Różnice - M11 a 120M/120MM1

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
siekierowy

Post autor: siekierowy » 2008-05-10, 10:38

Pierwsze słyszę. Wszystkie wrocławskie M11 miały tylko przednie koła trilexy.
Tak, muszę ci przyznać rację, mig ma trilexy tylko z przodu. Wynika to z faktu że przednia oś jest produkcji radzieckiej (LiAZ) a tylna węgierskiej (Raba) więc koła są inne. Już niestety trochę zapomniałem te autobusy, nasze MZK wycofało ostatnie ok. 3 lata temu, PKS ma już tylko dwie sztuki.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG » 2009-02-09, 23:15

Co prawda niezbyt zgodnie z nazwa tematu, ale nadal dotyczące Jelczy pytanie:
Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-02-09, 23:19

Jeśli ma okna w uszczelkach popatrz na to czy między oknem kierowcy a następnym lub pierwszymi drzwiami i oknem jest wąski pasek blachy, czy szeroki — 120M mają szerokie. Oprócz tego 120M ma 2 rzeźnie

[ Dodano: 09 Lut 2009 22:20 ]
Ale z tą blachą między oknami to nie zawsze się sprawdza, zazwyczaj tak, ale są wyjątki
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-02-09, 23:22

PAFAWAG pisze: Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
Było już na forum i to nawet nie raz. 120M ma szeroki słupek za kabiną kierowcy, a PRa wąski, to samo po drugiej stronie tyle, że za pierwszymi drzwiami, w 120M nie ma tych wlotów powietrza ( wywietrzników czy jak to tam nazwać ) pomiędzy którymi jest wnęka na film.
To tyle wymyśliłem na szybko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-10, 10:00

PAFAWAG pisze:Co prawda niezbyt zgodnie z nazwa tematu, ale nadal dotyczące Jelczy pytanie:
Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
Gdybyś to pytanie zadał jakieś 15 lat temu, to odpowiedź na nie byłaby śmiesznie prosta. Ponieważ 120MM/1 były wtedy fabrycznie nowe. Natomiast PR110 były wtedy w miarę świeże i... co najważniejsze nie przerabiane.

Natomiast obecnie PR-ki przechodzą różnego rodzaju remonty i Możesz mieć naprawdę poważny problem w rozróżnieniu obu typów. I po prostu do każdego takiego pytania Powinieneś dodać zdjęcie, gdyż każdy przypadek trzeba rozpatrywać oddzielnie.

I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ? :mruga:
:strzałka: http://jakub131.webd.pl/plock23.JPG
:strzałka: http://jakub131.webd.pl/plock16.JPG
Obrazek

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2009-02-10, 14:38

J-31 pisze:I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ?
Kratkę za 3-cimi drzwiami nadal ma oryginalną ...
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-02-10, 16:06

Skoda 16T pisze:Kratkę za 3-cimi drzwiami nadal ma oryginalną ...
Zgadza się. Trzeba się wpatrywać w szczegóły ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-02-10, 19:58

J-31 pisze:I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ?
Przecież ma wąski pasek blachy. Ale są w Płocku i peerki z szerokim (czy odwrotnie, nie pamiętam) :retard:
ObrazekObrazek

DiFi

Czym sie różni 120M od PR110?

Post autor: DiFi » 2009-11-02, 16:33

Witam!
Może uda mi się w końcu dowiedzieć czym się różnią na zewnątrz i w ogule pierwsze wersje Jelcza 120M od PR110?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2009-11-02, 17:10


Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2009-11-02, 21:09

Podstawowe różnice w skrócie - inny silnik (w 120M turbo), inny układ miejsc (w 120M dwie rzeźnie), inne okna (mała szyba z tyłu, prawie wszystkie okna otwierane), inny przód (u góry zcięte a nie wystające do przodu jak w berlietach)

Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.

Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.

A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.

DiFi

Post autor: DiFi » 2009-11-02, 21:43

Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-11-03, 10:02

DiFi pisze:Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie
Nie będę już dublował wypowiedzi Zanzara. Zanzar bardzo ładnie Ci to opisał.

Nie tylko w Nowym Sączu, ale również w innych miastach, gdzie jeszcze eksploatowane są Jelcze PR110 - będziesz miał spore problemy z odróżnieniem PR110 od 120M. Po prostu PR110 w wielu przypadkach - coraz częściej - są już tak zmodyfikowane, że naprawdę nawet najbardziej wprawne oko będzie miało z tym problem.

I pisząc te słowa przypomina mi się przemyski Jelcz PR110M CNG (#383), który jeszcze w 2007 roku, wyglądał tak

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,66552,0,Jel ... G_383.html

A od 2008 roku (czyli od czasu NG w Woli Dalszej) wygląda już tak
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,350574,0,Je ... G_383.html
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,347023,0,Je ... G_383.html

Konia z rzędem temu, kto patrząc na to zdjęcie i nie patrząc na opis tych fotek powie lub napisze, że to nie jest 120M :mruga:
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 13:06 przez J-31, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-11-03, 11:27

Bo to jest 120M :P

Bartek

Post autor: Bartek » 2009-11-03, 20:10

J-31 pisze:czyli od czasu remontu w Mielcu
Gdzie :?:
Matlik pisze:Bo to jest 120M
No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-11-04, 09:47

pr110 pisze:No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.
No właśnie cały problem z takimi autobus polega na tym, że on w papierach nazywa się inaczej, ale nadwozie jest inne. Takie przypadki generują pewien bałagan. Bo patrząc na ten pojazd jako żywo widzimy 120M ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-06-30, 12:47

Pozwolę się podpiąć pod ten temat. Otóż moje pytanie brzmi: "Czym różni się L11/3 od zwykłego M11 :?: "
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-06-30, 14:34

A czym się różni L11/3 od zwykłego L11? Bo L11 od M11 różni się oprócz nadwozia zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów, dzięki czemu jest szybszy.

faja_k
Posty: 6028
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-06-30, 16:13

Hm, pierwszy raz słyszę o L11/3. L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T » 2010-06-30, 16:37

KKS pisze:L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3
Na TWB spotkałem się z określeniem zarówno L11 jak i L11/3 na wóz z układem 2-2-2, model L. Uściślając - chodzi mi o to, czym różni się trzydrzwiowa L11 od zwykłej M11 :?:
Wałęsa dawaj moje 100 milionów! | :strzałka: naczarnych.ubf.pl

ODPOWIEDZ