Uciekajace powietrze z autobusu podczas jazdy
Uciekajace powietrze z autobusu podczas jazdy
Podczas jazdy autobusu wydostaje sie powietrze (syczy)co to znaczy??
topics47/adowanie-powietrza-przed-odjaz ... vt3398.htm
Trudno poszukać?
Trudno poszukać?
Wszelkie ubytki powietrza to nieprawidłowość. Może dojść do sytuacji, że przy duzym ubytku sprężarka nie zdąży napompować powietrza i wówczas problem.
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2008-01-05, 09:59 ]
Poprawiam swoją poprzednią wiadomość: Nie wszystkie ubytki powietrza to nieprawidłowość.
Sprężarka cały czas tłoczy powietrze do instalacji pneumatycznej autobusu. Gdy ta jest napełniona powietrzem dostatecznie, następuje otwarcie zaworu regulacyjnego i wtedy nadmiar powietrza jest wydalany do atmosfery. I wtedy słychać syczenie. Może być jednostajne lub dać się słyszeć serię psyknięć.
Po obniżeniu sie ciśnienia, następuje zamknięcie zaworu i powietrze znów jest tłoczone do instalacji.
Jest to jedyny przypadek, gdy syczenie, czyli wydobywanie się powietrza poza pojazd jest prawidłowością.
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
[ Dodano: 2008-01-05, 09:59 ]
Poprawiam swoją poprzednią wiadomość: Nie wszystkie ubytki powietrza to nieprawidłowość.
Sprężarka cały czas tłoczy powietrze do instalacji pneumatycznej autobusu. Gdy ta jest napełniona powietrzem dostatecznie, następuje otwarcie zaworu regulacyjnego i wtedy nadmiar powietrza jest wydalany do atmosfery. I wtedy słychać syczenie. Może być jednostajne lub dać się słyszeć serię psyknięć.
Po obniżeniu sie ciśnienia, następuje zamknięcie zaworu i powietrze znów jest tłoczone do instalacji.
Jest to jedyny przypadek, gdy syczenie, czyli wydobywanie się powietrza poza pojazd jest prawidłowością.
POZDRAWIAM
Np Jelcze puszczają pojedyńcze "bąki", podczas przyspieszania czasem nawet częściej, niż raz na sekundę , zaś niektóre Ikarusy robią głośniejszy syk na początku i utrzymuja taki dużo cichszy przez pewien czas.
Co innego, że niektóre Ikarusy zdają się miec odłączane kompresory - słychać, jak podczas jazdy są brutalnie załączane tak, że piszczy pasek klinowy
Co innego, że niektóre Ikarusy zdają się miec odłączane kompresory - słychać, jak podczas jazdy są brutalnie załączane tak, że piszczy pasek klinowy
W zależności, czym wyższą prędkość obrotową silnika mają w danej chwili wskazane przez ciebie Jelcze, to częściej lub rzadziej wypuszczane jest powietrze.Mibars pisze:Np Jelcze puszczają pojedyńcze "bąki", podczas przyspieszania czasem nawet częściej, niż raz na sekundę
(Wysokie obroty - częste; niskie - rzadziej)
Jakbym tego nie wiedział na 100% to bym nie pisał. A wiem nie dlatego, że czasami oglądam autobusy na ulicy, tylko dlatego że pracuje m.in. jako kierowca komunikacji miejskiej.Mibars pisze:Wentylator chłodnicy napędzany paskiem?
Ech, nie przypuszczałbym...
Wentylator jest napędzany paskiem przez sprzęgło pneumatyczne. Ze względu na większe obciążenie po jego załączeniu pasek zaczyna piszczeć przy min 1300 obrotach na minutę.
Istnieje i taka możliwość poprzez zastosowanie tzw. sprzęgła lepkościowego. Z tym że nie załącza sie ono podczas jazdy, a już w trakcie rozruchu silnika. Podczas jazdy mogą załączać się jedynie wentylatory elektryczne sterowane termostatem. Takie rozwiązania stosuje się w silnikach osobówek jak z autobusami to nie wiem.Mibars pisze:Wentylator chłodnicy napędzany paskiem?