Różnice - M11 a 120M/120MM1
Tak, muszę ci przyznać rację, mig ma trilexy tylko z przodu. Wynika to z faktu że przednia oś jest produkcji radzieckiej (LiAZ) a tylna węgierskiej (Raba) więc koła są inne. Już niestety trochę zapomniałem te autobusy, nasze MZK wycofało ostatnie ok. 3 lata temu, PKS ma już tylko dwie sztuki.Pierwsze słyszę. Wszystkie wrocławskie M11 miały tylko przednie koła trilexy.
Jeśli ma okna w uszczelkach popatrz na to czy między oknem kierowcy a następnym lub pierwszymi drzwiami i oknem jest wąski pasek blachy, czy szeroki — 120M mają szerokie. Oprócz tego 120M ma 2 rzeźnie
[ Dodano: 09 Lut 2009 22:20 ]
Ale z tą blachą między oknami to nie zawsze się sprawdza, zazwyczaj tak, ale są wyjątki
[ Dodano: 09 Lut 2009 22:20 ]
Ale z tą blachą między oknami to nie zawsze się sprawdza, zazwyczaj tak, ale są wyjątki
Było już na forum i to nawet nie raz. 120M ma szeroki słupek za kabiną kierowcy, a PRa wąski, to samo po drugiej stronie tyle, że za pierwszymi drzwiami, w 120M nie ma tych wlotów powietrza ( wywietrzników czy jak to tam nazwać ) pomiędzy którymi jest wnęka na film.PAFAWAG pisze: Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
To tyle wymyśliłem na szybko.
Gdybyś to pytanie zadał jakieś 15 lat temu, to odpowiedź na nie byłaby śmiesznie prosta. Ponieważ 120MM/1 były wtedy fabrycznie nowe. Natomiast PR110 były wtedy w miarę świeże i... co najważniejsze nie przerabiane.PAFAWAG pisze:Co prawda niezbyt zgodnie z nazwa tematu, ale nadal dotyczące Jelczy pytanie:
Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
Natomiast obecnie PR-ki przechodzą różnego rodzaju remonty i Możesz mieć naprawdę poważny problem w rozróżnieniu obu typów. I po prostu do każdego takiego pytania Powinieneś dodać zdjęcie, gdyż każdy przypadek trzeba rozpatrywać oddzielnie.
I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ?
http://jakub131.webd.pl/plock23.JPG
http://jakub131.webd.pl/plock16.JPG
Czym sie różni 120M od PR110?
Witam!
Może uda mi się w końcu dowiedzieć czym się różnią na zewnątrz i w ogule pierwsze wersje Jelcza 120M od PR110?
Może uda mi się w końcu dowiedzieć czym się różnią na zewnątrz i w ogule pierwsze wersje Jelcza 120M od PR110?
Podstawowe różnice w skrócie - inny silnik (w 120M turbo), inny układ miejsc (w 120M dwie rzeźnie), inne okna (mała szyba z tyłu, prawie wszystkie okna otwierane), inny przód (u góry zcięte a nie wystające do przodu jak w berlietach)
Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.
Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.
A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.
Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.
Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.
A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.
Nie będę już dublował wypowiedzi Zanzara. Zanzar bardzo ładnie Ci to opisał.DiFi pisze:Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie
Nie tylko w Nowym Sączu, ale również w innych miastach, gdzie jeszcze eksploatowane są Jelcze PR110 - będziesz miał spore problemy z odróżnieniem PR110 od 120M. Po prostu PR110 w wielu przypadkach - coraz częściej - są już tak zmodyfikowane, że naprawdę nawet najbardziej wprawne oko będzie miało z tym problem.
I pisząc te słowa przypomina mi się przemyski Jelcz PR110M CNG (#383), który jeszcze w 2007 roku, wyglądał tak
http://www.phototrans.eu/14,66552,0,Jel ... G_383.html
A od 2008 roku (czyli od czasu NG w Woli Dalszej) wygląda już tak
http://www.phototrans.eu/14,350574,0,Je ... G_383.html
http://www.phototrans.eu/14,347023,0,Je ... G_383.html
Konia z rzędem temu, kto patrząc na to zdjęcie i nie patrząc na opis tych fotek powie lub napisze, że to nie jest 120M
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 13:06 przez J-31, łącznie zmieniany 2 razy.