Skrzyżowanie trolejbusowo tramwajowe

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Skrzyżowanie trolejbusowo tramwajowe

Post autor: Szymon »

ep40 pisze:Jeśli któremuś z was podobał się obojętnie jaki autobus dwuprzegubowy to teraz padniecie :D
:wow: kliknij tutaj :wow:
Jakim cudem trakcja trolejbusowa przecina trakcję tramwajową :?: Nie rozumiem tego
A co do dwu przegubowych trolejbusów to chyba Van Holl coś z nimi kręcił ale to informacje nie potwierdzone

Posty wydzielone z tematu: "dwuprzegubowy trolejbus". Mod. J-31 ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

sm48 pisze:Jakim cudem trakcja trolejbusowa przecina trakcję tramwajową :?:
¯adnych cudów. Nie trzeba nawet żadnej zaawansowanej technologii.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

To tak, ponieważ;
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

I co z tego? Wystarczy zastosować izolatory i nie ma problemu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

To ja odpowiem pytaniem na pytanie - przewrotnie: jakim cudem krzyżują się dwie linie trolejbusowe - przecież są tam aż cztery druty :?: :mruga:

Citadis

Post autor: Citadis »

Sprawa jest prosta i już ci została wytłumaczona. Nie pamiętam w tej chwili gdzie widziałem zdjęcie takowego krzyżowania się sieci, więc nie dam linka, ale zrobiłem rysunek poglądowy co byś bardziej zrozumiał jak to działa:

Obrazek

Od lewej po przewodzie porusza się ślizg pantografu tramwajowego, który w momencie natrafienia na miejsce krzyżowania się przewodów po prostu najeżdża na nie omijając przewody trolejbusowe znajdujące się troszkę wyżej w "rynienkach"(otworach w krzyżownicy) na nie. Nie wiem dokładnie czy w takiej krzyżownicy są klapki czy nie ale to nie ma znaczenie ważne że przewody nie stykają się bezpośrednio ze sobą zapewniając swobodny przejazd zarówno tramwajom jak i trolejbusom. Ale mój post to tak gwoli uzupełnienia ;)

JacekM

Post autor: JacekM »

Obrazek
Ateny

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

No to wszystko wiadomo, dzięki za wytłumaczenie

kombino

Post autor: kombino »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą to ciekawe zdjęcie pokazał JacekM. Ciekawy jestem, co dzieje się w momencie, gdy tramwaj z jakiegoś powodu stanie pantografem dokładnie pośrodku. Czyli na trakcji trolejbusowej. :cool:

Zresztą bliżej przyglądają się tej fotce widać, że tramwaj najwyraźniej na chwilę traci kontakt ze swoją siecią trakcyjną :shocked:

jacool

Post autor: jacool »

J-31
Nie wiem czy znasz takie pojęcie jak izolator sekcyjny. Pod izolatorem, tramwaj na odcinku dłuższym niż szerokość ślizgacza pantografu jedzie bez prądu. Jeżeli tramwaj stanie na izolatorze, to wiadomo że będzie problem. Dlatego takie miejsca są specjalnie oznakowane i znane przez motorniczych. Analogiczna sytuacja ma miejsce w trakcji trolejbusowej. Tam również poszczególne odcinki są od siebie izolowane sektorami.
Na kolei też izoluje się odcinki, ale troszkę inną metodą (klasyczne izolatory nie nadają się na odcinki kolei dużych prędkości ZTCP v>70km/h )

W przypadku łączenia sieci tam/trol też mamy do czynienia z izolatorami. Tramwaj przejeżdza po takim łączeniem jak pod sektorem, czyli bez poboru prądu. Wiadomo że zatrzymanie centralnie pantografem pod takim łączeniem może się zdażyć, szczególnie w ruchu miejskim, kiedy hamowanie awaryjne ma większy priorytet nad ponownym ruszeniem (zawsze lepiej poczekać na spychanie, niż skasować samochód, albo zabić pieszego). W nowszych konstrukcjach możliwa jest jazda z akumulatorów, więc odjazd z pod niefortunnego zatrzymania pod sektorem nie stanowi problemu. Większość wagonów 105N w Polsce jeździ w składach, czyli zawsze można zjechać tylko używając 2 wagonu i jego pantografu. Problem jest przy wagonach z jednym pantografem (105N solo, wszelkie przegubowce z jednym pantografem itp).

Jeśli chcecie wiedzieć więcej to pytajcie. Bardzo chętnie odpowiem :)

kombino

Post autor: kombino »


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Co to?

Citadis

Post autor: Citadis »

Jak to co? Spalony izolator od krzyżownicy ze zwrotnicy/zjazdu firmy Electroline, który trzeba było zastąpić nowym z magazynu gdyż jak podejrzewam izolatory(bo jest ich dwa) są jednym elementem z krzyżownicą, tak mi się wydaje ale tu powinien się wypowiedzieć @u2w ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Dobrze prawisz. BTW dawna sprawa i chyba już omawiana.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

www.transportszynowy.pl/siectramtrol.php
Fajna strona i fachowe porównanie sieci tramwajowej z trolejbusową - m. in. różne rodzaje izolatorów, zwrotnice i schematy ich działania :)

elektron72

Post autor: elektron72 »

dokladnie a poza tym sa izolatory bo w odroznieniu od tramwajow trolejbusy maja faze i zero na gorze wiec wystarczy dac izolator na mase trolejbusu i nie ma spiecia

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

elektron72 pisze:maja faze i zero
Hmm - ciekawa teza, tyle, że nieprawdziwa.

elektron72

Post autor: elektron72 »

Przepraszam teraz dopiero zauwazylem gafe :wall:

[ Dodano: 2007-11-11, 22:45 ]
dokladnie jak Citadis to opisal na zalaczonym obrazku. Tym bardziej mi glupio bo jestem elektrykiem miedzy innymi :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”