grzeje, ale wiem, że jest problem z zapowietrzaniem się, a jak się nie zapowietrzy, to zamarznie układ pneumatyczny, gdyż zbierze się w nim woda (zawory nie działają są oryginalne) to nie idzie nabić powietrza i jest zwanym przez mechaników 'kapciem
Jeśli chodzi o zapowietrzenie to może to być spowodowane niskim poziomem paliwa w zbiorniku. Wówczas zostaje pobierane paliwo wraz z całym osadem, który się dostaje do przewodów paliwowych. Zatyka się filtr paliwa. Paliwo się wówczas cofa do zbiornika i następuje zapowietrzenie. Może też być spowodowane innymi czynnikami o których wspomniał już bardzo dobrze siekierowy . Co do uszczelek to też dość często właśnie jest ich wina.Michalbc pisze:i się zapowietrzy i stanie