Różnice - M11 a 120M/120MM1

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Podstawowe różnice w skrócie - inny silnik (w 120M turbo), inny układ miejsc (w 120M dwie rzeźnie), inne okna (mała szyba z tyłu, prawie wszystkie okna otwierane), inny przód (u góry zcięte a nie wystające do przodu jak w berlietach)

Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.

Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.

A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.

DiFi

Post autor: DiFi »

Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

DiFi pisze:Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie
Nie będę już dublował wypowiedzi Zanzara. Zanzar bardzo ładnie Ci to opisał.

Nie tylko w Nowym Sączu, ale również w innych miastach, gdzie jeszcze eksploatowane są Jelcze PR110 - będziesz miał spore problemy z odróżnieniem PR110 od 120M. Po prostu PR110 w wielu przypadkach - coraz częściej - są już tak zmodyfikowane, że naprawdę nawet najbardziej wprawne oko będzie miało z tym problem.

I pisząc te słowa przypomina mi się przemyski Jelcz PR110M CNG (#383), który jeszcze w 2007 roku, wyglądał tak

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,66552,0,Jel ... G_383.html

A od 2008 roku (czyli od czasu NG w Woli Dalszej) wygląda już tak
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,350574,0,Je ... G_383.html
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,347023,0,Je ... G_383.html

Konia z rzędem temu, kto patrząc na to zdjęcie i nie patrząc na opis tych fotek powie lub napisze, że to nie jest 120M :mruga:
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 13:06 przez J-31, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Bo to jest 120M :P

Bartek

Post autor: Bartek »

J-31 pisze:czyli od czasu remontu w Mielcu
Gdzie :?:
Matlik pisze:Bo to jest 120M
No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.
No właśnie cały problem z takimi autobus polega na tym, że on w papierach nazywa się inaczej, ale nadwozie jest inne. Takie przypadki generują pewien bałagan. Bo patrząc na ten pojazd jako żywo widzimy 120M ;)

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

Pozwolę się podpiąć pod ten temat. Otóż moje pytanie brzmi: "Czym różni się L11/3 od zwykłego M11 :?: "

siekierowy

Post autor: siekierowy »

A czym się różni L11/3 od zwykłego L11? Bo L11 od M11 różni się oprócz nadwozia zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów, dzięki czemu jest szybszy.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Hm, pierwszy raz słyszę o L11/3. L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3?

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

KKS pisze:L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3
Na TWB spotkałem się z określeniem zarówno L11 jak i L11/3 na wóz z układem 2-2-2, model L. Uściślając - chodzi mi o to, czym różni się trzydrzwiowa L11 od zwykłej M11 :?:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

No to siekierowy chyba odpowiedział ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Trzydrzwiowe L11 to po prostu L11, nigdy coś takiego jak L11/3 nie istniało. W L11/2 cyferka 2 nie oznacza liczbę drzwi tylko generację.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

To druga generacja oznacza 2 pary drzwi, czy na TWB w wuja lecą?

ppln

Post autor: ppln »

A to L11 z założenia jako podmiejskie nie miały układu 2-0-2 z 2-2-2 w wyjątkowych przypadkach? Po co 2-2-2 w normalnym podmiejskim?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

¯eby mechanicy PKSów mogli się wprawiać w sztuce zamiany drzwi na okno :P

siekierowy

Post autor: siekierowy »

L11 oryginalnie miały tylko układ 2-0-2. Często dorabiano środkowe drzwi, ale w papierach to były nadal L11.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

ppln pisze:A to L11 z założenia jako podmiejskie nie miały układu 2-0-2 z 2-2-2 w wyjątkowych przypadkach? Po co 2-2-2 w normalnym podmiejskim?
siekierowy pisze:L11 oryginalnie miały tylko układ 2-0-2.
L11 z początku produkcji miały układ drzwi 2-2-2. W następnej serii oferowano L11 już tylko w układzie 2-0-2.

Wełniak

Post autor: Wełniak »

Tak jak Kędzior napisał. Pierwotnie L11 nie różniło się znacząco od M11 (różnica była w przełożeniach skrzyni biegów - L11 był szybszy od M11, dodatkowo miejsca na bagaż podręczny pod sufitem) i miał troje drzwi w układzie 2-2-2. Jadnak na wniosek PKS-ów Zaczęto produkować wersję z drzwiami w układzie 2-0-2, które były oznaczane jako Jelcz L11/2.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Ja mam stare numery Auto Techniki Motoryzacyjnej i w jednym z nich jest opisany Jelcz L11 jako wchodzący dopiero do seryjnej produkcji. On ma układ drzwi 2-0-2.
Ale nie będę się o to kłócił, możliwe że miały układ drzwi 2-2-2.

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Mi się wydaje że pierwsze L 11 miały układ drzwi 2-0-2 . Własnie na wniosek zamawiających układ drzwi zmieniono na 2-2-2 lub pozostawiono jak w oryginale chociaż tez nie chcę się kłócić co do tego tematu.

http://phototrans.eu/14,97572,0,Jelcz_L11_710.html

Od kiedy pamiętam ta L11 miała zawsze układ drzwi 2-2-2 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”