Strona 2 z 3

: 2008-05-10, 10:38
autor: siekierowy
Pierwsze słyszę. Wszystkie wrocławskie M11 miały tylko przednie koła trilexy.
Tak, muszę ci przyznać rację, mig ma trilexy tylko z przodu. Wynika to z faktu że przednia oś jest produkcji radzieckiej (LiAZ) a tylna węgierskiej (Raba) więc koła są inne. Już niestety trochę zapomniałem te autobusy, nasze MZK wycofało ostatnie ok. 3 lata temu, PKS ma już tylko dwie sztuki.

: 2009-02-09, 23:15
autor: PAFAWAG
Co prawda niezbyt zgodnie z nazwa tematu, ale nadal dotyczące Jelczy pytanie:
Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?

: 2009-02-09, 23:19
autor: pmaster
Jeśli ma okna w uszczelkach popatrz na to czy między oknem kierowcy a następnym lub pierwszymi drzwiami i oknem jest wąski pasek blachy, czy szeroki — 120M mają szerokie. Oprócz tego 120M ma 2 rzeźnie

[ Dodano: 09 Lut 2009 22:20 ]
Ale z tą blachą między oknami to nie zawsze się sprawdza, zazwyczaj tak, ale są wyjątki

: 2009-02-09, 23:22
autor: Amalio
PAFAWAG pisze: Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
Było już na forum i to nawet nie raz. 120M ma szeroki słupek za kabiną kierowcy, a PRa wąski, to samo po drugiej stronie tyle, że za pierwszymi drzwiami, w 120M nie ma tych wlotów powietrza ( wywietrzników czy jak to tam nazwać ) pomiędzy którymi jest wnęka na film.
To tyle wymyśliłem na szybko.

: 2009-02-10, 10:00
autor: J-31
PAFAWAG pisze:Co prawda niezbyt zgodnie z nazwa tematu, ale nadal dotyczące Jelczy pytanie:
Jak się odróżnia PR110 od 120M (pomijając lata produkcji)?
Gdybyś to pytanie zadał jakieś 15 lat temu, to odpowiedź na nie byłaby śmiesznie prosta. Ponieważ 120MM/1 były wtedy fabrycznie nowe. Natomiast PR110 były wtedy w miarę świeże i... co najważniejsze nie przerabiane.

Natomiast obecnie PR-ki przechodzą różnego rodzaju remonty i Możesz mieć naprawdę poważny problem w rozróżnieniu obu typów. I po prostu do każdego takiego pytania Powinieneś dodać zdjęcie, gdyż każdy przypadek trzeba rozpatrywać oddzielnie.

I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ? :mruga:
:strzałka: http://jakub131.webd.pl/plock23.JPG
:strzałka: http://jakub131.webd.pl/plock16.JPG

: 2009-02-10, 14:38
autor: Skoda 16T
J-31 pisze:I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ?
Kratkę za 3-cimi drzwiami nadal ma oryginalną ...

: 2009-02-10, 16:06
autor: J-31
Skoda 16T pisze:Kratkę za 3-cimi drzwiami nadal ma oryginalną ...
Zgadza się. Trzeba się wpatrywać w szczegóły ;)

: 2009-02-10, 19:58
autor: pmaster
J-31 pisze:I dla przykładu Jelcz z KM Płock sp. z o.o, czy Uwierzyłbyś, że to jest PR110 ?
Przecież ma wąski pasek blachy. Ale są w Płocku i peerki z szerokim (czy odwrotnie, nie pamiętam) :retard:

Czym sie różni 120M od PR110?

: 2009-11-02, 16:33
autor: DiFi
Witam!
Może uda mi się w końcu dowiedzieć czym się różnią na zewnątrz i w ogule pierwsze wersje Jelcza 120M od PR110?

