Przystanki "zbiorcze" przy wyjazdach z pętli

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
ppln

Post autor: ppln »

Powinno się dążyć do zapewnienia na wszystkich krańcówkach i przystankach w centrum oraz na przynajmniej połowie przystanków poza centrum elektronicznych tablic informujących o przyjazdach autobusów/tramwajów. Może to się wydać bezsensem, ale koszty samych wyświetlaczy nie są tutaj wcale największą przeszkodą. Główną przeszkodą jest zakup do wszystkich pojazdów odbiorników GPS i podłączenie tego całego ustrojstwa pod istniejący system informacji pasażerskiej, poza tym przesyłanie danych. Koszt takiego przedsięwzięcia dla miasta wielkości Łodzi (około 350 autobusów, 200 składów tramwajów (nigdy nie jeżdżą pojedynczo) i tak na oko 1 tys. przystanków) to by było 10-30 mln zł finansowane ze środków UE przynajmniej w 50%. A taki system jest rzeczywiście przydatny.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Udało się w Zielonej Górze, a w Koszalinie to ponoć nawet na wszystkich przystankach (wg relacji teleekspresu, postaram się kiedyś sprawdzić, ile w tym prawdy), więc dlaczego ma się nie udać na wszystkich dużych pętlach w Łodzi/Warszawie?

TJ

Post autor: TJ »

ppln pisze:Główną przeszkodą jest zakup do wszystkich pojazdów odbiorników GPS i podłączenie tego całego ustrojstwa pod istniejący system informacji pasażerskiej, poza tym przesyłanie danych. Koszt takiego przedsięwzięcia dla miasta wielkości Łodzi (około 350 autobusów, 200 składów tramwajów (nigdy nie jeżdżą pojedynczo) i tak na oko 1 tys. przystanków) to by było 10-30 mln zł finansowane ze środków UE przynajmniej w 50%. A taki system jest rzeczywiście przydatny.
Centrala ruchu MZA ma już w swojej siedzibie przyłącze do sieci monitoringu miejskiego (ok 400 kamer), w rozpoczęto pilotażowy montaż komunikacji na bazie GSM (z przyciskami alarmowymi na desce) oraz montaż GPS. I to wszystko będzie zakładane w ok 1300 autobusów...

Mibars

Post autor: Mibars »

Czyli jesteśmy na dobrej drodze.

Ciekawe tylko czy pomyślano o ewentualnej integracji tego systemu z systemem informacji pasażerskiej...

TJ

Post autor: TJ »

Mibars pisze:Czyli jesteśmy na dobrej drodze.

Ciekawe tylko czy pomyślano o ewentualnej integracji tego systemu z systemem informacji pasażerskiej...
Informacją pasażerską zajmuje się ZTM a nie NR MZA więc nikt nawet nie będzie sobie tym głowy zawracał.

ppln

Post autor: ppln »

TJ pisze:), w rozpoczęto pilotażowy montaż komunikacji na bazie GSM (z przyciskami alarmowymi na desce) oraz montaż GPS. I to wszystko będzie zakładane w ok 1300 autobusów...
W Łodzi komunikacja radiowa z przyciskami alarmowymi jest we wszystkich jeżdżących liniowo wozach. Ba, nawet możliwe jest porozumiewanie się kierowców między sobą.
Tylko podłączyć do tego systemu GPS i zrobić tablice informacyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”