Różnice - M11 a 120M/120MM1
Podstawowe różnice w skrócie - inny silnik (w 120M turbo), inny układ miejsc (w 120M dwie rzeźnie), inne okna (mała szyba z tyłu, prawie wszystkie okna otwierane), inny przód (u góry zcięte a nie wystające do przodu jak w berlietach)
Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.
Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.
A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.
Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.
Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.
A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.
Nie będę już dublował wypowiedzi Zanzara. Zanzar bardzo ładnie Ci to opisał.DiFi pisze:Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie
Nie tylko w Nowym Sączu, ale również w innych miastach, gdzie jeszcze eksploatowane są Jelcze PR110 - będziesz miał spore problemy z odróżnieniem PR110 od 120M. Po prostu PR110 w wielu przypadkach - coraz częściej - są już tak zmodyfikowane, że naprawdę nawet najbardziej wprawne oko będzie miało z tym problem.
I pisząc te słowa przypomina mi się przemyski Jelcz PR110M CNG (#383), który jeszcze w 2007 roku, wyglądał tak
http://www.phototrans.eu/14,66552,0,Jel ... G_383.html
A od 2008 roku (czyli od czasu NG w Woli Dalszej) wygląda już tak
http://www.phototrans.eu/14,350574,0,Je ... G_383.html
http://www.phototrans.eu/14,347023,0,Je ... G_383.html
Konia z rzędem temu, kto patrząc na to zdjęcie i nie patrząc na opis tych fotek powie lub napisze, że to nie jest 120M
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 13:06 przez J-31, łącznie zmieniany 2 razy.
ppln pisze:A to L11 z założenia jako podmiejskie nie miały układu 2-0-2 z 2-2-2 w wyjątkowych przypadkach? Po co 2-2-2 w normalnym podmiejskim?
L11 z początku produkcji miały układ drzwi 2-2-2. W następnej serii oferowano L11 już tylko w układzie 2-0-2.siekierowy pisze:L11 oryginalnie miały tylko układ 2-0-2.
Tak jak Kędzior napisał. Pierwotnie L11 nie różniło się znacząco od M11 (różnica była w przełożeniach skrzyni biegów - L11 był szybszy od M11, dodatkowo miejsca na bagaż podręczny pod sufitem) i miał troje drzwi w układzie 2-2-2. Jadnak na wniosek PKS-ów Zaczęto produkować wersję z drzwiami w układzie 2-0-2, które były oznaczane jako Jelcz L11/2.
Mi się wydaje że pierwsze L 11 miały układ drzwi 2-0-2 . Własnie na wniosek zamawiających układ drzwi zmieniono na 2-2-2 lub pozostawiono jak w oryginale chociaż tez nie chcę się kłócić co do tego tematu.
http://phototrans.eu/14,97572,0,Jelcz_L11_710.html
Od kiedy pamiętam ta L11 miała zawsze układ drzwi 2-2-2
http://phototrans.eu/14,97572,0,Jelcz_L11_710.html
Od kiedy pamiętam ta L11 miała zawsze układ drzwi 2-2-2