: 2009-11-02, 17:10
autor: shakkie

: 2009-11-02, 21:09
autor: zanzar
Podstawowe różnice w skrócie - inny silnik (w 120M turbo), inny układ miejsc (w 120M dwie rzeźnie), inne okna (mała szyba z tyłu, prawie wszystkie okna otwierane), inny przód (u góry zcięte a nie wystające do przodu jak w berlietach)

Szczegółowo detale w 120M:
inna kratka z tyłu, inne (plastikowe zamiast aluminiowych) mocowania poręczy do siedzeń, poręcze nad drzwiami wygięte dochodzące do poręczy pionowych, inne tylne lampy (ze światłami cofania połączonymi z resztą), czarne obudowy zaworów otwierania awaryjnego drzwi, minimalnie inna deska kierowcy, zewnątrz naklejki z napisami JELCZ i 120M zamiast odlewanych lub aluminiowych literek PR110, szeroki słupek za oknem kierowcy, wyższe tylne boczne klapy (za osią tylną od strony kierowcy) + inne widoczne od razu (tj. wspomniany inny układ siedzeń, inne gałki do odsuwania okien, wyżej ostatni rząd siedzeń)
Oczywiście mowa tu o fabrycznych różnicach.

Więcej o PR110 tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_pr110.php
Więcej o 120M tu: http://gsmk.org.pl/podstrony/tabor_wpk/jelcz_120m.php
Także z załączeniem graficznym gdzie widać różnice.

A jeśli chodzi ci o rozpoznanie naszych sądeckich wozów to gorzej bo PRki i 120tki są lekko zmasakrowane przez różne modernizacje. Po prostu przejedź się #372, #373 lub #375 a potem berlietem - inny dźwięk silnika, inne przyspieszenie, inne wnętrze - to poznasz od razu.

: 2009-11-02, 21:43
autor: DiFi
Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie

: 2009-11-03, 10:02
autor: J-31
DiFi pisze:Po wnętrzu poznaje, ale jak stoje na przystanku to zawsze sie zastanwiam co to podjeżdza ale teraz już wiem. Dzieki wielkie
Nie będę już dublował wypowiedzi Zanzara. Zanzar bardzo ładnie Ci to opisał.

Nie tylko w Nowym Sączu, ale również w innych miastach, gdzie jeszcze eksploatowane są Jelcze PR110 - będziesz miał spore problemy z odróżnieniem PR110 od 120M. Po prostu PR110 w wielu przypadkach - coraz częściej - są już tak zmodyfikowane, że naprawdę nawet najbardziej wprawne oko będzie miało z tym problem.

I pisząc te słowa przypomina mi się przemyski Jelcz PR110M CNG (#383), który jeszcze w 2007 roku, wyglądał tak

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,66552,0,Jel ... G_383.html

A od 2008 roku (czyli od czasu NG w Woli Dalszej) wygląda już tak
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,350574,0,Je ... G_383.html
:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,347023,0,Je ... G_383.html

Konia z rzędem temu, kto patrząc na to zdjęcie i nie patrząc na opis tych fotek powie lub napisze, że to nie jest 120M :mruga:

: 2009-11-03, 11:27
autor: Matlik
Bo to jest 120M :P

: 2009-11-03, 20:10
autor: Bartek
J-31 pisze:czyli od czasu remontu w Mielcu
Gdzie :?:
Matlik pisze:Bo to jest 120M
No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.

: 2009-11-04, 09:47
autor: J-31
pr110 pisze:No właśnie. To jest nadwozie 120M ale w papierach nadal jako PR110.
No właśnie cały problem z takimi autobus polega na tym, że on w papierach nazywa się inaczej, ale nadwozie jest inne. Takie przypadki generują pewien bałagan. Bo patrząc na ten pojazd jako żywo widzimy 120M ;)

: 2010-06-30, 12:47
autor: Skoda 16T
Pozwolę się podpiąć pod ten temat. Otóż moje pytanie brzmi: "Czym różni się L11/3 od zwykłego M11 :?: "

: 2010-06-30, 14:34
autor: siekierowy
A czym się różni L11/3 od zwykłego L11? Bo L11 od M11 różni się oprócz nadwozia zmienionymi przełożeniami w skrzyni biegów, dzięki czemu jest szybszy.

: 2010-06-30, 16:13
autor: faja_k
Hm, pierwszy raz słyszę o L11/3. L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3?

: 2010-06-30, 16:37
autor: Skoda 16T
KKS pisze:L11/2 od L11 różni się brakiem środkowych drzwi, a L11/3
Na TWB spotkałem się z określeniem zarówno L11 jak i L11/3 na wóz z układem 2-2-2, model L. Uściślając - chodzi mi o to, czym różni się trzydrzwiowa L11 od zwykłej M11 :?: