Sprzegło w autobusach
Sprzegło w autobusach
Czy w autobusach jest stosowane sprzęgło pneumatyczne?jak ona działa?
Co masz na mysli określając "sprzegło pneumatyczne" ?
Sprzęgła dzielą się na: elektryczne, hydrauliczne i mechaniczne (cierne).
Chyba, że chodzi Tobie o sterowanie sprzęgłem.
Najczęsciej w ciężarówkach i autobusach sterowanie sprzęgłem odbywa się hydraulicznie ze wspomaganiem pneumatycznym. Tzn po otwarciu zaworu (naciśnięciu na pedał) sprężone powietrze naciska wspomaga (zwiększa) ciśnienie płynu hydraulicznego na tłok w cylindrze hydraulicznym. Tym samym siła użyta przez kierowcę jest o wiele mniejsza, niz gdyby nie było wspomagania.
POZDRAWIAM
Sprzęgła dzielą się na: elektryczne, hydrauliczne i mechaniczne (cierne).
Chyba, że chodzi Tobie o sterowanie sprzęgłem.
Najczęsciej w ciężarówkach i autobusach sterowanie sprzęgłem odbywa się hydraulicznie ze wspomaganiem pneumatycznym. Tzn po otwarciu zaworu (naciśnięciu na pedał) sprężone powietrze naciska wspomaga (zwiększa) ciśnienie płynu hydraulicznego na tłok w cylindrze hydraulicznym. Tym samym siła użyta przez kierowcę jest o wiele mniejsza, niz gdyby nie było wspomagania.
POZDRAWIAM
Jeszcze dodam. Rozwiązania konstrukcyjne są następujące: Albo powietrze wspomagające jest dostarczane do pompy sprzęgła, albo do cylinderka wysprzęglającego. Obie konstrukcje są dobre, zależy to od fantazji konstruktora.
W starszych polskich autobusach JELCZ i AUTOSAN jest stosowana ta pierwsza metoda. W nowszych ze względu na to, że urządzenia te są najczęściej importowane, powietrze wspomaga cylinderek wysprzęglający.
To cała moja wiedza na ten temat.
POZDRAWIAM
W starszych polskich autobusach JELCZ i AUTOSAN jest stosowana ta pierwsza metoda. W nowszych ze względu na to, że urządzenia te są najczęściej importowane, powietrze wspomaga cylinderek wysprzęglający.
To cała moja wiedza na ten temat.
POZDRAWIAM