Uciekajace powietrze z autobusu podczas jazdy

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
maro614

Uciekajace powietrze z autobusu podczas jazdy

Post autor: maro614 »

Podczas jazdy autobusu wydostaje sie powietrze (syczy)co to znaczy??

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »


gargamel

Post autor: gargamel »

Wszelkie ubytki powietrza to nieprawidłowość. Może dojść do sytuacji, że przy duzym ubytku sprężarka nie zdąży napompować powietrza i wówczas problem.
POZDRAWIAM

[ Dodano: 2008-01-05, 09:59 ]
Poprawiam swoją poprzednią wiadomość: Nie wszystkie ubytki powietrza to nieprawidłowość.
Sprężarka cały czas tłoczy powietrze do instalacji pneumatycznej autobusu. Gdy ta jest napełniona powietrzem dostatecznie, następuje otwarcie zaworu regulacyjnego i wtedy nadmiar powietrza jest wydalany do atmosfery. I wtedy słychać syczenie. Może być jednostajne lub dać się słyszeć serię psyknięć.
Po obniżeniu sie ciśnienia, następuje zamknięcie zaworu i powietrze znów jest tłoczone do instalacji.
Jest to jedyny przypadek, gdy syczenie, czyli wydobywanie się powietrza poza pojazd jest prawidłowością.
POZDRAWIAM

Mibars

Post autor: Mibars »

Np Jelcze puszczają pojedyńcze "bąki", podczas przyspieszania czasem nawet częściej, niż raz na sekundę :D, zaś niektóre Ikarusy robią głośniejszy syk na początku i utrzymuja taki dużo cichszy przez pewien czas.

Co innego, że niektóre Ikarusy zdają się miec odłączane kompresory - słychać, jak podczas jazdy są brutalnie załączane tak, że piszczy pasek klinowy :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Mibars pisze:Np Jelcze puszczają pojedyńcze "bąki", podczas przyspieszania czasem nawet częściej, niż raz na sekundę :D
W zależności, czym wyższą prędkość obrotową silnika mają w danej chwili wskazane przez ciebie Jelcze, to częściej lub rzadziej wypuszczane jest powietrze.
(Wysokie obroty - częste; niskie - rzadziej)

TJ

Post autor: TJ »

Mibars pisze:Co innego, że niektóre Ikarusy zdają się miec odłączane kompresory - słychać, jak podczas jazdy są brutalnie załączane tak, że piszczy pasek klinowy :)
Nie mają - tak się włącza wentylator chłodnicy w automatach.

Mibars

Post autor: Mibars »

Wentylator chłodnicy napędzany paskiem? :)

Ech, nie przypuszczałbym...

TJ

Post autor: TJ »

Mibars pisze:Wentylator chłodnicy napędzany paskiem? :)

Ech, nie przypuszczałbym...
Jakbym tego nie wiedział na 100% to bym nie pisał. A wiem nie dlatego, że czasami oglądam autobusy na ulicy, tylko dlatego że pracuje m.in. jako kierowca komunikacji miejskiej.
Wentylator jest napędzany paskiem przez sprzęgło pneumatyczne. Ze względu na większe obciążenie po jego załączeniu pasek zaczyna piszczeć przy min 1300 obrotach na minutę.

Mibars

Post autor: Mibars »

Ee?

Nie rozumiem czemu przyjąłeś fakt, że nie przypuszczałbym, że ktoś zdecydował się na zastosowanie napędu wentylatora poprzez pasek jako negację tego faktu? :D

Pozdrawiam!

ironscull

Post autor: ironscull »

Mibars pisze:Wentylator chłodnicy napędzany paskiem?
Istnieje i taka możliwość poprzez zastosowanie tzw. sprzęgła lepkościowego. Z tym że nie załącza sie ono podczas jazdy, a już w trakcie rozruchu silnika. Podczas jazdy mogą załączać się jedynie wentylatory elektryczne sterowane termostatem. Takie rozwiązania stosuje się w silnikach osobówek jak z autobusami to nie wiem. ;)

Mibars

Post autor: Mibars »

Co do sprzęgła lepkościowego...

Dlaczego załącza się na zimnym silniku, gdy ta cała substancja robiąca za klej ma jeszcze małą gęstość?

ironscull

Post autor: ironscull »

Wiatrak z zastosowanym takowym spręgłem połączony jest zazwyczaj z kołem zamachowym silnika. Albo paskiem rozrządu bezpośrednio lub oddzielnym kołem pasowym. Dlatego wiatrak uruchamia sie już podczas rozruchu silnika. Taki system pracy można zaobserwowac w silnikach Forda ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”